Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Köszönöm a válaszod.
Mielőtt bármit is összekötnék lefogom mérni ohmméterel a tekercsek ellenállását.Így mégtöbb adattal tudok szolgálni.
Üdv mindenkinek!
Segítséget kérnék. Adott egy egyfázisú motor hat kivezetéssel. Méréseink szerint két tekercselés van benne, egy üzemi kondenzátorral.Gyárilag két fordulatot tud. Elveszett a gyári kapcsolója. mindkét tekercs külön táplálva a lassú fordulatot tudja.szeretném beüzemelni gyors fordulattal. tud valaki segíteni? köszönettel
Segíthetnél a típus megadásával, egy jó felbontású fényképpel, a mérési eredmények leírásával ( nem elég az, hogy 6 kivezetés, két tekercselés ).
A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2016
Sziasztok. Motorok terén van némi hiányosságom. Van egy 1,5kW-os motorom (220/380-as). Irányváltást szeretnék megvalósítani egy fázisról. Nincs most nálam a motor, így nem tudom kipróbálni. A motort ugye deltába kell kötni. A delta egyik pontja a nulla, a másik az üzemi kondi, a harmadik a fázis és az üzemi kondi másik kivezetése. A forgásirány váltáshoz, nekem elég a fázist a kondi másik kivezetésére kötnöm?
Volt egy kis idöm igy megcsináltam a prototipust asztali kivitelben.Nem rajzoltam le de fotót mellékeltem, és itt most nem a szépség a lényeg!
A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2016
Az a problémám,hogy vettem egy régebbi tipusu esztergagépet.A betáp vezetéke gyári 4-eres, fekete,barna,szürke,zöldsárga.A régi tulaj egy csokival bekötötte anno az 5-eres dugvillát úgy,hogy a kéket összekötötte a zöld-sárgával.Nálam ha bedugom az aljzatba,az érintésvédelmi relé egyböl leold.Hogylehet megoldani,hogy müködjön?
Üdv!
Ha, jól értem akkor a gép felől történt meg ez az átkötés. Kösd szét, mert nincs szükség a nullára. A védőföldet természetesen hagyd bekötve. Valószínűleg a régi tulajnál nem volt védőföld kialakítva, vagy csak nem tudott mit kezdeni a szabadon maradt vezetékkel. Viszont, ha utána is leold a védelem, akkor baj van a motorral.
A gép kapcsolószekrényéböl jön a 4-es kábel.És a dugvilla kábele van összekötve.Lényegében 5-ös van 4-re átalakitva.Szerintem régen mégcsak 4-eres kábelek voltak.1970-es gép.Csak nálam van érintésvédelmi relé,és igy egyböl leold.Csak nemtudom hova kellene kötni a kapcsolo szekrénybe a kék vezetéket.Ez a rajza.
A gépnek 400 V-os vezérlése van, a kék vezetéket nem kell bekötni!
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2016
Csak az a bökkenö,ha sima 4-es csatlakozassal kötöttem,ha a fökapcsolot bekapcsoltam,az év-relé ugyanugy lement.Ha 5-össel,akkor amint bedugom,a relé leold,a fökapcsolotol függetlenül.Amugy valahogy kell 220volt,a gyorsjárat,hütöviz szivattyu az 220-as.Nameg még a világitás,ami 24voltos.Volna,ha valahogy müködne.
Szia! Akkor valahol össze van kötve a nulla és a föld az FI relé után azon a szakaszon avagy a tápkábelnél a dugvillában. Ha a szivattyúnak és a világításnak is kell működnie akkor a táplálását az ötpólusú aljzatból vagy aljzattól külön kell elvinni a géphez és ott már nem szabad a nullát és a földet azonos pontra kötni ha a gépre lesznek csatlakoztatva a segédberendezések. De miért is old le az ötpólusú aljzattal való csatlakozásnál?
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2016
Ezaz,hogy a dugaljnál közvetlen a gépnél összevan kőtve.Mint irtam,csak sima 4-essel a fökapcsolo kapcsolásnál old le.5-össel egyböl.Iktassam ki az év-relét?
Nem értem. A kábel hiába öt eres ha négy pólusú aljzatba van dugva. A nulla és a föld nem lehet összekötve ha 230V-os készülékek is vannak az áramkörben a gépen. A csatlakozás módját nem értem, hogy miért van testre kötve (ha oda van kötve) a segédüzemi rész? A gép bekötési kapocslécén milyen pontok vannak megadva?
Nincs csak az a rajz,amit mellékelte.Nemtudom másként leirni.Van sima 4eres amivel összedugom.Ha felkapcsolom a fökapcsolot,leold az év-relé.Ha 5össel dugom össze,mihelyt bedugom,mindjárt leold.A hosszabbito végén van összekötve a nulla és a védöföld.
Ha a kapcsolási rajz oké és az ott szereplő motorok a gyorsjárat, hűtővízszivattyú, stb, akkor semminek sem kell 230V. Minden 3 fázisról megy, a 24V-is az izzónak trafón keresztül. Ennek a trafónak az egyik kimenete van leföldelve (2. pont). Ha ezt rákötöd a nullára, még szép, hogy levágja a Fi relét. Szóval, kösd ki szépen a nullát és jó lesz. Ne zavarjon meg a 4-5 vezeték mizériája, csak a három fázis kell és a védőföld egészen a fali csatlakozótól kezdve.
A nullát válaszd le a hosszabbító végénél, mert nem lehet összekötve a földel. A világításnak akkor majd külön kell odavinni ugyancsak hosszabbítón a delejt.
Ha nem fogadod meg a tanácsokat miért kérdezel? Nem kell a kék vezeték! Ha indításkor leold akkor más hiba is van, de ezt már többször leírtuk! A használhatatlan fényképeket felesleges feltenni!
Mégegyszer.Most nem 5-ös,hanem négyessel probálo.Minden szint a szinnel kötöm.Ok.A fökapcsolot mihely bekapcsolom,leold a relé.De miért.Mikor vettem,ugyanigyvolt bekötve,üzemelt.Nálam nem.Nemhogy az elözö tulajnál nemvolt ilyen érintésvédelmi relé?A biztit nemnyomja le nálamsem,csak a relé old le.
Ugy csinálom,ahogy irjátok.Értem,nemkell a kék.Azért csináltam 4eressel.Abba nincs.Midkét fajta dugalj van a falon.
Az előző tulajdonosnál biztosan nem volt érintésvédelmi relé. Használd a "Válasz" gombot.
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2016
Ezt kérdeztem.Iktassam ki,ugy jo?Bar hasznosvolna.De avval sehogy nemjön össze.
Ebben az esetben nem a bekötéssel van gond, hanem valahol visszaszivárog az áram a védőföld felé. Meg kell keresni a hibát, ha lekötsz a kapcsolószekrényről minden motort és még mindig levágja, akkor először ott kell átnézni mindent.
Az eddigiek alapján azt javasolom, hogy hívj szakembert. Használd a "Válasz" gombot.
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |