Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Azért az autópályák bevezető szakaszait ne tekintsük autópályának jelen esetben, főleg ne a reggeli időszakban, ahol ki lehet használni a maximális sebességet. (Lásd német autópályák, stau).
(kb. 2,5millió km. Trabant, Suzuki Swift, Opel Corsa, Opel Combo, Toyota Corolla, Opel Astra, VW Passat, Ford Fiesta, Ford Transit, Peugeot 307, Hyundai i30, Kia Ceed. Ezek amik huzamosabb ideig nálam voltak.) De nem szeretem ezt a kinek nagyobb játékot, nekem ez jutott. És a mai napig ha két hétig nem vezetek (szabadság), az első 1 órában kapkodom a fejem, annyira kimegy belőlem a nem létező rutin. És minden egyes autóváltásnál kellett 5e km, hogy megszokjam, és "érezzem" az adott autót.
Oké! Ha ilyen szándékkal írta a moderátor, akkor elnézést kérek.
A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2016
Nyilván nem sokat. De nem is az időnyerés a cél, mint ahogy a férfi-nő együttlétek zöme során sem a gyermeknemzés a cél. Amikor azért megy gyorsan valaki mert rohan, siet, na az már az a kategória ami veszélyes, mert ott már jelen van a stressz, de legalábbis valamilyen szintű feszültség. Úgy pedig nem lenne szabad vezetni, mert veszélyes lesz önmagára is, meg a forgalom többi résztvevőjére is. A mezei gyorshajtás esetében amiről beszéltem ott ez általában nem áll fenn, ott a sebességmérők (trafi) az egyik veszély, a vadak a másik, ezekre kell fokozottan figyelni. Múltkorában ha nem kezdek időben lassítani akkor pont befigyelt volna egy sas a szélvédőn 180-as tempónál. A lábas jószág (macska, akármi) meg még rosszabb, mert az ha az út szélén van, az esetek 70-80%-ában nem lefele indul el hanem épp ellenkezőleg, át az úton.
2.5 millio km. Az nem semmi. Ha negyven eve vezetsz, akkor az evi 62.500km. Az minden egyes nap 171km.
Ha 100-nál többet eszik mint 150-nél, ott valami nem stimmel.
Idézet: „indexelek amikor sávot váltok” Az index szándékot jelez(ne), nem a cselekvést vagy annak megkezdését.
Már csak azért is furcsa, mert a fogyasztás fordulatszám és terhelés függő, nincs ebben semmi hókusz-pókusz.
Pl. 100-nál is be lehet tenni olyan fokozatba, hogy az adott útviszonyok között szinte hajszál pontosan, vagy legalábbis közel annyit fogyasszon, mint amennyire "gyárilag hangolták". Ezen felül fizikai képtelenségnek tűnik, hogy 100-nál nagyobb legyen akár pl. a légellenállás, mint 150-nél.
A modern motorokat nem ismerem, de a régi skodámnak meg volt a fogyasztási grafikonja. Olyan fura W formája volt, két fordulatnál volt minimuma. Persze ez l/óra-ban volt megadva, mert különben alapjáraton fogyaszt a legtöbbet 100km-re vetítve .
Csak az autóval kilométereket utazunk, nem pedig órákat ülünk benne.
Igen, a beírás, mert ilyen autó nem létezik. Ezt jól le tudja ellenőrizni akinek van fedélzeti computere, és látja a pillanatnyi fogyasztást. 150-nél nagyobb a légellenállás, a fordulat, a motor terhelése, szóval biztosan többet fog enni.
Budapesten nem így van . Akkor a grafikonból meg tudtam nézni mikor járok jobban, ha 50-nel megyek a városban: 3., 4. vagy 5.-ben az ahhoz tartozó fordulatszámon, mivel így is, úgyis 2 óra alatt teszek meg száz kilométert.
Általában minél magasabb sebességi fokozatban, így alacsonyabb fordulaton, ahol még normális a motorüzem. A motornak is van jelentős belső súrlódása, egy adott útszakaszt több vagy kevesebb motorfordulattal tesszük meg, sokat jelent veszteségben.
Ez teljesen tiszta ügy, csak arra szerettem volna rámutatni, hogy nem biztos az, hogy minél alacsonyabb a fordulatszám, annál kevesebbet fogyaszt. Hirtelen csak ezt találtam e neten:
Azért nem biztos, mert félre érted a grafikont. A fogyasztásra megadott görbe g/kWxh! Tehát a mutatott értéket be kell szorozni a felette levő teljesítmény görbével. így kapod meh a valós fogyasztást g/h-ban.
Akkor hibás az a hozzáállás, hogy adott sebességhez megadott teljesítmény szükséges, ha viszont a teljesítmény egyforma, akkor a fogyasztás csak fordulatszám függvénye?
Igen. Gondolj bele, hogy akár alapjáraton egy robbanáshoz X mennyiségű üzemanyag kell. Ez olyan 800 percenkénti fordulaton 800X 4000 percenkénti fordulaton 4000X. Tehát ötszörös. És ez csak a motor forgatására használt üzemanyag. Ez a mennyiség exponenciálisan növekszik a teljesítmény igény növekedésével. Nem mindegy, hogy azt a 4000-res fordulatot lejtmenetben, vagy dombra fel tető csomagtartóval és utánfutóval éri el az autó.
Jóval összetettebb a helyzet robbanómotoros autó esetében az alap fizikai elveknél, teljesítmény, energiafelvétel, haladási sebesség összfüggéseit nézve. Pld. ha 50Km/h-val megyek 5. (legnagyobb) fokozatban, annál eléggé többet fogyaszt ha ugyanennyivel megyek 4. fokozatban, pedig ekkor a fordulatszám jobb hatásfokú tartományban van. Általad mellékelt képen a legjobb hatásfok kb. 3000/perc fordulatnál van ("m" görbe), de legkevesebb fogyasztást mégsem itt kapjuk, hanem minél alacsonyabb fordulatszámon.
Motoroknak van egy optimális fordulatszáma. Akármelyik sebességfokozatban te ezt tartod, mert neked az jó hogy, ne fulladjon le az autó, meg ne is ijesztgesd a gyalogosokat a nagy fordulattal. 4. sebességbe pl. miért nem tudsz elindulni?... (talán egy jó meredek lejtőn lefelé)
Én kíváncsi lennék egy olyan tesztre (fogyasztásmérős autóm nincs), hogy pl 1-2-3 majd 40-nél 5. Az ekkora pillanatnyi fogyasztás. Szerintem nagyobb lesz, mint akárhol. Ha az elektronika is az optimálisra törekszik, ha "erőlködik" a motor, (kevesebb gáz adás) akkor több üzemanyag megy be és nem lesz "optimális" a levegő keverék. Nem? Nem értek hozzá jelzem, de volt már rá példa, hogy azt próbálták bemagyarázni nekem, láncfűrésznél a L betű a luftot állítja Gázhúzással meg szín oxigént juttatsz be a hengerbe nem??? Wáá.
Sziasztok!
Tudnátok egy verziókezelő szoftvert ajánlani ami használható elektronikai fejlesztésekre? (kapcsolási rajz, nyák terv, forráskód, stb.) Kicsit sok már a fájl
A mai motorok elektronikus vezérlése elég szélsőséges üzemállapotokat képes létrehozni.
A motorvezérlőben programozott jellegfelületek alapján befolyásolja az aktuális fordulatszám, a gázpedál állás, töltőlevegő nyomás/sebesség, és a kipufogógáz hőmérséklet- és összetétel függvényében a befecskendezett mennyiséget, a befecskendezési és gyújtási szöget. A legkeményebb elvárás viszont mindig a környezetvédelmi, ezért a legkisebb károsanyag-kibocsátás, tehát a legjobb égés a cél. A motor fogyasztása tehát leginkább a terheléstől függ. Az összes menetellenállásnak a motor súrlódási nyomatéka egészen kis hányada, a nagy teljesítményigény 60-80 km/h-ig a jármű hűtési rendszerének üzemeltetése (3-5%), erőátviteli berendezésének a vesztesége (sebességváltó, csapágysúrlódások), segédberendezések teljesítményigénye (akkutöltés, szervó, szellőzés, klíma) azonkívül világítás, zene stb. 80 km/h felett kezd számottevő lenni a közegellenállás, akkor viszont exponenciálisan emelkedik. A 80-90 km/h maximális sebességgel közlekedő tehergépkocsikat meg sem próbálják áramvonalassá tenni, mind "bulldogképű" (a vezető kilátása mindennél fontosabb), és a rakfelület hátfala is függőleges sík. 200 környékén pedig milliárdokat fordítanak egy egy típus szélcsatorna kísérleteire, hogy minél kisebb plusz terhelést jelentsen a "menetszél".
Helló.
Itt a HE-n, hogy is kell egy fórumon belül egy adott szóra rákeresni? Üdv.
Köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2016
Sziasztok!
Már lehet, hogy korábban is felvetettem a témát, de kíváncsi vagyok, hogy kinek tetszik jobban az URH rádió, vagy az online rádió hangja. Elméletben az online szélesebb frekvenciaátvitelt biztosít, azonban valahogy jobban tetszik a hagyományos analóg rádióadás. Igaz, utóbbit is elvileg mp3-ról adják.
Minden paraméterében rosszabb az analóg rádió, ezért tetszik.
Idézet: Egy dolgot kivéve. Sajnos ma már a rádiózás is a reklámokról szól. Az online rádióknál legalább ezt a "zajt" ki lehet iktatni egy jó csatorna megválasztásával. Tény, hogy visszasírom a régi Petőfi, Bartók adásokat - a reklámmentes időszakokkal. Még a klasszikus zene és a "Ki nyer ma?" is elviselhetőbb volt ennél a mindent elöntő szennyáradatnál. Szabályszerűen viszketni kezdek, ha reklámot hallok. Hiába a szuper kis tunerem, erősítőm - azért inkább be sem kapcsolom, hogy a legújabb "diszkrét"szárnyas betét trendeket lekövessem, és a Berki, Hódi, Liptai, Gesztesi családok alsóneműjében vájkáló "sztár" riportokat. Akkor inkább keresek valami alternatív adót a neten. Például az extrememusic, vagy a Sky radio-t utóbbiban van ugyan reklám - de legalább nem értem a szövegét ! „Minden paraméterében rosszabb az analóg rádió, ezért tetszik.”
Én technikai oldalról gondoltam. Amúgy ami a reklámokat illeti, tökéletesen egyetértek, mintha én írtam volna. Persze van behúzva kábel TV, de csak arra használom, hogy kipróbáljam a tunert a tévékben.
Egyébként én nem netrádiót hallgatok, hanem ha egy zenét hallok egy előadótól, akkor leszedek akárt több albumot is, aztán néha az összeset lejátszom randomizálva, így egy rádiót kapok, de megfelelő stílusú zenékkel. A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2016
Sziasztok!
Találtam egy jó kis videót egy fából készült sörös korsóra a leírásban valami akril-polimer anyagot ír amivel bevonja az egészet a végén és elvileg nem mérgező ,de ilyesmi anyagot én nem találtam valakinek esetleg valami tippje vagy ötlete volna hozzá ?
Keresd: Kínai Faolaj. Víz, alkohol lepereg róla. Élelmiszeripari felhasználásra alkalmas.
Az online rádiók hangja nálam agyontömörített, ezért nem játszik. Viszont már sokszor az analóg se, sok adó szintén hallgathatatlan. Amit viszont szívesen hallgatnék, az messze van(pl. Ö3, délvidéki adók).
|
Bejelentkezés
Hirdetés |