Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok! Nekem olyan DC-AC inverter kéne. Ami 230VDC -ből 230VAC -t csinál. ;
Tud valaki kapcsrajzot róla? Előre is köszi. A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2013
biztonsági világításként ledes izzókat, adott 230VDC akku telep, ami perpil egyenről nem műxik. KB.: 1000W (250-300 db 3w-os izzo) 230VAC -rol viszont megy.
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2013
Ha ahhoz pl nem is kell inverter. Szépen rá lehet kötni a DC-feszre.
Helló cimopata!
Egyel feljebb nem épp azt írta, hogy DC-ről nem megy, csak AC-ról? Persze rákötni attól még lehet, csak minek? (Nyilván kondenzátoros előtétje van azért nem megy DC-ről...)
Igen sajnos DC-ről nem megy, már próbáltam. Vannak olyan ledes izzók amik mennek, mert már próbáltam, de sajna nem olyan lett betéve, és nimcs rá mód kicserélni, mint írtam is majd 300 darab izzórol van szó.
1000W-ledes világítás? Ez valami üzembe lesz vagy mi ez?
Biztonsági? Tehát akkor az csak időszakos világítás lenne?
Csak azért kérdezem mert volt egy ismerősöm aki ilyenből csinált szakdolgozatot. Méghozzá egy üzem világításának kicserélése LED-es világításra. Ő nagyteljesítményű POWER ledeket használt nem ilyen 3W-osat hanem nagyobbat és az egész úgy működött hogy mivel voltak ablakok és időjárástól függően változó fény szűrődött be így állandó fényerőre volt szabályozva a világítás. Ezzel a megoldással a LED-es megoldáson felül plusz energia megtakarítás volt. Ha mindenképp inverteres megoldást szeretnél akkor kicsit visszalapozol vannak itt olyan 12V átalakítók amiknek a vezérlése megfelelő lesz. A végfokozatukra nincs szükség mert azok 12V-os rendszerre vannak. Javaslom végfokozatnak használj 2db IR2104 félhíd meghajtóval felépített teljeshidas fetes fokozatot amiknek a bemeneteit lehet majd vezérleni azzal a 12V-os inverter vezérlésével amit az imént említettem. Rajzom nincs róla, de nem lenne bonyolult. Keress rá erre az IR2104-re.
Sziasztok!
Korábbiakban szó volt erről a kapcsolásról Bővebben: Link és én is meg építettem de az a problémám hogy a kimenő fesz 230V helyet csupán 90V, 12V os aksi mellet, első idnításnál töltőről ment 16 voltról akkor kaptam kb 130V-ot. A DC1-DC2 közt mért fesz 9V helyett 5,5-6V volt. Ismerős szerint a végtranzisztorok nem nyitnak ki teljesen , én gondoltam arra hogy az IC-k a 16V miatt károsodtak de azok védve vannak a D3-as diódával, és egy illető szerint így azok nem károsodhattak. Kíváncsian várom válaszotok.
C7-et én 4,7mikróra cserélném,R16-R17-et 33-68 ohm közé tenném,D4-D5 jó polaritással van beültetve illetve jók-e? A fet-ek miljen típusuak amit használtál? P1-et ha állítottad változik a kimenőfesz?
Szia a diódák jók és jól vannak beültetve, és a P1-el sem lehet semmit variálni. A tanárom szerint a végtranzisztorok mentek ki vagyis kettő mert kilettek vezetve és a kábel forrasztása közben nem volt csak a az utolsó kettő hűtésre rögzítve egyébként ITFZ44-est hasnzálok.
Milyen trafót használsz? Illetve mivel méred a kimeneten a feszt?
Egyébként nekem nem jön be a link amit csatoltál. A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2013
Házi saját készítésű direkt ehez, egyszerű multiméterrel.
Javítsd a linket ránézek mert így nem látom.
Mekkora a trafó áttétele?
Bővebben: Link
A trafó áttétel alatt most hirtelen nem is tudom mire gondolsz de primer fesz 2x9V a secunder pedig 230
Szkópod van?
T9 kollektorát kösd fel a +10V tápra. Utána nézd meg mennyi a fesz. Azt írtad saját készítésű a trafó, akkor honnan tudod hogy 230V / 2x9V ha még az áttétel fogalmát sem ismered? A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2013
Sajnos nincs és hát számítással a vasmag adataiból kiszámoltam 1 V ra hány menet kell és a szerint megtekertem....
Ha felkötötted a T9 kollektorát a +10V tápra akkor azt is nézd meg hogy mennyi a táp a MOS4001 IC lábán és mekkora feszültséget mérsz DC-ben természetesen a T5 vagy T6 gate lábán.
Tehát akkor milyen menetszámok lettek?
A trafó 9V-os meneteinek bekötési polarítására figyeltél?
Amint lesz 12V-os tápom megteszem a leirtakat de addig csak ötletekete tudok olvasni.
1V-ra kellett 2,7 menet
230-ra tehát 621 9-re pedig 24,3 És nem cseréltem fel arra figyeltem, minden jól volt bekötve az alaktrézek is jók csak az IC-kben nem vagyok biztos és a végtranszitorokban, polaritásokra is figyeltem.
Én arra tudok gondolni, hogy közel sem 50%-os kitöltést kapnak a fetek hanem mondjuk 20%-osat és emiatt bár megvan az amplitúdó, de a keskeny kitöltés miatt keveset mérsz a multival.
Én is erre gondoltam vagyis konkrétan hogy nem nyitnak ki teljesen csak fogalamam sincs mi okozhatja ezt először gonoltam T9re azt kicseréltem egy másik uj darabra át is volt mérve mindkettő műszer szerint hibátlanok, és azok is mivel utánna ugyan az volt a jeelnség, aztán az IC-kre gyanakodtam de egy ismerős azt állította hogy ha azok nem működnének akkor semilyen feszt nem tudnák mérni, és itt akadtam el.
Ha T9-et felkötöd a tápra akkor a két alsó fet kinyit és mintha rövidzár lenne a helyén.
A felső 2 fetnek a gate-jeit kell ellenőrizni, hogy milyen kitöltést kaphatnak. Ezt multiméterrel is könnyen meg lehet mérni. Mivel négyszög jelet kapnak így vagy a multimétered frekvencia mérés üzemmódjánál a kitöltésméréssel vagy a másik, hogy megméred mennyi a fetet hajtó IC tápja valamint mekkora feszt mérsz a fetek Gate source-án. 10V tápnál és 50% kitöltéssel értelem szerűen 5V körül kell legyen. Persze ha lenne szkóp még egyszerűbben ki lehetne mérni. A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2013
Köszönöm az ötletet de sajnos ezt csak a későbbiekben tudom kipróbálni
Szerintem elsö lépésnek azt ajanlanám amit nekem is szoktak: elenörizd az áramkört, nincs szakadás vagy zárlat. Másodszor pedig a T7,T8 nem szükséges, egyelöre. Ha jol dolgoztál akor a trafo kimenetén AC 250-300V kell megjelenjen. Figyelmedbe ajanlom, hogy a D7 nagyon fontos szerepe van mert ha nem hallad rajta kellö feszültség a stabilitása nem fog muködni.
Ellenőrizve voltak már azok a dolgok nem csak álltalam hanem egy olyan srác álltal is aki javít ilyen elektromos dolgokat, de sajnos igy konkrétan az inverterekhez nem ért. A T7-8 miért nem szükséges? A D7-es pedig vett szóval az hibátlanul műküdik.
Üdv!
Segítséget szeretnék kérni Samsung LE26A330J LCD TV-hez... Bekapcsoláskor fekete képernyő, hang van, hangerő állítás megy, csatornaváltás megy, aztán fokozatosan zöld vagy piros színben kezd világítani, erősödni a fény és egy idő után megjön a kép is... Ezt eljáccotta úgy is hogy hang, megjött a kép aztán lefagyott... 7kondit kicseréltem (egy láthatóan s..r volt, 1-2napig jó volt és ugyanezt csinálja, 5-10perc melegedés és tökéletesen működik, melegen kikapcsolom vissza, megy tökéletesen, ha áll 1 órát már nem indul csak 5-10perc után... Két táp IC van amire én gondolok, de a feszültségek megvannak... MC33167 az egyik, a másik KA278R12C... Ebben szeretnék segítséget kérni, mit tudnék vele csinálni...?! Valakinek valami tapasztalat?! |
Bejelentkezés
Hirdetés |