Fórum témák
» Több friss téma |
Zoszka!
Az álltalános karbantartást megcsináltam, a földelést ellenőriztem ion áram hiányt hogyan tudom ellenőrizni esetleg tudsz ebben segíteni?
ptesza!
A lángérzékelőt hogyan tudom ellenőrizni? Nekem oldal irányban van kivezetve családi háznál a cső,nem lehet esetleg hogy az esetlegesen befúvó széltől áll le a kazánt?
Ja még annyi,hogy ezt a hibát majdnem újkora óta produkálja!
Ha van Weller forrasztópákád, megpróbálhatod a repedést végigolvasztani jó mélyen, de nem teljes vastagságban. Utána simítani a felületet. Bátorság kell hozzá, de ha nincs más, bejöhet. Én már hasonló dolgokat javítottam így.
Ha a földelést tudtad ellenőrizni, akkor jól el vagy látva műszerezettséggel..
(Terheléses EPH méréshez speckó műszer kell. Nem hinném, hogy rendelkezel vele.) Ha a lángkép miatt van ionáram hiányod, azt szemrevételezéssel is látod. Gondolok itt a füstgáz elvezetés hibájára, vagy a tökéletlen égésre, vagy a lángleszakadásra. Az ionáramot az elektródával sorbakötött uA mérésre alkalmas műszerrel tudod mérni. Az értéknek 5uA és 25uA között kell lennie. Alatta, felette tilt.
A HMV mikrokapcsoló "rövidzárban" van!
A nagy membrán másik felén van egy átlátszó tokban. Enged a tömszelence és egy kis víz befolyt a kapcsolóhoz. Elég macerás visszarakni. A tömszelence cserélhető, kb. 4 eFt.
Sorba kötsz egy mikroamper mérésre alkalmas műszert vele. Általában 3-15 mikróA-t lehet mérni.
Tényleg hülyeséget beszél! Ez a kazán bitermikus hőcserélővel rendelkezik.
Ez azt jelenti, hogy amikor fűtés üzemről átváltasz HMV módra, megáll a szivattyú és a kazánköri felfűtött víz adja át a hőt a rajta keresztül haladó vékonyabb csőnek. A HMV csöved vízköves a fűtésköröd pedig vasiszapos! Mindenképpen tisztítást igényel.
Ki kellene tisztítanod a fűtéskört - vasiszapos.
Mivel alu.,sil,mg a hőcserélő évente illene a fűtőkörivíz pH. értékét megmérni. 7,05-8,5!
Ha a lamellák szétégnek - ez nagy gond!
Kéményes készüléknél ha nagyon vissza van véve a alsó láng nyomása, hideg állapotban kicsapódik a kondenzvíz. Ez természetesen savas kémhatású és oxidálja a réz hőcserélőt rendesen. Ha még az égő levegő bevezetőcső is koszos, kormolni is képes!
Bocsi, van ez is meg lemezes hőcserélős is (utána néztem).
A kettő egy és ugyanaz. Tulajdonképpen a láng és az égő közötti elektróda . A nagyméretű és erősen pozitív töltésű részecskék (ionok) vonzódnak a negatív elektródához, amin feszültséget generálnak. Nagyon fontos a távolsága , a szöge az oxidációs állapota. Ha új korátol csinálja akkor lehet ,hogy rosszul volt beállítva és kissé féloldalasan kapta a lángot , mostanra el is oxidálódott és ez okoz néha üzemzavart.
A második kérdésedre nem tudok válaszolni.
Milyen igazad van! Ez eszembe se jutott, pedig korábban használtam én is eleget. Láng nem éri, legfeljebb víz. De ha az autóhűtőknek OK, akkor remélem itt is jó lesz arra a pár hónapra, míg az újat megveszem.
Köszönöm a többiek ötleteit is!
Sziasztok.
Baxi ecofour 24f kombi kazan e03-as hibaval fogadott mar masodszor ma reggel melo utan. Lakas lehulve 16 fokra. Elvileg valami fust termosztat a hiba. Gazszerelot hivtam,nem jott viszont tanacsolta,hogy a kemenyt nezzem meg,hogy nincs-e lefagyva. Volt egy kb 30cm-es jegcsap rajta.Ezt sikerult levernem rola.Ment is kep napig a kazan.Viszont ma reggel megint letiltotta magat. Szerintetek gazszerelot vagy valami kemenyseprot hivjak?
Tényleg nincs műszerem vizuálisan ellenőriztem a földelést
A lángképet ellenőrzöm a hétvégén. Köszönöm a segítséget
Ezen próbálok állítani a hétvégén meglátjuk sikerül- e.Az oxidációt ha van rajta csere vagy esetleg finoman leszedni
Köszönöm a segítséget
Na itt vagyok ismét! Most van lehetőségem írni.
Szóval! Ugye a SN készülékemmel volt a baj. Nem hagyott nyugodni a dolog,hogy az a gázos aki évente fűtési szezon előtt "átnézte" a kazánt nem jött ki. Sőt a telefonban nyomta szöveget,hogy joga van kikapcsoltatni a kazánt mert veszélyes.Azt a kazánt amit tíz éve ő tart "karban". Hívtam egy másik gázost. Leszedtük a borítást. A gázégő térnél kiszedtük azt a doboz szerű valamit. Megnézte. Én is. A hőcserélő ahol mondtam,hogy meg van égve valóban égett volt. Illetve zöldes oxidáció látszódott.. Kért egy zseblámpát és átvilágított a lamellákon. Már ami fény átment rajta. És itt volt a megoldás. A lamellák szinte teljesen el voltak tömítődve. Az oxidált rész meg "sercel" volt tele. Égett por. Az oxidáció meg azon az oldalon van ahol a hideg víz belép a hőcserélőbe. A hidegvízes lábos esetét hozta fel példának. Hogy ott is a lábos oldala vizes mikor a gázra tesszük melegíteni. Ettől oxidálódott a hőcserélő ezen része. De nincs kilyukadva. Kopp-kopp-kopp. Csak tudnám ,hogy a korábbi majom gázos mit csinált tíz évig ezen a kazánon? Csak a pénzt vitte! Mert a takarítás csak imitálás volt. Most már tudom. Elmondta,hogy ki kellene takarítanom a lamellákat. Aztán összerakni és kipróbálni a fűtést. Tudni kell,hogy a kazán a korábbi gázossal szeptember közepén lett "átnézetve" és "kitakarítva" Ez ővele egy 20 perces mutatvány volt 7e ftért. Számla nélkül... Na szóval! Nekiláttam egy ecsettel a lamellákat kitakarítani. Ahogy őtőle is láttam. De nem csak alulról. Hanem a felső részét is amit egyszer nem csinált meg az elmúlt tíz éveben. Mert az ecset max a feléig ér fel a lamelláknak. A másik felét csak felülről lehet megtakarítani. Kényelmetlen mert ugye ott jön ki a csőbe az égéstermék. Elég nehézkes a hozzáférés. Gondolom megspórolta magának a kényelmetlenséget. Én meg fizessek. Anyád! Szóval az ő 20 perces ecsetes játéka nekem másfél óráig tartott.. Kiportalanítottam. Kiporszívóztam. és utána összeraktam. És láss csodát. A kazán csendesen indul. Melegvizet úgy ad mint fénykorában. Nem jön ki a kis kémlelő nyíláson a láng. Szóval megy. És nem melegszik forróra csak üzemmelegre a kazán burkolata. Ezt kellett volna csinálnia korábban: https://www.saunierduval.hu/fogyasztok/szerviz/garancia/karbantarta...u.html Itt kb. a négyes pontig jutottunk el. A többi max mese volt. Laikusként átdobtak. kár,hogy ezeket a lépéseket csak most találtam meg a neten. Nem is gondoltam,hogy ilyen le van írva. Most már tudom! Ez segít ,ha egy másik gázost hívok. Mert a réginek búcsút intek. Erről a lehetőségről,könnyítésről mi a véleményetek? http://24.hu/fn/gazdasag/2017/01/26/tobb-szazezer-csalad-menekul-meg-az-eu-s-kazanrendelettol/ Nekem Furánflexes a kéménybélelésem. Akkor mehet bele ilyen? Nem értem. Mert azért ezzel sok százezret spórolnék. Nem kellene a kazánhoz külön 10 méterre megbélelni a kéményt a kondenzációs kazánhoz. A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2017
Sajnos egyre több az ilyen "szakembör".
Lehet ,hogy tudja de akkor is inkább félválaszt kapsz meg titkolódzást. Lassan egy szőnyegre kerül a szakma a taxisokkal az ilyen haramiák miatt. Lehúzás az egész. A rendes dolgos lelkiismeretes szakember meg ilyen előítéletekkel kell ,hogy dolgozzon. Ha lenne egy oldal ahol a nem ajánlott kollégákat gyűjtené valaki akkor 1 személy és 1 cég már lenne nekem is akit úgy felírnák mint a pinty!
És ha most kivennéd és ki is mosnád, akkor kb még félszer ennyi kijönne a lamellák közül. Ilyenkor az ecsetelés csak tűzoltás. Ha nincs kimosva, akkor nagyon gyorsan visszadugul..
Idézet: „Ettől oxidálódott a hőcserélő ezen része.” Nem attól oxidálódik, hanem amikor hideg a kazán hőcserélő, a kimenő füstgázban lévő széndioxid és kéndioxid gázok a hőcserélőn a kicsapódó kondenzvíz savas kémhatásával oxidálják a rézhőcserélőt. A KARBANTARTÁSNÁL érdemes elvégezni a hőcserélő külső és belső tisztítását is. A szivattyú-, váltószelep iszaptalanítását. A Te esetedben - mivel kéményes készüléked van - a deflektor is rendesen koszos lehet! A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2017
Szakaemberek segítsetek!
Az SD Semia F24 váltószelep felújító készletben benne van a 2 tengely végi tömítés is? Elszántam magam, időm is volt, meg a csöpögés is intenzívebb lett, kiszedtem a váltószelepet. Bent az egyik tömítőgyűrű elszakadt, ez a szelep közép táján lehetett, de mindkét végen ereszt a tömítés. Csak akárhogy nézegetem a képeket, én a tengelyvégi tömítéseket nem látom, csak a bentieket. Amelyik a kazán közepe felé esik, azt meg egy körmös fémgyűrű tartja a helyén, a karmok kifelé néznek. Betolni biztos simán belehetett, de ezt kiszedni csak úgy lehetne, ha el is barmolom. Ez is a szett része vagy ezeket külön kapni?
Sziasztok!!!
Egy kis segítséget szeretnék kérni, Beretta Ciao 24 kombi gázkazánom van, nem melegíti fel a lakást 21 foknál többre -5 fok külső hőmérséklet alatt!!! A radiátorokon most lett cserélve termosztátos szelep, rézcsővel szerelt a rendszer, egy helyiségben falba építve többi helyen falon kívüli. A radiátorok 3 db. 60x1200-as, 3 db. 60x1000 és egy 60x800-asok, DK Dunaferr lemezradiátorok. A ház kb. 75 nm-es (használtan vásárolva), belmagasság 2,4 méter, 38-as fal 5 cm-es hungarocell szigetelés, műanyag ablakok kicserélve, födém talán szigetelt de nem szigetelő anyaggal (lépésálló, kőzetgyapot stb.) hanem valami kevert porszerű anyaggal. A ház 2000-ben lett felújítva és akkor kapott egy kis bővítést is a tervek alapján. Ami még furcsa, hogy a nyomás mindig csökken kb. 1 hónap alatt 0,2-0,5 bár között. A tágulási tartály feltöltve szelepcsere után víz leengedve, visszatöltve légtelenítve, 2 éve ősszel radiátorok átmosva, kitakarítva (sár, üledék, stb.). Esetleg milyen alternatív megoldást javasoltok, csere vagy más megoldás terén. Kondenzációs kazán cseréje megéri mert ott kell épített kémény is pluszba. Vagy egy hasonló kazán kombi, amit már nem biztos hogy lehet még kereskedésben. Olyan megoldás is érdekel, még, hogy a konyha nappali kb. 3,5-3,8 cm-rel alacsonyabban van ide még egy kompakt padlófűtési rendszert is be lehetne építeni UPONOR mini vagy hasonló megoldással. Vagy mit tudtok ajánlani, a kémény lemezkémény falra szerelt. Köszönöm előre is a segítő válaszokat és hozzászólásokat!!! Gyurci
Milyen az előremenő víz hőmérséklete és milyen a visszatérőé? Ezt nézd meg az összes radiátornál!
Köszönöm a tippet. A fűtéskört ellenőrizni szoktam, be van építve egy Fernox TF1 és azt periodikusan tisztítom. De valóban van a körben valamennyi vasiszap, a rendszer régi (a kazán újabb, 2 éves).
Eddig a PH értékre nem figyeltem, de most már fogok mert két hőcserélő is van a fűtőkörön (a másik egy régi padlófűtés leválasztásához kellett). Elég lenne a kört tisztítani pl. Fernox F3-al, vagy mindenképp érdemes szétszedni a váltót is és külön megpucolni? Arra tippelnék hogy valami már begyűlt annál a pozíciónál ahol beragad, és vegyszeres tisztítás nem elég oda, fizikailag is meg kellene pucolni de ez csak az én tippem... Hogyan kell szétszedni ezt a fajta váltószelepet, van valami csel vagy erőltetni kell? Üdv, István
Az előremenő cső forró a visszatérőjé pedig majd ugyanolyan hőmérsékletű. Mérni nem tudom illetve nem is mutatja semmi.
Köszönöm
Szia! A radiátorok hogyan lettek felfűzve? Átkötő csőszakaszos termoszelepes és 50% vagy 100% szeleptestekkel lett kialakítva? Az utolsó radiátortól visszatérő csőszakasz az milyen hőmérsékletű? Megesik, hogy nem fordul meg a teljes kör csak részlegesen, talán a torlószelepeket teljesen ki kellene nyitni és a termófejeket is.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |