Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Szerintem az mert a szárra húznám. On topik zárva.
Sziasztok!
Nem apróhirdetés hanem segítségkérés! Keresnék egy forumtársat aki tudna nekem venni 3 darab 180 vagy 270 fokos bútorzsanért venni és elküldeni nekem postán! Természetesen minden költséget előre utalok paypal-ezek stb stb Előre is nagyon köszönöm A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2018
Szia! Ilyesmire gondolsz?
Igen ilyesmire. Köszönöm, akkor így meg is oldódott! Remélem stabilak
Köszi!
De a nemzetközi postás nekem jobb! De azért válogatok! ![]()
Közlekedéshez:
Magyarországon MAJDNEM mindenki megszokásból vezet, de az a szokása, hogy be szokta tartani a szabályokat. A nagy gond többnyire éppen akkor van, ha nincsenek szokásai (vasárnapi autós), vagy nem érdeklik a szokások, (az egoista, aki mindenáron csak haladni akar). A többi pedig figyelmetlenség...
Ez nem teljesen igaz ebben a formában. Minél többet vezetsz, annál magasabb lesz a rutinod. Akár akarod - akár nem. Az oktatóm mondta úgy harminc éve, hogy neki is volt olyan pillanata, amikor végigvezetett 100km-t rutinból és képtelen volt a részletekre visszagondolni. Mikor ugyanaz a tábla 1milliószor suhan el melletted, hajlamos vagy elhinni, hogy egymillió egyedszer is ott volt. Erre mondják a szakértő forgalomszervezők is egy-egy forgalom átszervezéskor, hogy "NE rutinból vezessenek az adott szakaszon!" Gondolj bele egy buszsofőr, vagy egy kamionos munkájába, aki mondjuk ugyanazt az utat nem egyszer, hanem több százszor, több ezerszer megteszi. Ez részben olyan mint a szex. Először izgalmas a nővel, de 50 év után már nem ugyanaz az izgalom. Hacsak nincs piszok mázlid a nővel vagy egy Ferrarid a vezetéshez
![]() A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2018
Csak nem értettél, de egyre gondoltunk
![]() Írtam, hogy mindenki szokásból vezet, de a többségnek legalább általában szokása figyelni a szabályokra. Két kivétel van: aki képtelen betartani a szabályokat mert nem tud a forgalom ritmusában gondolkodni, a másik pedig aki nem akar a társasjátékban részt venni, csak menni.
Sziasztok!
Tudnátok javasolni olyan képkeretet ami tárhelyhez csatlakozik és onnan "játsza" le a képeket? Nagyszülőknél lenne lerakva! Wifi van.... De kezelni nem nagyon tudnák! Ezert gondoltam egy felhő alapura! Mi ithonról töltenénk fel a képeket, ők meg ott tudják nézni! Vagy net alapu belső tárhelyes is jó lenne!
Itt Budapesten a jármű vezetők 85%-a képtelen jól vezetni. Értsd ez alatt , hogy a sokszor szabályos ember a legkisebb frontnál , melegnél , kialvatlanságnál átmegy bénába , szabálytalanba , veszélyesbe. Én sem vagyok tökéletes, de amit minden nap látok , az már durva! Leginkább a hivatásos vezetők szabálytalansága bosszantó. Engem is a150.000 km motorozás és a 300.000km autózás tanított ki.
Ami az egyik legidegesítőbb az egész közlekedésben, amit minden lehetséges eszközt alkalmazva, bele kéne verni, akár szó szerint is, a tanulóvezetők fejébe, hogy az irányjelző használata az az irányjelzési szándékot kell jelezze, nem pedig a kanyarodás / sávváltás / egyéb pillanatában bekapcsolandó eszköz.
Budapesten 30-ból 29 ember nem használja normálisan, az eredeti célja szerint. Én ilyenért kőkeményen buktatnék is, azonnali hatállyal vizsgán. Ez sokkal veszélyesebb, mint esetleg a gyorshajtás / tükrök nem megfelelő nézegetése. Miután mások nem tudnak időben alkalmazkodni ahhoz a helyzethez, hogy "hopp már előttem is van egy újabb idióta, és nem tudtam lefékezni / rákészülni sem az akcióra". Szerintem minden másnál elsőrangúbb téma kéne legyen, a lámpa színei és 2-3 legfontosabb tábla ismerete után. A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2018
Múlt héten előttem ment egy tanuló vezető, egy ideig nézhettem , hogyan tanítják . Lámpa nem volt felkapcsolva , zebrán majdnem elütött valakit(oktató az , csak telefonálgatott ) , majd sávot váltott index és tükör nélkül. Ha nincsen velem a gyerek , akkor tuti megkérdezem az oktatót egy-két dologról.
Valaki közületek egyszer már segített nekem. Egy préselt fa lemezre gravíroztattam egy szöveget. Most egy képet kellene. Aki magára ismer jelentkezzen.
Akinek rövid az esze, legyen notesze
![]()
Szép estét!
LinkedIn témában otthon van valaki? Nem vagyok regisztrálva az oldalon és számomra teljesen ismeretlen személyek szeretnék, hogy csatlakozzak. Nem mintha felizgatna onnan bármi is. Ami érdekes, hogy elsősorban elektronikai területről keresnek meg (napelem, mobil távközlés, kábelTV stb.), legalábbis ez látszik a meghívókban. Honnan tudnak rólam? Nyílván nem fogok álmatlanul aludni emiatt, csak érdekel a dolog, hátha tudja valaki, miért kapok havonta egy-két invitáló levelet.
Kérdés, hogy valóban a linkedin-ről jönnek-e ezek a levelek. Találkoztam már linkedin levélnek álcázott phishing vagy malware próbálkozással (nem tudom melyik volt, annyira nem érdekelt hogy komolyabban vizsgálódjak).
Biztos, hogy onnan jön. Gmail spam szűrőjén nem egyszerű átjutni.
![]()
Pontosan. Talán a leidegesítőbb magatartás. Még pénzt szedni is egyszerűbb volna mint a sok trafipaxolással. Kamerát minden rendőrautóba (más miatt sem ártana) és ha pl. ha kereszteződésben kanyarodást megelőzően a féklámpa előbb felvillant mint az irányjelző, legtöbbször már lehetne is írni a csekket.
Üdv! Oktató kérdése. Nem ritkán az oktató sem jó vezető. Ez az utakon hatványozódik. Nekem egy kicsit bogarasnak tűnő oktatóm volt. Azon kívül, hogy előbb kapcsolom az irányjelzőt, mint meggyőződök még egyszer a lehetőségről, több más fura szokást is megtanított. A környezet figyelemmel tartását. Legyek mindig tisztába a mögöttes forgalommal és a mellettem lévők mozgásával is.
Új veszélyforrást vettem észre a jármű vezetésnél. A kényelmes autókban gyakori a punnyadás. Ami nem elalvás, csak a figyelem csökkenése, "lényegtelen" dolgok iránt. Most megfejelik azzal, hogy egy pedállal lehet gyorsítani és lassítani. A vezető leszokik a lába használatáról, készenlétbe helyezéséről. A gátpedálra ható nyomás megszüntetése igen hasznos. A jármű azonnal lassul, mielőtt a fék hatna, ezzel métereket lehet nyerni a megálláshoz, de kevés a veszélyhelyzet elkerüléséhez. Azt tartják a nálam okosabbak, hogy egy balesethez, legalább két ember kell. A kikerülhetetlen balesetekben is vétkes a vétlen, bár jogilag semmilyen mértékben sem felelős. Rengeteg karambolos videót néztem meg és úgy láttam, a vétlen, a hirtelen kritikus helyzetben legalább fele arányban, ha nem többen, rosszul dönt, pedig elkerülhette volna a balesetet.
Nálam a legidegesítőbb, aki tartósan fél méterre jön mögöttem amikor lakotton 60-al megyek. Másik, aki megelőz de közvetlenül utána erősen fékez, mert lekanyarodik. Az első eset idegbeteg, a második gyengeelméjű.
Idézet: Utólag könnyű okosnak lenni. Kb. 10 000 olyan nehezítő körülmény lehet, ami a videón nem látszik. „Rengeteg karambolos videót néztem meg és úgy láttam, a vétlen, a hirtelen kritikus helyzetben legalább fele arányban, ha nem többen, rosszul dönt, pedig elkerülhette volna a balesetet.”
Pedig én is valami ilyesmit terveztem írni, mint Epu2. Én is rengeteg ilyen videót nézek, és általában nem az akció utána érzem hogy rossz a döntés, hanem már közben. Persze nem mindig, és ez nem azt jelenti hogy velem ilyen soha nem fordulhat elő.
A másik ami ezekből a videókból látszik, az a technikai tudás hiánya. A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2018
Idézet: Ez már csak természetes, lévét tudod, hogy balesetet rögzítő videót nézel. Éppen azt is írhattad volna, hogy a baleset elkerülhető lett volna, ha a balesetben résztvevők aznap nem ülnek autóba. Ne legyünk naívak!„Én is rengeteg ilyen videót nézek, és általában nem az akció utána érzem hogy rossz a döntés, hanem már közben.” Technikai tudás/gyakorlati hiánya? Ezzel egyetértek. Viszont, azt is figyelembe kell venni, hogy senki nem születik kormánnyal a kezében és nem adatik meg mindenkinek az, hogy gyakorlott pilóta legyen. Tetszik, nem tetszi, ez ilyen. Sőt, mivel sokan vezetnek, mindenki úgy érzi, hogy ért hozzá, mint a focihoz vagy a politikához. Idézet: Kijön elém -félig- egy autó a -nekem- jobb oldali mellékútról, ő balra nagyívben. Ha valaki látta volna, azt gondolná, nem reagálok. Megállni már nem tudok, figyelem pár pillanatig mit fog tenni, merre kerüljem ki, látom nem áll meg, megy tovább. Ezért jobbra rántom a kormányt, hogy mögötte menjek el, de ekkor észrevesz, és hirtelen megáll, még kereszten előttem. Én kormány vissza, mert mögötte mégsem férek el a hirtelen megállása miatt, gyorsan balra kormány, éppen ki tudtam kerülni. Pár nap múlva ismerősöm möndja látta az esetet, mekkorát tö-et-enkedetem, egyből ki kellett volna balra kerülnöm. Ő nem tudja, nekem kétvariációs volt a következő pillanat, hogy megáll, vagy továbbmegy, eszerint tudom jobbra, vagy balra kikerülni. „Kb. 10 000 olyan nehezítő körülmény lehet, ami a videón nem látszik” |
Bejelentkezés
Hirdetés |