Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Egy kicsit pontosabban, a lényeg hogy hideg és üzem meleg állapotban egyforma erővel hajt az önindító, csak épp üzem melegen nehezen akar beindulni a motor.
Az nem jó jel. A kompressziót néztétek már? Le lehet fáradva a motor. Anno benzinesnél jártam már így. Melegen önindítózásra nem indult csak tolásra, de hidegen pöccre. Azon egy gyűrűzés segített, de dieselnél....
Most javítottam egy pár hete az enyémet ugyanilyen hibával. Igaz ez 16D Passat, de a jelenség ugyanez volt. Hidegen beindult melegen nem, vagy csak nehezen. Azt gondoltam én is, hogy már motorkopási gondok vannak, de közben elromlott a bendix is és le kellett vennem az önindítót. Bendix, szénkefe csere takarítás és láss csodát megszűnt a hiba. Nem mondom biztosra, hogy nálad is ez a gond, de nem is zárnám ki. A dizinél nagyon sokat számít az indulás első lendülete. A forgatás már jóval kisebb sebességgel megy és a már bekerült elégetlen üzemanyag nehezen távozik. Hideg motornál megy az izzítás az segít ebben. Nem párolog annyira mint a benzin. Ez okozza ezt a furcsa jelenséget. Persze nálad már az előtöltés állítás is elektronikusan történik, azzal is lehet gond.
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2012
Sziasztok
Skoda octavia AEE. Nem világítanak a fűtést illetve hűtést kapcsoló forgókapcsolók. Hol kell kicserélni az izzót. Tudna nekem valaki segíteni?
Sziasztok!
Egy hetes esős idő után egyszer csak kiégett a jobb első tompított fényszóróm. Különösebben nem gyanakodtam semmire, előfordul az ilyen. Szépen kicseréltem, minden ok volt. Ma egy durván esős nap és 20-25 km autókázás után, amikor haza indultam ugyan az az izzó elszállt. (kb. 2 hete cseréletem ki) Most már elkezdtem gyanakodni, hogy valahol beázhatok. (Megnéztem hazaérés után és a lámpa nem volt beázva, de most nem álltam neki kibontani az egészet) A kérdésem az lenne, hogy valaki találkozott már hasonló problémával? Illetve biztosíték okozhatja? Igazából ötletem sincs honnan fogjak neki a hibakeresésnek. Egy 2008-as 1.9 PD TDI-ről van szó amúgy. Előre is köszi a tanácsokat! Üdv
Sziasztok!
Nem tudtam az egész 81 oldalas topicot végigolvasni, hogy a problémám volt-e már téma. 2000.05 havi Skoda Octavia Combi 1.6 AEH autót vettem 3 hónapja. Benzin-gáz üzemű az autó. Hibajelenségem: - hidegen, indulás utáni első gázátváltáskor az autó rángat, nem megy. Csak gázzal csinálja, ha benzinen hagyom, akkor nincs rángatás. - Esős, párás időben erőteljesebb a rángatás, s amint melegszik a motor, egyre alábbhagy, majd megszűnik teljesen. Ez rendszeresen előjön, minden egyes napi első indításkor, vagy nagyon sok állás utáni indításkor. Amit már cseréltem: - gyertyák Brisk gázos, 1 pólusúak frissen cserélve - gyújtáskábelek Tesla Silicon Copper, frissen cserélve Ezek eredményeképpen sokat javult a rángatásos dolog, azaz nem olyan intenzív, és hamarabb (kevésbé felmelegedett motornál) is abbahagyja. Mit érdemes még megnézetni, cserélni, beállítani, ami megszüntetné a jelenséget? Amit észrevettem még, hogy ezekben a hűvösebb időkben a vízhőmérsékletem nagyon nehezen melegszik fel üzemire. Azaz a mutatóm szerint(!): - Ha tempóval megyek városon kívül, akkor gyakorlatilag el sem éri az üzemi hőfokot - motorfékezések hatására teljesen visszahűl alapszintre - Autópályán 1/4 állásban van, nem megy fel melegebbre Nem tudom ennek köze van-e a dologhoz. Az autóban 330.000km van, ha ez még érdekes lehet... Üdv:Tomesz. A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2012
Szia! Nem sokat tudok hozzászólni, mert Simos és ehhez nem igazán "konyítok", de az értékeket amik ide vonatkozhatnak azt mutatom. Az a baj, hogy a hőfokmérő gomba nem táblázatos értékekkel van megadva, mint más vezérlőknél, így nehezebb megmondani, hogy a köztes értékek jó értéket képviselnek-e. Talán meg kellene nézni a hőgomba kontaktusait, hogy rendben vannak-e.
A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2012
Idézet: „Ha tempóval megyek városon kívül, akkor gyakorlatilag el sem éri az üzemi hőfokot - motorfékezések hatására teljesen visszahűl alapszintre - Autópályán 1/4 állásban van, nem megy fel melegebbre Nem tudom ennek köze van-e a dologhoz.” Ez felvetette bennem a kérdést,milyen állásban van a mutató űzemi hőfoknál (nekem a függőleges a max ameddig kimegy) Lehet hogy most nagyon hülyét kérdeztem.....Sorry
Minden autón a középállás a normál szint.
Üzemi hőfoknál középállásban van a mutató. Feljebb sosem ment a nyári 40 fokokban sem.
Köszi, 8-án viszem szerelőhöz, megkérem, hogy nézze meg nekem ezeket.
A vízhőfok problémádnak két oka lehet. Termosztát vagy vízhőfok jeladó hibája. Pár ezer forintos alkatrészek. Én először a termosztátot cseréltetném ki.
Üdvözöllek!
Nekem is ugyan ez a gondom sajnos, de úgy tudom ezeknél a régebbi típusoknál a középső kapcsolót (ventilátor) függőleges állásban kihúzod (kettes fokozat úgy emlékszem) és valami hosszú vékony fogóval kiveszed az izzót. Az újabb típusok már ledesek, és száloptikával továbbítják a fényt. Kérem ha tud valaki jobbat ossza meg velünk is! Üdvözlettel: Csibai
Segítséget kérek!
Octavia 2.0 benzin 2001 APK motorkód. Sokat fogyasztott Co magas volt. Elvittem szakszervízbe a motorvezérlőt újraprogramozták állítólag valaki beleturkált. Én megvettem az autót márciusban semmihez sem nyúltam eddig nem volt vele gond. Szóval újraprogramozták a vezérlőt 2 hétig jó volt az autó, most újra sz.r. Létezik hogy a vezérlő elveszti a programot? Készüljek egy ECU cserére vagy javítható?
Szia! Nem tudom mit "írtak" át az ECU-ban de a regisztrátumot el kellett volna kérned, vagy kinyomtatott verziót róla. Ha "elmászik" a vezérlő azt valamelyik periféria okozhatja, amit még megtanul és ehhez igazítja a többi paraméter is. Most jöttek a hidegek, gondolom lehetséges repedés van a légszekrényen, vagy más, ehhez kapcsolódó levegős részen és megváltoznak a hidegindítási és fogyasztási paraméterek. Persze lehet más probléma is de azt illene tudni kiolvasni a szervizben. Ezt a "repedéses" dolgot nem regisztrálja semmi és nem lehet kiolvasni sem.
Egy 10+ éves autón, aminek ráadásul az előélete is kb. ismeretlen, bármikor bármi elromolhat, erre nyugodtan készülj fel lelkiekben.
Az is lehet, hogy a motorvezérlőnek lett baja, az is lehet, hogy van ennek köze ahhoz, ami vele történt, meg az is lehet, hogy nem. Az is simán előfordulhat, hogy valami más baja van az autódnak, esetleg olyasmi is lehet, ami már megvolt korábban is, csak éppen időszakosan jön néha elő - esetleg melegben nem, csak hidegben, és eddig pont nem jelentkezett.
Termosztátcsere megoldotta a vízhőfokot, de a gázon való rángatást nem. Újabb hibajelenség, hogy erőtlen lett az autó pályán, nem bírja az emelkedőt, nem úgy gyorsul, sőt nem is ment feljebb 120-nál a mogyoródiM3-as emelkedőn felfele.
Gázüzemhez nem igazán konyítok. Vidd el egy gázüzemhez értő szerelőhöz nézzék át a rendszert.
Üdv!
Köszi a választ! Amúgy 2002-es évjárat. Meg is próbálom, hátha sikerül, mert este idegesít, hogy tapogatni kell a kapcsolókat. Üdv: albi88
Tisztelt fórumozó Társaim!
Nagyon megköszönném ha valaki leírná octavia I. típusú autóm folytószelep alapbeállítását a Vag-Com programmal. Motorkód: AEE. Sajnos megint vacakol az alapjárat de nincs pénzem egy új folytószelepre. Köszönöm előre is. Üdvözlet minden társunknak.
Szép napot mindenkinek! Segitségeteket kérném 1,6-os benzines 75 le AEE kódos octaciához!
A reggeli inditás katasztrófa. hiába forgatom nem indul be , viszont ha megtolom azonnal elindul és normálisan jár! Gyertyák kábelek rendben folytoszelep is pozicionál ! ami érdekes . ha betolom és jár pár másodpercet majd leállitom , újrainditás kúlcsal elsőre sikeres! Segitséget előre is köszönöm! Mindenkinek Kellemes ünnepeket kivánok! Tisztelettel Taxis148
hello. olyan kerdesem lenne hozzátok, hogy ha a fütès làbra van állitva akkor az ülések alòl nem jön levegö, se hideg se meleg. valaki talàlkozott mar hasonlòval?
Mérd meg az indítózás közbeni akku feszültséget. Előfordulhat, hogy az önindító forgatja ugyan a motort, de az elektronikának már kevés a feszültség. Tolás helyett próbálhatod bikázni is, ja úgy indul akkor ez a gond.
Sziasztok! Van egy 1.6-os Octaviam. Mostanában olyan hibám jelentkezett, hogy párás esős időben nem akar elindulni. Ki lett cserélve a gyújtás elosztó fedél, volt rajta egy kisebb repedés. Utána pöccre indult a kocsi. Napokban elvittem teljes lemosásra. Hát az alváz mosás betett neki mert a mosóból már úgy kellett kitolnom. Vártam kb 5 percet utána elindult. Olyan mintha nem kapná el a szikrát. Van valakinek valami ötlete mi lehet a bibi? Köszi. Sziasztok
Ránéznék a gyújtótrafóra is, az is vacakolhat, ha van valahol rajta egy hajszálrepedés.
A gyújtáselosztó bepárásodott belülről. Szárítsd ki azt is, meg a gyújtás minden mozgatható csatlakozóját és a gyertyapipákat is.
Na én ezért nem merem lemosni
A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2012
|
Bejelentkezés
Hirdetés |