Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   123 / 229
(#) Farkas Attila hozzászólása Márc 23, 2014 /
 
köszönöm válaszod szerinted érdemes cserélni,vagy cseréljem ki az egész kínai csoda vezérlőt?
(#) rolie válasza Farkas Attila hozzászólására (») Márc 23, 2014 /
 
Én első körben megpróbálnám cserélni, egy FET lényegesen olcsóbb, mint egy egész vezérlő. Sajnos a meghajtó áramköre is károsodhatott, érdemes kimérni a többi FET-et is, ha már szét lesz szedve.
(#) Farkas Attila válasza rolie hozzászólására (») Márc 23, 2014 /
 
Szerintem is megér egy próbát jövőhéten beszámolok mire jutottam addig is köszi a gyors segítségért
(#) Farkas Attila hozzászólása Márc 26, 2014 /
 
sziasztok megjött az új vezérlő összeraktam de nem csinál semmit???? ötlet??
(#) rolie válasza Farkas Attila hozzászólására (») Márc 26, 2014 /
 
Esetleg az új vezérlőn van külön gyújtáskapcsoló szál. Egy különálló piros. Kösd össze a pozitív táppal (akku).
(#) Farkas Attila válasza rolie hozzászólására (») Márc 26, 2014 /
 
Az újon nincs de a régin volt, de ha már rákérdeztél melyiket kössem be? Dilemmás mert mert ha az állandóra kötöm gyújtás nélkül is megy ha a gyújtásra nem tudom hogy bírja-e kapcsoló. A nemindulás okát közben megtaláltam a gázkar kiosztás nem stimmelt,átraktam a z érintkezőket és jó lett nem remeg szépen simán fut a kerék.
(#) rolie válasza Farkas Attila hozzászólására (») Márc 26, 2014 /
 
Jó kérdés. 3 akkus gépeknél relézni szoktak, de sajnos az egyenáramot nem nagyon szokták tolerálni, bár ugye itt nem terhelés alatt kell megszakítani az áramkört. Más gépeknél a kínaiak szívbaj nélkül átküldik a motoráramot a gyújtáskapcsolón, van amelyik bírja, van amelyik nem. A harmadik megoldás, hogy megbontod a vezérlőt, és átkötöd. Szokott lenni egy átkötés a betáptól a panel egy másik pontjára, ide kell kötni a kapcsolót. De sajnos új vezérlőnél ez garanciavesztéssel jár, második legjobb megoldásnak a relézést tartom, de ennek a tartósságáról szerintem egy itt kérdezz utána.
(#) Farkas Attila válasza rolie hozzászólására (») Márc 26, 2014 /
 
A relére szavaznék ha lenne 36-42 voltos relém bekötném,de csak 24-es van az meg leégne mivel autóvillamosság szerelő vagyok abból is inkább kamionos tudom hogy a legkisebb fogyasztó is hazavágja az akksit ha megcsapolom a pakkot.Rákötöm a kapcsolóra próba szerencse alapon.Visszatérve a vezérlőre kicseréltem a rossznak vélt fet-et a 36-V eltűnt a kék szálról de nem indult a motor ezért maradt az új.Köszi a segítséget örülök hogy vannak még emberek akik megosztják tapasztalataikat és segítenek egymásnak.Megutáltam a sok nagyképű márkaszervíz szakit ,ezért inkább raktáros lettem.
(#) proli007 válasza Farkas Attila hozzászólására (») Márc 27, 2014 /
 
Hello! A 24V-os relé kérdést egy mezei soros ellenállás (mely fele akkora értékű mint a reléd tekercse) megoldja. üdv!
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2014
(#) laszlo63 hozzászólása Márc 28, 2014 /
 
Sziasztok! Elektromos roller gázkar helyett lehet potmétert használni? Milyen értéküt?
Ebben kérném a segitségeteket. A választ előre is köszönöm. Üdv.: László
(#) rolie válasza laszlo63 hozzászólására (») Márc 28, 2014 /
 
Szia! Használhatsz potit nyugodtan, én 10k-val és 100k-val is próbáltam, mindkettő jó volt. Tehát nagyjából mindegy, hosszabb távra inkább 10-22k-t használnék.
(#) laszlo63 hozzászólása Márc 29, 2014 /
 
Szia Rolie! Köszőnőm a válaszod! A 10 Kohm potival lett jó,de elé és mögé teszek néhány Ohm-ot.
Ez a megoldás csak addig kell míg veszek Hall-t a gázkarba. Üdv.: László
(#) indexgs30 hozzászólása Márc 29, 2014 /
 
Sziasztok lenne egy elektromos kerékpárom a gond a következő gyújtásnál azonnal teljes gázon forog a kerék. ha elöl széthúzod a kábelt szintén forog a vezérlésnél széthúzod meg áll mi lehet a gond?? plusz az első világítás nem működik egyáltalán. előre is köszönöm.
(#) rolie válasza indexgs30 hozzászólására (») Márc 29, 2014 /
 
Szia! Egyrészt a kérdésed inkább ebbe a topikba való, másrészt megsérült az előre menő vezetékköteged. A gázkar vezetékénél zárlat van a táp és a visszajövő vezeték közt (jellemzően piros és zöld színűek), a világítás szakadt lehet. A gép kivitelétől függően leginkább a fejidom műanyagjánál szokott probléma lenni, de előfordulhat hogy a kormány kifordulás elleni ütközője nyirbálta meg a vezetékeket. Ha a gép alján van a vezérlő és a csatlakozások, akkor ott összerohadás/eloxidálódás lehetősége is fennállhat.
(#) indexgs30 válasza rolie hozzászólására (») Márc 29, 2014 /
 
Akkor egy átkábelezés megoldja a problémát.Csatlakozó két helyen is van alul a vezérlésnél meg a kormány kifordulásnál.
(#) ELKO26 hozzászólása Ápr 2, 2014 /
 
Nem vagyok megelégedve a töltővel,mivel az akkuk újjak így csak a töltővel lehet gond,mintha nem töltené fel teljesen
(#) ELKO26 válasza ELKO26 hozzászólására (») Ápr 2, 2014 /
 
Mit nézzek át egy tőltőn,mi mehet ki belőle ami miatt nem tölt fel teljesen?
(#) zolika60 válasza ELKO26 hozzászólására (») Ápr 2, 2014 /
 
Mekkora a rákapcsolt akkuk feszültsége?
(#) negyes44 hozzászólása Ápr 5, 2014 /
 
Kedves fórumozók! Szeretném a segítségeteket kérni. Rendelkezem egy 36 V os akkumulátor töltővel. (elektromos kerékpár TRD 09). Amikor bedugom nem csinál semmit, nem gyulladnak ki a ledek, és a DC kimeneten nem mérek semmit. A biztosítékokat szakadásmérővel lemértem tökéletesen! A 400 V os kondin mérek kb. 320 V ot. MEllékeltem egy pár fotót, megtennétek hogy alaposan ránéztek? Köszönöm Szépen!
(#) proli007 válasza negyes44 hozzászólására (») Ápr 5, 2014 /
 
Hello! Mivel ez egy kapcsolóüzemű táp, saját topikjában jobb lett volna feltenni a kérdésed. De pont a kapcsolóüzemű vezérlő IC típusa nem látszik. De sok esetben az IC-t bekapcsoláskor táppal ellátó ellenállások szakadása okozza a passzivitását. Ha jól látom, a trafó mellett van két méretes 5,6kohm-os ellenállás. Azt mérd meg nem szakadt-e valamelyik. üdv!
(#) Biro F. válasza negyes44 hozzászólására (») Ápr 5, 2014 /
 
Üdv.
Először cseréld ki a 47u 400V és a 100u 50V-os kondikat a primer oldalon. A 3842-es ic 7-es lábán 15 volt körüli feszültség kell legyen, ha nincs akkor a 100 Kohmos ellenállás szakadt, vagy ha ugrál a feszültség 10..15 volt között cseréld ki a vezérlő ic-t. Mérd ki az összes ellenállást a primer oldalon. A szekunder oldalon lévő 0,1 ohmos ellenállást is mérd ki.
(#) negyes44 hozzászólása Ápr 5, 2014 /
 
47u 400v cserélve, 100u 50v cserélve. 3842 ic 7. és gnd lábon 1,2 v 5.6 kohm os ellenállások cserélve. Eredmény, mindig nem megy Észerevétel, a FET hűtőbordája erősen csíp... az a 100k ohm os ellenállás az melyik is?
A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2014
(#) etm válasza negyes44 hozzászólására (») Ápr 5, 2014 /
 
Hello! Szerintem a 100kohm-os ellenállás az,amelyik összeköti az IC 7-es lábát, a gretz + lábával. Valószínű a gretz mellett lévő nagyobb ellenállás lesz az. De mérd ki,és meg fogod találni. Üdv! Különben a FET-en van fesz? Azt kimérted? Jó?
A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2014
(#) Biro F. válasza negyes44 hozzászólására (») Ápr 5, 2014 /
 
Nagyon bátor vagy, hogy megfogod a fet hütőbordáját, mert akkora feszültség van rajta amekkorát mértél a nagy kondenzátoron vagyis 300 volt körül. Nem akarom hangsúlyozni, nagyon veszélyes. Úgy látom, hogy kicserélted a 3 wattos ellenállásokat, azokat nem kellett volna. Azt nézd meg, hogy az ic 7-es lába és a pozitív között milyen ellenállás van és nincs e megszakadva, ugyancsak van egy dióda és egy kondenzátor a 7-es lábon, ebből a FR107-es diódát mérd ki. Én először a primer oldalon mindent kimérek, kezdem a graetzel utána a fettel, ellenállásokkal és a kondikat kicserélem, természetesen a rossz alkatrészeket is. Adok rá 240 voltot és megmérem a feszültségeket több ponton, vagyis a nagy kondinál, az ic 7-es lábánál és a FR107-es diódánál. Te is így csináld.
(#) negyes44 válasza etm hozzászólására (») Ápr 5, 2014 /
 
Elkezdtem mérni a FET et külön külön a lábait, de feszt nem mértem rajta. Amikor hozzáérintettem a voltmérőt, egy pillanatra kigyulladt a piros POWER led a panelen.
(#) etm válasza negyes44 hozzászólására (») Ápr 5, 2014 /
 
Kell hogy legyen a sorse,és a 'föld' között egy kb 0.68 ohmos ellenállás is.Az jó? De óvatosan nyúkálj,mert nálam már méricsgélés közben is robbant szét töltő.Mennyit mérsz a gate és föld között? A FET-et csak ohm mérővel dióda állásban birod mérni (áramtalanítva),mert feszt nem mér a műszer a nagy frekvencia miatt.
A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2014
(#) negyes44 válasza etm hozzászólására (») Ápr 6, 2014 /
 
Lemértem a két kondit elsősorban. A nagy kondin 320 V feszültséget mérek, tehát a graetz híd is jó. A kis 50V os kondin 1,2 V ot mérek.
(#) karijani hozzászólása Ápr 6, 2014 /
 
hy nem rég került hozzám egy lofty kerékpár kisebb hibáit kijavítottam de nem akar működni ha motor össze van dugva a vezérlővel nehezen fordul a kerék. próbáltam összezárni a gázkar kivezetését de semmi a pedálnál lévő szenzort de se hozott sokkal több eredményt.Van valakinek valamilyen ötlete hogy mit lehetne még tenni? előre is köszi
(#) etm válasza negyes44 hozzászólására (») Ápr 6, 2014 /
 
Hello! Ha az 50 Voltos kondin csak 1.2 Voltot mérsz,akkor szinte biztos,hogy a 100 k ohmos ellenállás szakadt.Az ameddig nem tökéletes,addig nem is kap az IC tápot,tehát nem is működhet.Hiába jó a gretz.Azt ha megjavítottad,aztán majd be fog indulni valami rajta. Üdv! Csak óvatosan a villannyal!
(#) etm válasza karijani hozzászólására (») Ápr 6, 2014 / 1
 
Hali! Nállad a vezérlőben a FET-ek elszálltak a másvilágra.Vagy megpróbálod azokat kicserélni(de lehet,hogy még más baj is lesz azonkívül),vagy vezérlőt veszel hozzá ujjat,és már repül is a moci! Üdv!
Következő: »»   123 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem