Fórum témák
» Több friss téma |
Hy újat addig nem akarok venni még ki nem derítem a hibát nehogy az is elszálljon.
Köszi majd utána nézek. UI: a hajtókar szenzorral se mértem semmit pedig egy impulzus jelet kéne neki adni de még analóg multi sem moccan meg.
Hello! Jól írta Lorylaci a másik oldalon (kapcs.üzemű táp) ,hogy az lesz a legjobb,ha vissza rajzolod a kapcsolást,előveszed a panelt,és szépen ceruzával lerajzolod róla az alkatrészeket,és az áramköröket, Aztán már jobban fogod látni a dolgokat,mert ez így egy nagy gubanc,amiből azt sem látod mi mivel van összekötve.Én is így szoktam,aztán van egy kapcsolási rajzom,ami alapján lehet kezdeni gondolkodni a problémán,és megoldásán.Kicsit bíbölődős munka,az igaz! Sok szerencsét!
Sziasztok! A következő problémámra szeretnék tőletek segítséget kérni. Van 3 db 12V os akkumulátorom. (elektromos kerékpáré) ezek közül kettő 12V 14ah RITAR 12140 es, és egy 12V 10ah es 6-DZM-10 es típusú akkumulátor. Rendelkezem egy 36V os töltővel hozzá. Namost ugyebár ha így akarom tölteni csak sorba kötve megy a dolog. De viszont itt a baj, hogy a 10 ah-s akkumulátor eléggé pezseg, és 15.6 v ot mérek rajta töltés közben, míg a két 14 ah-son 13V ot. Hogyan tudnám ezt a három akkumulátort így tölteni? /hogy a 10 amperórás ne pezsegjen ennyire./
Ez így nem megy. Három egyforma akku kell. Kényszerhelyzetben azt teheted, hogy amikor a 10Ah-s eléri a maximumot lekapcsolod a töltést. Aztán azt az egyet visszameríted egy fogyasztóval és újra sorba kötöd őket és úgy töltöd. De ez is kompromisszumos megoldás. Az élettartam rovására megy. Igazán jó megoldás csak a külön töltés. Az együtt használat is ugyanilyen problémákat okoz.
Helló! Megmértem az ellenállásokat, 100k ohm ost nem találtam sehol. Egy ellenállásnak nem tudom megállapítani hány ohm os. A fotón bekereteztem.
Köszönöm a válaszod! Egy másik alternatíva van még. Van egy 12V 4 Amper es autó akkumulátor töltőm az megfelel erre a célra?
Kiválóan. Akár párhuzamosan is töltheted őket néha, de legjobb a külön töltés.
Lehet hogy most egy nagy hülyeséget fogok kérdezni de azért megkérdezem max nemjó. Ha egyenként tölteném őket, van egy ilyen adapterem (lásd fotón) Ezzel egyenként tölthetem őket?
Ha bedugom és rámérek 16,95 V ot mutat a műszerem.
Akkor mehet, de figyeld nehogy 15V fölé menjen az akku fesz. Az is sok egy kicsit,de bringán elmegy.
Hogyan látom azt hogy az akkum fel van töltve? Mekkora értéket kell mutasson ha rámérek az akkura? kb 12.8 v ot?
Hello! Irtam már pár sorral feljebb,hogy szerintem az lesz az az ellenállás ami szakadt.Mégiscsak meg kellene nézned hogy hova csatlakozik az az ellenállás,csakhogy ne találgassunk már. Az elektronikában nem nagyon bírsz lottózni,mert füst lesz belőle.Ha ez a bekeretezett ellenállás köti össze az IC 7-es lábát,és a gretz + végét,akkor nyugodtan vedd ki és tegyél be helyette 150 kohmos,vagy 120 kohmos ellenállást kb ekkora teljesítményűt,és próbáld ki a töltőt. De a FET-et ellenőrizd le előtte mindenképp,hogy nem zárlatos-e valamelyik lába a másikkal.Műszert dióda állásba állítod,és megnézed a 2-3 láb között az ellenállást.egyik irányba kb 500 ohm körül mutat,ha felcseréled a műszer kábeleit,és ugyanezen a lábakon méred,másik irányban szakadást kell mérni. A többi láűbai között mindenhol szakadást mérsz,akkor valószínűleg a FET jó, Utána kapcsold csak áram alá.
Ez egy 36 Voltos töltő rajza. Kb.a primer oldal hasonló lehet a tieddel. Itt az R2-es ellenállás az amiről beszélek. (120 kohm) . A greetz után van.A tieden ezt kellene megkeresned.
A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2014
Nos tehát, ez az ellenállás (3W os) A greatz pozitív lábától megy a FET egyik lábához ha a fet velem szemben van akkor a jobb lábához. Ő az R1 es ellenállsom. Mellette a kék az R2 es. A fet mérései: Első hely a negatív szára a mérőnek.
1-3: 739 1-2: szakadás 2-3: 540 3-1: 1947 2-1 szakadás, Az IC 7. lábához három alkatrész van forrasztva. Egy kondi +, egy 58 ohm os ellenállás, és egy 15 ohm os ellenálás. A 15 ohm oshoz jön az HER107-es dióda, és ez megy a tekercsbe.
Eddig nem vettem észre, neked a 100 Kohmos ellenállásod az a két 56 Kohmos 3 w-os ellenállás, ami a trafó mellett van. Fólia felöli oldalát is fotózd le. Az IC-ét cseréld ki, a HER107-es diódát mérd meg.
Hello Feri! Ha kicsit feljebb szétnézel,akkor ott le van fotózva a másik fele is. Szerintem ezt nem ártana megpróbálni lerajzolni legalább .Ha úgy van ahogy negyes44 írta,hogy a gretz + lábához megy a FET 3.lába(sorse) akkor oda nem N csatornás FET kellene.Ez pedig N csatornás.Nem akarok okoskodni,de szerintem azon az ellenálláson keresztül kapcsolja a FET a trafónak a - tápot.Itt valami nem stimmel.Üdv!
A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2014
Akkor ezek szerint a FET nincs átütve. Mérd meg a FET 3-ik láb és a gretz - (föld) közötti ellenállás értéket,majd a FET középső láb és gretz + közötti ellenállás értéket.Aztán majd tovább haladunk.
Hali igazad volt az egyik fet zárlatos volt kicseréltem. mos már könnyen jár a kerék de nem hajt.
Még akkor valami más is elszállhatott? Van valami ötleted?
Kedves szakértők! Mai nap vettem egy IC-t beforrasztottam és woálá, ég a zöld led, és a kimeneten, 16V mérhető! Szeretném megköszönni a segítségeteket! Ha lemerül a bicó ki is próbálom!
Azt hiszem nekem komoly problémám lesz ezzel a biciklivel. Ahogy a fórumot olvasgatom.
Nekem a motornál levő hall a vezérlőtől 5 szálból 4-en 5V van. Az LM317t Stabilizátor IC is melegszik rendesen pedig csak a táp van rádugva.
A 16 volt elég kevés lesz az akksik feltöltéséhez, a kimeneten legalább 42 voltnak kell legyen.
Sziasztok lenne 1 olyan problémám hogy az elektromos kerékpáromban a hátsó kerék ragad 3 vastag szál jön ki belöle meg 5 vékony a vastag kábelek ZÖLD ; KÉK ; SÁRGA
És ha kék színüt lehuzom rola akkor nem ragad a motor. Ez miért van?
Hali valószínű zárlatos a vezérlőben
a fet.
melyik az a fet ? az a fekete kocka alaku? mert nem nagyon értek az ilyenhez.
Hello! Igaza van Biro Ferinek. A kimeneten a 16 Volt semmi ha 3 akksi van benne. De a töltő fedelén rá is van írva,hogy hány voltos DC feszültség kell hogy kijöjjön belőle. Ha azt úgy rákapcsolod az akksikra,tönkreteszi őket. Én leellenőrizném a priméren az ellenállás értékeket. Nemcsak hogy melyik van szakadásban,hanem a színkódok szerint az értékeit,mert legtöbbször nem megy szakadásba,csak megváltozik az ellenállás értéke.Az pedig a töltőnél nem mindegy.Azokat az ellenállásokat is ki kell cserélni amelyek más értéket produkálnak,mint kellene. Üdv!
Hali a neten mindent megtalálsz,hogy hogyan néz ki a FET.Így nehéz lesz megjavítanod.Üdv!
Hali! A HALL vezetékein max 3 szálon szabad egy időben 5 Voltnak lenni,abból is az egyik a piros szál(táp+) A másik kettő pedig a visszajövő jel.Ezek szerint a HALL-ok rosszak,mert azoknak kellene vissza felé biztosítani a 0 Voltot az 5 Volt helyett. Szedd szét a motort és cseréld ki a HALL-okat. Üdv!
Sziasztok!
Kínai csoda, 36V elektromos kerékpár töltő megadta magát. (FET, diódák, vezérlő zárlat) Vezérlő CR6850T. Ilyent még nem is láttam csak 38xx-et. Lehet ezt helyettesíteni valamivel? |
Bejelentkezés
Hirdetés |