Fórum témák
» Több friss téma |
De ha a nemrég mellékelt weboldalon megkeresi a megfelelő adó kódját és bekapcsolja, akkor hallhatja a webes úton és ellenőrizheti, hogy a vevője azt veszi-e és akkor (lehet csúszás a webes hangban). Kicsit türelemjáték.
Ez a valóban így van , csak hát nem tudom, hogy mire hangoltam be a tekercset.
Esetleg ha megépítettem ezt, akkor azzal tudnám mérni az vételi frekvenciát?
Vagy egy másik lehetőség, hogy egy IC -st építek, aminek nagyobb a vételi érzékenysége. Igaz azt sem nagyon tudom pontosan hangolni.
Az 1 Hz-től 1 MHz-ig mér. Tehát nem.
Mivel a weboldalon odaírja szépen, melyik frekit prezentálja neked, így meg tudod állapítani, hogy ha a hallott adás azonos (már ha felismered ), akkor melyik frekin megy a vevőd...
Én egy egytranzisztoros szupreggel nagyon jól vételeztem a pilóták beszélgetését. Egy 30-40 centis drót volt az antenna. A szuperregeneratív vevők nagyon érzékenyek, de sajnos alig van szelektivitásuk, de kísérletezésre és szórakozásra nagyon jók. Külön érdekes az, amikor két azonos nyelvet beszélő pilóta beszél "át" egymáshoz anyanyelvükön. Még annyit, hogy már egy ideje Magyarország légterében megszüntették a légifolyosókat.
Keress rá így. A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2015
A keresést a kérdezőnek mutattam. Bővebben: Link.
Például ez egy tranzisztoros vevő.
A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2015
"Mostanában" 2007es Rádiótechnika évkönyvben részletesen tárgyalták a szupreg vevők működését. 2 3 féle verzióját is leközölték több sávra 50-200MHz közt.
Érdemes megkeresni és áttanulmányozni. A közölt részegységekből többféle variációban is elkészíthetőek.
Csakhogy ez FM vevő, a légiforgalmi adás amplitúdómodulált... Erre is figyelni kell...
Idézet: „Még annyit, hogy már egy ideje Magyarország légterében megszüntették a légifolyosókat.” Nekem nem úgy tűnt. Nemrég repültem Barcelonába oda vissza, és igencsak szögletesen haladt a gép. (GPS -el figyeltem merre haladunk) A sávszélesség, és az érzékenység szoros összefüggésben vannak, úgyhogy ami nem szelektív, az nem is lehet érzékeny. 10 uV alatt igencsak meg kell küzdeni, minden dB -nyi érzékenység javulásért. De ezt biztosan tudod a meteorológiai vevők kapcsán. Persze, ha már van kész nagyérzékenységű vevőd, nomeg jó antennád, sokmindent hallhatsz, pláne ha repkednek feletted a gépek. Pl. Budapest felett, nagy a forgalom, (még most is) és a gépek is alacsonyan. De azért mégsem annyira nagy, hogy szignálként, fülre hangolva használni lehessen.
Nincsenek légifolyosók.
Nekem nem volt szignálom, csak egy RT-s rajzom leírással, megy két hangolómagom, egy réz a feljebb hangoláshoz, meg egy ferrit a lejjebb hangoláshoz. Kecskemét közelsége is jól jött, mert a frissen szolgálatba lépett MIG-ek pilótáinak beszélgetését is hallhattam. Úgyhogy ne szóljuk le az ilyen vevőket. Volt, hogy egyszerre három beszélgetés szólt, de attól még nagyon érdekes volt.
A szupregnél mindegy, hogy FM, vagy AM. Tapasztalataim szerint az AM adások sokkal hangosabbak az FM-hez képest. És annál hangosabb az FM, minél nagyobb jóságú az egy szem rezgőkör.
Lehet, de akkor az a gép, amivel jöttem az a Zágráb - Siófok útvonalon reült, majd északnak fordult, és beállt a sorba a Győr - Budapest légifolyosóba. Ez pedig a Rayen Air volt, ami igencsak költségérzékeny. (nem hiszem, hogy csak megszokásból "vette a kanyart")
Egyáltalán nem szólom le a szupreget, de egy akár viszonylag nagyforgalmú reptér közelsége sokat segít az érzékenységi hiányosságokon. Sajnos a kollégának nincs ilyen szerencséje, Közelében nincs ilyen adottság. De ha elautózik Gyálra, akkor vidáman foghatja a meteo csatornát, annak "be nem áll a szája". A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2015
Nem kell reptér! Akkor is van fónia-forgalmazás, ha nem le vagy felszálláshoz készül. A tízezer méteren repülő gép is ad. Sőt még a transzponder digitális adását is lehet hallani, ami egy éles magas, max. egy másodperces adás.
Az utasszállító repülőgépek adását is nagyszerűen lehetett venni a lakóhelyemen, itt pedig nincs repülőtér. A furcsának tűnő manőverezésnek pedig forgalmi vagy időjárási okai szoktak lenni, tehát ezen a szokatlan mozgáson nem kell meglepődni, ilyen van.
Az előbb mutatták már: Bővebben: Link. Nagyon jó közvetítések, amik segítségével valóban azonosíthatók a frekvenciák.
Ez igen érdekes, tiszta időben, beállni egy forgalmasabb csatornába. Az azonosítót hol fogtad, mert azok az UHF sávban üzemelnek. A VHF sáv kifejezetten beszédforgalomra használatos. A forgalmazás pedig igencsak kötött dolog, csevegés nemigen van.
Valószínűleg a sávszélesség (szelektivitás hiánya) tréfált meg. 108 - 118 MHz között irányadók vannak. Egy ilyet hallhattál. A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2015
Azért van digitális adás abban a sávban, például az ACARS, bár ő valóban nem transzponder. Valószínű, hogy a 90-es években ezt hallottam.
A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2015
Hm, igazad van, utánanéztem. Az FM kis félrehangolással fogható a rezgőkör sávszélén.
És azért hangosabb a nagyobb jóságú rezgőkörrel, mert annak meredekebb az átviteli görbéje, tehát kis löket is nagy feszültségingadozást okoz.
Most jelenleg BB606B varikap van a vevőben , azzal próbálom behangolni. De van itthon BB521 varikap (17 pF/1 V) is, ezt esetleg még bele tudnám rakni. Lehet ezzel könnyebb lenne hangolni?
A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2015
Köszi az ajánlást! Megnéztem az RT számában a kapcsolást nagyon jó és persze a leírás is hozzá.
Inkább azzal próbálkozok a továbbiakban. A héten meg is próbálom megépíteni, megvan minden alkatrész hozzá, illetve csak egy nincs, az R9 -es 1,8 Mohm-os ellenállás. Ezt esetleg 2,2 Mohm -os ellenállással helyettesíthetném?
Sajnos a 2N2369 tranzisztorom nincs. Mivel tudnám helyettesíteni?
Használd ezt az oldalt: Bővebben: Link
Tudom ismerem és már néztem is, de sajnos egyik típusú tranzisztorom nincs itthon, amit felkínál a kiváltására. Esetleg valamilyen BF... jó lehet? Próba szerencse alapon? .
A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2015
Szerintem szinte bámilyen J-fet jó bele. Nekem a BF245 ugrott be...
Miért kéne próba-szerencse? Meg tudod nézni az adatait és összevetni őket.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |