Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Samsungot nekem pont, hogy nem ajánlották, inkább a HP-kat.
Szia!
Ha szabad hozzátenni: Nem vagyok vasalópárti, viszont előlapokhoz és egyéb hasonló célra használom a vasalós technikát. Erre a célra (és csak erre) vettem úgy másfél éve a METRO-ban egy SAMSUNG M2020 lézernyomtatót, akkor kb 13-14 ezer forintért. Mai napig a gyárilag mellékelt demo tonerrel nyomtatok. Szerintem nekem évekig elég lesz. Ja, és remekül működik. Üdv. A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2017
Szerintem típusa válogatja, én egy céges Samsung 4200 -assal például kifejezetten jól sikerült nyákokat csináltam, igaz, mindig gyári toner volt benne.... Más Samsungot nem próbáltam...
Pár éve vettem egy Samsung 2020-ast ajándékba nagynénimnek. Azóta is boldog vele és nem volt vele gond. Egyszer azzal is csináltam nyákot, nem volt vele gondom. Aki inkább HP-ra beszél rá, azzal az a baj, hogy nagy valószínűséggel a többit nem ismeri, nincs benne bizalma. Én is beszélgettem szervizesekkel, akik isteníteni képesek a HP-t, persze, hiszen ha lehet is hozzá alkatrészt kapni, az aranyáron van, így lehet számlázni érte rendesen. De persze többnyire már nincs hozzájuk alkatrész, csak fődarabok, s az is csak a komolyabb gépekhez, az asztali nyomtatóikhoz egyáltalán nincs alkatrész, így ha garanciában is meghibásodik, akkor nem szokták javítani (ez például a 150000Ft-os hordozható vackukra pláne igaz).
Ha pedig azt nézzük, hogy én mennyit szívtam már a HP remekbe szabott telepítőivel, soha többet nem vennék HP gépet Olyan vicces például, hogy van olyan program (nem mai darab, mint ahogy a nyomtató se), ami egyszerűen nem találja meg a HP nyomtatót induláskor és emiatt kifagy. Ezzel szemben Canon Pixma nyomtatókkal vígan megy ugyan az a program. Ez persze a szoftver hibája, nem a nyomtatóé... Nem akarlak lebeszélni a HP megvételéről, mindössze arra szerettem volna rávilágítani neked, hogy gondold át mire is kell a nyomtató és aszerint válaszd ki a megfelelőt!
Akkor azt mondjátok vegyek egy ilyet?
Samsung SL-M2026 Papírból milyen célszerű hozzá? Ismerősnél nyomtattam 180g-os fotópapírra, de az nem igazán vált be. Igaz a nyomtató típusát nem tudom. A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2017
Ha nem is ott, de egy ilyen megéri (arukereso oldalt nézegesd, találsz olcsóbban). Papírból amit leírtam az a fontos.
Szia! Én egy Samsung M-2026-ot vettem kb. egy éve. Semmi problémám nincs vele, szépen nyomtatja a rajzolatokat műnyomora és a kínai sárga transzfer fóliára is. Amit az eladó és egyben szervizes tanácsolt, mindig eredeti tonert használjak majd. Arra is felhívta a figyelmem, nyák rajzolat nyomtatás előtt, és után is nyomtassak egy sima tiszta A4-es lapot üresen.
Lehet abban valami, hogy a Samsungokkal régebben probléma lehetett. Nekem ML1640-es van. A demo kazetta gyorsan kifogyott. Vettem bele eredetit. Szépen nyomtat , de vasalásra nem alkalmas. Lézer fóliára nyomtatok vele inkább és fotózok P20-ra. Régen is takarékosan nyomtatott, de most már ott tartok hogy inkább a munkahelyen az irodai nagygépen készítem a fóliákat. Bármit próbáltam nem sikerült rábírnom a ML1640-est hogy sok port adagoljon. Talán hardveresen kellene belenyúlni, de nem értek hozzá.
Mindenkinek aki nem tud tökéletes nyákot nyomtatni lézerrel (mert nem takar rendesen),
csak azt tudom ajánlani, hogy kétszer nyomtassa ki a tervet. 1. Első rálaminálás után fúrd ki a két legtávolabbi átlós furatot 0.6 fúróval. 2. A másik terven ugyanezt a két furatot szúrd ki gombostűvel. 3. Fektesd rá a második tervet a már elkészült nem tökéletes panelre. 4. A két átlós furatnál poziccionáld a második nyomatot a panelre a gombostűkkel. 5. A panel két hosszanti élénél maszkolószalaggal fixáld a második tervet a penelen, hogy ne mozduljon el. 6. Etesd meg ismét a laminálóval. Ha így teszel, gyakorlatilag kétszeres vastagságú lesz a lézerfesték a panelen, ami már tökéletes fedést ad, és mehet a maratóba...
A nagyobb Samsung nyomtatóknak van külön kezelőprogramjuk (vagy webes felületük, ha erre alkalmas a gép), ott lehet általában megadni a festékmennyiséget. Ha minden igaz.
Akkor ezt nyugodtan megvehetem, nem lesz vele gond?
Nekem a bestbyte nagyjából itt van a szomszédban azért venném innen. A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2017
Idézet: Erre senki nem tud neked válaszolni, lévén ami el tud romlani, az el is romlik. Olyan ez, mint bármilyen dolog. Valaki az egekig magasztalja, valaki a porba gyalázza. Látszólag az utóbbiak vannak többségben mert általában csak azok írnak pl. valamilyen fórumba, akiknek gondjuk van vele, kevés a "jajj, de jól működik" c. hozzászólás.„nem lesz vele gond?” Keresgélj a neten fórumokat, ahol megemlítik a nyomtatót, azokból általában több szűrhető le, mint a gyári reklámszövegekből. Hasonló felépítésű van nekem csak színes, teljesen rendben van. Írásvetítő fóliára nyomtatok, nem vasalok. A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2017
Amikor én írtam ezt, finoman szólva kétkedés fogadta... Bővebben: Link
Amikor én említettem hogy a lamináló jó lehet a vasaló helyett akkor is volt hurrogás
Aztán később valaki talált valahol egy videót róla és jött az öröm ujjongás , van ilyen ..
Ha bármilyen módszer beválik, elérhető vele a kívánt eredmény, akkor az adott körülmények között az mindenképpen jó, semmilyen kétkedésnek nincs helye.
Akkor van a probléma, mikor egy viszonylag kérdéses megoldást a kitalálója próbál univerzálissá tenni, és általánosan tökéletesnek kikiáltani. A dupla nyomtatásnak minimális tapasztalat birtokában is van (inkább lehet) néhány buktatója. - Két egymást követő nyomat nem pontosan egyforma. A nyomtatót tekintsük ideálisnak, de akkor is ott van a papír, ami a hő hatására kis mértékben megváltoztatja az alakját, és ez a változás nem állandó irányú és mértékű. - A két nyomat furaton való illesztése, és ragasztóval való rögzítése garantáltan szintén átfedési hibát okoz. Ez és az előző felvetés finom rajzolatoknál akár teljesen megkérdőjelezi az alkalmasságot, de nagyobb felületek esetén meg elhanyagolható. - A réteg megvastagodása távolról sem jelenti a fedés biztonságának növekedését. Van egy minimálisan szükséges fedési vastagság, de az ettől sokkal nagyobbal több gond is lehet. Pl. szétnyomódhat a laminálóban, és a tervezett vezetősáv vastagsága jelentősen megnövekedhet. Vagy előfordulhat az is, hogy a vastag réteg feltapad a rézfelületre, de mikor az kihűl, akkor megrepedezik, és így már egyáltalán nem fed a kellő mértékben. A vasalásos teknikának első perctől az a baja, hogy bizonyos csillagállás mellett nagyon jó eredményt ad, de mások ezt semmilyen módon nem tudják elérni. Nem tudni pontosan mi számít és mi nem ezért mindenki a saját körülményeit igyekszik jónak beállítani. Pl. a dry fóliás gyártás -én még nem próbáltam pedig van egy tekercs a hűtőben-, úgy tudom sokkal következetesebb, néhány egyszerű szabályt betartva garantált eredményt ígér (de ehhez meg jó minőségű film kell, ami megint utánajárást kíván).
Bármelyik nyák készítési technikánál fel lehetne sorolni az esetlegesen elkövethető technológiai hibákat és az általuk okozott hibákat. Mindenki saját maga tudja eldönteni és kiválasztani a maga számára elérhető és megvalósítható technológiát.
Ez pedig kb. annyit jelent, mintha az unokabátyám nagykabátja mesélte volna: " én még nem próbáltam pedig van egy tekercs a hűtőben-, úgy tudom sokkal következetesebb, néhány egyszerű szabályt betartva garantált eredményt ígér (de ehhez meg jó minőségű film kell, ami megint utánajárást kíván)."
Én 8 évig használtam , nyomdai filmmel tökéletes eredményt garantál (megismételhetően)
Szinén nyomdai film, tökéletes megismételhető eljárás. Habár ennek is vannak buktatói, főleg a fotólakk felvitele közben. De ezt is mint a többi módszert be kell gyakorolni. Persze a gyári fotózható nyáklapoknál garantált a siker elsőre.
A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2017
Alkotó, megköszönném, ha itt a fórumon fejtenéd ki a véleményed, nem pedig érdekes stílusú privát üzenet formájában. Szerintem nem méltó ez hozzád.
Azt azért tegyük hozzá, "üzletszerűen" foglalkoztál ezzel. Egy egyszerű hobbista, hisz hobbifórumon vagyunk, számára nagy vonalakban kielégítő eredményt nyújt a vasalásos technika. Egyszerű, vannak buktatói, de melyik technikának nincsenek. Kijelenteni, hogy melyik a jobb, szerintem kérdőjeles. Van akinek ez, van akinek más.
Hosszú idő óta nézegetve ezt a témát ki merem jelenteni, hogy a toner transzfer technika, bármelyik változatát is használjuk, tartalmazza a legtöbb buktatót. Laminálás, P20 lakkozás egyszerűbb, a legbiztosabb eredményt pedig a gyárilag lakkozott panel adja.
Alapvetően igaz az, amit írsz de ne feledjük el, hogy az otthoni NYÁK gyártás mindig is hobbi katekória, hobbi minőséggel, hobbi eszközökkel. Ilyen körülmények között az eredmények viszonylag (néha meglepően) jók, megfelelnek a hobbi szint "követelményeinek".
A vasalásos technika lézer nyomtató megléte esetén ingyen van, mert reklám újság papírja tökéletes hozzá. Ezzel nem versenyezhet semmilyen más eljárás. A minősége viszont leginkább a gyakorlástól, tapasztalatok értelmezésétől függ, na ez az ami a türelmetlenebb hobbisták kedvét, a drágább, de könnyebb utat biztosító megoldások felé fordítja. Most a profikról ne beszéljünk. A technikát amiről szó van én egy 600dpi-s nyomtató esetén alkalmaztam kb. egy évig, a dip tok két lába közt nagy biztonsággal lehetett vezetősávot kivitelezni. Azóta vettem 1200 dpi-s nyomtatót, most már én sem húzom az időt ezzel az eljárással, de nem az általad sorolt hibák miatt, azok valóban buktatók de el lehet kerülni őket. Soha egyettlen nyákot nem kellett eldobnom, mert ha nem sikerül elsőre, letörlöm és újra vasalom, már a vasalás után látszik, hogy mennyire sikerülne, a maratás. Tehát nem csillagállástól függ hanem a tudástól, ugyan ebben a kérdésben már írtam Neked a hasonlatot, hogy kell a ficakba rúgni a labdát? Van akinek ez mindig sikerül, mert vette a fáradságot a gyakorlásra, van aki meg sorolja, hogy fúj a szél, szembe süt a nap, kemény a labda, puha a labda, meleg van, hideg van.......
Vasalásnál-laminálásnál lézernyomtató tintaanyagától döntően függ az eredmény. Én is próbáltam, jó is volt, de toner csere után lehetetlen volt használni másik festékkel bármennyit is próbálkoztam a hőfok, és nyomtatóbeállítással.
Ez pontosan így van! Annó én is próbálgattam a vasalást, és igencsak bizonytalan volt az eredmény, bár kecsegtető volt az egyszerűsége. Biztosan lehetett volna ezzel kezdeni valamit, megfelelő eszközök, és főleg gyakorlás, tapasztalat szerzés útján..., azonban az első tonercsere tökéletesen betett ennek, ugyanis az addig többé kevésbé egész elfogadható eredmény adó gyakorlat teljesen használhatatlanná vált a csere után. Bármit próbáltam, katasztrofális volt a végeredmény!
És ez így már tényleg a csillagok állásától függ, nem reprezentálható technika. A gyári, vagy dry fóliás megoldások ezzel szemben garantált minőséget hoznak! Idézet: Igen ! Ez igaz ! Viszont 3000Ft ért veszel 10m DRY fóliát ami ha csak hobbizol (és hűtőben tartod) egész életedre elég „lézer nyomtató megléte esetén ingyen van,”
Azért még jó pár dolgot fel kellene sorolni mi minden kell még hozzá, míg abból nyák lesz.
Jópár dolog , egy arcszoli és egy lamináló egy üveglap a leszorításhoz meg egy pár műanyag tál (de ez ugye ingyen van mert már megvetted a maratáshoz)
A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2017
Az egyikhez kell egy eszköz ami meleget ad, a másikhoz egy ami UV fényt.
A jó pár dolog kategóriába esik ezek után a lamináló és az üveg lap. Ha ebből valamelyik netán tán van otthon még, akkor egy dolog marad a jó pár
Jól nekiestetek egymásnak feleslegesen
A két módszer között nagyon sok párhuzam van, s csak pár "apró" különbség. vasalós - világítós 1. megtervezed a NYÁKot, majd kinyomtatod papírra - fóliára/áttetszővé teendő papírra 2. rá kell kerülnie a nyers lapra * tisztítás mindkét esetben kell vasalgatsz/laminálsz - valahogy fényérzékennyé kell tenned a NYÁKlemezt világítasz 3. elő kell hívni leszeded a papírt vízzel - előhívót kell használni (valami egyszerű vegyszer, ha jól tudom) 4. le kell marni 5. tisztítani, utókezelni Ha jól foglaltam össze, akkor a kettő között annyi különbség van, hogy a NYÁKlemezhez kell valamit használnod, amitől fényérzékeny lesz, illetve az előhíváshoz nem elég csapvizet használni, hanem vegyszer kell. Ezen kívül a rajzolat a vasalós technikánál megsemmisül, míg világítósnál nem. Mindkettőnél ki kell tapasztalni, hogy mennyi időt kell melengetni/világítani, de míg vasalásnál szét is nyomható a festék, addig ez nem fenyeget világításkor. Ha valahol tévednék, akkor javítsatok ki nyugodtan! |
Bejelentkezés
Hirdetés |