Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Labortápegység készítése
Hibás a link. Bővebben: Link
A BD244-nek TO220-as tokozása van. A BD440-nek meg sima műanyag, így rosszabb a hűtése és kevesebbet is bír. Nem csereszabatosak egymással, bár a konkrét kapcsolástól is függ.
A linkelt labortápban már eleve hűtőbordán van, így nem valószínű, hogy a sokkal gyengébb BD440 elbírná a terhelést. Ráadásul a lábkiosztás is fordított, de ez még nem olyan nagy gond. De majd az okosabbak megmondják a tutit.
Sziasztok!
A nyár folyamán szeretnék belekezdeni egy Alkotó 2.7.4 labortáp megépítésébe. Több kérdésem is lenne: Szerintetek melyiket érdemes megépítenem, valójában mi a különbség az a és a b változat között? Ha jól értelmeztem csak annyi, hogy az a az L profilos hűtőbordához való, míg a b változat nem. Ezt a hozzászólást találtam meg, ami alapján dolgozni szeretnék. Ezen a panelon kívül van-e még valami, amit érdemes lenne megépíteni a tápegységhez? (természetesen a mérőműszereken kívül) Mit ajánlotok, mire kellene odafigyelni? Ellenállások/egyéb alkatrészek közül van olyan ami "érzékeny" lehet? Üdvözlettel: János!
Szia!
En a tapegyseg melle ezt epitettem meg. De ha ez sok lenne akkor ajanlatom ez is lehet. S igen. Az "A" verzio a TO-3 tokos 2N3055 es tarsai rogzitesehez szolgal, mig a "B" verzional, az atereszto tranzisztorokat kivezetekezheted a panelrol. /Altalaban a T0-220 es tarsai tokozatu eszkozokhoz hasznaljuk. A beallitas finomszabalyzasa /legyen aram vagy feszultseg/ fugg a kezeid precizitasatol. Ha szeretned a konnyitest, vagy 2db potmetert epits be vagy tobb fordulatut szabalyo agankent. A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2013
Köszönöm szépen a bőséges leírást!
Most azon kellene elgondolkodnom, hogy hogyan is oldjam meg a dobozolást. Mert ha eljutnék oda, hogy már csak a dobozolás maradna, akkor véleményem szerint a B verziót érné meg megépíteni, mivel ott a hűtőbordákat könnyen ki lehet helyezni a hátlap helyére, s ezzel megspórolom a ventilátorokat, nemde? Viszont nekem az A verzió jobban tetszik. Mi a véleményed/véleményetek?
Mind a két verziónál ki lehet úgy vitelezni, hogy a hűtése a hátlap helyett legyen. De én nem spórolnám le a ventit.
Akkor epitsd meg az A verziot - ha az tetszik.
A hutes soha nem arthat! Anyagi okok miatt ne sporold ki. Viszont ha szukseg lenne ra, es nincs akkor viszont hianyozni fog. Ez ugyan nem hutoborda, de teszi a dolgat szerintem szepen. S aktivhutes is van mellette. Idézet: „mivel ott a hűtőbordákat könnyen ki lehet helyezni a hátlap helyére, s ezzel megspórolom a ventilátorokat, nemde?” Szerintem ahhoz, hogy ventilátor nélkül legyen esélyed a működésre, ahhoz nagy hűtőbordára és/vagy korlátozott max. teljesítményre lenne szükséged. Akik csináltak ilyet, azok majd biztos mesélnek, de érzésre én olyan 100W környékén gondolom a kivitelezhető maximumát a ventilátor nélküli stabil működésnek. Ez az Alkotó-féle táp alapkivitelben arról szól, hogy a készüléknek el kell tudnia fűteni a trafó feszültsége * a max. kinyerendő áramot. Azt gondolom, hogy elsősorban ehhez kell igazítani a fizikai kivitelt is, nyilván senki nem szeretné, ha a készülékház 80 fokra melegedne használat közben - az elkók sem lesznek hosszú életűek ezen a hőmérsékleten.
Én sem látok okot a hivatkozott "borda" kritizálására. Kicsit kevesebb az "aktív" felülete mint egy hasonló helyet elfoglaló "cakkosabb" változatnak, de kényszeráramlással kombinálva kellően hatékony lehet.
Köszönöm szépen a leírásokat, akkor nem fogom lespórolni. Egyébként tudna valaki adni egy linket, hogy milyen venti kell, és, hogy hány darab?
Jól látom, hogy az L idomra még +ba rá kell tenni egy másik bordát? (nem is gondoltam volna, hogy ekkora hűtőfelületet igényel) Üdv!
S egy darab is elég lesz? Hova lesz majd legérdemesebb felszerelni?
Lathattad, nalam egy darab fujja a levegot.
Van ki a bordara szereli PapaMaci56 vagy Baxi Erdemes a GALERIA-t attekinteni. sok jo otletre lelhet benne ay epito$ Vagy peldaul itt van Alkoto munkaja! A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2013
Köszi az infot!
Különben én is erről az ábráról láttam meg, hogy az L idomra kell még egy borda!
Kedves Alkotó!
Szeretnélek megkérni, hogy töltsd fel nekem a 2.7.4a labortápegységed NYÁK rajzolatát fototechnikás változatban (nem tükrözve) valamint szeretnék érdeklődni,hogy Te milyen típusú egyenirányító hidat alkalmaztál a NYÁK tervezésekor!? Előre is köszi, üdv! A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2013
Idézet: „hogy az L idomra kell még egy borda!” Hová kell még egy borda , ezt akárhogyan értelmezem nem jövök rá?
Itt látható, ahogy az L idomra rá vannak szerelve az alkatrészek, majd erre az L idomra egy rácsos hűtőborda van felerősítve!
Mmm akkor a megjegyzésed tárgytalan hisz ez egy alap felépitmény , természetesen az L idom nem ér semmit egy borda nélkül !
A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2013
Hát ez az, ezt nem tudtam én korábban...
Lenne még egy kérdésem. A /-es alkatrészek értékén nem kell változtatnom ugye, ha a transzformátorom nekem is ilyen feszültséggel rendelkezik?!
Szia
Idézet: Itt mire gondolsz?„...A /-es alkatrészek...” Ha a tap beallitva 30V 3A-re es a trafo tud mondjuk 50V 10A-t, a vegen csak a MAX-nak beallitott erteket fogod merni! A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2013
Ezekre: Rx/1, Rx/2, Rx/3, valamint az R7/1, R7/2, R11/1, R11/2
A trafó pedig ha minden igaz, akkor 150VA-os, 28V-os lesz. (még 2V-al több is, mint ami kell. Ez ugye nem gond?)
Egyiken se kell semmit. Az Rx-ek valtoztatasanal ujra kell szamolni a szabalyzast.
Ha elolvastad az atallitashoz irodott dokumentumot, akkor lathattad, hogy, amiket valtoztatni kellenne, az a R2; R3; R10 ertekei. 30V 4A, parameteres mit epitesz? A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2013
Sziasztok,
Lassan elkészül Attila86 féle SMPS labortáp . Szeretném, ha az áramot és a feszültséget egy időben láthatnám. Valami módon megoldható ez viszonylag oölcsón?
2.7.4a-verziójú lesz. Holnap veszem meg az alkatrészek egy részét remélhetőleg, s szeretném nyár végéig mindenestül befejezni.
A kérdéseidre már megszülettek a válaszok, de amiket tőlem kérdeztél, azt röviden összefoglalom.
1. Az említett ellenállások értékét nem kell változtatni. Az Rx1-2-3 azért van, mert 3 párhuzamos értékből raktam össze, a nagyobb terhelhetőség miatt. Az R7 és R11 pedig ketté lett bontva két soros tagra, ezért kaptak /1 és /2 utótagot, mert nem akartam új pozíciószámot behozni. 2. KBPC1010 típusu híd illik a panelba. itt látod pl. Oda kell rá figyelni, mert máshol -pl. Hestore- más méretet ad meg ehhez az alkatrészhez, pontosabban ennek 1006-os verziójához. 3. 10x10mm-es fekvő (az egyik legáltalánosabb alaptípus, minden cégnek van ilyen méretben). 4. Mellékeltem, minden lyukat kicsire állítottam, hogy könnyebb legyen kifúrni. A nyomtatásra oda kell figyelni, hogy a lapmérethez igazítás opcíó ki legyen kapcsolva, mert ezzel tudod elérni a pontos méretű nyomtatást. Másik észrevételem, hogy nem kell ilyen irányú nézet a fotózáshoz. Sőt éppen az a jó, ha nem ilyen a nézet, mert akkor a filmnek arra az oldalára kerülhet a nyomat, ami a panellal érintkezik, így elkerülheted a fólia vastagságából eredő torzításokat.
Mindent köszönök szépen, nagyon részletesen leírtad, amire kíváncsi voltam!!!
A nyákrajzot is köszönöm szépen, és az információt is. Nekem az volt a tapasztalatom, ha úgy csináltam, hogy a festékes oldal volt felül, a fóliás rész pedig a panelon akkor alávilágított a rajzolatnak! Üdv! PS.: az eredeti nyák beültetési rajzán akkorák a furatméretek, amekkorára kell fúrni? A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2013
Szia!
Úgy, hogy a függőleges panelt kidobod úgy ahogy van és helyette két különálló panelmérőt használsz. Vagy valamelyik PIC-es panelmérőmet, abból elég egy is. Kicsit át kell mókolni hozzá a labortáp áramkörét hogy meghajtsa a PIC-es panelmérőmet de megoldható. A legegyszerűbb viszont ha vársz kb két hetet mert akkor fogom publikálni annak a tápnak az utódját (Bővebben: Link). Most már tényleg készen van, holnap gyártatom le hozzá az első adag nyáklapot. Azért javaslom ezt mert ez a táp direkt a panelmérőim fogadására van felkészítve, gyakorlatilag csak rá kell dugni a panelmérőt és megy is azonnal.
Köszönöm a segítséget, de úgy tűnik majd kapcsolgatok. A táp gyakorlatilag készen van. Már csak az 4,7 µF MKT kondenzátor hiányzik.. Rendeltem HE-ből de sajnos egy elkót küldtek helyette
Illetve a trafó sincs meg,de jövő hétre megérkezik
Ahogy gondolod. A HEStore-ból ez a kondi kell neked egész pontosan: Bővebben: Link
|
Bejelentkezés
Hirdetés |