Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   2874 / 3619
(#) AZoli válasza Bakman hozzászólására (») Márc 30, 2018 / 1
 
Idézet:
„Ez már csak természetes, lévén tudod, hogy balesetet rögzítő videót nézel.”

Végül is így is lehetett érteni amit írtam..
Idézet:
„... és nem adatik meg mindenkinek az, hogy gyakorlott pilóta legyen.”

Nyilván ezért tenni kéne, de gondolom abban is egyetértünk hogy nem kötelező mindenkinek vezetnie.
(#) Bakman válasza AZoli hozzászólására (») Márc 30, 2018 /
 
Idézet:
„Végül is így is lehetett érteni amit írtam.”
Ezt viszont nem értem. Hogyan lehetett volna másképpen értelmezni?
(#) nagym6 válasza nagym6 hozzászólására (») Márc 30, 2018 /
 
Még hozzáteszem, sosem szerettem a szervókormányt személyautóban, nekem csak rosszabb. Előbbi esetemnél a gyors kormánytekerést nem bírta a szervó, megakadt, csak lasabban lehetett tekerni. Hátráltatta a gyors kikerülést. De még a két kilós játék babakocsiban is már szervókormány van.
(#) AZoli válasza Bakman hozzászólására (») Márc 30, 2018 /
 
Az említett esetekben természetesen nem egyszerűen az látszik hogy baleset lesz, hanem hogy milyen hibákat követ el, mit csinál rosszul, mit kéne helyette másképp csinálni. Mindezt valós időben, nem utána. Utána csak a megerősítés érzése van, hogy jól gondoltam.
Itt is hozzá teszem hogy nem minden esetben látszik, és tudom hogy mindenki hibázhat.
(#) Alkotó válasza nagym6 hozzászólására (») Márc 30, 2018 / 1
 
Én imádom a szervó kormányt. Fúl intelligens, álló helyben egyetlen újjal is lehet sergetni, de ha nő a sebesség szépen felkeményedik. Nem is értem mit lehet ebben nem szeretni (feltételezve a helyes működést, mert ha hibás valami akkor az más kérdés).
(#) pjg válasza Alkotó hozzászólására (») Márc 30, 2018 /
 
Szerintem is nagyon jó dolog.
(#) Norberto válasza AZoli hozzászólására (») Márc 31, 2018 /
 
Pont, hogy írkáltunk ma ilyen közlekedéssel kapcsolatos témákról, hát nem ma ment át fullgázzal egy kis Fiat Punto szerűség mellettem, a piros lámpán, a Szentendrei úton? Úgy, ahogy volt, 80-90-es tempóval, meg se rezdült az ember lába a féken. Valami fiatal huszonéves idióta suhanc vezette, mellette a - gondolom - haverja.

Ezt onnan tudom, mert a következő, már jóval nagyobb kereszteződésben nem 'mert' átmenni 90-nel a marhája és teljesen utolértem.

Az ilyennek így mi értelme? Érthetetlen és szánalmas. Ha siet, mert élethalál kérdése, akkor siessen végig a városon, a világon. De így, hogy minden második piros lámpán megy csak át, a többinél meg gatyába trottyolva lefékez nullára... még a legrosszabb viccnek is rossz... az ilyen elmegyógyintézetbe való, hogy 10-20 évre leszedálják, a társadalomból kivonva.

Kár, hogy Magyarországon nem működik, hogy fedélzeti kamera felvétele alapján megbüntessenek egy teljesen független autóst, akkor is, ha nem okoz balesetet, de kellőképpen veszélyesen és őrült módon vezet.
(#) Norberto válasza Epu2 hozzászólására (») Márc 31, 2018 / 1
 
"a hirtelen kritikus helyzetben legalább fele arányban, ha nem többen, rosszul dönt"

Mondjuk általánosságban, egy mezei világpógár viszonylag kevés balesetben szokott résztvenni élete során. Tehát ilyen kritikus helyzetek elkerülésére nehezen szerez magának kellő mennyiségű rutint.

Erre az egyetlen módszer szerintem az, ha mesterségesen gerjeszti az ember ezeket a helyzeteket, amivel megismeri a kocsija mozgását: például rutin- vagy tesztpálya kipróbálása, vagy télen a jeges, havas úton való "játszadozás", forgalomtól elzárt területeken, közveszély okozása nélkül. Szerintem erős javaslat lehetne ez a KRESZ-tanfolyamok és vizsgázgatások közepette.

Vagy például lehetne olyat kitalálni, hogy minden egyes tanulóvezető csak fél évre kapna jogsit alapból, ez lenne a kezdő-jogsi. Ezzel tovább nem vezethetne, sem belföldön, sem külföldön.

Fél év elteltével, amikor már szerzett egy kis tapasztalatot, és vezette a családi autót, vagy sajátját, utána kötelező lenne a szokásos tesztpályákon eltölteni pár napnyi időt, s ha ott megfelelően teljesít, akkor kapná meg a végleges jogosítványát.


(Talán a motoroknál van hasonló célból korlátozás, hogy 18 évesen Lukács Pistike ne száguldhasson 1500 köbcentis 180 lovas mocikkal. Először meg kell érjen hozzá agyban is, 21 éves korára. Bár manapság én a 21-et is keveslem.)
(#) nagym6 válasza Alkotó hozzászólására (») Márc 31, 2018 /
 
Két bajom van vele. Egyik, mint visszább írtam, nem elég gyors ha baj esetén villámgyorsan kell tekerni, nem hibás, ez ilyen. Másik ami igazán nem tetszik a szervókormányban, hogy nincs olyan szintű információm az útról mint a sima kormánynál. Előző autómban a sima kormányműnél tökéletesen érzékelhető volt ha jeges úton mentem, vagy csak helyenként jeges, apró kormánymozdulatokon a kormány visszahatásából ez egyből észrevehető, és nagyon fontos információ nekem. Szervókormány nem tud olyan precíz visszajelzést adni. Előző autóm sima kormányát sem volt nehezebb tekerni, csak egyedül álló helyzetben. Viszont azonnal tudtam, ha most jeges útra értem.
A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2018
(#) nagym6 válasza Norberto hozzászólására (») Márc 31, 2018 / 2
 
Idézet:
„kötelező lenne a szokásos tesztpályákon eltölteni pár napnyi időt, s ha ott megfelelően teljesít, akkor kapná meg a végleges jogosítványát.”
Akkor alig lennénk az utakon. Sokan 20 év vezetés után sem tudnak pld.: egyenesen tolatni.
(#) kameleon2 válasza nagym6 hozzászólására (») Márc 31, 2018 /
 
Megint olyan dolgon vitatkoztok... Amerikában az első papír amit megkap a polgár az a jogsi. Már gyerekként beleszokik és sokkal természetesebben viselkedik a forgalomban. Nálunk meg jó alaposan túl van szabályozva, Nem beszélve a KRESZ-ről. Jó lenne ha az utak állapotával feleannyit foglalkoznátok, amire sokkal többet költünk. Az eredmény meg.... A balesetek sok esetben pont ezekből is fakadnak, nem feltétlenül a sofőr hibájából.

katyu.jpg
    
(#) Norberto válasza kameleon2 hozzászólására (») Márc 31, 2018 / 1
 
Egyrészt, nem vitatkozunk, hanem beszélgetünk.

Másrészt, jó lenne, ha mi mások, arról beszélgethetnénk, amiről csak szeretnénk, anélkül, hogy mások megmondanák, hogy miről is beszélgessünk.

Harmadrészt, én pl. be szoktam jelenteni a nagy, és veszélyes kátyúkat, az illetékes önkormányzat weboldalán, vagy a lehetséges egyéb módokon, pl. központi weblap (vagy a többi autós figyelmeztetve: Waze). Van, amit a bejelentésemet követően 1 héten belül ki is javítottak, tehát működik a rendszer...
A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2018
(#) killbill válasza nagym6 hozzászólására (») Márc 31, 2018 /
 
Idézet:
„Egyik, mint visszább írtam, nem elég gyors ha baj esetén villámgyorsan kell tekerni, nem hibás, ez ilyen.”
Ezt azért általánosságban nem mondanám, hogy lassú. Egy jó szervónak (jól tervezett, jól múködő) egész biztosan nincs ilyen problémája. Nekem volt hidraulikus is, most elektromos van. Teljesen jól működik, lehet gyorsan tekerni. A feleségem Yaris-ában is elektromos szervó van, szoktam menni azzal a kocsival is, de nem akad, ha gyorsan tekerem.
(#) Bakman válasza nagym6 hozzászólására (») Márc 31, 2018 /
 
Ha jól tudom, a kormányszervó csak rásegítés, esetleges hiba esetén az autó kormányozható marad csak nehezebben, tehát éppen hogy lassabban lehet szervó nélkül tekerni.
(#) Gafly válasza Bakman hozzászólására (») Márc 31, 2018 /
 
Idézet:
„lassabban”

nehezebben
(#) fastaction hozzászólása Márc 31, 2018 /
 
A kormányszervó nélküli személygépkocsik is könnyen kormányozhatóak , ha , már megy az autó . A szervósnak , ha elromlik a rásegítése , akkor sokkal nehezebb a kormányzása . Amennyiben akad a kormányzás , ott kormánymű hiba is lehet (valószínű) .
(#) Bakman válasza Gafly hozzászólására (») Márc 31, 2018 /
 
A következményre gondoltam.
(#) nagym6 válasza Bakman hozzászólására (») Márc 31, 2018 /
 
Csak rásegítés, de hiba esetén pld. hidraulikusnál ékszíjszakadás esetén azonnal jóval nehezebben lassabban lehet forgatni a kormányt. Ha ez kanyar kezdeténél, a kormány tekerése közben jelentkezik, akkor biztosan lemegy a kocsi a nyomvonalról, jobbra kanyarnál a szembejövőkhöz. Ez persze nem mindennapos dolog, de elég ha az életben egyszer előfordul. Enyém hidraulikus, óvatosságból cseréltem már többször a szíjat amikor még nincs látható baja, kizárólag gyári minőségűre. Elektromosnál hiba esetén nem tudom mennyit változik a szükséges kormányerő.
(#) nagym6 válasza killbill hozzászólására (») Márc 31, 2018 /
 
Elektromost nem ismerem, a hidraulikus télen amíg nem "törik", melegszik kicsit meg a hideg miatt sűrűbb olaj, addig akadós gyors mozdulatra. Ezt másoktól is hallottam, különböző régebbi típusoknál.
(#) Alkotó válasza Norberto hozzászólására (») Márc 31, 2018 1 / 2
 
Neked válaszolva, de minden közlekedőnek címezve.
Tény hogy az index egy nagyon informatív lehetőség és valóban lehetne sokkal jobban is használni. De ha valaki fékez előttem és nem indexel, akkor is ugyanúgy lassítok mintha ezt kombinálná a villogással, azaz lassítok mögötte. Nem jó így, de azért nem is olyan nagyon zavaró.
Ezzel szemben van egy másik forgalmi helyzet, amit talán nem is szabályoz írott törvény, mégis rendkívül zavaró számomra.
Mikor állok a pirosnál, akár városban, akár egy városok közti vasúti átjáróban vagy csak az autópályán kialakul egy dugó és áll az egész sor, és mindez történik este sötétben, és tökéletesen sík úton. Az előttem lévő 2-3 autó folyamatosan nyomja a féket, tehát mindegyik piros fénye a pofámba világít (mondom újra, sík úton állunk). És csak az íze kedvéért az előttem lévő az indexét is bekapcsolja, mert majd 10 perc múlva kanyarodni akar. Ez a két fény fél perc alatt beég a retinámba, és maradandó károsodást okoz. Az már csak tovább vadítja a dolgok, hogy megjelentek olyan ledes hátsó lámpák, amik kacskaringóit az idegenek előbb észreveszik az űrből, mint az összes rádióhullámunkat együtt.
Erre szeretnék kérni egy szabályozást, ha létezik ilyen kívánságlista.
(#) Skori hozzászólása Márc 31, 2018 /
 
A kormányszervó témához szólnék hozzá: néha vezetek egy hyundai i30-at amiben elektromos szervó van, a hidraulikus szervóhoz képest nagyon furcsa érzés, olyan mintha üresben forogna a kormány, akár egy ujjal is tudnám tekerni. De amúgy gyorsan megszokható (kb két kanyar után) és utána már egész jó. Ismerőseim azt mondják női vezetőkre optimalizált Más problémát soha nem tapasztaltam szervókormánnyal, és volt szervó nélküli autóm is, tehát van összehasonlítási alapom. A fékrásegítés is hasonló, ha úgy próbálok fékezni mint a focusban, akkor mindenki bólogat az autóban , itt is kell két-három fékezés mire megszokom, hogy sokkal óvatosabban nyúljak a fékez. Miután megszokja az ember ez is egész jó, és vészfékezéskor segíthet hamarabb megállni.
(#) pucuka válasza Skori hozzászólására (») Márc 31, 2018 /
 
Nagy élményem, mikor hidraulikus szervónál (terepjáró) leállt a motor. Azt hittem leszakad a kezem.
Akinek pedig gondjai vannak mások vezetési dolgaival, javaslom vegyen néhány órát Rómában, vagy Nápolyban, mindjárt meg lesz a kellő védőoltás. Mikor hemzsegnek körülötted a robogók, felfestés csak lámpa előtt pár méterem, az egyiknél öt, a következőknél négy, találd el, hogy hogy helyezkedj. Megállsz egy sávban a lámpánál, és máris jobbról, balról is betolta valaki az orrát eléd. (ahhoz képest nincs is sok baleset)
Mikor hazaérsz, fellélegzel.
A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2018
(#) nandika76 válasza pucuka hozzászólására (») Márc 31, 2018 /
 
Szia. Na ez a legjobb! Róma, de elég Firenze is! Ezek az Olaszok úgy vezetnek ahogy énekelnek!!!
(#) Norberto válasza Alkotó hozzászólására (») Ápr 1, 2018 /
 
1.) Senki (egyikünk sem) nem arról a szituációról beszélgetett, amiről te írtál, hogy ha előtted fékeznek, úgyis fékezel (irányjelző ide vagy oda). Teljesen félreértetted ezek szerint az egész beszélgetést.

2.) Ha szerinted is teljesen embertelen dolog, ha sík úton fékpedálra lépve várakozik egy autós, akkor első körben javaslom a KRESZ könyv tanulmányozását, aztán pedig a felfrissített ismeretekkel felkeresni néhány kötelező biztosítós társaságot.
(#) Norberto válasza Alkotó hozzászólására (») Ápr 1, 2018 /
 
3.) Az utolsó szakaszban említett lehetséges szabályozási igényre gondolva pedig, számomra elég mókásnak tűnik a felvetés. Elképzelem a szituációt, miután egy 5-10 perces varakozás alatt feltorlódik a kocsisor egy vasúti átjárónál, majd hamarosan felbukkan egy rendőr, akihez odasietsz: "Rendőr úr, képzelje, ott várakoztam a sorban, és az előttem lévő autó sofőrje végig nyomta a fékpedált, és közben valamiért még indexelt is. Kérem, könyörgöm, szabjon ki valami büntetést, ha lehet erre a gonosz lélekre, esti fényviszonyok mellett elkövetett, súlyos retinaleválást okozó, illegális fékpedáltaposás miatt. A közben meglévő indexelés ugye súlyosbító körülmény?"

Szóval kissé ellenőrizhetetlennek tűnik számomra, már gondolati szinten is. Tudom, hogy részben költői kérdés jellegű lehet az igényed, de... szóval szamomra irreálisnak tűnik bármi hasonlónak a bevezetése.
(#) Alkotó válasza Norberto hozzászólására (») Ápr 1, 2018 /
 
Legyél elnéző hiányos ismereteim miatt, és a 2. pontként említett tudnivalót oszd meg velünk -ami a fékezésről szól-. Én biztosan figyelmesen fogom olvasni, és talán másnak is érdekes lesz.
A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2018
(#) nedudgi válasza Alkotó hozzászólására (») Ápr 1, 2018 / 1
 
Az automata sebességváltó környékén lehet érdekességeket lelni.
(#) Alkotó válasza nedudgi hozzászólására (») Ápr 1, 2018 /
 
Várjuk meg mi az a szabály, előírás, utasítás, vagy csak ajánlás amit elénk tár Norbertó. (Borítékolni merném mi fog történni, de bizakodó vagyok, hátha most nem lesz igazam.)
(#) AZoli válasza Alkotó hozzászólására (») Ápr 1, 2018 / 1
 
Igen, a fékpedál fölösleges használatát is büntetni kéne, csak épp nem álló autónál. Lehangoló, amikor kiteszem jobbra az irányjelzőt, majd fékezek-megállok, mert jobbra az út szélén párhuzamosan parkolnék, sehol egy harmadik közlekedő, de a mögöttem jövő megáll mögöttem. Majd pár másodperc után rájön, hogy a jobbra villogó irányjelző azt jelenti hogy balról nyugodtan kikerülhet. Csak nem tudom ehhez minek kellett egyáltalán elvennie a lábát a gázpedálról.
Idézet:
„De ha valaki fékez előttem és nem indexel, akkor is ugyanúgy lassítok mintha ezt kombinálná a villogással”

Az előttem menő féklámpája nem azt jelzi hogy nekem fékeznem kell, hanem azt hogy ő fékezik. Azt hogy nekem kell-e fékeznem, a kettőnk sebesség különbsége és annak változásának mértéke határozza meg a távolságunk és a forgalmi és útviszonyok által árnyalva.
Az irányjelzőt azért KELL korábban kitenni mint a fékre lépni, hogy legyen idő felkészülni, és eldönteni a további viselkedést.
Persze amíg a fenti példában szereplő páciens azt sem tudja hogy mit jelent a jobbra villogó irányjelző, addig tényleg nehezen várható el hogy fordított esetben jól használja azt.
(#) Alkotó válasza AZoli hozzászólására (») Ápr 1, 2018 /
 
Mielőtt végletesen eldeformálnánk a kérdést, teszek még egy próbát.
Én egyáltalán nem vagyok irányjelző ellenes, azt használni kell, és valóban egy informatív dolog. De ha előttem felvillan egy féklámpa, és ezért a köztünk lévő távolság csökken, akkor én fékezek. És teljesen mindegy, hogy kanyarodik az előttem lévő, átszaladt egy ufó az úton előtte, vagy meglátta a sebességmérő hatóságot. Ha lassul az előttem lévő, akkor ha indokolt én is lassítok. Ehhez csak többletinformáció ha jelzi nekem a sárga villogóval hogy azért lassít mert be fog kanyarodni, de véleményem szerint nem az ő kanyarodása, hanem a járművének lassulása a számomra fontos információ, amit automatikusan jelez a féklámpája.
Következő: »»   2874 / 3619
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem