Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Renault elektronika
Témaindító: Ifjbockgaben, idő: Dec 12, 2009
Témakörök:
Sajnos izzitás van.., hibakód is csak az a gázpedál poti egyikfelére vonatkozik., de ez a hiba inem okoz teljes, indithatatlanságot, mert féktisztitóval ezzela hibávalis elindul..,ez jó ötlet a járomotornál is kiiolvasni.., most nem tudom kiprobálni ,de nem felejtem el.
Köszi!
A hibás potival elindul..
Van e fordulatszám, nincs e szinkronizációs hiba? Mennyi a nyomás az indítózás alatt?
Öninditózás alatt.élőadatban :
2.Fordjel van : kg 250Rpm 2.Nyomás max 60 Bár 3.Üzemanyagnyomás és tőltőnyomásszelep, alacsony nyomású pumpa kivezérelhető 4.Szinkronizálás: bekapcsolva (fogalmam sincs mire való stb..)
Azt olvastam hogy inditáskor kb150 Bar nyomásnak kell lenni az indithatósághoz.., nálam ez kb max 60 bar.., vajon miért ilyen alacsony??? Hibakód persze nincsen..
Hali!
Az nagyon kevés szerintem. Vagy az injektorok döglődnek és sok a visszahordás, ezért nem tud elég nyomást létrehozni. Vagy maga a magasnyomású pumpa döglött be. Ezeknél a Common Rail rendszereknél nagyon figyelni kell a üzemanyagszűrőre és az üzemanagyra. Ha bekerül valami kosz, akkor jó eséllyel hazavágja a porlasztó csúcsokat, ha megsérül a pumpa belseje, akkor a leváló fémdarabkák miatt öngerjesztő módon tud megdögleni a magasnyomású. Én már megtanultam, soha ne tankolj mezőgazdasági dízelt bele! Illetve a kis magán kutakat is messzire el kell kerülni. Szerencsére még nem kellett magasnyomásút cserélni, de két porlasztóm már bánta. Bárhogy is nézzük nem jössz ki olcsón. A felújított porlasztó darabja majdnem 40eFt volt (és érik a másik kettő cseréje is), gondolom a pumpa sem lehet jobb árban. Mondjuk az nagyon furcsa, hogy nincs semmi hibaüzenet. Én megnézetném olyannal, aki sokat foglalkozott már Renault-val és rá tud nézni Renault Clip-el.
Hello
Egy Clip "utánérzéses" Blueth-s Renault.com-al vizsgálódgattam., ami persze sokkal gyengébb a Cl.p-nél., de a nyomásrésznél a legfontossabbakat talán mutatja., a hiányzó hibaüzenet érdekes dolog : Nemrég volt egy Astra H C.R -BOSCH- tól :Magasnyomású szivattyu ékje ment el.,"szabadonfutott" az ékszij tárcsa stb.., semmi hibakód nem volt gyári Opcommal..,összegezve : ezekszerint ,felépülni nem tudó ,elégtelen nyomás miatt nem indul, csak féktisztitóval??? Köszi!!!
Nagy valószínűséggel. Jobban már én sem értek hozzá, de rákeresve a neten erre utaló írásokat találtam.
Köszi
Visszajelzek majd.., mi lett a vége.
Szia!
Kisnyomás van? 2-3bar kb. Az elektromos szivattyú, ami feladja az anyagot a nagynyomásúnak. 60 bar van indítózáskor? Ha a kisnyomású jó, akkor vagy a nagynyomású vagy a rajta lévő szelep rosszalkodik, vagy valamelyik befecskendező ereszt vissza túl sokat(vagy mind egy kicsivel többet. Abból,h.beindítás után rendben van, vagy a kisnyomásúra vagy a bef.szelep(ek) re tippelnék. Elsőre
Nekem 135.000km-nél kellett 4 porlasztót felújítani, és vele együtt a magasnyomású szivattyút is.A szerelő ideadta a kopott alkatrészeket, meg a fémreszeléket amit az üzemanyag rendszerben találtak átmosás után.Azóta csak "rendes" kúton tankolok,meg minden tank gázolajba öntök 2-3dl 2T olajat.Ja és hibaüzenet nekem sem volt, csak nehezen indult, és egyenetlen volt az alapjárat.A felújítás óta már 100.000km-t mentem vele.Clio 1.5dci 80LE 2002-es.
Kisnyomás van feltehetőleg, mert egyrészt hallani is, másrészt ha a hollandi meglett lazitva miközben berregett a szivattyu, akkor jött ki üzemanyag...,bár ez a " proba" utólag nézve talán nem annyira 100%--osnak tünik.,a nyomásszabályzó szelep is "rezeg" , bár ez megintcsak durva proba., talán kivehettük volna kicsit megjáratni?? Ijesztő a hozzáférése.,
Egyébbként max 60 bar inditózáskor, ez biztos. Ha csak egy szelep ereszt vissza , de az brutálisan az már elég hogy ne i nduljon ? Gondolván hogy ennek esetleg nagyobb a valószinüsége minthogy hirtelen kettő romlott el? Egy visszafolyásmérés, összehasonlitás alapján, ilyenkor elöbbre vihetne esetlg? Köszi
Akkor jól belefutottál, nem irigyellek. Ha figyeled a hangját, akkor észre lehet venni mikor kezd nem megfelelően porlasztani. Sokkal jobban fog kopogni, mert túl erős lesz az égés. A Clip szoftver ki is írja, de csak járó motornál, nem tárolódik el a hiba.
Sziasztok!
Valaki megtudná mondani hogy kell ezen a R.Espace 2.2 Dci., 2002.,.,Bosch Edc15.., egy korrekt résolajszürést végezni.., referencia értékek megadásával.,esetleg némi fejtágitóval megspékelve.... köszönöm
Sajnos nekem ezen a ponton fogyott el a tudományom.
Azért nagyon köszi!
esetleg más önként jelentkező ugyanerre a témakörre?
https://www.youtube.com/watch?v=n8wdYU4D3S8
Az autón a tesztet itt láthatod, alatta millió videó, hogyan kell összeállítani a méréshez szükséges tesztelő eszközt(öket),pl.: injektor résolaj furatába megfelelő méretű, átlátszó gumi csövet, azt bele egy mérőedénybe, visszafolyó ágat ne felejtsd el dugózni. referencia értékeket a javítási utasítása adhat. Az alap, hogy túl nagy mennyiség eltérés nem lehet, indítózáskor sem szabad, mondjuk folyamatosan folynia a gázolajnak visszafelé. Legcélszerűbb, elvinni bevizsgáltatni őket, a résolajmérés, egyébként sem 100% megbízhatóságú, mondjuk az ilyen eltűnő nyomás problémákat, ki lehet vele szűrni. Szerintem legalább 150 bár kell, ha az injektorok okék, akkor a nyomásszabályzó szelep lehet a ludas, aminek adnék még egy esélyt az a tankszűrő, találkoztam olyan szűrőkkel amik teljesen eldugultak, indíthatatlanságot, menet közbeni leállást előidézve. Ha nem résolaj tesztezel, akkor készíts egy vakdugót az injektor nagynyomású csatlakozója helyére és egyesével vakold a nagynyomású csöveket, ahol felépül a nyomás ott a bibi.
A régi normal porlasztócsúcsot is 140-150 bar-ra állítottuk be a padon, szerintem az elektromosnak is kell annyi. Egy oxigén, vagy Co órából egyszerően készíthető egy nyomásmérő.
A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2018
Igen így van, de a common rail rendszernek kell egy kezdőnyomás, amit az elektronika figyel, ha ezt nem éri el, nem is indítja el az elektromosan vezérelt befecskendezest. Ez kb 150-250 bár, típus függő. Az üzemi nyomás fordulatszám függvényében 1500 bar és efölött szinten típus függően.
Hali!
Én itthon próbáltam ezeket az ELM324-es csodákat, de nem sok sikerrel. OBD-hez biztos jók, de ezekhez a régi gépekhez nem igazán, plusz a hozzá való szoftverek sincsenek toppon. Ha sokat kell foglalkozni ilyennel, akkor Renault Clip adapter és szoftver. Ha nem akkor össze kell haverkodni egy Renault szerelővel.
Kedves Sanaxx!
Köszi a tanulságos infókat., tanulmányoztam mindent.., sajnos pechemre még , a válaszod elõtt rákattintottam egy ilyen résolajos videôra, pechemre ez egy R.Clió volt., a szerelö semmi perc alatt, lazån két ujjal lehuzta a résolajtömlõt,visszamenõt lezárta, és szintén pillanatok alatt földugott egy müanyginjekciôs , ablakmosô vezetękkel felszerelt szettet., és gyönyörūen megcsinálta a tesztet...,ugy éreztem ez nekem is menni fog az Espacen.., öt perc mulva márva patikában voltam ,és kemény kb 300Ft kifizetése után már száguldottam is haza.., a nagy csalódás akkor jõtt amikor a tömlöt Clio módra szereltem volna eltávolitani stb..., utánanéztem , látttam hogy az ilyen célra szolgálô szettekben, autotipus adapterekkel történik a csatlakozás.., ahogy Te is irod.
Ha szabad javasolni valamit amiben nem fogsz csalódni, természetesen a R.Clippet nem ideszámitva, akkor Autocom univerzális diagra ės renaultra is., csak renaultra a Renaultcom- t., kézimūszerként az Autel francia autókra való verziôját ( motor, ABS,SRS )
Lényegesen használható információt (az üa.nyomással kapcsolatban) nem mutatna ki ebben az esetben a diagnosztika. Max.azt,h.kevés a nyomás..
És kellene egy bontott résolajcső, amiről leherkentenéd a 4 csatlakozást. Átlátszó ablakmosó csövekkel meghosszabbítani. És 15mp-es indítózás alatt, amelyik"10cm-el hosszabb a másik3 átlagértékéhez képest" az a hunyó. Valami ilyesmi a szakirodalom is.(nem indulás esetén)
AFFA2, 19/09/05 21677127-2 NS5084029-G PIE28113700-7 A SOFT 28113628-7 A V06.50 LCD 21678035-4 A1 ezeket találtam rajta 8200380298--A
A félresiklott ELM327-es szálat kitakarítottuk a topikból.
Nem felejtettelek el! Nyomozok, csak lassan..
Megpróbálom a cikkszám listát leszűkíteni,h.kizárható e tényleg. Ill. a kolegámé is 2005-ös és nincs benne. És igértem neki..
Scenic III tolatóradar elcsendesedett. Érdemes-e biztosíték után kutatni és merre?
Szia,
Mikori gyártmány? Elsősorban nézd meg, hogy kapnak-e tápot a szenzorok, esetleg ha van, akkor egy hibakód olvasóval nézd meg, van-e hibakód.
2010. Mielőtt nekilátok a bontásnak, legalább szerettem volna megtudni, merre találom a biztosítékját.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |