Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Szia ! Az OSB is lehet szikraálló, csak le kell festeni vízüveggel. De burkolhatsz tűzálló gipszkartonnal is, vagy betonip lappal.
Sziasztok!
Tegnap különös hibajelenséget tapasztaltam a Wagon R+ autómon.Szépen indul,alapjárat jó,csendesen megy ,egyenletesen jár,gázadásra reagál,hiba üzenet nincs,de nagyobb gázadásnál,magas fordulaton elkezd dadogni,mintha a gyújtás is ki-kihagyna,ez olyan fél gáz- háromnegyed gáznál jelentkezik.Gázt elvéve szépen visszaáll alapjáratra,nem hallani gyújtás kihagyást.EGR szelep tiszta,minden csatlakozót lehúztam visszatettem,hátha valami korrózió,a hiba nem múlt el.Szerintetek mi okozhatja a hibát,jelenséget?
Nem vagyok autószerelő, de, ha jól rémlik a sújosabb lehet az adagoló hiba, de akár a lambda szonda bakija is lehet. Vagy egyszerűen nem kap rendesen anyagot, lukas üzemanyag cső, tehát falsot szív.
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2016
Milyen motoros autó?
Gondolom benzin, ilyen tüneteket okoz a hibás főtengely (felső holtpont) jeladó, bár az nem csak fordulaton jelentkezne. Ilyen jelenséget okoz még a koszos, üzemanyag szűrő és a haldokló üzemanyag szivattyú, esetleg üzemanyag nyomás szabályozó szelep. Lehet még beégett üzemanyag szivattyú relé is vagy akár egy hibás testelés a gyújtásnál. Milyen gyújtásos? Rotoros? Ikertrafós? Hengerenkénti?
Benzin motoros,8 szelepes,76 lóerős,elektronikus gyújtás,ikertrafós,hengerenkénti injektor.Lehet menni vele,húz is rendesen,de kihúzatáskor amikor váltani kell kb. ott jelentkezik a rángatás,dadogás.Az üzemanyag szivattyút hallom ahogy feltölt indítás előtt,könnyen indul és szépen egyenletesen jár.
Ezt a dadogást úgy tudnám leírni,hogy nagy gázon pörög a motor és mintha egy-egy pillanatra elvenném a gyújtást egy pillanatra aztán pörög tovább és megint a jelenség,ekkor már szinte "üveg hangja" van.100 ezer van bent,eddig nem volt gondom.
Vizsgáld meg a gyujtókábeleket, valamint azok csatlakozásait!
Csak nagy gázon, de fordulattól függetlenül, vagy nagy gázon, de csak magas fordulaton?
Mivel fordulatszám mérő nincs az autóban,másként fogom viszonyítani,megpróbálni leírni.Kigyorsításnál 2. fokozatban (kissé meghúzva a bajszát) 65km/h,aztán harmadik,itt olyan 90km/h jelentkezik,aztán innen 4 és 5,tartva a 90km/h már nem jelentkezik.Emelkedőn ahol simán szoktam menni 3.-ban 50-60 közt ott néha jelentkezik.Gyanakszom a gyújtógyertyákra,holnap utána járok.
Fojtószelep állás jeladó ez okozhat ilyen galibát, ahogy leírtad úgy vettem ki hogy a gázpedál bizonyos állása között csinálja. Elvileg le lehet szedni a pillangószelepháztól és meg lehet nézni az ellenállás pálya folytonosságát műszerrel. Mivel ha a felső szegmense szakadt van ott elkoszolódott vagy bármi akkor a motor elektronika úgy érzékeli mintha elvetted volna a lábad a gázról.
Eddig világos, de, ha 90-nél lepadlózod akkor mi történik?
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2016
Pörög és elkezd rángatni.Ezt úgy tudnám valahogy leírni mintha 4-ig számolnák,1-2-3 pörög 4-nél ránt egyet és ezt ismételve,röhej,de közben gyorsul is.
Simán el tudom képzelni, hogy valami üzemanyag ellátási problémája van csak, ezért van, hogy padlónál is megy egy darabig és csak utána kezd el köhögni.
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2016
Hány km van benne? Gyertyák ,üzemanyagszűrő, levegőszűrő volt cserélve?
Nem tudom oda még nem értem. Az biztos októberre már rég használom és kb akkor tudom burkolni/szigetelni. Kellemetlen lesz így de más lehetőségem a mostani helyzet mellett nincs.
Mindenkinek köszönöm a wagon r hibához a hozzászólását,megoldódott a probléma!
Mivel sem gyújtógyertyám sem hozzávaló félméteres kulcsom nem volt így felkerestem a márkaszervizt ,kicseréltettem a gyertyákat (6340 Ft/4db + munkadíj=8740Ft),most megy mint a világtalan. Mindenki tanulhat a saját kárán,most én is,elfeledtem időben kicserélni a gyertyákat,nem csoda,hogy hiba jelentkezett,kb. 60 ezret mentek és már max. 40 ezernél cserélni kellett vona. A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2016
Magam is szervízpárti vagyok, ami valóban némi költség, de ezért cserébe hozzáértésre számíthatok.
Vannak lényegesen jobb minőségű gyertyák is (drágábbak is jóval). Érdemes lehet számolni, melyik ígérhet gazdaságosabb üzemelést.
A gyertyákról nekem a múltkori eset jut eszembe: sógoromék Opel Astrája betegeskedett, de mivel ő se, mi se vagyunk szakik, nem tudtuk mi lehet a gond. 3 kötéllel sikerült elvontatni a mesterig a kocsit (2 szétszakadt), és végül kiderült, hogy itt is a gyertyák mentek tönkre. Az egészben az az érdekes, hogy a 97-es Astrában a most tönkrement gyertyák még az eredeti, gyáriak voltak. 19 év nem semmi szolgálat.
Természetesen.... nem csak pihenő pákával.
Ez valami falra szerelt templomi mécses lehetett. Nálam a sima platinum gyertyáknak kb. 5000 volt darabja, és legalább 20 perc volt mire kicserélték, pedig vérprofik a srácok, tudták mi hol van a kocsiban.
Én is szeretem, sőt meghallgatok majdnem mindent. A totális hülyeségekre, értelmetlen zenékre nem vagyok vevő. Ami jó (lehet akár 60-as sláger) az sem kivétel!
Okkal érdeklődök, mivel több alkalommal látom csavarkulcs fórumtárs némítását, figyelmeztetését, ahol a rendszer ellen "lázad." Legutóbb ha jól emlékszem, azt fejtegette, hogy bizonyos ember(ek) nem istenek. Fiatal még, már komolyodik. A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2016
Üdv! 2008-ban regisztráltam a fórumra, tehát 10 évesen. Nagyon komolytalanul kezdtem a hobbielektronika.hu-s pályafutásomat, ha jól emlékszek, 2 némítással... Érdeklődtem az elektronika iránt, akkor még gyerekként. Most 18 évesen ott tartok, hogy holnap megtudom az emelt matematika érettségim eredményét, vagyis számomra majdnem biztosan kiderül, hogy felvesznek-e a BME-re villamosmérnöknek. Ha megvan 70%, akkor egy kicsit megnyugodhatok. Így visszagondolva a fórumon nőttem fel, az alapokat itt kaptam meg, és az érdeklődésemet is a fórum keltette fel igazán. Szóval köszönök minden segítséget, a modiknak (köbzolira különösen emlékszek... ) pedig szíves elnézését kérem.
Úgy gondoltam, hogy ezt a pár mondatot megérdemli a fórum és mindenki, aki segített... A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2016
Megyünk az utcán, egy néni megbotlik, majd felsegíti az egyik ismerősöm aki pont mellettem megy (néma). A néni hálás, én válaszoltam helyette:
Nagyon szívesen! Az úttörő ahol tud, segít és önként szolgálja a közösséget. Gondolom értitek
Legyél elnéző, az enyémben gyárilag is ilyen volt, és eddig jól bevált.
Idézet: „Az úttörő ahol tud, segít és önként szolgálja a közösséget.” Előbbi jelszó gyakorlásaképpen nekünk kiadták iskolában, hogy aznap délután utcán táskát elvenni nénitől, és segíteni cipelni. Könnyűnek látszó, de mint kiderült, komoly konfliktusokkal járó feladat. A nénik nem voltak hajlandók odaadni szatyrukat, elvenni sem sikerült, pofon is volt, egyet tudtam rávenni, hogy adja oda, de az meg nem arra ment, amerre én akartam hazamenni. Én itt abbahagytam. Osztálytársak kb. ugyanígy jártak, ez a prozsekt nagyot bukott. Rossz hírünk terjedt, mint akik megtámadnak utcán idős nőket. Régi világ, volt ilyen is.
Én az 1.6 benzin (116ló 137Nm) Carinámból 280 ezer km és 21 év után cseréltem az eredeti Denso gyertyákat. Az utóbbi 12 évben nem épp nagypapás stílusban volt használva az autó. Csak azért, hogy új legyen benn, de változást nem tapasztaltam. Elraktam őket, ha gond van, meglesznek. A 4db gyertya volt 15 körül, de ennyit megérdemel.
Van egy Corollánk, ez 2006-os autó, 1,4 dízel (90ló, 205Nm), január 2-án nem indult a -8-ban. Kimértem az izzítógyertyákat, mind a 4 szakadt volt. Másnap 30 ezret fizettem a 4db izzítógyertyáért. Ez is megérdemli. Sőt, szerintem ezek is a gyáriak voltak, igaz ez nem olyan biztos, mert 340 ezer km-t futott az autó. Sajnos ez ilyen meló, ha valaki használja az autóját - főleg ennyit, mint mi - akkor költeni kell rá. De mind meghálálja.
Néhány autót láttam már, de olyan gyertyát nem, ami 280 ezer kilométeren keresztül működött volna. A Denso ma is gyárt gyertyát, nem csak 21 évvel ezelőtt.
A tudatlanság kellemes leplével takaródzva is csatlakoznom kell. Enyémben 100.000 km körül cserélték a gyárit, és azt mondták már ez is "túlszaladt". Hasonló minőséget tettek bele egy bő 20-asért (én semmit nem vettem észre a cseréből, sem előtte, sem utána nem volt változás).
|
Bejelentkezés
Hirdetés |