Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Sziasztok!!Mi lehet a próbléma ha a rendszám villágitásba be illesztem az égöket és elalszik a müszerfal villágitás?Kiveszem akkor tökétesen müködik!! Mijen egyszerü modszer van a bal hátsó ajtó kárpit eltávolitásának?
Szia! A motorvezérlésből kiiktattál két igen fontos "informátort" aminek következménye nagyon is lehet a rángatás. Túl sok értéket kell behelyettesíteni és mégis működőképessé tenni a motort, valahol hiba lesz, mert nincs információ összességében. Pont azt nem látja a motorvezérlő, hogy mennyire tapostál bele a gázpedálba. Az az érték hiányzik, hogy mit akarsz. A pedálra lépve nyitod a pillangó szelepet, a benzin az injektoroknál és csak a levegő nyomásváltozásából tudja meg, hogy mit akarsz valójában de azt lassan reagálja le és helyettesítő, hiányzó értékekkel.
Szia! Mind a kettőt, vagy csak az egyiket is elég ahhoz, hogy elaludjon a műszerfal? Valamelyik világít a kettő közül, mert nem sorba vannak kötve az izzók. Valamelyik zárlatos?
Köszönöm, végre valaki megerősített, ebben a gondolatomban, hát a helyzet, hogy szilveszterkor megjártam full családdal Debrecent oda-vissza és talán egyszer csinálta, emelkedőnek és teljesen lenyomott gázpedállal, tehát kevés infót kap a vezérlőegység, de ez a teljes leállást nem eredményezheti, nekem csak ez lenne a lényeg, mert nem akarok súlyos tízezreket költeni egy 17 éves kocsira!! Alapjárati motor, lambda szonda....szóval ennyit nem ér!!!
Szia!!Sajnos mind a 2 tönél csinálja Eddig még nem jöttem rá a titokra!Pedig a csatlakozot is amiböl ki jönnek a vezetékek azt is le kontakt spréztem hátha!! Semmi változás nincsen!!
Hello sufni-tuning!
Hol volt szó a testelésről? Hol lehet a testelési hiba? Előre is köszi a választ!
Szia! Nem értem, hogy mit nem értesz. Amit belinkeltem az JÓ! Te nem nézted meg, hogy mit írt "Hosszúlábú", mert ott nem is a saját problémájára keresett megoldást ahol a motor is leállt. Kicsit feljebb megtalálod. És sajnos szét kell szedni az óracsoportot és forrasztani kell.
Szia! Használd már légyszives a képnézegetős részt és keresd meg a biztosíték tábla kiosztást "AKL"-s motorkódhoz van írva DE mind ugyanez. Ott látni fogod, hogy a 11 és 15 biztosítékok vannak megnevezve a műszerfal tápláláshoz, nézd végig a biztiket mert lehet, hogy valamelyiket megnyújtottad az izzócserével.
Sziasztok!
Go-cartnak hála, a tőle kapott könyvben található részletes leírása alapján kiszereltem a zárat az ajtóból. Annyival kiegészíteném, hogy a könyvben leírtakkal ellentétben nem feltétlenül kell kiszerelni az ablakemelőt a zár kivételéhez, némi ügyeskedéssel és türelemmel anélkül is ki lehet forgatni a zárat. A mikrokapcsoló teljesen jól működik. Hallani hogy kattan és ha lenyomom zárja is az áramkört. Gondolom lekopott a gombja. Úgy emlékszem 2000 forint körüli összegért lehet rendelni valahonnan új kapcsolót, de nem találom azt az oldal sehogy. Csak kb. 5000-7000 forintos ajánlatokat látok. Nem tudja véletlenül valaki, hol lehetne beszerezni? Köszönöm.
Szia,
Vatera 5000 Ft a 2db gyári kapcsoló. 2500 Ft-ra jön ki darabja. Ettől olcsóbban gyárit nem lehet sehol vásárolni. Eleve gyárit sem nagyon, csak valami utánagyártott barkácsolós kivitelt (drágábban).
Köszönöm a választ. Mivel 7900-ért új zárat lehet venni, talán inkább azt a megoldást választom. Egyébként sem vagyok teljesen biztos benne, hogy ez a mikrokapcsoló a hibás, lehet, hogy a motorral van valami baj, vagy valamelyik belső mikrokapcsolóval. Ha a kulcsot elfordítom a BE ajtóban akkor a többi zár nem minde esetben nyillik, holott a JE ajtóval ilyen gond sose nincs, szóval nem gondolom, hogy máshol van ahiba, mint a BE zárban.
Ez a kapcsoló akkor kapcsol, ha a zár nyelv konkrétan elfordul, az meg gondolom csak akkor tötrténik meg, amikor valóban kinyitom az ajtót, nem csak a kulcsot fordítom el. Persze az ajtó kinyitásánál nem minden esetben érzékeli, hogy nyitva az ajtó (belső világítás, égve maradt fényszóró síp, stb.) Szóval lehet, hoyg ez a kapcsoló is rossz, meg talán még másik is. Azt hiszem most jobb döntés egy teljes új zárat beszrelni. Kösz még egyszer! L. A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2014
Ha az elektronika azt érzékeli, hogy az ajtó nyitva van, akkor a zár sem fog rendesen működni.
Én már sok zárat szedtem szét. A belső kapcsolóknak sosem volt bajuk. Diagnosztika eszköz mérőblock funkciója egyértelműen megmondja, hogy a záron belül melyik kapcsolóval van a baj. A 7900 Ft-os ajtózár valószínű, hogy nem gyári, hanem után gyártott. Az árral megegyező minőséggel.
Szia! Ha esetleg elkerülte volna figyelmedet, már ITT kiveséztem ezt a problémát. Nézegesd meg az "Új hozzászólás" (jobbra fent) mellett van egy kis pipa és az abból legördülő menüben találod meg a "Csak képek keresése" cím alatt a még hiányzó részleteket. Azt a zárat azért nem építeném be, aminek az ára vetekszik a mikrokapcsolóval, én inkább a "vw sanyi" félét választottam, mert arról volt referencia.
Olyan is van hogy az átvezetésnél, ahol a kasznibol az ajtóba átmennek a kábelek,a sok nyitogatástól eltörik a kábel és nem működik semmi. Én is így jártam. az összes ajtóban el volt törve egy kábel.És nem is lehet észrevenni csak ha a bandázst lefejtjük akkor lehet érezni hogy a kábelt csak a szigetelés tartja össze.Nyit és zár is meg világít is minden,csak egyre nem sikerült rájönnöm,hogy az miért lehet,hogy nem mindig reteszel az ajtó(tehát nem villog a led)
Csak akkor reteszel mindig ha vmelyik ablak lent van és fölhúzza a komfortelektronika.
Sziasztok.
A segítségeteket szeretném kérni, 2004-es Octavia kombi bal első ablakemelő elektronika kellene, mert az enyém beázott és a csatlakozó résznél "berohadt". Hibajelenség:bal oldali ajtó nem záródik, és nyitódik csak kulccsal, ajtóba a piros led egyszer folyton világít, vagy nem világít. Köszönöm a segítséget.
Köszönöm a válaszokat. Megnéztem a helyet amit javasoltatok. Nagyon hasznos valóban.
Az árakban is persze igazatok van. 7900 forintért nem lehet csodát várni. De ennek az éremnek is két oldala van. Vajon érdemes-e megvenni egy mikrokapcsolót olyan áron, amiért csaknem egy egész zárat lehet venni. Még ha utángyártott is. A zár alacsony ára tükröz alacsony várható minőséget, vagy a mikrokapcsoló ára irreálisan magas? Ha megnézitek a hasonló elektronikai tulajdonságú mikrokapcsolók árait, akkor 500 forint körüli értékek találhatók a márkásabb termékekél. Nem tudom... Én inkább kicserélem a zárat, 7900 forintért, ami talán még mindig jobb ár/érték arányt képvisel, mint egy mikrokapcsolóért kifizetett 5000 forint. (Nem sokat számít, hogy ha kettőt adnak, ha csak egyre van szükségem. Nekem inkább bosszantó, hogy egyet nem vehetek.) L.
Sziasztok!
Kérdéseim a következők AEE octaviával kapcsolatban: 1: a Map szenzort házilag tudnám cserélni 2: A gyújtáselosztó és Map szenzor egyben van vagy külön kell megvenni Köszönöm
Sziasztok!
Megint én vagyok. Hülyeséget írtam, a Hall jeladóra gondoltam, hogy az van -e együtt az elosztóval? Kösz és elnézést
Szia! Ez van benne. Házilag mindent lehet .... csak nem biztos, hogy jó lesz utána. A vezérlőből először ki kell törölni a hibás "értékeket", majd elfogadtatni vele az újat. Nem laksz hozzánk közel de nem is annyira messze, hogy ne érne meg egy kiolvasást a géped, de Te tudod. Én a térképről is le mentem volna csak megmondta volna valaki, hogy mi a hiba.
Sziasztok!
Valaki korábban javasolta, hogy a fűtésszabályzó mögött lévő kis izzó kicserélésére egy PVC csödarabot érdemes használni. Igaza volt! Most cseréltem ki az izzót. Hosszú csőrű lapos fogóra tekert ronygyal próbálkoztam előszőr, de nem sikerült. Aztán kezembe akadt a lányom által az autóban hagyott lufi rúdja. (Az egyik ismert gyorsétteremben osztogatották a lufit. A rúdja kb. 30 cm hosszú, kb fél centi átmérőjű cső.) Kicsit eröltetve rámegy az izzóra. Szívni hiába próbáltam, nem tudtam akkora vákumot előállítani ami elég lett volna, hogy le ne csússzon a cső, hanem kijöjjön az izzó. De fogóval így a csövet fogva könnyedén ki tudtam venni! És a csövel remekül vissza is lehet tenni az izzót! Tényleg jó ötlet volt, sajna már nem találom, hogy ki javasolta itt. Volna egy kérdésem is. Ha már a BE ajtó burkolatát levettem, szeretnék LED-et tenni az ajtó ban lévő prizma mögé. 2 sorba kötött led, meg egy ellenállás, és estleg némi alufólia stb. Tudnátok abban segíteni, hogy hova köthetném be úgy, hogy amikor az ajtót kinyitom kapjon áramot? Kösz. L.
Sziasztok uj vagyok meg itt.
.Arrol lenne szo hogy nagyon unom mikor gyujtast adok 0 allasban a kapcsolo ,meg is bekapcsol a tompitott fenyszoro,igy mindig helyzetjelzo allasba kell mozditanom a kapcsolot ,hogy inditasnal ne vilagitson a tompitott,mert hallottam nem tesz jot neki! Fater superbje viszont azon a 0 az nulla nem vilagit semmi a helyzetjelzo az helyzetjelzo ,ha tovabb kapcsolja tompitottra akkor meg az vilagit! Igy hat az en automban (2008 octavia 2 ) valami nem f....sza! Mi ennek az oka ?Autovillamossagihoz kell vinnem vagy ,megoldhato otthon? Vagy auto diagnosztikat kell csinalni,ha igen van valami menu pont amin hatarozottan lehet latni hogy ezt a lampa allast ott kell atallitani?
Egyetlen bitet kell átállítani az autó body computerében.
Összesen 2 perces a művelet és máris jó lesz az autó.
Ezt egy gyakorlott autoszerelo tudja kapasbol ,hogy hol keresse? ( az autoszerelom szokta torolni a hibakodokat lap top-al a megfelelo programmal,elmentett km ora allast neztunk a vezerlesbol emlekszem)
Ugy ertem hol keresse hogy ez a gyujtashoz tartozik vagy kulon van ilyen lehetoseg hogy vilagitas bocs de laikus vagyok en mappakat tudok elkepzelni meg menu pontokat
Ha gyakorlott az autószerelő, akkor tudnia kellene, hogy hol keresse.
Nekem VCDS kábelem van. Lehet a szerelődnek VAS-PC. VCDS-nél. 09-es vezérlő. Long code. Nappali menetfényből ki kell venni a pipát.
Szia!!Probáltam a biztiket is de azok jók!!Ez a megtisztelö feladatot meg hagyom a villamosági szerelönek!Mert már ha villágitáson kinyitom a kesztyütartót arra is ugyan ezt csinálja!!Nem jöttem rá a próbléma meg oldására!Azért köszönöm a tippeket!szia
Sziasztok! Octavia1 1.4-es lépcsőshátu 2004-es. Vonóhorgot raknék majd rá,és az lenne a kérdésem,hogy a vonóhoroghoz tartozó dugaj bekötéséhez gyárilag meg van oldva csatlakozás? Vagy ha nincs,akkor honnan kell levezetékelni??
Szia! Ezt a dolgot meg kellene nézned, hogy van-e kialakítva leágazás ott középen vagy hagytak-e csatlakozási lehetőséget erre a célra, mert olyan ára van a vonóhorgos vezetékkötegnek, hogy júúújjj. Belekötni a kötélkorbácsba az elég szép munka lesz, ha nincs pót szál benne a visszajelzőnek a műszerfalig.
Én is így álltam hozzá, végül szakembernél kötöttem ki vele, ahol láttam egy okos megoldást. Kábel toldó, érpár közösítő, vagy érpár toldó a neve. Itt egy kép róla. Az egyik furatba a kocsi vezetéke megy, a másikba a leágazás, alu kontakt lemezt összeszorít fogóval, majd a műanyag sapkát rácsuk. Többféle méret és kialakítás létezik, de az elv azonos. Nincs se blankolás, se forrasztgatás.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |