Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Örülök hogy működik,tulajdonképpen már a tanácstalanság vitt erre a lépésre, de a lényeg hogy bejött.
Üdv Mindenkinek.
Egy aprónak tűnő kérdésem lenne. OC2 1.9 pdtdi 2007. autómon a külső hőfokmérő 4 fokkal többet mutat, mint a valós érték. Ez a jelenség menet közben és főleg ha sütötte a nap az autót. Olyan mintha nem jó helyen lenne a jeladó. De fogalmam sincs, hogy hol kellene lennie. Ez nem tűnik nagy problémának, de engem zavar. Ebben szeretném segítségét kérni a nagyérdeműnek. Előre is köszönöm.
Hali!
2003-as 1.6i Octaviámmal beleszaladtam egy tartós rángatásba. Gyertyát és kábelt cseréltünk már, de nem múlt. Gyorsításnál, előzésnél jött elő a probléma, nem állandó, fél óra, 30-40 km megtétele után jön elő. Van amikor újraindítás után nem jelentkezik, van amikor nem múlik. Trafócserét fogunk próbálni. Van-e valami konkrétabb ötlet így látatlanul? Köszi
Ez előzőhöz.....
A műszer 2-es, 3-as hengerkimaradást mutatott két szerelőnél is....
Hasonló problémával találkoztunk,csak 1.4-es Fábiánál. A megoldást a befecskendezők cseréje jelentette.A trafó mindenhova adja a szikrát,ha rossz akkor nem adja(szerintem) Kéne szerezned valahonnan négy injektort,kölcsön.
Tisztelt itt fórumozó Társaim!
Szeretném megkérdezni, hogy az Octavi 1 vag-com kábel alkalmas lehet-e Opel Astra-hoz. A helyzet az, hogy nekem egy 1998-as Octaviam van ahhoz vettem a kábelt ami a vag-com-mal működik is rendesen A lánykáméknak van egy astrajuk, a csatlakozója olyan mint az octaviáé csak nem tudom a lábkiosztás is olyan-e. Scanmaster programot "szereztem" ami az opelokhoz való de még nem mertem össze csatlakoztatni. Válaszotokat előre is köszönöm. Üdv: csibai
Köszi Geyseer a választ! Írásod előtt öt perccel cserélték ki a trafót, ami állítólag 1-4 és 2-3 hengerekhez ad szikrát, és nálam a 2-3 nem ment időnként. Köszi az ötletedet, ha nem jön be a trafó - ezt tesszük, köszi!
Üdv mindenkinek!
szeretnék némi segítséget kérni tőletek. Skoda octavia 1.4 16v 2004- es évjáratú autómban nem működik a szivargyújtó és a középkonzolon lévő tekerőgombok világítása. Biztosítékokat átnéztem. Azok jónak tűnnek. Ha valakinek van ötlete a probléma megoldására, azt szîvesen veszem.
Azt hiszem, csak a motorvezérlőt lehet olvasni vele. 7-es lábon kommunikál az OBD2-vel.
Én az opelhez az OPCOM kábelt ajánlanám.
Először is köszönöm a válaszod!
Pont egy új kábel vásárlását szeretném elkerülni, miután évente két-három alkalommal használom, na meg sajnos pénzem se nagyon van most rá. Elég lenne nekem csak hibakód kiolvasása is, nem akarok én "tuningolni". Pillangószelep beállítás esetleg. Köszönettel: csibai
radopeti,
A tekerőgomb lehúzása után lehet hozzáférni az égőhöz (rizsszemnek is hívják), azt kell kicsrélni.
Ha nem használod a hozzászólás fejlécében lévő Válasz gombot, nem tudni kinek írsz.
Sziasztok!
Most vettem egy 1.6 benzines 2006-os Octavia Combit. Egészen fura hibája van: 2. és 3. sebességben nem húz, nem pörög fel a motor az esetek 90%-ban. 1., 4. és 5. sebességben nincs vele gond. A szívótorok ki lett takarítva, hibát nem ír ki. Van valami ötletetek, hogy mi lehet a probléma? Előre is köszönöm! üdv: Gergő
Szia! Add meg a motorkódot, talán abból lehet kiindulási pontot keresni. Minden üzemállapotban csinálja (hideg-meleg)?
Sziasztok!
Van egy Skoda Octavia 1,6 benzines 2010-ben gyártott autóm, a héten többször "torpant" előzéskor, aztán ma megjelent a motor hiba piktogram a műszerfalon. A kocsi computer-éből kiolvasott hibaüzenet a mellékelt képen látható. Hozzá tud valaki szólni? Üdv: Gábor
Lambdaszonda, vagy katalizátor hibára tippelnék elsősorban.
Szia!
Motorkód: BGU Úgy tűnik hidegen jobban megy 2. - 3. -ban is, de nem sokáig, mert hamar bemelegszik a motor. Köszönöm: Gergő
Szia! Nem ismerem a Simos vezérlőket de ez éppen szívócsőnyomáson alapuló, (többsége légtömeget mér) és mivel nem minden fokozatban jelentkezik a hiba, talán az EGR-t kellene megnézni, hogy leválasztott állapotban okoz-e hasonló tüneteket. A szelepet a motorvezérlő kapcsolja be az optimális körülmények között a káros anyag kibocsájtás csökkentése érdekében és vezet vissza a kipufogó gázokból a szívócsőbe a fojtószelep alatti részbe. Hidegen nincs működtetve a mágnesszelep. A szervószelepet működtető vékony vákuumcsövet kell leválasztani a szívó oldalról és a próba idejére elvakolni a csatlakozási pontot. Ajánlatos még átnézni az összes levegős csatlakozást, repedés és elöregedett gumi alkatrészeket keresve, mert a szívócső nyomása valahol nincs összhangban a fokozatok alatt kialakult értékekkel. Ha tudsz olyat eszközölni, hogy a fojtószelepen alapbeállítást végezz azt mindenképpen ajánlatos volna mindenek előtt.
Szia! Azt írja, hogy a katalizátor hatásfok küszöb érték alatt. Talán volna is lehetőséged a programod segítségével egy szonda jelsorozatot megnézni, nem-e zajos, mert akkor nincs mese.
Nem lehet, hogy a váltóban szorul meg valami és meleg hatására jobban? Fura, hogy csak ezekben a fokozatokban. Kellene rárakni egy kiolvasót és nézni a motor terhelést a különböző fokozatokban.
Sziasztok! AEE-s 1.6-os benzines octavia. A tünet, alacsony és ingadozó alapjárat, le-le fulladó motor, de csak hidegen. Folytószelep házat cseréltünk, de ugyanaz a tünet.
Aztán miért pont azt? Mert az a legdrágább? Inkább a hőgombákat kéne mérni és nem cserélni csak ha kell, valamint fals levegő forrást keresni. Vákuum csövek, kartergáz cső, tömítések. Hibakód olvasás volt? Mi az eredménye?
Szia! Szia Őszintén megmondva, mert volt egy bontott kipróbáltuk, hátha...nem került pénzbe. Annyi infóm van, hogy a fojtószelep nem kommunikál és nem tudják állítani...
Vezetékek csatlakozók állapota? Nem hinném, hogy nem kommunikál, mert akkor nem is menne a gép szerintem és melegen sem volna jó.
Szia! Ezen az oldalon van a leírás a fojtószelepállás érzékelő (TB) alapra állításáról (a böngésző fordítója tökéletesen lefordítja). Ennek fontos jelentősége van a TB-re nézve, mert az idők folyamán azokat az értékeket veszi alapul amik a rendelkezésére állnak és a vége az lesz, hogy téves irányba tolódnak el az értékek amiket "feltanul" a vezérlő a szelep jóvoltából és így korrekcióra szorul egy idő után. A segédprogramban utána néztem ennek az "hideg alapjárat" ingadozásnak és ott a fojtószelepállás érzékelő szenzort (az ellenállás pályáját) hozza ki az egyik okolhatónak. Nálam pl. ezzel volt itt gond a levegős részen (majd elolvasod). ITT a leg utólsó kép jobbra lenn, tartalmazza az ellenállás értékeket. Az a szomorú, hogy ezt egyszerű multiméterrel nem lehet jól megvizsgálni, mert lehet "zajos" is lehet az ellenálláspálya ami tele van így hibával a motorvezérlő számára. A cserére visszatérve, pedig ha nem lett a hibatároló törölve és az "új" TB elfogadtatva a motorvezérlővel, úgyszólván semmit nem csináltál. Az új értékek 40 sikeres indítási és az azt követő hibamentes üzem után adaptálódnak (maguktól).
Szia! Megnéztem egy másik progiban is a szóba jöhető szelepet és elcsodálkoztam az összetételén, mert a motorvezérlő felé egy visszaigazoló "ellenálláspályát" tartalmaz. Az ETKA-ban a BGU motorkódhoz csak "sima" EGR szelepet mutat a robbantott rajz. Valószínű, hogy akkor belül van a szeleptestben kiképezve ez a dolog, mert így néz ki a szelep és 5 kivezetéses. A gyári számra ha rákeresel, találsz majd robbantott rajzot is a motor ezen részéről és szemügyre tudod venni, hogy mit hol találsz a motortérben.
Szia Zolika60! Vegigneztuk a csatikat..kontaktspray-vel befujtunk mindent. Alapjárati kalibrálásra semmit sem reagalta pillangoszelep. Csere másikra pròbábòl, ugyanaz az eredmény. Kábelkötegben és a gyujtásvezérlő csatlakozòjáig, multiméterrel végigmértük...nincs szakadás. Gyùjtásvezérlő hiba gondolom lehet, kérdésem annyi lenne, hogy ugye abban van immobiliser? Tehát bontòbòl nem a legjobb venni?
Sziasztok! Szeretném meg kérdezni, Octavia 1 tour 2008-as rádióantennához kell 12 voltot adni?
Ez engem is érdekelne, mert nekem is vacakol a rádióm.
Köszönöm.
Sziasztok!
Sajnos a kocsim problémái még mindig fennállnak. Ha bekapcsolom a ventilátort vagy a klímát a fordulatszám megemelkedik, eddig rendben is van, azonban a kikapcsolásuk után a fordulatszám NEM esik vissza. Ugyanez a helyzet bemelegedés után is az alapjárat 750 f/p helyett 1100 f/p., a fogyasztás pedig 1.5 - 2 literrel növekedett. Olyan mintha a szívató folyamatosan be lenne húzva. Mire tippeltek, mi lehet a probléma? Előre is ezer köszönet a válaszokért. |
Bejelentkezés
Hirdetés |