Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
Ott elhaladva mellette... én is csak annyit szoktam mondani, hogy bár adnának 15 perc szabadkezet és egy nyerges szerelvényt...
![]()
Hát igen!
Én tengerikonténer szállítóval járok, ha alkalom nyílna egyedül megpakolnám a 40 lábas konténert. ![]()
Ismét kérdeznék a Macival kapcsolatban. Gate meghajto trafot lehetne-e ferrit gyurure elkesziteni? 25x15x10 es 22,5x13,5x6,5 meretu van jelenleg, bontottak, mar nem emlekszem, hogy mibol. Olvastam itt arrol, hogy eger kabelébol szarmazo szigetelt vezeteket hasznaltak erre. Nem tudom ennek mekkora a keresztmetszete. Vagy csakis Cuz-t lehet ilyen celra hasznalni? Lehetne igy mind a 4 tekercset egyszerre ravinni?
Van-e ertelme ezzel probalkozni vagy maradjak az ERL28-nal?
Nem olvastad el figyelmesen a témát: gyűrűre is elkészíthető, és UTP kábel is alkalmas; valamint egyszerre is tekerhető. A kisebbik gyűrű kicsi, de duplán már elég. Ha az egérkábel erenként >0.07 mm2, akkor jó az is. Amúgy az ERL28 is kiváló, ha nem légréses.
Nekem 41 Khz-en megy a Maci. Kérdeztem itt a fórumon, hogy nem sok-e, akkor azt mondták, hogy oké. Melegedéssel sincs gond, kéz melegtől valamivel melegebb alapjáraton.
És a főtrafód neked is u57-es magokból van?
Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni hogy valaki esetleg nem tudna ki segíteni u57 magokkal? Természetesen nem ingyen gondoltam. legalább 4 pára lenne szükségem. Előre is köszönöm!
Atomerőmű lesz?
![]() A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2017
Sziasztok !
Ma hívtam a Tali Bt-t árak miatt. 60x30x20 M2TNC gyűrű : 1385 + áfa 26x14,8x10 M2TNC gyűrű 225 + áfa EF25-ős mag kompletten ( mag, csévetest, összeszorító rugó ) 600 + áfa ETD59 kompletten 3000 + áfa. Tibi
Hozzáfogtam a teljes hidas verzióhoz de vannak gondok. A főtrafónak a primerjét (0.3x44) elkészítettük egy kötélfonó gépen nagyon szép lett de nem fér bele. Csak simán sodorva viszont igen. A rajzon a meghajtó trafó kivezetései nekem nem érthetők mert úgy van megjelölve hogy mindegyik szekunder kezdete megy a G lábakra holott úgy néz ki hogy azok fordítva lennének tekercselve. Ha egy irányba tekercselem a szekundereket akkor meg nem nem paszol a dolog mert mind egyszerre fog nyitni. Szerintem át kellene rakni a kezdetek jelölését mert így nekem nem világos. A másik dolog pedig a szekunder menet szám. Mivel a primer 20 menet (E65) akkor a szekundernek elég a 3+3 ?
Addig turkáltam hogy egy régebbi rajzon megtaláltam a helyes bekötését a meghajtó trafónak.
Sziasztok,új vagyok itt a fórumon,belevágtam egy Maci építésbe,másodjára olvastam végig a fórumot és a sok infó bátorított fel mert az elektronikai ismeretem nagyon csekély.Elsőre úgy tűnt hogy minden ok megvolt a nagy öröm,elhegesztettem 5-6 szál 3,2-es rutilost amikor jött a pukk,elszállt a pozitív óldali HFA és a két IGBT(hgtg30n60a4) de a fófumot olvasva feltűnt hogy már több épitőnél volt ez a jelenség.Mára felszerelkeztem műszerekből (szkóp,L-mérő A-mérő),az első élesztésemen egy multiméterem volt ami tud frekit és kitöltést.Végignéztem töbször is mindent,semmit nem találtam,a biztonság kedvéért ujratekertem a géttrafót,a jel nem változott és azok szépek, a kitöltést vettem vissza 48%-ról 42%-ra azóta nem melegedik a snubber elenálás amit ki kelett cseréljek15w-osra,mert a 10w-os 10 perc alatt 100c fokos volt ,ami most csak 35c fok.Új IGBT és HFA csere után a gép mos jónak mondható,még a dobozolás van hátra,mikor kész mindenképp teszek fel képeket.Még azt akarom megkérdezni hogy a főtrafóm az E71 3F3 és 43Khz-en járatom ,a primer 17 a szekunder 7 menet, az áttét miatt kérdezem hogy ez okozhate valamit?. mert kénytelen voltam igy csinálni a hálozati feszűltség miatt,(nem kevés alkalommal mértem 190 voltot),mert nem szeretem az 55 V alatti ívfogást és igy 220-nál a kimeneten 64v van.
Szia!
Tekerd a trafót a fórumon megadott áttételre. a primer menetszámmal nem érdemes lejjebb menni. Az ívgyújtás miatt meg ne aggódj, elég lesz az a 45V is. Nem összekeverendő az 50Hz-es hegesztők esetleges 45V-os gyújtófeszültségével. Teljesen más az ívgyújtás jellege. Faternak sikerül vele a 2,5-es bázikust is meggyújtani
Vannak gondok rendesen... Ha a snubbered 10W-os és 100 fokos akkor ott valami nagyon nincs rendben vagy az értékével vagy a trafóval. Ha megnézel egy ilyen elrendezésű hegesztőt ami a főoldalon lévő cikkemben van, abban 2W-os a snubber és az sincs menet közben talán még 40 fokos sem, illetve a trafó 2 diódája sem melegszik, így nincs is hűtőbordára téve.
Amint irtam addig volt 100 fokos a 10w-os ameddig 48% volt a kitöltés ,csere 15w-ra és igy 75 fokig melegedett, ahogy vissza vettem 42%-ra igy nem melegszik 35c fok fölé a 15w-os.Az elenállás érték 47ohm 10 és 15w-osat vettem, hogy igazából mennyit birnak nemtudom,nálunk RO-ban elé sok sz....t eladnak.
A primert a 43khz-hez tekertem 17 tek., nem is melegszik üresjáraton 40% fölé és ezzel az áttéttel már elég sokat hegesztettem csak gondoltam hogy rákérdek a biztonság kedvéért,de mihelyt időm lessz tekerk egy másikat.
számoltam neked e73-ra 43kHz-re : Ha 0,3 T a Bmax akkor 18 a minimum menetszám
Garantáltan telitésbe ment a trafód korábban (az okozta pukkot).
Biztos hogy nem. Egyrészt E71-et írt, amit nem ismerek, de az E70 esetén is jó a 18 menet. A 17 menettel sem lesz a telítés közelében sem, ugyan 40%-ot írt ami gondolom 40 fokot jelenthet, de szerintem sem lehet 50 fokosnál melegebb a magja.
Viszont a 2,4-es áttétel az elég meredek, a miértjét sem értem, mert 3,5-ös áttétellel is lehet ívet fogni. Ha meg valakinek kevés az a 90A amit egy ilyen gép 2db IGBT-vel biztonságosan tud, akkor nem macit hanem hidat kell építeni, és ott lehet csinálni jó nagy gyújtófeszt és jó nagy áramot is, egyszerre, ahogy azt már egy példa is mutatta.
E71 igaz , ezzel is számoltam számoltam, elírtam elnézést.
Viszont ha melegedett a snubber ellenállás, és a kitöltés maximumot visszavéve megjavult akkor a gerjesztés volt túl nagy.
Üdvözlek benneteket !
Egy kis segítségre lenne szükségem . Vettem egy BLM 260 240Voltos inverteres CO hegesztőgépet, problémám ,hogy egyenlőre 16A kismegszakítóim vannak 1-2 hónapig még. Probléma, ha indítom a gépet lecsapja a kismegszakítót,de ha ott áll valaki és egyből felkapcsolja akkor a második indításra beindul a gép a hegesztést azt stabilan bírja 170-200A-ig (bőven elegendő). Sajnálom és félek így használni a gépet nem is használom !!! Itt kérném a segítségeteket a probléma megoldásában, gondoltam pár megoldásra indítás alatt egy: -előtét ellenállás, -Flex lágy indító, -fázis javító kondenzátor JÓ vagy ROSSZ ölteknek tartjátok,vagy valami meg oldást javasoljatok erre az 1-2 hónapra. Köszönöm a segítségeteket ! Laci
Szia. Csak egy igazán barbár ötletem támadt, talán annyiban jó, hogy nem kell a gépbe belepiszkálni. Készítesz egy olyan dugó - aljzat kábelt, amibe sorosan tudsz tenni egy komolyabb teljesítményű hagyományos izzót, vagy kettő 100W-normál izzó párhuzamosan. Ezt meg egy megfelelő áram átvitelére alkalmas kapcsolóval tudod a hegesztő bekapcsolása után rövidre zárni söntölni. Mert az én olvasatomban a hegesztő puffereinek töltődése okoz olyan áramlökést ami leveri a megszakítót. A gépbe lévő lágyindító meg nem korlátoz eléggé... De megfelelő megszakítónál ez nem jelentkezik hibaként, és mint írod meg is fog oldódni.
Köszönöm ma meg is csinálom vissza jelzek hogy működik.
A kapcsoló jó kontaktusa áram átvitele fontos, mert ha hegesztés közben nem zárja jól rövidre az izzókat akkor a betápfeszültség le fog esni hegesztés közben, és az meg végzetes többnyire a inverterteres gépekre, úgymint a nem megfelelő, vagy túl hosszú hosszabbító kábel.
Igen ezzel tisztába vagyok és ezért nem mertem segítség nélkül megcsinálni mert nem tudtam milyen hatással van az inverter indításra . Köszönöm
Elkészítettem a trafókat .E65 magra 20 menet primer 44x0.3 3+3 menet szekunder 90x0.5. E25 magra 2x20 1x19 2x20 menet 0.3 Cuz. Hogy jó lesz-e az majd kiderül ha megjön az UCC.
Üdvözlök mindenkit!
Nem rég regisztráltam a fórumra és nagyon sokat olvastam és az alapján készítettem egy fojtót az inverterembe. Szeretném, ha megnéznétek, hogy jó e ebben az állapotban. U57-es magra tekertem 4mm-es szigetelt rézkábelt. A szekunder is ilyesmi vastagságú. A toroidon 7 menet van a fojtón pedig 9. Itthon ilyen hosszú kábelem volt és nem is igazán fér több a magra. Köszönöm a segítségeket!
Jónak jó,de még egy sor simán ráfért volna.Nem gond,ha túllóg a ferritmagon,érezhetőbb lenne a változás.A négyes vezeték kicsit karcsú,jobb lett volna hatos,de inkább tízes vezetékből.A műanyag szigetelést lebontani és betekerni,ha más nincs,bandázsszalaggal.Ez hasonló mint a régi szigetelőszalag,ilyennel fogják össze az autók kábelkorbácsát is.
4mm vastag, de 10mm2-es a kábel. Miért kell leszedni a szigetelést? Láttam itt néhány képet és azokról sem volt eltávolítva. Bandázsom van itthon, ismerem a holmit, szoktam használni autók kábelezéseknél is.
Na,ezt benéztem,kiszámolhattam volna,bocs! Csak azért javasoltam a szigetelés leszedését és szalaggal való betekerést,mert úgy kicsit több menet fér rá.Továbbra is javaslom,tekerj rá még egy sort,sokkal jobb lesz.Meg tudod Te azt toldani,ha akarod,szerintem
Nem toldom én!
![]() Köszi szépen a hasznos információt! Ja, még annyi, hogy tehetek a kábel végére réz szemessarut vagy csak a lemez a jó? Köszi a választ! Üdv! István |
Bejelentkezés
Hirdetés |