Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Terheléses feszültségmérővel kellene mérni, autóvillamossági műszer. Kiderülne, vagy tele és jó, vagy rossz az akku.
Zárt gondozásmentes (1.5 éves BOSCH silver). Ma mikor fél nap állás után rámértem az autóban 12.0V-on állt, én úgy tudom 13.2 és 13.6V között van feltöltve, mikor jár a motor akkor pedig 14.4V körül kell legyen rajt a generátor jóvoltából (ez így is van megmértem mikor járt a motor). Tegnap másfél órás út után leállítva reggel épphogy elindult vele az autó, pár napja pedig 1 nap állás után bikázni kellett, pedig akkor is egy hosszab út után lett leállítva.
Mértél nyugalmi áramot?
Nagy valószinüséggel rossz akku, ha 14.4V töltöfeszültség volt, akkor a töltés jó. Vagy valami leszívja az akkut, mérni kellene akkuból kifolyó áramot, minden leállítva, kikapcsolva.
Egyébként a gyengélkedő akkuk ilyenkor hidegben dobják be a törülközőt, kapacitásuk jelentősen csökken a hideg miatt -a jó akkunak is. A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2016
DTMF generátor mire való?
Nem mértem, azt hogy kell? Vagy arra gondolsz amit nagym6 is ír hogy valami leszívja?
Tone üzemódban tárcsázni telefonvonalon. Régen árultak olyat, amit rá kellett tenni a telefonkagyló mikrofonjára, és azzal lehetett pl. otthoni hangrögzítőt lekérdezni egy régi, tárcsás telefonfülkéből.
Például arra, hogy beírd a keresőbe: DTMF generátor
Egyébként főleg telefonokban használatos.
Az elmondottak alapján ez tipikusan annak az esete, mikor egy aksi az utolsókat rúgja, szó szerint...
Tesztelheted a következő módon: Ha most megvan a 12V fölötti feszültség terheletlenül (jegyezd fel pontosan mennyi), aztán hagyd pihenni néhány órát. Mérj újra terheletlenül feszültséget rajta, biztos vagyok benne, hogy csökkenni fog nem keveset... Tegyél rá egy 12V 21W izzót, néhány percre, és mérheted a feszkót is közben, szépen be fog menni 11V alá is, pedig nem kéne...
Lehetne használni olyanra hogy meg nyomunk egy gonbot hangot ad?
Igen, billentyűmátrixot kötve rá különböző meghatározott frekvenciájú hangot ad ki. leírás
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2016
Csak számokat lehet vele küldeni vagy betűket is?
Ez nem küld se betüt se számot csak frekvenciát. A vevő oldalán dől el, hogy miként értelmezi a kapott jelet.
Értem.
DTMF encode alakítja át Dtmf jelet pl számmá?
Nem. Az encoder ad a decoder vesz. Az utóbbi értelmezi az adott jelet.
Köszönöm a felvilágosítást!
Az encode az kódol, a decode meg vissza. A DTMF -ben 16 (4×4) variáció lehetséges, azaz 16 gomb állapotát tudod átvinni két szál dróton. A dekóder csak azt tudja, hogy melyik gombját nyomtad az enkódernek.
A szokásos alkalmazásban 0-9-ig számokat, a *, a # szimbólumokat és az A, B, C, D betűket lehet vele "tárcsázni". Igazából 16 különböző állapotot lehet vele átküldeni, tőled függ, hogy ez micsoda. Használtuk például távvezetékekre szerelt zárlatjelzőben zárlati irány jelzésére is.
Pontosan arra gondolok, de ahogy a többiek is írják nagy valószínűséggel csere érett.
Egyébként ez a telefonközpontok közötti "No7 -es" jelzésrendszer része, onnan került át a közhasználatba.
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szűkségem kapcsolási rajz értelmezésben( kép ). Tudnátok néhány mondattal segíteni, hogy merre kezd folyni az áram? hogy lesz ez egy folyamatosan váltakozó jel/impulzus? előre is köszi!
u.i. még azt is megkérdezném, hogy az r3 alatt mit akar jelenteni az a 2M2? Köszi A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2016
Az áramforrásból a fogyasztóba folyik az áram es a kérdéses ellenállás kettő egész kettő tized megaohm-os(2M2).
Nem is kínlódtam tovább a töltéssel, visszatettem az autóba, reggel talán még elindul vele, holnap meg irány a bárdi, ha minden igaz erre az akksira 2 év gari van. Köszi mindenkinek a segítséget.
Hali!
Bocs, hogy csak most tudok írni. Köszönöm a felvilágosítást "proli007" és "pucuka"! Ahogy próbálgattam a ledeket arra lettem figyelmes, hogy az alacsony nyitófeszültségű darabok nem tudnak kihunyni, ha a táp és a led közé egy potit teszek. 3.7V-ról hajtottam és még 10MOhm-ig sem volt hajlandó teljesen elaludni. Ez miért van? Ekkore ellenállás mellett is képes olyan pici áram follyon, hogy ezek a fajta ledek világitsanak?
Köszönöm! Már nagyjából kezdem érteni az oszcillátor részét, de miért fontos a C1? illetve a C3-at se nagyon értem, hogy miért van.
Nekem olyan kapcsolás kellene egy akkumulátor töltőhöz ami meg szakítja a töltés ha felvan töltve az aksi.
Szia
tartok tőle ez egy olyan pontatlanul megfogalmazott kérdés, amire nem kapsz így érdemben választ. ( a helyesírási hibák pedig nem növelik az esélyt ) Ha egy konkrét akkuról és töltőről van szó, írd le pontosan miről van szó. Ha általában egy ilyen töltőt szeretnél építeni... nos az sok munka. Ehhez van egy külön topic (Akkumulátor töltő), amiben sok infó van.
Sziasztok.
Segitseget kernek egy JEL-111multifunkciós időrelé bekotesehez. A kazan keringteto szivattyujat szeretnem vezerelni vele, hogy ha a kazan kikapcsol meg a szivattyu porogjon kb 5 percig. A kerdesem az lenne,melyik funkciot allitsam be a a funkcio valton, illetve mit hova kossek? Koszonettel varom a valaszt |
Bejelentkezés
Hirdetés |