Fórum témák
» Több friss téma |
Milyen olajat ajánlotok utántöltésre a hűtőkompresszorba ami levegő kompresszorként működik? És Mennyit??
Sziasztok. Olyan kérdésem volna hogy hűtőgép kompresszor mekkora vákuum előállítására alkalmas?
Maga a kompresszor dugattyús mechanikája szerintem maximum a légköri nyomás 1/5 éig lehet képes vákumban lemenni.
De a konstrukció sajnos nem alkalmas (átalakítás nélkül) hosszútávon vákuum üzemre, mivel a motor hűtését a szívóoldali közeg adja... túlmelegszik a hűtés elégtelensége miatt. A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2017
Köszönöm a gyors választ,nem tartós üzemre tervezem (szakaszos,megy 5 percet ,utána áll 15 percet).
Szerintem nem bírná sokáig. Meg kell skalpolni és a szívó oldalt kivezetni a dobozán kívülre.
Értem,köszönöm,akkor megpróbálom úgy.
wAzért annyit kibír, hogy a vákuum képességét ellenőrizd mielőtt szétszeded.
jobb ha elsőnek kipróbálod úgy ahogy van, hogy egyáltalán érdemes-e foglalkozni vele.
Ismét témánál. Magyar Lehel hűtő kompresszor. Be van kötve,hűtőből kiszedve, van benne egy hőbimetál (vékonyabb) és az elindulás után (kompresszor fúj,jár szépen) pár másodperc alatt felizzik és kikapcsolja a kompresszort. Mit tudok vele kezdeni hogy használni tudjam?
Nézegettem hogy nem-e kötöttem félre valamit,de nem,és sajnos még mindig felizzik az egyik bimetál (mivel a vékonyabb így gondolom az indító tekercsé). Fotót mellékeljek?
Nem tudom hogy milyen körülmények között próbáltad, de hidegben az olaj besűrűsödik benne. Próbáld ki, hogy akkor működik-e, ha felmelegíted (egy estét pihen bent, vagy felteszed a gáztűzhelyre kis lángon egy kicsit, annyira csak, hogy kézzel érezhetően langyos legyen az oldala, nem kell kisütni az olajban a motort ...)
A sűrű olajban nehezebben forog a motor és megnő az áramfelvétele, ettől leold a védelem. A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2017
Az olaj viszonylag viszkózus (kiszereléskor véletlenül megdőtöttem,és a szívó nyíláson egy nagyon kevés olaj távozott). Most bent állt egy estét,megpróbálok ráindítani,ha nem működne rendesen akkor teszek fel róla fotót hogyan kötöttem be.
Itt van pár fotó. Az egész indító relés képen jobb alul jön be a fázis és a nulla (védőt nem kötöttem be ,először arra gyanakodtam). Onnét az egyik ugye a közös nullába fut a másik az indító relés részbe,amibe benne van az indító tekercs védelmi bimetálja is. Ez nekem a kompresszor normális elindulása után,elkezd felizzani és kikapcsolja a kompresszort. Van egy nagyobb bimetál,gondolom az az üzemi tekercs védelmére szolgál. (azzal semmi gond nem volt még eddig) A relészerűséget viszont egyáltalán nem hallom kattanni amikor elindul a kompresszor (nemtudom kéne-e neki). Remélem ez már több mint amit eddig tudtam segíteni. A jobb fent kimenő kábel (4 szálas) az a kompresszor felé menő darab. A kompresszor jelenlegi hőmérséklete 25C.
Megoldódott a gond. Miközben leírtam a sorokat hogy nem kattan a relé,jutott eszemben hogy ebben a relé előtti érintkező nyelv szabadon leng. Ami azt jelenti hogy fektetett állásban nincs szabadon,hanem ott marad a relétől távol. Gyorsan összeraktam,felállítottam a kompresszor tetejére ,és láss csodát kiválóan fut a kompresszor. Tanulság: először mindig nézd meg szemléletesen amit szerelsz,aztán szereld.
Sziasztok
Hűtőgép kompresszor mennyire volna alkalmas olaj/motorolaj keringetésére olyan 4-5 bar nyomáson? Dugattyús kompresszor olajozási köréhez akarnám felhasználni.
Semennyire ahogy folyadék kerül bele összetöri a szelepeit vagy egyszerűen beáll a dugattyú és leég a motor .
értem, köszönöm a gyors választ
Sziasztok ma tettem szert egy ilyenre de nem vagyok biztos hogy mit hova kell bekötni amúgy levegő kompresszorra szeretném használni ,kerék fújás és ilyenek ,tegnap lett "kiszerelve" egy hűtőládából, a dolgok nagy része megvan, tartály meg nyomás szabályzó,kapcsoló,stb.Csak a bekötés kéne hogy ne csesszem el. Köszi a válaszokat előre is .
A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2017
Helló
ez be van kötve mit akarsz ezen bekötni? a relét rakd vissza ami kábel megy rá 3 eres van egy kék egy barna egy zöld/sárga dugvíllát rá és megy is.
Hello
Segítségre lenne szükségem egy be kötésnél._Nagyobb teljesítményű agregátot kellene úgy üzembe helyezni,_h? a termosztát kapcsolja a kompresszort és a ventilátorokat amelyek elvezetik az elpárologtatóról a hűt,_de beállítható időrelével meg lehessen leolvasztást bekapcsolni._Úgy értem,_h? közben míg tart a 30 perces leolvasztás ne induljon el a kompresszor._Három fázisú a rendszer,_tartalmaz egy fő kapcsolót, 3 fázis jelző lámpát, egy biztositékot, két kisebb mágnes kapcsolót és egy nagyon 3 fázisú mágnes kapcsolót. Köszönöm a segítséget. A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2017
Üdv! Szerintem ez nem ilyen egyszerű. Nagy teljesítményűeknél nyomáskapcsolók is szoktak lenni. Pl. a külső ventilátorokat (amik hűtik a kondenzátort) nyomáskapcsoló szokta indítani. A belső venti (elpárologtatón) folyamatosan megy, míg a termosztát kéri a hűtést. A kompresszor változó, mehet folyamatosan, de vezérelheti egy másik nyomáskapcsoló is. Az elpárologtatón ill. előtte egy mágnesszelep szokott lenni, ami a hűtőközeget nyitja/zárja. Ezt kapcsolja a termosztát. Leolvasztáskor a venti működése is változó. Van, hogy tiltott, de van, hogy közben is működik. Ez mind adott típus, teljesítmény, stb. függő. De biztosan írnak majd nálam jobban hozzáértő szakik.
A kondenzátor ventilátorait sokszor direkt a nyomáskapcsoló kapcsolja(ha 230V-osak). A leolvasztás fűtése, a kompresszor biztosan mágneskapcsolóról működik, a belső ventilátor is általában. Illene egy fáziskimaradás védőrelé is, illetve a kompresszonak hőkioldó. A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2017
Sziasztok!
Működő hűtőgép kompresszorban hogyan tudok olajat cserélni? Levegőkompresszorként használnám. Valamint milyen olajat javasoltok és mennyit? Hogyan tudom kinyomatni belőle a benne lévőt?
Ha a "működő"-t úgy érted, hogy működőképes, akkor lehetséges.
Egyébként sajnos ki kell csomagolni a lehegesztett házból. Jó lenne, hogyha lenne egy azonos típus tájékozódni.... nincs mindegyikre használható ökölszabály.
Egy videót láttam, hogy kell belenyomatni az olajat, de kifolyatni hogy kell?
Miért akarod cserélni? Az olaj ami gyárilag benne van, évtizedekig megfelel neki. Van már vagy 15 éve hogy kompresszort szedtem szét, így nem emlékszem nagyon a dologra, de ki lehet önteni belőle. Kompresszor olaj kell bele, hűtőgép szerelő megmondja hogy pontosan milyen.
Egy elég részletes olvasnivaló.
Csakmert bontóból szereztem franc tudja mennyit állt. Vagy hagyjam a francba? Megy ameddig megy?
Sziasztok!
Komoresszort szeretnék építeni! Egy hűtőgépkompresszorbol, meg valami kisméretű nyomásallo tartályból! Azt tudom hogy elèg dok kompresszor nem indul el nyomás alatt, igy célszerű a visszacsaposzelep elé egy lefuvot tenni! De ezen kivűl van még valami specifikáció? Hány bárt birnak ezek? Nekem hobbi szintű 4-5 bárra lenne szükségem!
Van valami bevallt kompresszortipús? vagy ami müködik az az én céljaimnak megfelel?
Tudom fillérekért lehet már kapni kiskompresszort, De nekem a halkság miatt kellene ez a barkácsváltozat A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2017
Sokat, bizonyos típusok akár 50bár-t is tudnak kinyomni, de ez már extra. Az átlagos 6-8bár-t elvileg mindegyik tudja. Amire mindenképp szükséged lesz az egy kis tartály (pl. én 5kg-s porral oltóból csinálnám, kicsi, és biztosan tudja a nyomást, csak be kell festeni belülről mert elvileg nincs korrózióvédelem és ki tud rohadni). A kompresszoron kívül egy nyomáskapcsoló is fog kelleni, sok ma kaphatóba már be van építve a lefúvató is.
Akkor a nyomás megfelelő lesz! a porral olto tartálya nem feltétlenül jo.... azt sajnos nyomásprobárni kell mert a nyomast nem az a szép nagy piros henger tárolja hanem azon belül van egy (álltalában szürke) patron, és az tartja.... de opcionak jo lehet!
Ha működhet akkor kompresszorkeresésre fel!! Ha megvannak az alapanyagok jelentkezem! |
Bejelentkezés
Hirdetés |