Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kapcsolóüzemű feszültség szabályozó kismotorhoz
Lapozás: OK   4 / 9
(#) nagyelek hozzászólása Szept 5, 2007 /
 
a két tekercs 120 fokkal van eltolva egymáshoz képest az alaplapon...
szóval szerintem teljességgel kizárt hogy azonos fázisban dolgozzanak...
van valami másik megoldás a szabájzásra?
(#) mex válasza nagyelek hozzászólására (») Szept 5, 2007 /
 
Szerintem meg nem kizárt mivel tudomásom szerint 6db mágnes gerjeszt. Na persze ezellen lehet a tekercskivezetéscserével védekezni,de egy szkópábra rögtön egyértelművé tenné a fázisviszonyokat. Yz-ken van hasonló megoldás ott is két tekercs dolgozik,egymástól 120 fokban eltolva de ott az egyik menetirány forditott. Mindenképp kapcsolóüzemű szabályzást kell alkalmazni a veszteségek kis értéken való tartása végett.
(#) Tomi111 hozzászólása Szept 5, 2007 /
 
Üdv!

Szerintem A Simson tekercsei kicsik a 60 W-os halogénhez, meg még az akkut is tölteni. Főleg alapjáraton. De miért nem jó a gyári 35/35W-os halogén? Világít annyira, mint a régi 40/45-ös autókban lévő, sőt! És épp csak alapjáraton csökken kicsit a fénye, nem mint a régi 6V-os Simsonoké, persze ha jó rajta a gyári szabályzó. A másik tekercs meg az akksit tölti, arról megy az index, a duda. Azt hiszem a féklámpa direktben a tekercsről. Szerintem ne nyúlj hozzá. Nem fog annyit tölteni, lemerül az akksi.
(#) nagyelek hozzászólása Szept 5, 2007 /
 
Üdv...

A helyzet a következő ezzel a motorral.... ez egy 12 voltos, normál gyújtásos járgány...
ebben egyedül a Gratez híd ami megvan (semmi szabályzó, elektronika, folytás, index villogtató)

gyárilag asszem a világítás tekercs viszi a fényszórót (35W/35W) és a hátsó világítást (5W)
a Töltő tekercs tölti az akkut, kiszolgálja az indexet (2x21W), és a féklámpát( 21W)

A Problámák:
Az Index Elektronika "elfüstölt, mert nem volt benne az akksi, ami szinten tartsa a Feszültséget(de jó bele egy mezei autós villogtató is...ezzel nincs is gond)
A féklámpa hasonlóképpen jár minden alkalommal mert az is besokal!
nem tudom kell e a töltőtekercs és az akku közé valami folytás vagy szabájzó, mert a kapcsolási rajz nem jelöl semmit!

Az elsö fényszóró pedig alapjáraton egész jó, de egy 2KM-es út után meghal a tompított, majd a Refi is aztán jön a hátsó 5W-os
fordulaton terhelés mellett cirka 17-18 volt kószál....
1 hét alatt 3 garnitúrát cseréltem... ezt már nem kifizetődő!

igazából nem feltétlenül ragaszkodnék a korábbi hozzászólásomban leírt 60/55W-hoz...beérném egy hosszú élettartamú 35/35-össel is!
de ahhoz konstans feszültség kellene.....
ebben a felállásban mi lenne a véleményed... a 2 tekercs el tudná látni ezt a feladatot? persze ha a fázisokat össze tudom hozni!
köszi..
(#) Krisz03 válasza nagyelek hozzászólására (») Szept 5, 2007 /
 
Hali!
Már többen is próbálkoztak akksiról hajtani a fényszórót a Simsonban, de nem sikerült senkinek sem. Legalábbis "hagyományos" gyújtással nem. VAPE gyújtással már talán 2000-2500 RPM-en is van 12V. Csak hát 40eFt-t kiadni egy ilyen rendszerért...
Nekem is 60/55W-os H4 van a Simsonban, de én 2db, párhuzamosan kötött, testfüggetlen tekercsről működtetem, amik házilag lettek megtekerve 1mm átmérőjű rézhuzalból (mex: nem csináltam meg a világításhoz a szabályzót, amit még régen beszéltünk, mert közvetlen tekercsről hajtva az izzókat sem szalad meg a fesz, bár ha elöl kiég, akkor hátul is ki fog, de majd teszek ellene, ha ilyen bekövetkezik).
Sajna nem állandó a fényerő, mivel alapjáraton csak 4-5V-ot kap, szóval ott csak éppen pislákol, viszont úgy 3000 RPM-től már nagyon jól lehet vele látni.
Esetleg úgy lehet megoldani, hogy kisebb teljesítményű (35/35W HS1) izzót használsz, annak mégis kissebb az áramfelvétele, de tudná talán pótolni 2 tekercs.
Szóval nehéz ügy ez a Simson vs. akkus világítás. De azért sok sikert! Ha sikerül valamit összehozni, kész vagyok a motor elektromos rendszerének átalakítására.
(#) mex válasza Krisz03 hozzászólására (») Szept 5, 2007 /
 
"2db, párhuzamosan kötött, testfüggetlen tekercsről működtetem, amik házilag lettek megtekerve 1mm átmérőjű rézhuzalból". Csak kérdezném:a tekercskivezetéseket hogyan közösitetted? Kezdet a kezdettel,vagy vég a másik kezdetével? Az első esetben a két tekercs azonos fázisú, a második esetben ellentkező. Hasznos infó lenne a világitástunningolók számára. Nem tudom milyen erősségű mágnesek vannak a forgórészben,lehet hogy ez korlátoz. Ahogy számolgattam alapesetben 0.07V/menet körüli feszültséggel lehet számolni alapjárat környéki fordulatnál,ez alapján kellene a tekercseket elkésziteni. Ami biztosan elég:280 menet,feltéve ha ráfér a magra. Ha kétutas lesz a töltés akkor elég 0.85,0.9 mm huzal is. Sok sikert!
(#) Krisz03 válasza mex hozzászólására (») Szept 5, 2007 /
 
Igen, ez tényleg kimaradt. Először úgy próbáltam, hogy kezdet a kezdettel, vég a véggel, de kioltották egymás hatását. Ezért az egyik kezdetét a másik végéhez, másik kezdetét az egyik végéhez kötöttem.
Arra is figyelni kellett, hogy melyik tekercsek helyére rakom ezt a kettőt, mivel úgy vannak elosztva a Simson alaplapján a tekercsek, hogy 2db van egy fázisban (ide rakram a házi tekercseket), a 3. pedig külön. (Azt már nem tudom, hogy gyárilag melyik tekercsek lehettek azonos fázisban a gyújtó-, töltő-, világítótekercsek közül.)
Menetszám: Úgy voltam vele, hogy legyen tele a vasmag, aztán ha kell, akkor szabályozva lesz (de nem kellett). Nem tudom már a pontos menetszámot, de itt látható (azóta már tiszta a blokk ), hogy 23 menet van egy sorban, és talán 9 sor lehet rajta. Mind a 3 tekercs azonos, ebből, mint említettem 2 világít, 1 pedig tölt (CDI gyújtásom van, amit sajna még megszakító vezérel).
Valószínűleg lehetne ettől erősebb is az elektromos rendszer, ha nagyobb keresztmetszetű tekercsek lennének benne, ill a lendkerékre is ráférne egy delejezés. Ekkor már biztosan kellene szabályozni.

Illetve még azt is elfelejtettem reggel, hogy ha mindenképpen akksiról szeretne világítani nagyelek, akkor jobban tenné, ha 35W-os izzót használna (annak is van elég nagy fénye akksiról), és két tekerccsel tölene. Így még megmarad a gyújtótekercs is, és talán lesz annyi töltés, hogy pótolni tudja az alacsony fordulaton jelentkező veszteséget. Még annyit, hogy szerintem az 5Ah-s akksi kevés lesz. Lehet, hogy azt gyorsabb tölteni, de egy nagyobb kapacitásút mégse terhelné annyira a fényszóró.
Ha ebben az utóbbi dologban tévednék, javítsatok ki!
(#) nagyelek hozzászólása Szept 5, 2007 /
 
az a legfőbb problámá a gyári rendszerrel, hogy a 35 W-os fényszóró kiég, a 45-ös meg olyan fényerőt biztosít mint egy mécses!

(#) GFI hozzászólása Szept 18, 2007 /
 
Hali!

Régeben már épitetem a forumból egy feszabályzót ami jól műkődőt de most egy Yamaha DT-hez kellene feszabálzó mert a korábi feszabályzó erre nem jó!
A DT-nek a generátoráró 2 vezeték jőn fel +test!
Nincsa valami rajzotok ilyen tipusu feszabályzóhoz?
előre is kösz
(#) Peti.Janka hozzászólása Jan 30, 2008 /
 
Szasztok! van egy haveromnak egy vfr400 as hondálya. az vele a probléma hogy lámpa nélkül van 14-14,5voltos töltés amint kapcsolok lámpát leesik a fesz kb12,5 és 13 közé. 3fázisu csillagba kötött dinamólya van és terhelés nélkül kb 50 voltot mértem mind három fázis között terhelés alatt két fázis között 11voltot a harmadik meg mindketőhöz képest 8 voltot. ezeket kb 5000res fordulaton a tekercsek ellenálása kb 0,8 ohm mindegyik mindegyikhez képest. szerintetek ez feszszab vagy tekercs lehet? ja nem eredeti a fesszeb. És érdekelne valami kapcsrajz amivel ki tudom probálni hogy tekercs vagy feszszab a rossz de ien 3 fázisu feszszab kapcs rajzot nem találtam. előre is köszi a válaszokat!!!
(#) mex válasza Peti.Janka hozzászólására (») Jan 30, 2008 /
 
Szevasz. Lehet tekercshibára is gyanakodni,de lehet szabályzóprobléma is,pláne,hogy nem eredeti. Első körben a három fázisra köss 1-1 24V-os21W-os izzót,majd alapjáratközeli fordulaton mérj feszültséget fázisok között. Ha az eltérés kicsi akkor valószinű rendben van a generátorrész. Egyes generátorokon viszont nem egyforma menetszámú a három fázis. Ennek szabályozástechnikai oka van,az egyik fázis álltalában 1 szegmenssel kevesebb. Például most tekertem egy Quadot itt is ez volt a helyzet:2x6 és 1x5 tekercs volt kialakitva. Az egy megmaradó szegmensre is tekercs került,de teljesen más célt szolgált. A szabályzót csak zárlatra,vagy szakadásra tudod ellenőrizni annak megbontása nélkül.
(#) Peti.Janka válasza mex hozzászólására (») Jan 30, 2008 /
 
Köszönöm a gyors választ! holnap ki fogom ezt probálni. arra gondoltam hogy fogok eggy etz dióda hidat rá kötöm a 3 fázist és utánna berakok egy feszszabot arra gondoltam amiben a 2db 2n2222van meg a bt151 vagy megépítsem ezt: Bővebben: Link Szerinted meik jobb ötlet? vagy esetleg más kapcsrajz?
(#) mex válasza Peti.Janka hozzászólására (») Jan 30, 2008 /
 
A linkelt rajz biztosan nem fog működni,hibás. A három fázis szabályzásához három tirisztor dukál alapesetben,a diódahid elé kötve.
(#) Peti.Janka válasza mex hozzászólására (») Jan 30, 2008 /
 
Akkor ez Bővebben: Link ?
(#) mex válasza Peti.Janka hozzászólására (») Jan 30, 2008 /
 
Erre irtam,hogy működésképtelen.
Gondolkodj,próbáld megérteni a működését,illetve amiért nem működhet,ne a kész rajzot várd rögtön.
(#) mex válasza Peti.Janka hozzászólására (») Jan 30, 2008 /
 
Miután a linket javitottad,tekintsd az előző hsz-t semmisnek. A javitott rajz már működhet csak a vezérlést kell összehozni.
(#) Peti.Janka hozzászólása Jan 30, 2008 /
 
és ennek nem lehet valahogy zénrrel megoldani a fesz beálítást? vagy fázisonként megcsinálni az előző kapcsrajz vezérlő részét?
(#) mex válasza Peti.Janka hozzászólására (») Jan 30, 2008 /
 
Az első rajznak pontosan a vezérlőrésze nem jó,de helyesen kialakitva akár alkalmas is lehet. Gondolkodj,és rajzold le. Ha nem jó segitek (segitünk). Értsd meg :a működés tisztázása nélkül nem kellene továbblépni (ugyanis alapismeretekről van szó).
(#) Peti.Janka válasza mex hozzászólására (») Jan 30, 2008 /
 
ha azzal a 2n2222-s tranzisztoros megoldással vezérelném és nem 1 hanem 3 db bt151-et au utoljára küldött rajz alapján? az müködne? későb lerajzolom hogy gondoltam
(#) mex válasza Peti.Janka hozzászólására (») Jan 30, 2008 /
 
Rajzold le...
(#) Peti.Janka válasza mex hozzászólására (») Jan 30, 2008 /
 
na vélemény?

P1300001.JPG
    
(#) mex válasza Peti.Janka hozzászólására (») Jan 30, 2008 /
 
Ezen a rajzon a tirisztor mint áteresztőelem szerepel. Üresjárásban,világitás nélkül a generátortekercsek 100V fölötti feszt is leadnak,villámgyorsan tönkretéve a tranzisztorokat. Ide más tipusú szabályzás kell,olyan amely semmilyen körülmények közt nem engedi a feszültséget a beállitott érték fölé. Ezt végzi az előző blokkvázlaton a három tirisztor (söntszabályzás). Ha valamelyik begyújt akkor az a fáziság testre kerül-legerjed. Na ezeknek a vezérléséhez kell applikálnod a rajzodat.
(#) Peti.Janka válasza mex hozzászólására (») Jan 30, 2008 /
 
ú ez nekem meghaladja már a képeségeimet. azt értem hogy ha átlépi a zénerrel beálított feszt akkor le testeli a tekercset de hogy a zéner hogy vezérli a tirisztort ez magas ha jól tudom a zénernek a feszültségét átlépi fesz akkor megy rövidzárba ha ez így van akkor gondolom hogy a tiriisztor gate és anod ja közé kel tenni valami ellenálatok kiséretében. akkor mindhárom fázishoz kell külön tirisztor igaz?
(#) Peti.Janka válasza Peti.Janka hozzászólására (») Jan 30, 2008 /
 
ha nagy hülyeséget írtam ne röhögj. csak sima vill szerelő vagyok. jövőre akarok nekiállni a villamos mérnökinek szóval ezeket csak saját magamtol tanulom hobbibol, meg mert érdekel.
(#) mex válasza Peti.Janka hozzászólására (») Jan 30, 2008 /
 
Semmikép nem nevetlek ki. A lényege az lett volna,hogy lépésről lépésre haladva alkalmazva az eddig az egész topicban többszöt leirt ismereteket te magad alkosd meg a kapcsolást. Majd legközelebb,de addigis küldök egy rajzot.
(#) menyus hozzászólása Szept 22, 2008 /
 
Sziasztok!

Látom régen nem járt itt senki, de hátha erre téved valaki aki segíthet nekem. Van egy kapcsolóüzemű dugasztápom ami 12V / 500mA es. Nomármost a kimeneti feszt le szeretném csökkenteni 3,7 - 4,2 V ra. Egy shuntregulátoros szabályzás van benne aminek a működését abszolút nem értem. Akármit állítok a szabályzón (referencia...stb) a fesz változik, de egy bizonyos értéket elérve lebegni kezd, azaz instabillá válik a kimeneti feszültség. Tudja valaki hogyan működik ez, vagy hogyan tudnám lejjebb könyörögni a kimeneti feszültséget? A szabályzó elem tipusa tipusa SE431 shunt regulator

Előre is köszönöm
(#) csiperke válasza menyus hozzászólására (») Okt 18, 2008 /
 
Szia !
Tegyél rá egy síma szeleptranzisztoros szabályozót !
(#) vicsys válasza csiperke hozzászólására (») Okt 18, 2008 /
 
Minek fűtene el egy csomót? Gondolom nem véletlenül alkalmazta a kapcsitápot.
Más. Ne az email címedet add meg, hanem inkább készíts kapcsrajzot. Az látványosabb és mellékesen spam védett is...
(#) kocsog hozzászólása Nov 28, 2008 / 1
 
Sziasztok. A fórumot olvasgatva fellángolt bennem a remény sugara, hogy meglesz a +oldás a barátom hatalmas problémájára. Adott egy honda xelvis 250-es motor. Az utángyártott fesszabályzó elszált, és ahogy lenni szokott a tirisztor típusok levannak súrolva . Minden elismerésem az ehhez értőké, de én a gépészmérnöki végzettségemmel nem megyek sokra a témában, ezért is kavarodtam erre a fórumra. A kérésem kitalálható... kellene egy 12V 3~ fesszabályzó kapcsolási rajza, ami kipróbált és működőképes . (móricka rajz is jó a hozzá tartozó értékekkel lehetőleg). Számomra a megépítés addna annyi kalandot, amivel én maximálisan megelégednék, persze a sikeren kívűl.

Tudom, hogy ez így könnyű, de ez az elektronika nem az én "világom", :no:

Minden tanácsot szívesen fogadok.

Előre is köszönöm
(#) bubuc17 hozzászólása Jan 28, 2009 /
 
heló
nagyon jó ez a bt151 es rajz!
én olyan rajzot keresnek ahol a legkisebb hővé alakulás!tehát minél kisebb hőfelületel legyen megoldva! vagy ha 2db dt151 et kötnék párhuzamosan az müködő dolog lenne?vagy melyik megoldásal lene kisebb diszipáció?
Következő: »»   4 / 9
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem