Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Nem lehet, hogy a bendix szalad meg? Az önindító forog csak a motor nem.
A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2013
Először is köszönöm a gyors választ. Nem a bendix, ráadom a gyújtást és csak zúg, nem forog.
4-5 próbálkozásra elkapja, de nem akarom így kínozni mert leégetem az egészet. Forgórész kommutátorait polírpapírral megcsiszoltam egy picit, (de nem is volt rajta semmi bemaródás vagy korom), egy hónapig működött és most megint kezdi sajna. Üdv: Csibai A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2013
Ilyen hibát egyenáramú motornál még nem is hallottam.
Talán nem az önindító zúg, hanem valami más. Kizárt dolog, hogy forgás nélkül zúgjon.
Lehet esetleg nem tudja kilökni a bendixet?
Teljesen tanácstalan vagyok sajna.
Akkor csak kattanna. Az önindítómotor akkor indul ha kint van, de ha ekkor zúg akkor forog is, csak megszalad a bendix és nem viszi a lendkereket.
A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2013
Szia! Lehet, hogy csak gyújtáskapcsoló betét problémád van.
Nem volt időm szétszedni, de ha kalapácsnyéllel "megkopogtatom" a bendix házat akkor működik. Valószínű ott kell keressem a hibát. De mi lehet az? Nemrég alkotó elemeire szedtem és szemre semmi kopást vagy rendellenességet nem tapasztaltam. (Összerakás után működött is kb. egy hónapig.)
Ötlet? Segítségeiteket köszönöm!
A bendix egy szabadonfutó tulajdonképpen és az a dolga, hogy amikor beindul a motor, ne hajtsa vissza az önindítót, mert szétpörögne. Szerintem az kezd tönkremenni és bizonytalan a működése. Csak a csere segít rajta.
Valószínű Neked lesz igazad! Lehet ezt valahol venni, mert komplett önindítóra nincs pénzem sajna.
Számtalan helyen, de itt például biztosan. Nem egy ökör ára kb. 3-4000Ft.
Zolika60!
Válaszodat és segítségedet KÖSZÖNÖM! Meg is próbálom, mert ez így nem állapot. Az asszonyt nem merem elengedni vele pedig van amikor fontos lenne. És köszönet a többi segítőkész társnak is. Üdv: csibai
Hát akkor valószínű kenetlen a behúzó szerkezet, főleg a tengelyen lévő kitoló hüvely amin a bendix is van. Talán ezért nem tudja a "relé mágnese" kellően elmozdítani a szerkezetet ás az áramkapcsolótól jön a "zaj" és az lehet, hogy ívhúzás lesz. Akkusaru le, önindító le és kézben tartva is betudsz juttatni olajat a tengely és a hüvely közé a bendixnél lévő kis "ablakon" és járasd meg kézzel a kitoló mechanikát, hogy végigkenődjön a tengely.
Kedves VIM!
Tegnap délután megtörtént amit javasolsz. Most működik rendesen, szétszedtem, megmozgattam, wd-vel befújtam, akkutöltőről megjárattam a bendixet is és a motort is. Szemre semmi kopás rendellenesség nem látható. Valószínűleg ZOLIKA60-nak lesz igaza és a bendix cserére szorul hamarosan. Mégegyszer köszönöm!
Ennyire bontottam szét:
Segítségeiteket köszönöm.
Még a bendixet le kell venni. Nem tudom, tudod e a módját, de mindenesetre leírom. A forgórészt benbixel felfelé befogod a satuba, majd egy alkalmas villáskulcsot, (ha jól emlékszem a te esetedben 13-as) ráteszel a rögzítő gyűrűre és egy kalapáccsal leütöd a rugógyűrűről. Aztán a gyűrűt eltávolítod és már le is húzhatod a tengelyről.
A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2013
Köszi! Pont azon "studíroztam" hogy kellene leszedni mert nem jöttem rá magamtól!
A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2013
Szia!
Behúzó mágnes csere! Jó eséllyel a kapcsoló kontaktus beégett. A gyújtáskapcsoló problémát kizárhatod, ha gyújtásra kapcsolsz és te adsz 12V-t az önindító behúzó pontjára. Viszont volt már olyan is, hogy a test kábel okozta a problémát, ami az akkutól a motorhoz megy, de az más látványos dolgokat is produkál. Üdv, KN A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2013
Sziasztok,
Tegnap arra lettem figyelmes, hogy ha allok a piros lampanal(skoda octvavia II 1,6 benzin 2005), es valami furcsa zorej jon a muszerfal alol, olyan mintha a CD lejatszo probalna keresni a CD-t, viszont kikapcsolt HiFi eseten is csinalja. Menet kozben nem vettem eszre, hogy valami baja lenne, csak kicsit idegesit, hogy mi lehet. Olyan mintha valami elektro motor folyamatosan allitgatna valamit. Esetleg van valami otletetek, hogy mi lehet? koszi
Nem az automata klíma "állítgatja" a terelőket ?!
Sziasztok!
Skoda Octavia 1998 Olyan problémám van, hogy a központi zár nem akar rendesen működni. Vagyis inkább a reteszelés. 3x kell ráforditanom a kulcsot mire reteszel. Cseréltem zárat minden microkapcsoló jó. Minden ajtóban átnéztem a vezetékeket. Hátha itt találkozott már valaki hasonló hibával. Köszi előre is! Üdv: Zsolt
Nem hiszem mert gyujtasnal is adja kikapcsolt klimanal
Hogyan kell szétszedni a xenon lámpás octavia kombinak a lámpáját? Tehát valaki írja már le, hogy merről hogyan kell kivenni a búrát, meg hogy a trafót is le kell e szedni? Ki akarom cserélni a d2s égőt meg a fényszóró és a köd lámpáét is (mert ennél mind egy lámpába van. Köszi!
Az Octaviát nem tudom, de a Jettánál le kell bontani az első lökhárítót: a hűtőrácsot először ki kell szedni, talán 4-6 csavar fogja felülről és szemből, aztán a jöhet a lökhárító, alul és oldalt kb. 10-15 csavar fogja, utána előre felé lehet lehúzni (leszedéshez elég egy ember, de a visszarakásnál egyszerre kell a két oldalon beigazítani a sínbe, ezért kétemberes), a ködlámpa vezetékét le kell húzni, a lámpamosó csövére pedig vigyázni kell, érdemes a lökhárítót alája a földre rakni - de a fényezés miatt rongyokra. Utána jöhet a lámpatest: három csavar fogja a lámpatestet (egy felül, kettő alul szemből), kicsavarod őket, lehúzod a csatlakozót (fülekre vigyázni, hogy ne törjenek le), porvédő sapkát kitekered, mögötte ott van az izzó, fenekére a gyújtó rácsavarva. A gyújtóról le kell szedni a vezetéket, utána eltekerni kb. 40-50 fokkal, ekkor a gyújtó kijön. Elvileg az izzónak ekkor kivehető módon bent kéne maradnia a lámpatestben (nekem kijött a gyújtóval együtt). Összerakás ugyanez fordítva. A gyújtó visszarakása igényel némi gondolkodást, mi a szerelővel 5 percig nézegettük, hogy hogyan megy vissza, mert van benne egy elforduló reteszelő mechanizmus.
Fontos, hogy az izzó üvegfelületét nem szabad összedzsuvázni, mert a rárakódott zsír, olaj bekapcsolás után részben ráég, részben elgőzölög és a lámpatest belsején rakódik ki, amitől aztán bemattul (= anyagi kár tetemes). Emiatt olajos, koszos ronggyal nem kéne piszkálni, ill. puszta kézzel sem szabad megérinteni. Na ezzel a nehezítéssel együtt lesz macerás a történet. Elméletileg a hivatalos leírás szerint a lámpatestek beszerelése után kalibráltatni kéne a lámpákat (VCDS-sel alaphelyzetbe állítani, műszerrel ellenőrizni, hogy stimmeljen a lámpakép, ha nem stimmel, az állítócsavarokkal beállítani, majd a VCDS-sel a beállítást fixálni). Nekem enélkül is tökéletes volt a lámpakép (előtte is az volt, és utána sem romlott el). A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2013
Köszi! De a múltkor a szerelőnél fél szemmel láttam ahogy ki szedták a lámpákat és a lökhárítót nem szedték le. Jóbb oldalt ki szedték az egész lámpát mert ott lehet férni. Viszont bal oldalt a négy imbusz csavarból csak háromat szedtek (ott nem vették ki az egészet) ki és ki hajtották a lámpa hátulját hogy bele férjenek. Vagy fordítva már nem tudom melyiket tudták ki venni. De most nem akarok nekik fizetni, mert túé drágák voltak akkor.
Szerintem szakemberrel csináltassa mindenki az izzócserét.Tele vannak az utak összevissza világító autókkal,mivel általános hiba,hogy az izzót nem megfelelöen teszik be.Ha valakinek izzócserés gondja van,devecser-ajka-tapolca környékén,inkább ingyen kicserélem neki(persze lökhárítót nem bontok le),de ne nyuljon hozzá,ha nem csinált még ilyet.Xenonosok főleg,mivel rohadtul elvakithatja a szembejövőt!
Nagyon szép ez a felajánlás, de miből gondolod, hogy csak te tudsz a környéken izzót cserélni? Sajnos nem csak összevissza világítós hanem egy lámpás autó is sok van.
A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2013
Sziasztok.Nekem superb-m van 2005-ös a problémám ,hogy sem belső világítás sem csomagtér sem pedig kilépőfényem nincs.Az ajtók nyitását érzékeli és a müszerfalon jelzi is.Szerintetek mit nézzek meg?Ki lehet eggyáltalán szűrni a hibát anélkül hogy megbontanám az összes zárat?
A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |