Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Klímát szeretne az egyik ismerősöm. A katalógus érdekes részlete mellékelve (három klíma látható rajta). Ebből én hogyan tudom meg, mekkora villamos telejsítményigényre méretezzem a hálózatot? Előre is!
Ebből sehogy!
Bővebben: Link Itt már jobban látszik. Például a 09-es (2,5 kW hűtőteljesítményű) 1,17 kW max hűtésben, 1,34 kW fűtésben. A 3,5 kW-os picit több csak. Általánosságban elmondható, hogy még az 5 kW-os névleges hűtőteljesítményűek is vígan elmennek 16 A-es betápról. Némelyik gyártó megadja, hogy max. mekkora bíztosító lehet előtte. DAIKIN-éknál 3,5 kW-ig ez max. 16 A. Remélem tudtam segíteni. Persze mindez csak szerintem.
Igen, köszönöm! Egyszerűen fel nem fogom, hogy ezt a nem kis fontosságú adatot miért titkolják egyes gyártók. 5,2 kW névleges hűtőteljesítményűt szeretne az ismerős. Kap egy C16 -os kismegszakítót, 2,5 mm2-es kábellel aztán majd meglátjuk.
A bővitéshez kell regisztrált szerelő, és FI relé is kell a táblába.Ha egy 20A-es áramkört akarsz kialakítani akkor kell neki a 4mm2 vezeték.
Sziasztok!
Egy rokonomnál ilyesmi fogyasztásmérő szekrény van: KÉP és mivel ez a ház déli falába van beépítve, a kapu mellé, így egész évben süti a Nap és nem is nagyon lehetne árnyékolót építeni köré, viszont olyan szinten bemattult, hogy gyakorlatilag leolvashatatlan a mérőóra illetve annyira elgyengült a műanyag, hogy a kis nyitható ajtó zsanérja is letört. Az lenne a kérdésem, hogy hogyan és mire lehetne ezt kicserélni? Egyrészt ronda, másrészt a feladatát is egyre kevésbé látja el, viszont le van plombálva... Köszönöm Idézet: „viszont le van plombálva...” Szia! Itt vége is a történetnek.
Szerencsére (remélem) ez nem a Te problémád. Kötelezően előírták (valakinek ez nagyon jó bolt volt) az ilyen szekrényekre való cserét, csak ilyeneket fogadnak el, maximálisan túlárazottak, rondák, (egy szép fa zsalugáteres szekrényhez képest) és mint a nem egyedi példád is mutatja használhatatlanok. Az már a vérlázítás teteje lenne, ha a lakókkal cseréltetnék újra. A mi leolvasónk, meg szokta nyálazni az óra előtt és úgy bogarássza.
A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2016
Hát közvetlenül nem az én problémám, de mégis csak a saját testvéremről van szó. Nem rég költözött abba a házba és szembesült ezzel. Tehát ezt a "csodát" szolgáltatónak kötelessége "karbantartani", cserélni?
Jogilag nem tudom mi a helyzet, mert a szekrény az a Miénk, de Ők erőltették ránk ezt típust, Ők választották. Az épségéért Nekünk kell felelni, de arról hogy, alkalmatlan a feladatra nem Mi tehetünk. Tudnak a problémáról, egyenlőre "nyálaznak".
Hali!
Esztétikára van megoldás. Csináltatsz fából egy keretet, arra egy/kettő zsalugáteres kis ajtót, és kész. A leolvasás meg nem a mi dolgunk. Egyik rokonomnál is ezt tettük. A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2016
Nálam is hasonló a helyzet. Én cellux csíkot szoktam ragasztani a műanyagra amíg a leolvasás történik. Ez elég jól átlátszóvá teszi, viszont leolvasás után célszerű azonnal levenni, mert az UV a celluxot is szereti.
XXI. század, 60 000 Ft-os Hi-tech szekrényhez kell cellux.... itt tartunk.
Én 80 000Ft -ért találtam olyat, ami az általam említetthez leginkább hasonlít. Teljesen fém, Schneider IP65 -ös szekrényt, azonos méretben gyakorlatilag féláron lehet venni...
Közben pont most beszéltem a delikvenssel telefonon (Ő hívott), a héten egy jó kis villámcsapást is begyűjtött a hálózat, úgyhogy most döglődik a számítógépe... Egy családi házhoz kb. mennyiért lehet kiépíteni egy viszonylag normális villámvédelmet/túlfesz. védelmet? (230V, 1 fázis) Egy B+C osztályú túlfesz.levezető a lakáselosztó elé normálisan bekötve illetve az érzékeny eszközökhöz D osztályú védelem gyanánt túlfesz.védős elosztót alkalmazva megfelelőnek tekinthető a ház villámvédelme? Nyilván villanyszerelő alakítaná ki ezt a rendszert, de azért köztük is vannak sajnos trógerek, érdekelne az itteniek véleménye, tapasztalata az árra illetve a megfelelő védettségre vonatkozóan! Köszönöm
A helyzet az, hogy a mérőhely vagyis maga a doboz a tied, az óra az áramszolgáltatóé és az óra előtti kismegszakító. Javítani sajnos csak úgy lehet, hogy te veszel egy ilyen ajtót, kapcsolatba lépsz egy regisztrált szerelővel, aki kér plombabontási engedélyt, ajtó kicserél, szolgáltató jön és plombál.
Ez számszerűen: Ajtó úgy 2500Ft Regisztrált szerelő kb. 10000Ft Plombabontási engedély, jobban mondva az eljárás díjja amit a villanyszámlához csapnak majd hozzá kb. 5000Ft. Röhej de ez van.
Sziasztok! Egy hülye kérdés egy FI relébe mindegy hogy felülre vagy alulra kötöm a villanyórától a vezetéket a másik oldalra meg a megszakítókra?
Jaj elnéztem, ha az egész doboz teteje kell akkor az már úgy ~17000Ft körül van. Valószínűleg nagyobb villamos kereskedőnél tudod megvenni, mert kisebbeknél csak a komplett doboz kapható.
A Schneidernek nincs rendszer engedélyes mérőhelye. El lehet fogadtatni ha a kivitelét elfogadja az energiaszolgáltató, de nálunk (E-on) sok utánjárást igényel. Amit belinkeltél az Hensel Mi728600 ennek van rendszerengedélye. Túlfeszültség levezető családi házhoz varisztoros type 1+2 az úgy 15000-20000ft/pólus Valódi szikraközös type 1-2 én még családi háznál nemigen láttam betervezve ennek ára 30000-40000ft/pólus. Ha 230V van tehát egy fázis és a mérő közelében helyezed el a túlfeszültség védelmet, közel van a lakáselosztó a mérőhöz akkor meg lehet úszni 1 pólus beépítésével (közel van a PEN szétválasztási pont amit ugyebár földelni kell, tehát ott a nulla földpotenciál). Ha a mérőtől messzebb van lakáselosztó (5-10m-nél), akkor kell az 1p+n-es elrendezés.
Mindegy, csak annyir a trükk, hogy az egyik oldalon kell lennie a bejövőnek, a másikon az elmenőnek. Szerencsésebb az, ha fent van a bejövő és alul az elmenő.
Köszönöm! Igen én is így szoktam de most előnyösebb lenne ha alulra jönne a bejövő, csak nem tudtam, hogy úgy is szabályos e.
Az alsó és a felső pont közötti szétválasztást megcsinálja, az már mindegy, hogy melyik oldal marad áram alatt.
Praktikusabb fentre tenni a bejövőt, ha alul fázissínt szeretnél használni.
Nem egy dobozban lesz a firelé és a megszakítók így nem lesz fázissín egybe. Azért lenne jobba alul a bejövő mert így ért el pont ha fentre kötném a bejövőt akkor toldani kéne a villanyórától jövő vezetéket.
Akkor fentebb Bakman már leírta.
Fordított bekötésnél a tesztgomb nagy valószínűséggel nem fog működni.
A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2016
Működni fog. Bekpacsolt állapotban a felső bekötések azonos potenciálon vannak az alsóval, a teszelő ellenállás pedig keresztbe van kötve.
Működni fog.
Össze kevered azzal, amikor 3 fázisú (4p) FI relét 1 fázisú hálózatra kötsz. Akkor ha nem a megfelelő fázisra kötöd a három lehetőség közül a bejövő 1 fázist (a nulla természetesen a helyére) akkor a teszt gomb nem működik. De a FI relé ebben az esetben is hibára leold!
Hű, igazatok van, valóban összekevertem a 4P FI relével...
A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2016
Csak egy apró kiegészítés. Van olyan három fázisú Fi, amelyiknél nem mindegy, melyik a fázis és melyik a nulla egy fázisú hálózatban használva, különben sem a teszgombra, sem a földzárlatra nem old ki. Jellemzően a késleltetett (S jelű) ÁVK-k tulajdonsága.
Mivel mindegyiknél eléggé olvashatóan megjelölték L1, L2, L3 és N jelölésekkel, nem egyszerű eltéveszteni.
Olyan relém is van, amelyiknél plusz átkötés is kell, különben nem működik. L1: fázis, L3 és N: nulla. Mindez persze nem érvényes három fázisú rendszerben.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |