Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autódiagnosztika és adapter
Sziasztok
Próbáltam keresgélni a fórumban de nem találtam a választ bocsi ha csak vak vagyok. Van egy VAG-K+CAN kábelem vw tool-al tökéletesen megy. Az lenne a kérdésem hogy melyik programokkal lehet még használni biztonságosan olyan lenne jó ami tudja a szerviz 0-ázást ? A VCDS-HGJ 10.6 -hoz belehet valahogy üzemelni? Előre is köszönöm a válaszokat.
Sziasztok kicsit offolok!
Van egy C20XE Calibrám, amit tizen éve használunk a családban. Minden részlet Fontos! Az elmúlt 3-4 hónapban 3500 fordulatszámot elérve torpant az autó, hallhatóan nagyobb a hangja, kevesebb az ereje(jelentősen), RGO lebutitja a gyújtást.(magasabb forszámtartományban is pl 7000RPM) Ki tud pörögni a max fordszámig terhelés nélkül. Újraindítás után mintha mi sem történt volna, amíg nem megyek 3500 Fordszám fölé. Utána újra ez a hiba. Az alacsonyabb fordszámtartományban is megint erőtlen. Kivillogtattam a hibakódokat. 13-mas kód csak akkor jött elő, ha 3500Rpm-et elhagyta a mutató. Törlés után persze(15 vagy 25 gyújtás ráadás(nem kell elindítani a motort)) 13 kód a kopogásszenzor hibáját jelzi, nincs feszültségváltozás. A knock sensor, vagyis kopogásérzékelő, egy piezoelektromos "Mikrofon", ami lényegében egy (deformáció)hang-feszültség átalakító. Azt hallgatózza, mikor lesz csörgős a járás, azaz a benzin korábban, ön-gyulladva robban be. Ez a motornak nem jó, tönkreteszi, szétveri. Ilyenkor az ECU butitja a gyújtást.(pontosan nem tudom merre állít), de erőtlenebb lesz az autó. Gagyi benzinnél ez jó(89-95). Jó benzinnel(100 oktánszám, 105 az E85 (alkohol alapú)) nem kell butítani a gyújtást, mert nem csörög be. Lényeg a lényeg, hogy ez a Kis kütyü okozta a galibát. Meghalt a szenzor maga. Tesztelni oszcilloszkóppal lehet, járó motornál csillapodó szinuszjelet kell látni a kivezetései között (nálam +-1v -on belül maradt a jelszint) vagy: Kiszerelve kocogtatva kell látni rajta a jelet(3v ig elment a jelszint) Vezetékek kontaktját úgy teszteltem, hogy rákötöttem 3v-os négyszög alakú feszt, egy jelgenerátorról, és hallgatóztam, ha hallottam a hangot, akkor minden rendben a kábellel, mert átmegy a 3v négyszög. Ezt az ECU-t csatijáról lehúzva meg is lehet csinálni. Nekem így sikerült detektálni a szakadást. Amíg a csatiknál mérve, sípolt. Az ECU-nál már nem! Csatlakozó baja is volt szegénynek! kábelcsere, és lám újra Gyorsul a kocsi. (lehet elég lett volna egy kis pucolás+ kontaktspray) Nyertem! Már csak a többi hibakódot kell megszüntetni XDXD További jó autókázást, remélem hasznos volt, mert fórumokon nem találtam megoldást. (lehetett volna csati hiba az ECU-nál is)
Sziasztok.
Szeretném megkérdezni, hogy 1990 évjáratú 1,4 Fiat Typo -ra milyen diagnosztikai adapterrel, illetve milyen szoftverrel lehetne rácsatlakozni?
Ha a Typo az Tipo akar lenni, akkor az Uniscan biztos viszi.
Szia igen Tipo, csak véletlen elírtam.
Esetleg ehhez tudnál ajánlani működő interface kapcsolást?
Citroen C5 2.0HDI-hez tud valaki programot ami az Elm327-el megy stabilan?
Scanmaster-Elm nekem nem vitte. A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2012
Sziasztok!
Egy 1998-as Nissan Almera N15 GA16DE modorkódu autóhoz szeretnék építeni egy USB portos diagnosztikai kábelt az autó és a laptop közé. A mellékelt képen látszik, hogy milyen dugó kell az autóhoz. Ötleteteket előre is köszönöm. Szép napot. Ezen az oldalon egy olyan van amilyet én is szeretnék: http://kerner.addel.hu/detailproduct.php?productid=215960 Kiegészitve az előző témámat nem tudom hogy került a címbe bele a sok per jel.
Hello, nézd , én ezt találtam, egyébként nekem is egy ilyen kocsim van. Szerinted ez jó ? Bővebben: Link
Ez a kapcsolási rajza. A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2012
Lenne egy kérdésem..: szeretnék rendelni külföldről autódiagnosztikai adaptert, de nem tudom honnan kellene melyik oldalról.....Ahol találtam az Kínából jönne és nem tudom hogy akkor kell vámot és áfát m
Nem kell, mert ha megjön és netalán még egy autómárka logoja is rajta van akkor elkobozzák és még jól meg is büntetnek.
Lehet venni, én az ebay-t javaslom de csak olyan eladótól vásárolj aki a terméket európából adja fel, leginkább angliából. Ha mégis kínából vásárolsz akkor csak olyan kütyüt vegyél amin semmilyen védett logo autómárka jele nem szerepel és az a tapasztalatom hogy nem szabad a legolcsóbb árú eszközt választani és próbáld meg elérni hogy ne csomagküldő szolgálattal küldjék (DPD, GLS, DHL stb) hanem postán. Ha csomagküldővel jön akkor tuti hogy megvámolnak, magyarra fordított számlamásolatot kérnek, pontos magyarázatot hogy a termék mire való ill. megkérdezik az árát amit a pay-pal számla csatolásával kell igazolni. A magyar posta alkalmazottai nem ilyen serények és utálják a papirmunkát, ami ott jön azt szinte soha nem vámolják.
Üdv!
Szeretnék segítséget kérni egy Autocom CDP Pro kínai klón frissítésében. Ha valaki tudna segíteni, kérem jelezzen a gkiller2@freemail.hu email címre. Köszönöm előre is.
Sziasztok !
Van egy elvileg CanBus-os Elm 327-esem, de nem müködik egyik programmal sem. Addig jutottam hogy fel van telepítve hozzá minden. (Eszközkezelőben látszik hogy Com5-re van állítva) Viszont egyik program sem látja. (akárhová is állítom a Com port-ot)
oprendszer? Fogadok, hogy legalabb vindoz10...
probald ki sima xp alatt Valoszinuleg rendes soros kimenete van, ugye? Akkor viszont allitsd com1/2-re.
A baudrate legyen arra kiválasztva, ami a dobozán van!
Bocs, nem bbalázsnak, hanem 52a52a-nak szól! A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2012
Win XP van (SP3)
Com1 -re nem lehet állítani foglalt
Szia. Melyik verzió fut most a gépeden?
Es mi foglalja le?
De akkor legyen com2, csak ezt a programok egy resze nem ismeri fel.
Com1 egy valós meglévő Com port. (Nevezzem át? nem biztos hogy lehet)
A felhasználóiban is azt írja ki, hogy a virtuális Com port-ot Com3-ra állítsam be. (akárhová állítom sem működik) Ha a programokban a com port-ot auto-ra állítom, ha manuálisan adom meg akkor sem működik, minden esetben azt írja ki ELM interface nem található (próbáltam több gépen is) Eszközkezelőben is hozzáállítottam mindent. (sebesség, paritás bit stb.) Elvileg az elm nem müködik, de ha rádugom az autó ra akkor a ledsor végigfut. A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2012
De akkor miert nem irtad, hogy USB-s a cuccod??? Annak kell virtualis port. Altalaban com3-tol felfele. Azzal meg kevesbe kompatibilisek a programok.
Amit tehetsz, hogy a port specialis tulajdonsagainal megadod a minimalis valaszidoket , 1 vagy 2ms es a puffereket is megfeleloen kicsire veszed. Egyebkent szabadon at lehet nevezni a portokat. De szerintem a progamok, amik soros porton kommunikalnak, FIZIKAI comx-et keresnek, ami alatalaban koszonoviszonyban sincs a valodi cimekkel. Szoval ez nem biztos, hogy ossze fog jonni... Az usb kabel biztosan jo? Milyen programot hasznalsz? A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2012
Scantool, Scanmaster stb az összeset próbáltam amit adtak hozzá.
Ha rádugom a kábelt virtuálisan megjelenik a com port az eszközkezelőben. (tehát ez a része jó) viszont mésem látja az interface-t a program.
vwtool vagyis VDS209.Itt a link ahonnan letoltheted: http://www.general-files.com/go/123638439900
A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2012
Mondom a baudrate-et nézd meg, stimmel-e az eszközkezelőben!
Az enyém pl. csak 38400-on dolgozik.
nem megy akkor sem ha 38400 vagy 9600-ra van állítva.
Port Ok Interface nem talált
OK, akkor meg kellene nezned egy soros terminalprogrammal, hogy rendesen valaszol-e az inicialo sorozataval. Le van irva, hogy hogyan kell, milyen parancsot kell kikuldeni es o mit valaszol. Ha ezt nem tudja, akkor lejjebb kell keresgelni (port, kabel, PIC erintkezes), ha igen, akkor a programok elavultak.
Hello mindenki!
Szeretnék valami infot kapni Autocom cdp+ autodiagnosztikárol, mert szeretnék diagnosztikát vásárolni csak hogy nem értem hogy a magyar hivatalos forgalmazoja miért kér érte 1milliot .De viszont a link: http://www.obdchina.com/autocom-cdp-plus-for-cars-p-1589.html itt ezen az oldalon ha megrendelném komplett kábelekkel uj szoftverrel akkor is csak olyan 45000ft körül jönne ki.Mi a különbség a kettő között és mi ez az ár amiért az egyik ennyire drága a másik meg olcsó.Ja és ha esetleg tudtok valami megbizható olcso diagnosztikát várom a linkeket!Nagyon köszönöm előre is a segitségeket.
Sziasztok!
Szóval az OBD olvasó nem müködik csak ha rá van dugva az autóra (csak akkor ismeri fel a progi-ez az én hibám), mivel nem az USB-n keresztül kapja a tápot az ELM ic. Mivel az az autó amin próbáltam nem támogatta valószínűleg az olvasót (pedig ugyanugy végigfutottak a LEd-ek) így nem is tudtam használni. Sikerült egy másik autón kipróbálni amit fel is ismert, a protokollt is automatikusan (viszont a demo sw semmit nem enged kiolvasni Scanmaster) |
Bejelentkezés
Hirdetés |