Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Zárlatosnak nem igazán mondanám mert eléggé bikán forog így is. Kihez lenne érdemes elvinni gyógyításra ?
Ezt tőlem kérdezed? Ha igen, tudok egy helyet itt Pakson, ahol értenek hozzá.
De hogy az megéri-e neked, arról fogalmam sincs..
Kedves Fórumtársak!
Szeretném megkérdezni hogy a ami majd a képen látható villanymotor plakettből meglehet e tudni hogy mekkora kondenzátor kell neki? Ez egy nagyon öreg régi Ruszki mosógép amely végül is már egy köszörű, a motor a nagybátyámé így többet nem tudok a motorról, annyi biztos hogy a sok csatlakozó hely van rajta és arra emlékszem hogy 3db kondenzátor volt és abból több kábel ment bele a motorba azt hiszem 6db (ebben nem vagyok teljesen biztos.) A motoron csak ez az 1 táblácska volt, sajnos a sötét pincében jobb fényképet nem sikerült fényképeznem felvinni meg nem tudtam. UI: A kondenzátorok már nincsenek meg idegében mert munka közben tönkre ment kidobta. Sajnos így nem tudom a kapacitásukat sem. A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2016
Valamelyik Eurika változat motorja. A centrifugálásnál használt fordulatszám 2900. Ekkor tudja a hatalmas 120 W-ot. Ilyenkor a három kondenzátorból, ha jól emlékszek 2 db kapcsolódik a segédfázisra. Keress kapcsolási rajzot, bőven találsz a Mosógépmotor bekötése témakörben, de máshol is. Centrifugálásnál csak egy irányban forog a motor.
Hali!
Amikor én ilyennel találkozom, 90%-ban a forgorész zárlatos. 5-6 e. Ft. ért fel újítják.
Hát úgy istenigazából tökmindegy merre forog, egy korong van a tengelyén és azt forgatja azzal köszörül ,semmi dolga nem lenne ennek a motorkának csak az hogy forgatja azt a korongot, de kondik nélkül meg nem indul el. Elég öreg szegényem, és elég durván is bántak vele szerintem, egy satupadba van befogva és ott dolgozik, a koszba.
Sziasztok.
A mellekelt kepen lathato termenydaralo motorral szenvedek.Tanacsokat/javaslatokat kernek.Adott motor volt nalam.Pucoltam,bekotottem,nyomogombos segedfazis inditasu gyarilag.Mukodott rendben,majd a tulaj elvitte haza es kozolte,hogy otthon nem mukodik,csak bug inditaskor.Hiaba nyomja a nyomogombot.Megneztem,valoban nem mukodik.Nem szorul/feszul be a motor.Tekercseket mertem es jonak tunnek.Mit ajanlanatok?Esetleg hagyjam ki a nyomogombot es egy indito kondenzatort kossek be vagy pedig kellene egy allando uzemu kondi?Vagy nyomogombbal sorbakotve indito kondi?Kondenzator ertekekre mit javasolnatok?Indito kondinal 28uF?Allando uzemunel? Koszonoma valaszokat. A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2016
Nem a nyomógomb a hibás véletlen?Én jártam már így,nálam a gomb volt tele liszt szerű daramaradékkal,a gombot szétszedtem,kipucoltam és megjavult.Ha a tekercsek nem szakadtak,bekapcsoláskor búg,de nem reagál a nyomógombra,akkor a gomb a hibás.
Gondolkoztam,hogy leirjam-e,de kihagytam.Nyomogomb tiszta,kipucoltam.Muszerrel is ramertem,zar rendsen.Egyebkent ezt a "lisztes"dolgot tudtam en is
Raadasul amikor indulna nyomogombbal leveszi a teljesitmenyt a halozatbol,mert elhalvanyult a lampa nyomogomb benyomasakor Nem lehet,hogy tekercseltetni kene?Vonatkozik a tekercsekre valami mereshatar(also,felso ertek)amibol megtudhato,hogy nem-e "gyenge"a tekercs?Vagy baromsagot kerdeznek? Most kezdtem igazabol a villanymotorokkal foglalkozni. Azt el is felejtettem,hogy a nyomogomb nyomasakor elkezdi forgatni a tengelyt,de nem porog fel csak lassan forog.Ha elengedem a gombot megall a tengely es csak bug a motor. A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2016
Probléma megoldva.Tulaj csapágyazta és mielőtt szétszedte nem jelölte össze.Ráadásul a forgórésszel nem tudom,hogy mit csinálhatott,de nem szabályos kört ír le fogáskor.Nem tudom,hogy így "összebarkopázva"meddig fog elmenni neki.
Szerintem vagy leejtette a forgórészt,mikor szétszedte és az kapott egy ütést,vagy szimplán mérgében vágta oda Lényeg,hogy most megy,de picit melegszik a tengely.Nem mértem hány fokos,de 5 perc folyamatos üzem után(terheletlenül) olyan meleg,hogy 10-20 mp kézben fogás és el kell engedni,mert már éget. A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2016
Próbálj meg szerezni hozzá másik forgórészt, vagy hozzáértőhöz vidd át, aki ferdült tengelyeket egyenget.
Azért meleg a tengely, mert feszül a csapágy, kb már most be van rágódva, sajnos elég, ha egyszer rendesen túlmelegedik.
Volt egy donor motor,aminek a segédfázis tekercse le van égve.Abból kimentettem a forgórészt.A tulaj elmondása alapján Ő volt a ludas,mert mikor csapágyazta befogta a satuba a forgórészt és úgy szedte le a csapágyat
Akkor gondolom, most már minden rendben van. csapágyaknak nem kellene melegedniük érezhetően.
Sziasztok!
Van 2db villanymotorom aminek nem tudom a bekötését, hátha valakinek ismerősek kinézetre. Az egyiken van egy áttételmű is, de ezt levettem időközben. Amit eddig mértem, az áttételesnél (peremes) 3 kivezetés mindegyik között 40 ohm van. Gyanakodtam hogy 3 fázisú, így ki is próbáltam ment is, de erősen melegedett. A másik amelyiknek 3 füle van 5 kivezetéssel rendelkezik. A fekete-fehér között 100 ohm a kék-piros és kék-sárga között szintén 100 ohm, A sárga és piros között 200 ohm. A kék egy csomópont lehet, ezért kötöttem össze a fehérrel (ami független tőle) azt feltételeztem hogy így csillagban lenne kötve. Az eredmény a motor megy, de 5 perc után langyos 10 perc után már meleg. Ötletek vélemények? Esetleg 230V-os motorok lennének? A peremesnél még ki is próbálhatnám, de az 5 kivezetésesnél ötletem sincs mi lehet.
Üdv mindenkinek!
A képen látható motort szeretném 1fázisról üzemeltetni,abban kérném a segitséget,hogy mekkora üzemi kondit tegyek rá delta üzemben mivel igy erösebb lesz mint y-ban ha jól tudom. Köszönöm a segitségeteket!
Szia! Ehhez indító és üzemi kondenzátor is kell. Az indító legyen a kapható legnagyobb, az üzemi pedig 70-90 µF körüli. Azt viszont előbb ellenőrizni kellene, hogy a helyi kismegszakító bírja-e majd az extrém nagy indulási áramfelvételt.
2,2 kW feletti háromfázisú motorokat nem célszerű 1 fázisról működtetni a nagy indítási áramfelvétel miatt. Az üzemi kondenzátor értékét az én programom 120 µF értékre számolta ki.
Csillagban indulna az áram felvétel miatt,deltában üzemelne.Megtudnád adni a programot amivel kiszámoltad vargaf?
Androidos program: Electrical calculations PRO 1.0.6
Villamos számítások A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2016
Érdekes lesz az átkapcsolód, próbáld meg lerajzolni.
Még nem állt össze a kép a fejemben de ha meg lesz és müködik lerajzolom.
Adott egy IWI OZ5896 Tipusú 1600W os egy fázisú 230v os villany motor.
Ami kompresszora lenne használva. Probléma a következő, levegő feltermelés után(8bar) sajnos nem tud elindulni.Hiába engedem vissza 3 barig vagy az alá. Jelenleg egy 24uf kondi van rajta, a segéd fázisra bekötve. Ami gondolom Üzemi. Kérdés A következő lenne, Milyen kondikat válasszak hozzá hogy megfelelő legyen az üzemelése. Mint Üzemi Mint Inditó. És annak bekötése. E-mail cimre képet küldenék jelenlegi állapotáról. KÉp1 kép2
Tehermentesítő szelep van(működik is) a kompresszoron?
Az 1600 W motornak 55 µF üzemi kondenzátor kell.
nincs, de ha még le engedem a nyomást 1 barra ,akkor képes csak elindulni szinte, biztos hogy kondi probléma.....
Azért tehermentesítés nélkül nem fog elindulni nagyobb kondenzátorral sem. Először tegyél rá 55 µf kondenzátort és tehermentesítőt.
A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2016
Rendben, egy másik kérdés. bekötésileg. jelenleg az inditó a 24uf a segéd fázison, azt cseréljem le az 55 uf ra? És a segéd fázisra kötve?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |