Fórum témák
» Több friss téma |
Van egy 90W-os 19V-os HP kapcsolóüzemű tápegységem a laptophoz, ami hol működik hol nem.
Szétszedtem nagy nehezen, első ránézésre semmi hiba amit lehetet kimértem.A probléma az, hogy egyszer gond nélkül megy akkár 24 órán keresztül is egyszer pedig el se indul, néha ha elindul akkor kb 1 perc és megáll.Szerintem a problémát a vezérlő IC okozhatja "LTA301A". A gond az, hogy a neten semmit nem találok róla, lábkiosztás esetleg helyettesítő IC. Mi okozhatja instabil működést, esetleg Valaki javított már ilyet? Válaszokat segítséget előre is köszönöm.
Szia!
Próbáld meg laptop nélkül valami más terhelésre indítani. Sokszor nem a táppal van a hiba, hanem az öregedő akkumulátorral, ami folyamatosan nagy árammal tölt és a működő laptoppal nagyon megterheli a tápot. Végső soron a táp hővédelme old le.
Probáltam más terheléssel is.Teszteltem egy ki bekapcsoló relével és működött folyamatosan és eléggé fel is melegedet.A laptop pedig nincs még két éves sem, arról nem isbeszélve, hogy kéthetente 1~2 órát használom.
Mondjuk gariba úton van az új töltő.De bosszantónak tartom, hogy ennyi idő után beadta az unalmast.Mi lesz ha lejár a gari és megint megáll a töltő?Valószínűleg bücskölök vagy veszek egy másikat.
En is azt tanacsolom: vedd ki az akkumulatort es ugy probald mukodtetni a gepet.
Ha egyáltalán nem dugom rá a gépre akkor sem indul el. Ha elindul akkor ha a fülemhez rakom a töltőt akkor hallani a sipoló hangot, hogy a trafó hajtva van.
Mérés közben azt tapasztalta, ha az IC 8-as lábához rakom a mérőzsinort akkor szintén leáll, illetve van egy 10 mikros kond, ha a lábait rövidre zárom kikapcsolt állapotba akkor utánna elindul egyből. A kondit cseréltem de nem segített.
A kondihoz nem csatlakozik veletlenul egy kisuto ellenallas?
A tekercs nincs megszakadva?
Ha nem, mi lenne, ha tennel egy 22K-s ellenallast a ket kondilab koze?
A tekercs nincs megszakadva. Az ellenállást kipróbálom.
A hibát okozhatják a "jó minőségű"ólommentes forrasztások,(hajszálrepedések) valamint a kiszáradt, elöregedett elkók.
Mindkettő a "dobozba zárás" és a magas üzemi hőfok eredménye. Javaslom az ÖSSZES elkó cseréjét, valamint a problémás forrasztások átforrasztását.
Elkókat CSAK akkor cseréld, ha NEM japánok! Ugyanis a benne lévő japánoknál jobbat nem fogsz kapni a boltban. Jellemzően a segédtápban lesz valami himihumi vacak, azt mindenképpen cseréld. Meg át kéne hevíteni+ónozni azt a panelt. Amúgy, amikor nem üzemel, akkor mit hallasz rajta? vezetékben megbúvó zárlat simán tud ilyen tünetet csinálni, annak ütemes pattogását (PWM indul-leáll) jól lehet hallani. Az IC-nek nem lesz baja.
A Japán , márkás elkók is tönkremehetnek,
ezért irtam hogy az összeset cserélni.... Gondolom evidens hogy márkás, 105, vagy 125 fokos elkókra.
Szia!
Én nemrég javítottam egy ilyen HP töltőt. Az néha ment és néha nem, úgy mint a tiéd. Ha nem ment akkor nagyon halkan sípolt. Annak az volt a baja, hogy a 19V-os vezeték a töltő házánál a tövében megtört. Levágtam a kábelt és újra bekötöttem és azóta jó. Egyébként elsőre és is valami komolyabb elektromos hibára gondoltam. Hátha!
Persze. Csak nem a várható élettartam során. Párszáz töltő után biztosan merem állítani, jobb, ha benne hagyja a japán elkót, egyszerűen azért, mert felesleges és drága cserélni legalább olyan minőségű japánra.
Igaz, de ezt csak a kondik mérése alapján (ESR)
lehet korrekt módon eldönteni. Én, ha már eljutottam a szétszedésig, nem spórolok pár darab százforintos kondin. Még igy is jobban kijön az ember, mint egy új töltő/táp vásárlásával. Egyébként 20sz Jófiú ötlete sem rossz, ez is előfordulhat, csak én mindjárt a "legrosszabra " tippeltem.
Szia.
Én is javítottam már egynéhány töltőt. Első lépés, hogy az elmenő kábelt kiforrasztom. Becsapós tud lenni.
Egy primer pufi a minőségi kategóriából 600Ft körüli áron kapható. Alacsony profilú/sovány szekunder oldali rendszerint nem beszerezhető márkásból, ha lehet kapni, akkor is irreális áron (2-300Ft/db), ebből rögtön kettő, aztán a maradék aprólék. Ha az anyagköltség csak 1500Ft csak a kondikra, akkor már racionálisan nem éri meg szervizelni, mert 5k-ért lehet egy akármilyen, meg sokszor eredeti új töltőt lőni a Vaterán, vagy bárhol, a megrendelőnek meg kb. nem lehet eladni, hogy a javított műszakilag jobb állapotú és tartósabb lehet az új másiknál, pláne azért, mert pl. tápcsatlakozóból a gyárinál robosztusabb, jobb megoldás többnyire nincs, amit kapni lehet, az hulladék kategóriája... Ha gyanús a kondi, persze kiszedem és mérem, de japán elkókkal, hacsak nem valami rettenet vacak hőtani megfejtés van és mondjuk pl. az NCC hamis/félresikerült szériája (azokat meg felismerni), akkor nem is nyúlok hozzá. Kb. 300 kondira jut egy hibás ezekből és konkrétan hibás japó miatt egy, azaz egy töltő sem jött még vissza. Míg egy Yageoról, Jamiconról pontosan tudom, hogy már új korukban a cserélt, használt japó paraméterei alatt startolnak, akkor nem látom értelmét ezzel spórolva, rontani a dolgon. Kár, hogy a sok tömeggagyi a megbízható márkák renoméját is rontja, és egy nem túl környezetbarát, vagy sok esetben értelmetlen gyakorlatot támogat, és talán még azt is megjegyzem, nem alaptalanul, de egyedi, gyenge szériája minden gyártónak akad és szerintem hiba ezalapján univerzálisan eljárni napi soho termékeknél.
De ez nem is lényeges. A gyakorlat, tapasztalat makacs tényeket szül, én a magam részéről ezért mondom, amit mondok. Én is láttam már karón varjút, de egy egész szervizrutint nem lehet olyan lehetséges előfordulási rátára építeni, melynek értéke majd nagyságrenddel alatta marad más, relevánsabb okoknak. Hovatovább, még magamnak sem cserélném ki ezeket az alkatrészeket.
Áhh. Macskanyomokat nem tudja felülmúlni . S amikor eltölt az ember negyed órát azzal, hogy a kábelt mindenféle lehetséges hatásvonal mentén kétrét hajtogatva, megtalálja azt az egy pontot, ami a napi használat során a legrosszabb pillanatban találja meg a gazdáját, akkor tudsz csak igazán ízes kárimkodásokat gyakorolni .
Köszi a kimeritő választ, de vagy már 20 éve javitok
elektronikai berendezéseket,és tisztában vagyok a dolgokkal. Ezért nem is szállnék vitába veled, mivel a kondik minőségével kapcsolatosan osztom véleményed. Tapasztalatom szerint az olcsóbb a "drágább", úgyhogy lehetőség szerint a márkás, drágább kondikat használom alapból.
Ma megint elővettem a töltőt. Azt tapasztaltam, hogy akkor áll le ha a kimeneten 22V fölé megy a fesz.Valahogy szerintem a visszacsatolásnál lesz a gond.Ma megjött a csere töltőm így nem tudom, hogy bajlódome még vele.
Hogy bírtad szétszedni a töltőt? Nekem is ilyen bajom van a töltővel, de sehogy nem bírom szétfeszegetni a házát.
Az enyémen látszik, hogy a kábel el van törve, újra kellene forrasztani, de nem tudok belejutni a házba.
Egy erős késsel szépen szét lehet szedni.
Nekem úgy jön szét az ilyen ragasztott vacak, hogy befogom satuba a szélénél és a satuval finoman "megroppantom" mind a négy ragasztott oldalánál.
Üdv.
Laptop töltő javítási kérdésem van. A töltőben UC 3843 IC volt. Helyette UC 3842 IC-t tettem. A többi részét is megjavítottam. A jelenség: Beindul az oszcilláció, van kimenő feszültség is, de aztán leáll, majd beindul, újra meg újra. Kb. 2 Hz-n. Az IC 7 lábán, a táp fesz 10-15 V között oszcillál. Ez pont a hiszterézis tartománya. Tehát felmegy 15V-ig, leáll, 10V újra indul és így tovább. Ez az érték a 3843-nál 7-8V körül van. lehet hogy ez a hiba? A kimenő feszültség a 19V helyett 16-17V között oszcillál. Köszönettel.
Sziasztok!
Napokban kellett javitanom a gyerekek laptop-toltojet. Szep, vastag, zart muanyaghazban volt, nem is tudtam szetszedni roncsolas nelkul. Most nem tul dalias kulseju , de mukodik. A belsejeben viszont vastag rezfoliak, amik szemmel lathatolag csak arnyekolnak, mert az egesz elektronikat belulrol egy kb fel mm vastag, muanyag haz szigeteli el a rezlapoktol. Tehat igy nez ki a szerkezet: - elektronika alaplapon, hutoborda, ahogy kell - erre rajon egy szogletes cso alaku, muanyagidom - erre kivulrol rajon egy szogletes cso alaku rezidom, ket oldalt kiserlet sincs a lezarasra, a rez egy helyen a vedofoldhoz forrasztva - a vegen az egesz beburkolva a fekete munyag hazba, hezagmentesen. A kerdesem: mi lehetett a szerepe a reznek? Nem olcso kis folia, nem sporoltak a vastagsaggal - sot, egy helyen dupla retegu volt (vastagsaga es mechanikai ellenallasa kb mint a regi kis floppy lemez femje). Erintesvedelem? Kivulrol teljesen zart es eppen ahol a 230, ill a 19-es vezetekek hagyjak el, ott nincs Zavarszures? A cso alak ennek ellentmond Hutes? Akkor meg minek bele a muanyag szigetelo a rez ala? Egyebkent az egesz belul ossze volt folyatva valami ketkomponensunek latszo szines gyartaval helyenkent erosen. Mintha on-megfozesre terveztek volna, ennek ellenere 5 eve mukodik (ugye az akksi mar reg kihalt alola, ezert mondig errol jar) Velemeny?
Sziasztok van egy problémám ... ment a gépem egyszer csak hallok egy pittyegö hangot a tápbol..a leptop most nem kap töltés mi lehet a probléma érdemes belenéznem a tápba ?
Van egy pár kérdés. Milyen laptop? Csak töltés nincs, vagy nem is megy róla? Biztosan a tápból jött a pittyegés?
Igen 100 % a leptop HP Presario CQ61 a táp 19V 4.74A 90W ahogy bedugom pittyegö hangot ad terheléssel és terhelés nélkül is ..szal nincs töltés se
|
Bejelentkezés
Hirdetés |