Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Az előbbinél jobb, de pont nem nyomja semmi az érintkezőre, meg mindenhogy sokallom.
Én ha ki tudna pattanni a fejemből, akkor olyat használnék, ami 1 keret, amibe szélességbe ráfér mindegyik akku, a tetején 1 síkban lehet húzni az érintkezőt jobbra-balra, és lehet rögzíteni, az akku alja fix, megtámasztja, és fel-le síkon lehet mozgatni az érintkezőt tartalmazó részt, és azt is lehet rögzíteni. Vagyis ha fektetett akkut nézünk, és az érintkezők velem ellentétes irányban néznek, akkor 1. egy keret, ami tartja a felém lévő oldalát, meg az alját, hogy ne essen ki. 2. egy érintkezőkkel párhuzamos rúd, amiben ki van vágva az érintkezőnek, meg a huzigálásnak a sávja, és benne van az érintkező, meg annak a rögzítése. 3. egy vagy két erre merőleges rúd, amin az előbbi rudat magam felé húzhatom, rászorítva az akku érintkezőire, és rögzíthetem. A hozzászólás módosítva: Márc 9, 2017
Ha jól tudom az ilyen hő+páratartalommérő szenzoroknak nem a hőmérés az erőssége. Datasheet szerint az sht11 pontossága fél fok körül van, és a ds18b20 pontossága is.
És amit Bakman is írt, a mérés gyakorisága is befolyásolja az eredményt. Szóval nem tudom mi a cél, de szerintem az 1 foknál nagyobb pontosságot megcélozni "hobbi" hőmérésnél fölösleges.
Milyen az autós hangszóró? Sok boltban ez külön kategória. Mitől autós?
Végre elárultál néhány részletet.
Forrasztás nem ajánlott, a hőterheléstől károsodhat, akár fel is robbanhat a Li-ion akku. Laptopból bontottat már forrasztottam, és túléltem. De az újakat mindig ponthegesztett forrfüllel kérem. Selejtezett telefonból kitermeltet építsd be fixen. Tegyél mellé töltő és védő elektronikát, és kész is. Ezen van védelem, a maximális töltőáram pedig állítható: https://www.aliexpress.com/item/New-2Pcs-lot-5V-1A-Micro-USB-18650-...6.html Védő elektronika nélkül ne használd. Ha túlmeríted, akkor végleg tönkremegy, ha rossz feszültséggel töltöd, vagy túltöltöd, akkor robban. Működő telefonét ne vedd ki, nem éri meg. Kínaiak fillérekért küldik az akkut. Kicsit drágábban vásárolhatsz jobb minőségűt itthon is. Garanciával, számlával. Ha csak ki akarod próbálni valami nem kritikus alkalmazásban, akkor szerezz selejtezett cuccot (laptop, fényképezőgép, telefon, stb), és építsd be onnan. Idézet: „Meg onnan venni se tudnék” Aliexpress? Miért nem?
Töltéshez például kár lenne beforrasztani... )
De akkor hogy? Az egyik akku olyan telefonból van ami annyira jó, hogy tölteni tud. A másik akkut rendeltem, de elnéztem, és nem fért a telefonomba. Ahhoz vettem már egy ilyet itmediáról. De nem ez a probléma. Hanem, hogy van ez az elektronika, meg van az akku, és nem tudom összekötni. Meg van az akku, meg van akármi amire rá akarom kötni, és nem tudom, csak ha két kézzel rajta tartok két vezetéket.
Ilyet ne vegyél, mert ez csak tölt, de nem véd:
https://www.aliexpress.com/store/product/TP4056-1A-Lipo-Battery-Cha...8.html Ilyet vegyél, ez véd is: https://www.aliexpress.com/item/New-2Pcs-lot-5V-1A-Micro-USB-18650-...6.html Az egyik ellenállást ki kell cserélni rajta, hogy pontosan beállítsd a töltőáramot a te akksidhoz. Lásd a töltő IC és az akkumulátorod adatlapját. Gyárilag 1 amperra van állítva, egy kisebb akksit simán kinyír. Az akksit használhatod tartóban. Tartót neked kell készíteni, mert ahány akksi, annyiféle méret és lábkiosztás. Vagy vegyél olyan akksit, amin eleve vannak kivezetések... Ha bátor vagy, és nem forrósítod sokáig, akkor egy bontott akksira nyugodtan forraszd rá a vezetékeket. Rövidzárat ne csinálj, hamar robban, és akkor olyan, mint a napalm. A töltő / védő modul bekötése: Rá van írva. 5V megy be. Vagy a micro USB-n vagy a mellette lévő + és - terminálon. B+ és B- az akksi, Out+ és Out- pedig a készülék, amit üzemeltetni akarsz róla. A feszültsége 4,2 Volt lesz teljesen feltöltve és kb 3,0 Volt teljesen lemerülve. Ha például egy 5 Voltos készüléket akarsz üzemeltetni róla, akkor fog kelleni egy DC-DC up konverter. De kezd egy kicsit gombhoz a kabátot érzésem lenni.
Ha egy telifóliás nyák lemezre felforrasztasz egy keretet az akkunak, akkor a rögzítés kipipálva.
A felső végén lévő darabba fúrhatsz másfeles furatokat az érintkezőknek, amiken 1-1,2 mm-es rugós érintkezőket dughatsz be, és már kész is. Lerajzolni ugye nem kell?
Ilyet vettem. De Az én kérdésem egyelőre csak is az akku csatlakoztatására vonatkozott.
Ez egy kiegyenesített rugóból fogóval meghajlítható, és a helyére forrasztandó.
Egy hevenyészett rajzot csináltam.
Köszönöm, bár el tudtam képzelni. De milyen rugóból? Nekem az érintkezőhiánnyal van bajom.
Amikor telefonhoz kellett adatcsatlakozókat csinálnom (nem mondom meg miért), akkor kutya közönséges golyóstoll rugót használtam. A maximum 2A töltőáramhoz már talán kicsit vastagabb is szükséges lehet, de szerintem vállalható. Az érintkező belső végére egy réz sapka (merőleges tárcsa, gyűrű, csődarabka) talán nem árt.
Az érintkezőnyomás ne legyen kisebb, mint a telefon saját elemcsatlakozójáé! A rugókra nem rajzoltam szigetelést de nagyon fontos (hajlítás után kell ráhúzni), azon kívül, hogy a töltőáramkör is drága, az akku zárlata súlyos balesetet okoz. A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2017
A leírásból nem derül ki, hogy milyen IC van rajta. Három funkciót kellene tudnia: Védelem, töltés, és step up DC-DC. Megtennéd, hogy megnézed, mi az IC típusa? Kíváncsi lettem.
Ilyen.
Sziasztok!
Megépítettem a Skori féle lágyindítót ezt, a problémám a következő: ha az áramkör tápellátása megszakad egy rövid időre akkor nem indul újra az áramkör. Pontosabban: A relék meghúzása után megszakítom az áramkört addig amíg a C2 kondenzátor épp hogy teljesen ki nem sül, ekkor újra megkapja a tápfeszültséget, mivel a tirisztor még épp nem kapcsolt ki nem megye fel a relé feszültsége annyira hogy meghúzzon. Normál körülmények között működik az áramkör, de egy rövid áramszünet az ellenállások leégését okozná. Valahogy biztosítani kéne a tirisztor gyors kikapcsolását. A relék kikapcsolása az áramkör megszakítása után kb. 0,5-0,7 mp következik be ennyi időn belül ki kellene kapcsolni a tirisztort ami egy MCR100-8. A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2017
Tesztelgettem, helyes feltételezés; ha túl gyakori a lekérdezés, befűti magát...
Persze, abszolút hobbi szintű a dolog Nem is kattogok rajta többet, csak fura volt, hogy ekkora az eltérés.
Ne aggódj. A bolti cuccok sem pontosabbak. Itt van az asztalomon egy Mebus a belső egység és a külső egység kb 0.6 fokkal eltér egymás mellett elhelyezve őket.
Azt az esetet leszámítva, mikor nem telefonban használja...
Nos van egy kis problémám, Kis vagy nagy az relatív! Van egy monitorom mely rendelkezik Mini-DIN-8-as csatlakozóval, és rendelkezem egy DVD lejátszóval mely S-video csatlakozóval rendelkezik! Össze lehet ezt hozni ? Esetleg lenne valakinek ingyen egy felesleges adaptere hozzá?
Veszel egy ilyen kábelt
Nem is tudom hogy lehet ilyet kapni! Köszönöm!
Nincs raktáron és nam találok másikat :c
Beirod a googleba, ebayba vagy holnap felhivod a hazai boltokat.
Sziasztok!
Ezen a nyákon az RV jelölés mi lehet, talán varisztor?
Sziasztok!
Hogy tudnám kitéríténi a szimulációt a konstant értékekből? VG1 egy 1V-os unitstep, de az sem segített. A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2017
A fordító szerintem körülményes, ha jól tudom itt nem kompozit videojel megy be, hanem RGB.
SCART csatlakozóhoz illeszthető ha csak kábellel akarod. A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |