Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok.
Van 2db ilyen LED dimmer-em ami „tönkrement” egy-két napos használat után, feltehetőleg a kapcsolóüzemű dugasz tápegységtől, (a harmadig tökéletesen üzemel azóta is, miután egy kb. 10mA-re beállított Led folyamatosan terheli a tápegységet). Egyik sem reagál a távirányítóra, az egyik egy fényjáték módba maradt, a másik épp ki volt kapcsolva. Mi lehet a probléma? Az RF része mehetett tönkre? Javítható? Válaszokat előre is köszi.
Gondoltam az érintésvédelemre
Szóval a két láb közé még egy 1M ellenállás? Vajon ez + a glimmlámpa lámpa mekkora plusz fogyasztás okoz a rendszerbe? Lehet, hogy tényleg meg kellene válni a világítós kapcsolóktól?
A probléma oka a villanyszerelők lustasága, "takarékossága". Megspórolnak pár méter drótot, néhány milliméterrel keskenyebb vályút elg vésni ilyenkor a falba, olcsóbb a cső is. Ha kapcsolónál ott lenne nulla is, a közvetlenül a fázis és a nulla közé lehetne kötni a glimmet, nem a fogyasztón keresztül - így nem villogna egy kisebb teljesítményű lámpa.
Ami energiát meg lehet így spórolni, az elenyésző: egy csillár több tíz watt fogyasztásához képest a glimm a mérési hiba határain belül marad.
Valakinek valami ötlete?
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2016
Szia.
Sajnos ezeken sok javítanivaló nincs. De azért nézd meg: - kimérhető ellenállásokat - forrasztási hibákat, kontakt-hibákat - kvarcot és környékét, esetleg cseréld - diódák és tranzisztorok Ezeken felül nem sokat tehetsz. Az egész eleve nem kerül annyiba újonnan, hogy megérje cserélgetni benne az egyáltalán cserélhetőket.
Hello! Ez a kondenzátor, nem megfelelő hálózati üzemre! X2 típusú kondi kell.
Sziasztok.
Segítséget szeretnék kérni egy ilyen LED vezérlő átalakításában. Sajnos csak 3A a max. tudása, de nekem kb. 5-6A kellene. A vezérlő még nincs megvéve, így sajnos semmilyen további információ nincs róla, de gyaníthatólag valami FET van rajta. Ezt a FET-et kilehet váltani nagyobb tudású TO220-as tokozásúra? ( IRFZ44 –re vagy IRLZ44 –re például, ez van itthon). Szerintetek?
Ennek a kimenete nagy valószínűséggel PWM amit meg lehet fejelni egy erősebb FET-tel, felesleges az átalakítgatás.
Mit értesz „megfejelésen”?
Általában a led vezérlők fixen kiadják a pozitív tápot és a negatívot vezérlik. (nem a FET vezérlését kellene megkeresni?)
Azt értem rajta, hogy a LED szalag(ok) helyére kell bekötni pár alkatrészt, ami jobban bírja a terhelést.
A kapcsolási rajz lemaradt...
Értem. Viszont ez a kis panel benne van az alumínium profilba és ott nem sok a hely. Meg ha tényleg a negatív ágat vezérlik, oda ügye nem jó az N-csatornás FET?
Nem egyszerűbb a panelen lévő FET-et „kicserélni” nagyobb teljesítményűre? (a alu profilba éppen elfér a TO220 tokozás és leszorítva még hűtése is lenne.)
Azért van benne a BD tranzisztor, hogy jó legyen az N csatornás fet, abból könnyebb nagyobb áramút szerezni.
A nagyobb FET-nek nagyobb Gate töltés kell. Bírja ezt a vezérlő? A nagyobb áramot, már ha a FET-et cseréled, bírja az a kis NYÁK lap? A vezérlőnek feltétlen a profilban kell lennie? Ha a TO220 tokozás elfér, akkor a többi, jellemzően kissebb alkatrész nem fér el? R3 100 Ohm helyett használhatsz nagyobb ellenállást, kevésbé fog fűteni. Igaz, jó lenne tudni a PWM frekvenciáját. Ha az túl nagy, kellhet FET meghajtó is, különben a FET nagyon fog melegedni.
Az a 100 Ohmosnak, kell a 3W? Nagy a mérete és kicsi a hely.
HA Q1 nyitva van, 12*12/100 = 1,44 W-tal fűt (ilyenkor a LED szalag nem dolgozik). Ha nagyobb ellenállást használsz, kevésbé fog melegedni, cserébe a FET lassabban nyit ki, sokkal jobban melegszik.
Oké, köszi a segítséget. Még nem kiforrott a végső állapot a kivitelezésre. Lehet hogy tényleg máshova lesz helyezve a Vezérlő, (bár az alu profilba lenne a legjobb helye).
Nem feltétlenül nagyobb a Gate töltése a nagyobb FET-nek. Van olyan FET, ami nagyobb áramerősséget visel el ugyanakkora, vagy még kissebb Gate töltéssel, de azeknek igen MAGAS az ÁRuk. Erről egy csomószor volt szó a D-osztályú erősítő és a kapcsolóüzemű tápos topikban.
Igen, ezt tudom, de itt alapvetően egy SMD tokos FET-et hasonlítunk össze egy IRFZ... FET-tel. Ha a vezérlőben lévő FET adatlapja meglenne, könnyebb lenne ítéletet mondani. Én, ha már magunknak építünk valamit (esetleg megrendelésre egyedit), biztos-ami-biztos alapon gondolkodom. Kifizetődőbb, mint visszajárni javítani.
Ha megveszi a vezérlőt és azt a megoldást választja, hogy cseréli a FET-et, akkor még ott van az is, hogy esetenként leszedik a felíratot az alkatrészekről, tehát nem lehet kideríteni, hogy annak mekkora a gate töltése.
Idézet: Az esetenként enyhe kifelyezés... „esetenként leszedik a felíratot az alkatrészekről”
Sziasztok.
Az itt feltett kérdésemnél szerepel 2db vezérlő, (ami már csak bontásra jó) azon is valószínűleg FET lehet. Az nem lehet jó? Elmentem a boltba, sajnos nincs most raktáron nekik, így nincs több információ a vezérlőről. De biztos 5V-ról megy mert van rajta 7805. Az IRLZ44-nek logikai szintű vezérlés kell, (sajna nem tudom mit jelent a „Gate töltés”) ez nem lehet jó hozzá? (ilyen volna itthon)
Mivel a vezérlő panel az alumínium profilba belerakható, (ragasztható) közvetlenül mellé csavaroznám az IRLZ44-est, (így hűtése is lenne), a vezeték meg ellene a levegőbe, (két vezeték, a harmadik úgyis a ledekre megy).
A most a panelen lévő SO8 tokos Fet maradhat-e a helyén és az IRLZ44-est köthetem rá párhuzamosan (a terhelés úgy is csak az IRLZ44-esen lenne) vagy bekavarna egymásnak a két Fet?
Sziasztok!
Keresek olyan személyt, aki tudna nekem készíteni egy kapcsolóval ellátott nyitva, zárva led táblát kb. 40x15 cm méretben. Üzletbe lenne, tehát fontos lenne, hogy szép legyen a kivitelezés. Árban megegyezünk.
Még nem, de épp most látom a lehetőséget.
köszi
Sziasztok! LED reflektort keresek családi házunk udvarára, a fal melletti járda és udvar megvilágítására. Elgondolásom szerint min. 20-30W teljesítményűre lenne szükség. Nincs tapasztalatom, hogy a természetes fehér vagy a hideg fehér lenne-e jobb?
Az alábbi két termék közül szerintetek melyik a jobb? Reflektor 1. Reflektor 2.
A második annyiból tűnik jobbnak, hogy szellőssebben vannak benne a LED-ek, talán nem fűtik annyira egymást. Viszont, ez nem jelenti azt, hogy az egész megbízható. Az "A termék megbízhatósága panaszok alapján 100%" című marketingszöveg vagy igaz vagy nem. Úgy is a hosszútávú teszt mondja meg.
Igazából hogy kinek melyik jobb, azt embere válogatja. Én személy szerint a meleg fehér fényforrások híve vagyok, hiszen a hagyományos villanykörték fényéhez (nem az erejéhez, hanem a színéhez) az áll közelebb, nekem ezek a mindenféle hülye rikító fehér fények borzasztóan bántják a szememet, ha közelről világítanak vele, még a fejem is megfájdul. Természetesen a meleg fehérnek, mint ahogy az látszik is a táblázatból, ennek a legkisebb a fényárama.
20-30W teljesítményűre lenne szükség? Ez olyan, mintha azt mondanád, 10 liter/100km fogyasztású autót akarsz venni. Legalább azt árultad volna el, hogy mekkora területről van szó, milyen célú világításról van szó.
A megvilágítás a távolsággal négyzetesen csökken. Több, kisebb fényerejű fényforrás megfelelően elosztva egyenletesebb, és hatékonyabb megvilágítást ad.
Köszi a hozzászólásokat! 4db falfelületre lenne szerelve reflektor, a járda fölé, a ház mellett haladva. Az áram kivezetések helye az eresz alatti dobozolásban van kialakítva, középre. Így egy falszakaszra csak 1db reflektor helyezhető el. A ház falai kb. 8m hosszúak, mellette 1m széles járda halad. Ezt mindenképpen kellene világítani + a járda után a kerítésig/szomszédig kb. 10m távolság van. Ennek csak egy kisebb részét jó lenne még látni, ha haladok a járdán.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |