Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   11 / 345
(#) Manyus hozzászólása Dec 7, 2007 /
 
Sziasztok.Új vagyok itt és a segítségeteket kérném.
Van egy 7,5 KW-os motor aminek az adattábláján az áll
380V delta.3x25 amperrol nem indul deltában,egy kismegszakítót lever.Csillagba átkötve elindul és megy,az lenne a kérdésem mennyivel gyengébb így csillagban a motor és a folyamatos üzemet igy bírja majd?Köszi a segítséget Sziasztok Péter
(#) aflmor válasza Manyus hozzászólására (») Dec 7, 2007 /
 
Kb. 75%. (de ezzel majd úgyis vitázik valaki ) Amúgy a megoldás: indítod csillagban, és ha felpörgött, átkapcsolod deltába. (van ilyen "automatikus" csillag-delta kapcsoló is, állítható időzítéssel) Adattáblán delta üzemi áram-érték nincs?
(#) Pafi válasza Manyus hozzászólására (») Dec 8, 2007 /
 
Elvileg pont 1/3-ad nyomatékot tud csillagban.
(#) aflmor válasza Pafi hozzászólására (») Dec 8, 2007 /
 
Ezért terhelés nélkül kell indítani, és deltában munkára fogni
(#) patexati válasza Manyus hozzászólására (») Dec 8, 2007 /
 
Ne üzemeltesd csillagban mert gyenge lesz (kicsi a forgatónyomatéka) Elindítod csillagban és ha felpörög akkor át kell kapcsolni deltába!Ez megoldható mágneskapcsolós kézi ill időzitett vezérléssel (3db mágneskapcsoló),de kapható csillagdelta forgókapcsoló is (bekapcsolod csillagban van,mégegyet fordítasz rajta deltába kapcsol át!Milyen gépet hajtana különben?
(#) Manyus válasza aflmor hozzászólására (») Dec 8, 2007 /
 
Sziasztok köszi a válaszokat ,4 hengeres kompresszort hajtana.Azért kérdeztem,hogy kb. mennyi lenne csillagban a teljesítménye,mert van egy 5,5 kw motorom is ami elindul deltában,de gyárilag ez a kompresszor 7,5 kw motorral volt szerelve.Lehet hogy birná az 5,5 motor is.És kevesebbet is fogyasztana,mi a véleményetek?Amit említettél automatikus csillag-delta kapcsolót az jó lenne kompresszorhoz?Mennyibe kerül kb.egy ilyen kütyü?Nem vagyok egy elektromos zseni olyan van az adattáblán,hogy 16,5 A.
Köszi mégegyszer mindenkinek!
(#) venepas hozzászólása Dec 11, 2007 /
 
SzépNapot!
Átnéztem a témát, de mivel nem sok közöm van az elektronikához, nem jöttem rá a megoldásra.
A problémám: van egy 400/230V-os motorom, amivel egy körfűrészt kéne üzemeltetnem. Viszont nincs három fázisom. Az adattáblán úgy láttam, hogy 400V-nál Y, 230V-nál delta bekötést kell alkalmazni.
Van egy kép (kicsit gyatra ugyan) az előző bekötésről.

Előre is köszönet

Photo_001.jpg
    
(#) aflmor válasza venepas hozzászólására (») Dec 11, 2007 /
 
Szép napot neked is! Nem jó topicot néztél át ITT keresgélj.
és itt:380/220 v-os motor bekötése
(#) venepas hozzászólása Dec 12, 2007 /
 
Köszönet!

(#) Fecopapa hozzászólása Dec 28, 2007 /
 
Sziasztok. Szeretnék felszerelni 380V-os aljzatokat több helyre és ennek a bekötését szeretném megtudni illetve A kompresszoromon a dugó 5-ös de a vezetéke csak 4-es és az N jelölés üres.
A CO gépemen a dugó viszont 4-es és szeretnék egy hosszbitót csinálni amin a dugó 5-ös az alzat meg egy 4-es és egy 5-ös lenne egy lapra szerelve. Így tudnom használni A Hegesztőket is, mert azok mind 4-es dugóval vannak szerelve meg lenne egy 5-ös 380V aljzatom is.
Gondolom így bármit tudnék használni nem kellene a dugókkal variálni.

Vagy egyszerűbb simán a gépeken lecserélni dugókot 5-ösre és a hosszbitót is 5-ös böl csinálni?
Előre is köszönöm a segítségét mindenkinek: Fecó
(#) telectro válasza Fecopapa hozzászólására (») Dec 28, 2007 /
 
szia

nálam csak 4-es dugók vannak és eddig még mindig minden működött. jah egy kivétel azért van az eszterga gép azon 5-ös dugó van, de igazából belegondolok, az elmúlt sok évben még 1szer sem kellett kihúzni a konnektorból, így akár fixen is be lehetne kötni.

szerintem a biztos ha mindent lecserélsz 5-ösre.
a négyes dugóidat meg mivel úgysem tudod már semmire sem használni szívesen átveszem
(#) Fecopapa válasza telectro hozzászólására (») Dec 28, 2007 /
 
Köszi a választ még átrágom acserét mert ugy kell megoldanom ha elviszem a gépet máshol is müködjön.
(#) telectro válasza Fecopapa hozzászólására (») Dec 28, 2007 /
 
ez felejtős mert az esetek 66 %-ban más sorrendbe van kötve a fázis náluk és ilyenkor dugó szétszed és átköt vagy veszel egy 3 fázisú forgásirány váltós kapcsolót beépíted egy dobozba, a kimenet az tied, a bemenet az mondjuk 4-es és csinálsz egy 5-ről 4-re átalakítót, szeritem ezzel már mindenhol tudsz dolgozni ahol van 400V, mert 380-as már nincs

de ekkor jön a következő probléma, van ahol a 16A-s csatik vannak van ahol a 30A-s (nálam is) és van ahol a 63A-s csatik, szóval ha biztosra akarsz menni akkor viszel mind a 3 fajtából is magaddal.

és ha ezt is megoldottad akkor láttam már olyan helyet ahol a régi barna 1 soros bakelit csatlakozót használják, sőt egy boltban még ilyen csatlakozót újat is lehet venni.

bocsi azt hiszem egy kicsit túlzásba vittem... szóval az első megoldással sok helyen használhatod a cuccot.
(#) Karbantartó válasza Fecopapa hozzászólására (») Dec 30, 2007 / 1
 
Üdv a probléma nem nagy de egy kis magyarázatra szorul a 4 es és 5 ös dugvila között csak egy kivezetés a különbség az pedig a nulla ez olyan berendezéseknek kell ahol van vezérlés 230 voltról relé vagy bármilyen más dolog ahol csak motor van oda elég a négyes villa ahol van időtag vagy vezérlőrelé vagy bármi más dolog ott használja csak a nulla és egy fázis közti feszültségszintet. De megoldás az is ha nem cseéled le a villákat hanem a vezérlő egységet cseréled ki 400v os kivitelre és két fázist használsz vezérlésre de az egy kicsit macerás nagyon óvatosnak kell ilyenkor lenni a védelmekkel ezt a cégemnél úgy oldottam meg hogy egy dobozba tettem 4es és ötös dugaljat és egy ötös dugvillát a hosszabító végére a dobozban egy 102 kivitelü kk kapcsolót azzal oldottam meg a fázisfordítást .
(#) Feri válasza Karbantartó hozzászólására (») Dec 30, 2007 /
 
Ezt a megoldást ne nagyon reklámozd, mert teljesen szabványtalan és munkavédelmileg is kifogásolható.
Nézz utánna az MSZ 2364-nek.
KK102-es kapcsoló nem irányváltó hanem 10A 2polusu.
(#) Karbantartó válasza Feri hozzászólására (») Dec 30, 2007 /
 
Szerintem félreértettük egymás mert a kk kapcsoló 16 A ig jó és van nulla állása és a két forgás az 1es és a 2es állássában kifogástalanul működik . nem értem mi a kifogásod ellen de minden jó tanácsot elfogadok előre is köszi
(#) Feri válasza Karbantartó hozzászólására (») Dec 30, 2007 / 1
 
A KK 6008-as kapcsoló a forgásirányváltó.
A szabvány tiltja a hosszabító kábelek ilyen módszerű megszakítását, erre a célra van speciális dugvilla, amelyben csavarhúzó segítségével megbontás nélkül el lehet elvégezni az irányváltást. A másik ajánlott módszer a fali dugaly elé iráyváltó kapcsoló felszerelése. Ezt nevezik leválasztó kapcsolónak ilyet minden háromfázisú dugaly elé fel kellene szerelni.
(#) Fecopapa válasza Feri hozzászólására (») Dec 30, 2007 /
 

Köszönöm a tanácsokat de én nem vagyok villany szerelő és nem igazán értem ezeket a kapcsolós dolgokat.

Igazából a probléma ott van hogy a háznál mindenhová 5-ős aljzatokat szereltem fel (Garázs, Pince, Ház előrésze) Azért kellet ennyi helyre aljzat mert a CO hegesztőt sokszor kint kell majd használnom. Egy villanyszerelőt kérdeztem és ő mondta,hogy a 4-est nem nagyon használják mert mindenhol 5-ös van szerelve általában.
Szerintetek mi van ha így csinálnám meg?

1. Mindenhová 5-ös altat külön szerelt táblán 3xC16A bekötve a nulla is.
(így van a cégeknél is általában szerelve külön biztosítva mind a három fázis)

2. A CO és a Ív hegesztőn kicserélem a dugvillát 5-ös re úgy, hogy a nullát nem kötöm be
(A kompresszor is 4-vezetékes és 5-ös dugvilla van rajta és nincs bekötve a nulla így csatlakozik az5-ös aljzatba)

3. Csinálok egy 10fm-res hosszabbítót 5-eres vezetékből aminek a közepén selyem sodrony van a szakadás ellen 2,5-ös erezetű. Egyik végére 5-ös dugvilla a másik végére 5-ös aljzat.

4. Csinálni még egy Hosszabbítót 10fm-res 5-ös dugvilla 4-es aljzattal és a gépeken marad a
4-es dugó.

5. Vagy egy hosszbitó 10fm-es 5-ös dugvilla és egy lapra szerelve egy 4-es és egy 5-ös aljzat illetve egy dupla 220V aljzat.

(Így mindenhová betudom dugni mind a két hegesztőt illetve a Kompresszort ha szükséges valahová át tenni.)

Szeretnék még a hegesztőbe szerelni egy dupla 220Valjzatot amibe a csiszolót be tudnám dugni így nem kellene külön annak is egy hosszbitót mindig óda vinni ahol hegesztesz.

A Gépbe van hely hogy külön le lehessen biztosítani a 220V aljzatokat.

Egy pár képet mellékelek. A KK kapcsolóra erre gondoltatók?
(#) Fecopapa válasza Feri hozzászólására (») Dec 30, 2007 /
 
Képek folyt
(#) Karbantartó válasza Fecopapa hozzászólására (») Dec 30, 2007 /
 
Kedves Feco a történet akövetkező minden gépeden cseréld le a dugvillát 5ösre nulátt ne kössd be sehová a (4 vezetéknél nem is tudod) biztosítékok kiválasztása jó de mindenképpen az áthidaló fület tedd föl a biztikre ha egy lemegy akkor vigye többit is vagy mindgyárt 3fsú kivitelt vegyél c16A 3f és a probléma megoldva ha nem motorokat indítgatsz hanem csak heggesztőt akkor fázisfordítást sem kell csinálni sehol szerintem üdv
(#) Fecopapa válasza Karbantartó hozzászólására (») Dec 30, 2007 /
 
Köszi a választ. Valahogy igy gondoltam én is. A bizti tábla ugy van szerelve kompletten dugó és a 3-fázisos bizti
(#) Kiss Zoltán hozzászólása Jan 2, 2008 /
 
Ha valaki tud segitsen már abban ,hogy egy 380/220-as 1100 w-os motorra mekkora üzemi kondenzátor kell ha 220-ról üzemeltetem.

köszönöm!
(#) proli007 válasza Kiss Zoltán hozzászólására (») Jan 2, 2008 /
 
70µF-os kondi kell, de váltós. Elkó nem lehet.
Tengelyteljasítménye kb. 80%, indító nyomatéka kb. 25%-a lesz az eredetinek.

üdv! proli007
(#) Kiss Zoltán hozzászólása Jan 3, 2008 /
 
köszönöm szépen a segitséget jó lett ezzel a kondival
(#) Fecopapa hozzászólása Jan 4, 2008 /
 
Sziasztok. Tudna nekem valaki abban segíteni. hogy egy 400V hegesztőt át lehet e alakítani úgy. hogy mennyen 240V-ról is.
Ha lehetséges, akkor hogyan és mi kell hozzá?
Előre is köszönöm mindenkinek A CO MIG-300 ha ez száit
(#) Fecopapa válasza zoz11 hozzászólására (») Jan 5, 2008 /
 
Szia. Nekem egy kompresszorom van három fázisú és volt már nem egyszer,hogy egy fázist levert menet közben de egy darabig búgott és utána lekapcsolt. Igaz van rajta egy Nyomógombos kapcsoló amit szerintem utólag szereltek rá olyan mágnes féle valami fekete ki piros be és kikapcsoláskor mindig nagyot kattan
(#) proli007 válasza Fecopapa hozzászólására (») Jan 5, 2008 /
 
Nem ismerem a hegesztőt, de ezt szerintem csak a trafó áttekerésével lehet megoldani. (Ha gyárilag nincs benne kialakítva, mert akkor 2x190V és 220V teketcsek mellett a 2x190V van sorba kötve.)
De azt hiszem nem véletlenül, a terhelés miatt lett az 400V-ra készítve. (azt is meg kell gondolni)

üdv! proli007
(#) proli007 válasza Fecopapa hozzászólására (») Jan 5, 2008 /
 
Ha a három fázisból csak kettő van, akkor a motor még tovább jár, de nem tetszik neki. (melegszik és gyengébb)
Viszont két fázissal már el sem indul.
A hővédő lehet megvédi, de ha sokszor előfordul, lehet nem, és túlhevül.
Ha ez nálad sűrűn van akkor célszerű egy fázisfigyelő relét venni, és azt bekötni a Te "mágnesed" (ez helyesen egy mágneskapcsoló) elé.

(Ez azért sok mindentől függ, mert ha Te profi felhasználó vagy és a kompri állandóan jár akár felügyelet nélkül, akkor célszerű beépítenni védelmet. Viszont ha csak barkácsolásra használod időlegesen, akkor nem érdemes rá költeni)

Minden esetre, ha a mágneskapcsolót nem ismered fel, akkor inkáb bízd szakemberre az átalakítást!!

üdv! proli007
(#) Jobbagyag hozzászólása Jan 16, 2008 /
 
Sziasztok!
Segítenétek motor védelem ügyében? 220V-os 750W-os kerti szivattyut működtető mikrokontrolleres öntöző vezérlőt épitettem (szelepeket nyit, motort indít stb). Azt szeretném megoldani, ha véletlen egy szelep nem nyit ki, a motor ne erőlködjön amíg a program szerint a mikrokontroller ki nem kapcsolja, hanem generálódjon egy jel féle amit majd a mikrokontrollernél a motor kikapcsolására használnék fel. Egyenáramú motornál már csináltam ilyet(motor árama nagy teljesítményű pár Ohmos ellenálláson átfolyva tranzisztor basis áramát szabályozza), az "erölködő" motor nagyobb áramfelvétele miatt, tranzisztor a motor kikapcsolását eredményezi. Sajnos váltó áramnál fogalmam sincs hogy kéne.
Előre is kösz.
(#) aflmor válasza Jobbagyag hozzászólására (») Jan 16, 2008 /
 
Tegyél bele átfolyásmérő-szenzort. (flowsensor)
(nem nyit a szelep -> nincs áramlás, időzítve, motortiltás & hibaüzi)
Következő: »»   11 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem