Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Ha a két piros közös, ahogyan a színekből gondoltam, akkor csak a közösítés megbontásával lehetséges, mert a főfázis pirosát, ami a barna bejövő, fel kell cserélni a segéd fázis kék vezetékével. Persze a legjobb lenne, a 4 kivezetést egy sorkapocsra kihozni, s akkor lehetne kötözgetni kényelmesen.
Ha a 2 piros valóban ugyanaz, akkor igen, a tekercselés, közösítési pontjáig, óvatosan felvágni a bandázs-szalagot, az összekötést szétválasztani, majd külön-külön kivezetni szigetelve a végeket. / lehetőleg más -más színnel jelölve. A felvágott részeket, prespán papír, stb visszarakni, vékony zsineggel lefogatni a tekercselést, ahogyan volt, majd lakkal /akril/ lefújni újból. Szemmel látható a vastagabb tekercs-vezeték a főfázis. A képen úgy látom, hogy a motor kondi felőli végére mennek be a vezetékek, tehát lehet csak a hátulját kell lebontani a motornak.
És ha ezt megcsinálom utánna mit csináljak addig hogy működjön?
Csak azért kérdem mert holnap megnézem akkor
Általában a forgórész csapágya a tárcsa oldalán nagyobb, a nagyobb terhelés miatt. Mintha valamikor próbálkoztam volna vele, de az nem jött össze a méretek miatt.
De ha megforditom működne?
Mert fordítva is össze tudom rakni a motort
Szerintem nem. Ez egy rövidre-zárt forgórészes, u.n kalickás motor. Azért állnak szögben, és nem párhuzamosan, hogy a fáziseltolás a segédfázisban forgó mozgássá alakuljon. Ha megfordítod, akkor is ugyanolyan irányban fognak állni a kalickák. Ha a tükörképe lenne, akkor tudna ellentétes irányban forgatónyomatékot létrehozni.
A forgoreszen nekem nem szögben hanem párhuzamosan van a minta
Akkor próbáld meg fordítva, baja nem lehet. Valamerre el fog indulni. Akkor az valószínű nem egy általános motor, hanem valamibe direkt és fixre tervezték.
Helló
Megnéztem szögben van mégis. Megfordítottam és elkezdett jobbra forogni. Nem lesz baja a motornak ha így hagyom?
Szia, Baja nem lehet, hiszen semmilyen paraméterét nem változtattad meg a motornak. Mégegyszer átgondolva az egészet, ha úgy fogjuk fel, hogy a forgórész maradt, és a tekercsrészt fordítottad meg, így a fázis, és segéd-fázis helyzete megfordult az eredetihez képest, és ezért forog a másik irányba.
sziasztok!
van egy kb 30 éves kis kompresszorom. 1 hengeres, a villanymotor gyárilag fogaskerekes hajtással kapcsolódik a forgattyús tengelyhez, a forgattyúsház és a fogaskerékhajtás egy térben van. első kérdésem, hogy milyen olajat tegyek bele, és kb (mondjuk a forgattyús tengelyhez képest) meddig töltsem? a másik, hogy a gyűrűhézagot 0.6-nak mértem (3 db kompressziógyűrűje van), ez így jó, vagy már illene cserélni? fel tud pumpálni 8 barra, de 5 fölött már elég lassan, ezért gondoltam, hogy talán gyűrűcsere jót tehet neki. egyébként a henger szép, válla sincs. előre is köszönöm
Hali!
Sima motorolaj jó bele 10w40, esetleg 5w40 ha télen is használod.Ha gyári gép akkor kellene rajta lennie olajnívónak, meg kell keresni . Esetleg egy fotó a gépről, és kiderítjük mennyi olaj is kell bele. A 0,6 mm hézag már régen rossz, csereérett. Már 0,3-0,4 nél illett volna gyűrűzni... Ha cseréled, figyelj a sorrendre, főleg ha vállas gyűrű is van benne!! A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2014
köszönöm
akkor jól tippeltem, eddig is motorolajjal járattam úgy látom 3 db egyforma, 70x2-es gyűrű van benne + az olajáteresztő. következő kérdés, hogy vajon hol lehet kapni. egy ötletem van, gépfelújító (hengerfúró stb.) műhelyben majd megkérdezem. a forgattyúsház tetején, ahol a hengert le tudom venni, van egy beöntő nyílás. létezik, hogy odáig fel kell tölteni?
Hali!
Gyűrűt a hengerfúró műhelyben tudsz szerezni, de vidd a hengert is hogy pontosan le tudják mérni. Addig nem szabad feltölteni,mert kinyomja a tömítéseket. A betöltő csavarban nincs nívópálca?A forgattyúház oldalán nívócsavar vagy ablak?Tegyél fel egy-két képet,esetleg tipus adatokat mert így látatlanba nehéz ügy... Használd a nagybetűket a mondat elején mert a modik harapnak érte! A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2014
Nívópálca nincs.
Na most nagyon megnéztem, minden oldalról, fel is borítottam, és azt hiszem, megtaláltam. A lehető legeldugottabb helyen, a villanymotor alatt, a hajtüműház hátulján. A második képen, középen. Az lehet, ugye? Imi van ráírva az adattáblájára, ez a motor gyárója lehet, ugye? A kompresszor nem tudom, milyen gyártmány. A nyomáskapcsolót már én tettem rá. 30 éve várta apám pincéjében, hogy munkába álljon, zsír új, ki se volt vágva a kábelkivezetés helye.
Az imi az magyar gép,becsüld meg,mert jó kis cucc van a birtokodban,olajat mindig a forgattyúsház tengely középvonaláig töltjük,van mikor az is sok,a lényeg hogy az ellen súlyok még belecsapjanak az olajba(szóró olajozás).
Hali!
Na, innen már el lehet indulni... Lehet nívócsavar, meg kell nézni. Kitekered, ha rövid, (pár menet) a csavar,és az olaj is jön,akkor valószínű hogy az a nívócsavar.Ha valóban az, akkor csak addig töltsd fel, mert ha többet raksz bele, akkor csak felhordja a hengerbe vagy kiköpködi az olajat, rosszabb esetben kinyom valami tömítést! Ilyen géphez még nem volt szerencsém, de ahogy yulo kolléga is írja, remek kis jószág... A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2014
Szia, Hát elég érdekes az eleje, de a másik végére a tengelyre illene egy"szélkerék", meghálálja. A müa. fedél melletti kis dobozka, az indító relé, és a kondi is szép nagy rajta. Nem írtad, hogy hány W-os, de a 750w/1Le-snek is nagy az indító nyomatéka. Egy teljes renoválást megér, s még 30 évig lesz egy jó kompid! Ja, és le is festi önmagát.
Köszönöm a válaszokat! Nekem is tetszik. Megakadt a szemem a hirdetésen, 10.000-ért lecsaptam rá. Amint látszik, nincs rajta ventilátor (de csinálok mindenképp), nyomáskapcsoló se volt, a túloldalon meg az az ág, ami leüríti a felső kis tartályt, hogy újra tudjon indulni, ki volt iktatva. Pár évig használtam úgy, hogy benyomom a konnektorba, feltölt, kihúzom, aztán fújkálom vele a karburátorokat, koszos láncfűrészeket, stb. Most vettem hozzá egy kis légkulcsot, és ezen felbuzdulva rendbe rakom. Most, hogy megtekintettem a gyűrűket, szépnek találtam belülről, szép a hengerfal, nem lógnak a csapágyak.
1100 W-os, 1 fázisú a motor. Egyébként egy ismerősömnek van majdnem ugyanilyen, ugyanez a kocsi, 2 tartály, hajtómű, de ugyanebben az öntvényben 3 fázisú tekercselés van neki, annak nem kell kis tartály, elindul nyomás alatt is. Arra is 1100 W van írva. Még valami, a tartályokban lévő olajos vizes mocskot hogy szokás kitisztítani? Csak kicsavarom a csavart, és kicsurgatom, vagy alaposabban is érdemes? A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2014
Hali!
A légkulcshoz vegyél egy olajozót -levegő előkészítő néven futnak-, anélkül gyorsan szét fog kopni, kár lenne érte . A tartályból simán leengeded a "levet" és mehet a fáradt olajba.Többnyire inkább víz szokott lenni, ha olaj is van benne akkor az már a gyűrűkopás, és/vagy olaj túltöltés biztos jele. A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2014
Köszönöm. Egyelőre úgy oljazom a légkulcsot, hogy becsöppentek az alján pár cseppet használat előtt. Így írja a használati utasítása is, meg persze az automata olajozót is javasolja.
Helló!Gondoltam meg mutatom mit építek!
Majd ha kész egyben megmutatom.
Csak leírom a tapasztalatomat, hátha érdekel valakit.
Vettem egy kis olcsó 310 Nm-es kínai légkulcsot, én éppen Extol felirattal. Az van ráírva, hogy 6.2 bar kell neki. És tényleg, 5.5 bar körül már igen gyenge. Személyautó kerékcsavarokhoz éppen elég, eddig egyszer se kellett kézzel besegítenem. 10 literes a tartályom. 6.5-7 barig töltöm. Ez annyira elég, hogy az 5 csavart épp le tudom lazítani, aztán elfogy az erő, bekapcsol a kompresszor. De nem baj, én addig pakolgatom a kereket. Szóval összességében a 300 Nm-es légkulcs a 10 literes tartállyal személyautó kerekének cserélgetéséhez éppen megfelelő. (De ennél kisebb, gyengébb már ne legyen.)
Nekünk is 310Nm-es van. Erba márka. Nagyon jó kis eszköz, sok dolgot megoldott már.
Szia, Nekem is volt igaz nem új, használt, vagy már elhasznált , de nem tudtam igazából /ki/használni. 25 L-es tartály zabálta a levegőt. A 4 kereket nyomatékkulccsal hamarabb leveszem, ahova meg kellett volna, oda nem fért be. Amiért még nem szeretem, hogy némely gumis a dupla-kompresszoros tartályával úgy ráhúzza a kereket, hogy az út mellett le nem veszed. A szomszéd vett 4 új gumit, / neki volt rá pénze/ én meg a méteres csőhosszabbítón ugráltam a majdnem 90-en kilómmal, hogy lelazuljon.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |