Fórum témák
» Több friss téma |
A vezérlés nem ad ki eléggé hosszú ideig "áramot", vagy a motor megkapja a feszültséget, de nem megy végig?
Másként: Amikor nyit, akkor kézzel segítve teljesen kinyílik, vagy ugyanott megáll a szárny? Csak az egyik, vagy mindkettő?
Üdv, nagyon nehéz mérni de a multi azt mutatja hogy induláskor 18 v ig is felugrik aztán elveszi az áramot, tehát nem kap végig áramot olyan mintha elérte volna a végállást, mind a 2 szárny ezt teszi.
Kézzel sem megy tovább. Mindkettő.
Ez tök ugyanaz mint a robo1000-es,csak pár dologba tér el, de itt se kell menetidőt tanítani. Én a 9-es kapcsolót tenném ON-ba és aztán mehet a végállás beállítás, de nem is okoskodok tovább, mert úgy tűnik, hogy csak magamba beszélek.
Üdv
Tehát akkor nem motor és mechanika gondnak néz ki, hanem a vezérlés lett szenilis.
Hogyha erről van szó, akkor mielőtt nekiállnék púpos kondikat cserélni, megpróbálnám a mellékelt leírás szerint a "TELJES TÖRLÉS (ALAPHELYZET)", majd "NYITÁS / ZÁRÁS TANÍTÁSA (KAPUSZÁRNYAK KÜLÖN KÜLÖN)" eljárásokat. Utána még mindig nekironthatsz a panelnek. De nem értek hozzá.
Sajnos azon már túl vagyok teljes törlés stb, a gond a tanításnál sem nyit tovább .
Akkor marad a "B"-terv: Hétfőn telefonálj rájuk, hogy hol van a legközelebbi szervizpontjuk.
Hello! Azért figyelünk, majd Dsanya is előkerül...
Azonban kell egy kis bátorság az efféle vezérlő helyes beállításához... Van aki attól fél, hogy teljesen használhatatlanná teszi a kapuját... (Ezután pedig mégiscsak ki kell hívnia egy szerelőt)
Válaszom: igen! A 9-13 kapocs pillanatnyi összezárásával tesztelve látszott, hogy mindent jól csinál, ezután csak a kilógó szálat kellett visszadugni a 9-es csatlakozóba, a többi mellé. Ezután már Sommerről is vezérelhető volt. Köszönök Minden infót! A kondi problémáját sem felejtem el, elhatároztam, hogy egy nagy karbantartást is elvégzek, akkor egy ilyen mérés is belefér. Jelenleg a motor könnyen és gyorsan vált irányt. A 9. DIL kapcsolóval egyelőre nem kísérleteztem.
A 9-es kapocsból csúszott ki a szál, 9-13 teszt után vissza is raktam és "megjavult"- tanítani sem kellett. Teljes siker.
A végálláslemez beállításával még várok, kell hozzá egy külön rögzíthető megtámasztás, mert ha kilazítom a rögzítő imbuszcsavarokat és szétesik az egész nagyobb bajt okozok magamnak mint ez volt. Köszönöm a segítséget! Üdv.: dsanya
Nagyon örülök hogy megoldódott a problémád, de nekem még mindig nem kerek az egész.
Idézet: „A kaput megállítottam egy gombnyomással, majd azt vártam, hogy a következőre visszahúz. Ehelyett továbbcsukta a tolókaput.” Namost, egy 9-esből kicsúszó vezeték, hogy a fenébe tud ilyen hibát produkálni? Mert az, hogy megáll, oké, még az is, hogy csak nyitni akar, de hogy pont zárni akarjon???? Most vagy nincs meg a hiba vagy bevittél minket az erdőbe. A műanyag fogaslécet flexel meg kell csiszolni azon a részen ahova a végállás lemez kerül és akkor normálisan fölfexik, vasboltba szoktam 20-on forintokért venni 6-os hernyócsavart, mert annak a hegye jobban belemar a műanyagba az eredetinél és jobban tartja azt a szerencsátlen lemezt. Üdv
Sziasztok. Van egy Twister 1 es elektronika, ami egyik reggel nyitott, aztán zárt, viszont délután hazaérve nem nyitott. A távirányító elem csak 6 volt volt, 12volt helyett. Elem csere, kapu nem reagál. A betáp rendben, a 12 voltos rész rendben,semmi égett szag.semmi feketedés vagy ilyesmi. A zöld led világít,ha nyomom a távirányítót, de semmit nem csinál. Az infra is renben. Másik távirányító betanítva, azzal se semmi. Mi lehet a gond? És ha a program gombal índítok, akkor kattan a relé.de csak 2-3 voltot mérek a motor csatiján. Lehet a triak szállt el? Ha igen távirányítóval akkor se csinál semmit, nem kattan a relé.
Van egy másik Twister 1-es, az nyit és zár távirányítóra, csak pár másodpercig ami van a programba. Azzal az a gond,hogy nem enged belépni a programba. A program gomb nyomásával kéne induljon a motor,de meg se mozdul. Nem tudom beállítani a motor időt. Szemmel itt sem látszik semmi. Lehet az ic ment el ami tárol mindent?
Hello! Hogy is néz ki ez a panel?
A relék gyanúsak lehetnek...esetleg a forrasztási pontjaik.
Egyszer már válaszoltam Zsoltee0001 válaszára de nem találom, úgy néz ki eldobta a rendszer, pedig szabályosan elküldtem.
Akkor leírtam, hogy letesztelem az automatikus bezárás szekvenciát. Tegnap megtettem és egy gombnyomásra megállítja újabbra visszanyitja a kaput. Tehát jól működik! A Sommer 2. reléje/ kontaktusa nincsen bekötve így nem tudom hogyan vezérlődött annyira "fals" módon a kapunyitó. A kicsúszott szál akár hozzá is érhetett valamihez, mert a doboztető leszedésekor nagyon közel volt a sorkapocshoz. Kapcsolási rajz nélkül már nem tudom kideríteni, de bekötési rajzom se volt, nemhogy kapcsolási. Egyszer tavaly már előjött ez a hiba, de akkor "magától" megjavult. A kontakthibát, mint minden elektronikával foglalkozó, én is utálom, örülök, hogy a segítségetekkel sikerült kiiktatni! Ha bármikor analóg kapcsolásokban kell bogarászni, vagy régi "80-as" évekbeli számítástechnikai eszközökkel van gond szívesen segítek megoldani. Köszönettel: dsanya
A relék jók a forrasztási pontok is, de átforrasztva.
OK...de "hogy is néz ki ez a panel?" Tolókapumotor? ...vagy egyszárnyú oldalra nyíló?
Ilyen van a fiókomban...elégtek az egyik relé alatti fóliasávok... Egy darab dróttal is működtethetők ezek..manuálisan. A "Twister 1" az egyszárnyú lenne... A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2017
Ez egy kétszárnyú nyílókapu vezérlés. Már bontottan kaptam,de több mint fél évet ment,mielött megállt.Minden forrasztást átnéztem.
Amit linkeltél ,olyan csak a jobb oldalán nincs ennyi poti, hanem egy 6-os dip kapcsoló van.
Jó lenne működésre bírni. A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2017
Saját fotó lenne a legjobb...időközben megtaláltam a netes fotómat az enyémről. Bővebben: Link
A relék alatti vezetősávok fotóját egyszer szívesen megnézném... Leírások innen beszerezhetők... A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2017
Eléggé szűkszavúan fogalmazol... "A zöld led világít,ha nyomom a távirányítót"
A leírás alapján be kéne tanítani újra legalább egy távirányítót, de még jobb lenne "manuálisan" indítani, a "Közös"+"Nagy" sorkapcsok összeérintésével... Az infra, ha rendben is lenne, de jobb lenne átkötésekkel helyettesíteni. A "2-3 voltot mérek a motor csatiján" az egyenlő a nullával... A "Nyomaték" trimmer potit sem ártana megmérni, ha jó max-ra állítani. Egy tirisztort meg egyszerű megvizsgálni, de még gyorsabb azt kicserélni. A 4 db optocsatoló is okozhat meglepetést, ha esetleg meghibásodtak... Persze a programozást is teljesen végig kéne csinálni... A "Program" nyomógombok működőképessége is kimérhető... A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2017
Az asztalon próbálom a panelt. Minden táp megvan. A távirányító betanítva, infra lehúzva. a tápok rendben a relék jók. Kézi indítással elindul, Illetve a relé meghúz, de a kimeneten nincs meg a 230 volt. Kicsipogtam nincs beégve az érinkező, A távirányítóval semmit nem reagál.
Szóval "asztalon"...fotó meg nincs továbbra sem, amelyból látható lenne, hogy esetleg melyik átkötést felejtetted el berakni.
A leírás szerint, ha nincs infra nem kell átkötni. És így is van , mert amikor próbáltam még tavaly felrakás előtt, minden működött az asztalon, és semmi nem volt átkötve. A helyén sem működött egyik délutánra, pedig ott minden be volt kötve. Ellenállásokat is mértem, de mindegyik jó. Irtam, hogy van még egy ilyen elektronika, abba viszont az egyik opto szart be, és pár ellenállás, de azok a led hez vannak, vagyis nem világít a visszajelző led. De most az első panel a lényeg.
OK...van vagy 3-féle leírásom, van amelyikben valóban ezt írják, de ettől függetlenül, ha be van téve az a 3 átkötés, az nem árthat...de még írtam pár ellenőrizendő "apróságról".
"a relé meghúz, de a kimeneten nincs meg..." ezt működés közben, mikor ott van a relé kapcsain a 230V, "kicsipogtatással" nem tudod ellenőrizni, hogy a relé kontaktusai jól zárnak... A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2017
A reléket úgy néztem,hogy a motor csatijára raktam a műszert, motor nélkül ,és pár volt volt, nem 230v. Magát az érintkezőket 230voltos tép nélkül, a relére adtam 12 voltot külsőtápról, és úgy csipogtam ki.
Igazából a távirányító jelére miért nem reagál? Kettő is fel tanítva, plusz az amivel használva volt. Igaz már írtam, de egyik reggel becsukódott, délután már nem nyitott, és azóta semmi.
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2017
A motornak 3 vezetéke van, plusz a földelés...remélhetőleg a N-OP és a N-CL kapcsokon méricskélsz és nem a OP-CL vezetékek között. De, ha feltételezzük, hogy a relé kontaktusai nem jól zárnak...(mert "kehesek")!?
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2017
A penelon van a 3 kivezetés. Úgy mértem, hogy a középső a közös, erre raktam a műszer egyik végét, a másikat az egyik oldalra,( pl. nyitás), utána a másik oldalra,( pl. zárás). A két oldal közt van a kondi. Se nyitáskor se záráskor nem mértem 230 voltot. Ja és még a panel a helyén volt, a motor ott se nyikkant meg, pedig a relé behúzott.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |