Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   122 / 196
(#) SzervízMacska válasza Birs Alma hozzászólására (») Dec 19, 2014 /
 
Szia - Méréssel...
(#) Birs Alma válasza SzervízMacska hozzászólására (») Dec 20, 2014 /
 
Tényleg? Ilyen egyszerű? Hú de jó!

Már csak az olyan apróságok vannak hátra, hogy hol, hogy, mit...stb.
Esetleg ezekben is lenne valami javaslatod? Megköszönném.
(#) SzervízMacska válasza Birs Alma hozzászólására (») Dec 20, 2014 /
 
Annyi infót megadtál, amennyit kaptál is... Első körben a kábelek, csatlakozók környékén kellene méricskélni - persze azt követően, hogy megmérted a töltés tényleges értékét. Közvetlen a generátoron is mérni kell, és a testelésről sem szabad megfeledkezni. Utána jöhet a bontás...
(#) kufár11 hozzászólása Dec 20, 2014 /
 
Üdvözletem,segítséget kérnék.
Octavia Tour 1.4 16v 2005 .
Tegnap éjszaka az autópályán 130 -nál megállt a motor.Az önindító teker de nem indul.A benzinszivattyú nem működik.Hogyan lehet pontosan behatárolni a hibát?Szivattyú,vagy a reléje,vagy valami más?
Van -e ilyen tapasztalat valakinek?Még nincs itthol az autó,mérni sajnos nem tudok.Előre is köszönöm,Csaba.
(#) VIM válasza kufár11 hozzászólására (») Dec 21, 2014 /
 
Szia! A probléma elég összetett ahhoz, hogy így egyszerűen rá lehessen "vágni" a megoldást de mindenképpen hibakód olvasáson kell átesnie az autónak. Motorkódot nem írtál de úgy tűnik ez a típus már CAN-bus-os kommunikációval készült és a mérés mint olyan, csak a perifériák esetleges ellenőrző kimérésére tud szorítkozni majd ha a diagnosztikán átesett a kocsi és a hibás rész ezt lehetővé teszi.
(#) Tom-ee válasza lazac323 hozzászólására (») Dec 21, 2014 /
 
Kicsit "megkésve", de ma bontottam. Nekem citromsárga a csati, de mindegy, egyértelműen megvan. Amin meglepődtem és rosszul emlékeztem rá, az az, hogy 5 pólusú és 4 vezeték megy bele. Hogy miért, fogalmam nincs. (2 rémlett) A csatlakozókat kimérve a gyűrűn a következőre jutottam:

- az első kettő szerintem össze van kötve, mert ha az egyik végen az első sarura mérek, a másik végen meg elindulok egyik végétől a másikig, akkor az elsőnél és a másodiknál is mérek kb. 4-10 Ohm-ot
- a középső láb önálló, kb. hasonló értékkel
- az utolsó kettő meg az elsőkre hajaz, össze lehetnek kötve és értékileg is olyasmi

Szerintem innentől elég lenne 3 vezeték is, vagy valami zárlat keletkezett. Milyen értékeket kellene mérnem?
Mivel holnap kell az autó, és lassan sötét lesz, elkezdem összerakni, de előtte felteszek 1-2 képet, hátha úgy egyértelműbb lesz, amiket írtam. Ha mázlim van, valaki elolvassa közben ezeket és segít kideríteni, hogy jó-e ez a gyűrű és máshol van a hiba, vagy cserés. (ha megállapítást nyer a hiba, mielőtt összerakom, lehet, hogy a gyűrűt nem teszem vissza és holnap veszek egyet, feltéve hogy nem befolyásolja a kocsi üzembiztos működését (én már mindent el tudok képzelni ))
(#) Tom-ee válasza Tom-ee hozzászólására (») Dec 21, 2014 /
 
...valaki már tuti berhelte ezt a gyűrűt, jól látni, hogy törött és szerintem pákával is faragtak bele pár félkör alakú férőhelyet...
(#) Tom-ee válasza Tom-ee hozzászólására (») Dec 21, 2014 /
 
Még két kép a csatlakozóról, ami a gyűrűbe megy. Ha feltételezzük, hogy az első nincs bekötve, akkor a második barna, a harmadik barna zöld csíkkal, a negyedik vaj színű/piszkos fehér/világos sárga vagy valami egyéb valószínűtlen színű, és a végén egy citrom. Mérés alapján az a csatlakozó, ami nincs bekötve és a barna a gyűrűn belül össze van kötve és a kétféle sárga is. Ha mindent jól csináltam...
(#) Jocy83 hozzászólása Dec 21, 2014 /
 
Sziasztok!


Skoda octavia II 1.6 B motornál (BGU) a következő probléma lépet fel. A műszerfalon ahogy eléri a 90 fokot a mutató bekapcsol mind kettő hűtő ventim. A hűtő még hideg a termosz ki se nyitott. A furcsa hogy mind kettő venti egyszerre elindul. (Tudtommal a ventik csak akkor indulnak el ha már üzemi hőfok vagy az felet van a hűtőben lévő víz hőmérséklete.) És szinte csak akkor kapcsol le ha leállítom a motort. Pl reggel elindulok egy 10 perc múlva eléri 90 fokot onnantól elindul a venti és a további 20 perces utamon még le nem állítom a motort az folyamatosan megy a hűtőm pedig jég hideg.(ez a táv kb. 35 km)Segítséget szeretnék kérni volt már valakinek ilyen hasonló problémája? A hűtőben lévő érzékelő gomba vagy a motorban lévő hőmérséklet jelző vagy...? Segítségeteket előre is köszönöm.
(#) zolika60 válasza Jocy83 hozzászólására (») Dec 21, 2014 /
 
A hűtőben lévő gomba lehet rossz.
(#) lazac323 válasza Tom-ee hozzászólására (») Dec 21, 2014 /
 
A képeket köszönöm, sokkal egyértelműbb a dolog. Szerintem azért van 4 vezeték, mert a légzsáknál van a kürt (2 vezeték a kürtnek, 2 a légzsáknak). Az első kettőnél nem azért mérsz rövidzárat véletlenül, mert kihúzott csatlakozónál rövidzárat csinál a fotón bekarikázott pecek? Szerintem a barnák a kürt a sárgák a légzsák. Ha jól sejtem az első kettőnél a fém pecek miatt mértél "dupla vezetékezést", ezek a légzsáké(a rövidzárat figyelembe véve kéne kimérni a vezetékeket), a középső jónak néz ki, ez a kürt egyik vezetéke, a következő meg a másik vezetéke, de az miért van párhuzamosan? Ugye elvileg az utolsó lábhoz vezeték már nem is megy. Szóval hirtelen ezek jutottak eszembe, sajnos még octaviával nem volt dolgom, ezeket így látatlanba mondom. Viszont a kihúzott csatlakozónál rövidzárat csinálok típusú csatival már találkoztam légzsáknál, azért gondolok arra és ezért kéne a fix pontot a ide rakni és a másik oldalán mérni a két vezetéket, így nem ugyanazt az egy vezetéket mérnéd meg(persze lehet, hogy így mérted). Ja és persze nagyon gyanús, hogy már gányolva van.
(#) Jocy83 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 21, 2014 /
 
Szóval a vezérlőt kizárhatom? Hogy tudom letesztelni?
(#) kufár11 válasza VIM hozzászólására (») Dec 21, 2014 /
 
Köszönöm,láttam már az autót,hibakód nem volt.
Kiment egy biztosíték, a gyújtásé.
Raktam egy újat,beindult 3 hengerrel de 2 perc után kiütötte.
De látszik,hogy hibás egy trafó,melegszik,szaga van és fel is púposodott egy kicsit.
Holnap kicserélem és remélem ennyi volt.
Eredeti trafó,135000 km van az autóban elvileg.Tavasszal már kellett egyet cserélni,a gyertyák nem régen lettek kicserélve.Kb 10000 van bennükEzek szerint ez ennyit bír,és számíthatok a többi trafó halálára is?
BCA motor van benne.
(#) zolika60 válasza Jocy83 hozzászólására (») Dec 21, 2014 /
 
Lehúzod róla a csatlakozót, amikor megy a ventilátor. Ha megáll akkor egyértelmű lesz. Az ott egy hőkapcsoló.
A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2014
(#) Jocy83 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 21, 2014 /
 
Köszönöm a segítségedet, majd jelentkezem hogy mi lett az eredmény. Szép estét!
(#) Tom-ee válasza lazac323 hozzászólására (») Dec 22, 2014 /
 
A jelölt fém lapocskára én is gondoltam, az tény, hogy az összeköttetésben van (azt hiszem) az első 2 lábbal. Ettől függetlenül viszont maguk a lábak is egymással, igyekeztem kihagyni a fém lapocskát, szerintem néha sikerült is. A kürt nagyon nem hülye gondolat, ugyanis van 2 fekete vezeték (már a forgó átvezető után, bent a kormányban) ami sima saruval csatlakozik fém lemezekhez. Én valamiféle testnek tippeltem őket, nem is foglalkoztam velük, de a képeket nézve tényleg a duda zárófelületei lesznek azok. Hogy melyik melyik azt most nem tudom, de meg tudom nézni később. Ezt a "másképp mérést" el tudnád mondani még egyszer? Akár skiccel, mert nem egészen értettem. A gányolás viszont tényleg gyanús. Nem hinném, hogy most keletkezett a szerelőnél, sokkal inkább az előző tulajnál, pontosabban az ő szerelőinél. Gondolom. A furcsa csak az, amit még a téma elején írtam, hogy a nyári szerviz után nem rögtön jött a hiba, és ráadásul nem is ez az ellenállás hiba. Persze ettől még lehet, hogy most ment tönkre, de nem hiszek a véletlenekben.
(#) JATYA hozzászólása Dec 22, 2014 /
 
Sziasztok! Riasztónak honnan kell adni áramot,mert nekem a belsővilágitásra van kötve,de annál meg az irányjelző állandóan villog nyitásnál! Irjátok már meg,hogy hova kell kötni! Köszi előre is!!
(#) lazac323 válasza Tom-ee hozzászólására (») Dec 22, 2014 /
 
A kürt annyira nem hülye gondolat, hogy az az Szerintem csak a lapocskának kéne rövidre zárnia a két érintkezőt amikor kihúzod a sárga csatlakozót, amúgy nem kéne összeköttetésben lenniük. Arra gondoltam, hogy úgy tudod kimérni a 2 vezetéket(a kürttel egyelőre ne is foglalkozzunk szerintem), hogy erre a fém pecekre fixen rácsipteted a multiméter egyik mérőcsipeszét, a légzsák felöli oldalon meg megnézed az első két érinkezőnél az ellenállást a multi másik mérőcsúcsával vagy a légzsák felöli csatlakozónál az első kettő lábon mérsz ellenállást, ugye ha nem szakadt egyik szál sem akkor a túloldali rövidzár(pecek) miatt kis értéket(a 2 vezetéket) mérsz. A legjobb lenne, ha ezt a fém rövidrezárót kipattintanád a mérés idejére, így biztosak lehetnénk benne, hogy belül sincs rövidzár(bár ezek inkább szakadni szoktak és olyan a kialakítása, hogy nem érnek utána össze, persze már valaki turkált benne és lehetnek kivételek is). Remélem így érthetőbb, ha nem, akkor skiccelek.
(#) JATYA hozzászólása Dec 22, 2014 /
 
Octavia 1-es 2004-es.
(#) Tom-ee válasza lazac323 hozzászólására (») Dec 23, 2014 /
 
Úgy érzem, megértettem, de ha nem nagy munka a skicc, megköszönném. A biztonság kedvéért. Egyébként hétvégén lesz legközelebb időm rá, úgyhogy nem sürgős. Köszönöm a segítséget!
(#) lazac323 válasza Tom-ee hozzászólására (») Dec 27, 2014 /
 
Azért ne gondold túl a dolgot, egyszerű ellenállásmérés az egész, és remélem időben raktam fel(most értem haza, bocsi), az első mérés rövidrezáró pecekkel, a második a pecek nélkül. Az első mérésnél a zöld és a piros mérés különálló. Igazából a második mérés lenne a legjobb, úgy, hogy nincs rövidzár. Szerintem tök egyértelmű, kár ragozni.

meres.jpg
    
(#) Tom-ee válasza lazac323 hozzászólására (») Dec 28, 2014 /
 
Időben, nem jutottam még oda, és holnapig nem is fogok. Köszi, én is így képzeltem, de jártam már úgy, hogy az egyértelmű megfogalmazások ellenére elbeszéltünk egymás mellett. Jobb a békesség.
(#) Jocy83 hozzászólása Dec 28, 2014 /
 
Sziasztok! Szóval megtörtént a hűtőnél lévő hőmérséklet érzékelő csati lehúzása és így is tovább forognak a ventilátorok. Megfigyeltem hogy rendszertelenül kapcsol van amikor a 90 fokot se érte el a műszerfalon lévő mutató és akkor is elindulnak. Még egy megfigyelés amikor párás esős idő van akkor biztos hogy beindulnak a ventik. Segítségeket előre is köszönöm. További tippek ötletek?
(#) zolika60 válasza Jocy83 hozzászólására (») Dec 28, 2014 / 1
 
Keresd meg a ventilátorok reléjét. Talán az van összeégve. Ha nem, akkor a vezetékeken kell keresni a hibát.
(#) Red Lion hozzászólása Dec 29, 2014 /
 
Sziasztok! Segitséget szeretnék kérni...

Skoda Octavia I-es 1.6i 2002 ev,74KW.Van egy kapcsoló ami megakadályozza hogy egy kisgyerek leengedje a hasó ablakot viszont ez nem müködik,az elektromos ablakok müködnek ez a kapcsoló mellette van de nem mukodik...mit lehet tenni?
(#) Jocy83 hozzászólása Dec 30, 2014 /
 
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Hol található Octavia II-nél 1.6 Benzin BGU motorkódos autónál a hűtőventilátor relé? Előre is köszönöm.
(#) VIM válasza Jocy83 hozzászólására (») Dec 30, 2014 /
 
Szia! A relé tábla itt már felkerült a képek közé. A motorkód ne zavarjon, mert mind ugyanez a kiosztású.
(#) VIM válasza Red Lion hozzászólására (») Dec 30, 2014 /
 
Szia! A komfortelektronikát nem minden kezelőszerv tudja működtetni vagy a kezelőszerv ezen opciója nem elérhető az ablakemelők tiltásánál. Ahhoz, hogy ez kiderüljön, tudni kell a komfortelektronika ezen része elektronikailag vagy vezetékileg nincs kiegészítve ezzel a résszel. Addig is használni kell a kulcsos elordítású mechanikus reteszt az ajtóknál.
(#) Jocy83 hozzászólása Dec 30, 2014 /
 
Köszönöm!Már csak egy kérdésem van hogy hol van a relé tábla? A biztosíték táblákat megtaláltam min kettőt, de a képem látható relétáblát az még nem.
(#) VIM válasza Jocy83 hozzászólására (») Dec 30, 2014 /
 
Kórmányoszlop bal oldalán a világítási kapcsolók háta mögötti részen? Bővebben: Link
Következő: »»   122 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem