Fórum témák
» Több friss téma |
Nem a Te dolgod, hogy megoldd a problémát. Az ERTMS -ben van rá gyári megoldás, de ha tolómozdonyt is alkalmazni kell, arra is van megoldás a 450 MHz -es sávban, gyári. Csak mindkét mozdonyon installálni kell, illetve ma már minden mozdonyon van valamilyen mozdonyrádió, azon is lehet megbeszélni.
Gondolj bele, fékezni kellene, mert lát az első mozdony valami sín problémát, a hátsó, meg bőszen tolja, mert meghibásodott, vagy csak egy külső zavar miatt kis időre működés képtelen lett a kütyüd. Nemrég volt egy baleset, egy csatolt motorvonat első szekciója siklott, a hátsó meg úgy letolta mint a pinty. Mit gondolsz mekkora vizsgálat lett a vége, hogy ki a felelős, pláne ha személyi sérülés is történt. A vasútbiztonság nem játék. A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2018
Látott már valaki ilyen vezérlést? Bármilyen információ jól jönne a beállításhoz.
Francia nyelvű, de talán megfelel:
CTR45
Vélhetően a 2 milliós megoldást (mutyival együtt) akart 20ezerből megcsinálni, a dolog ezen része becsülendő
A rádiós/mindenféle kapcsolatnál legalábbis a mi területünkön alapvető a rögzítés. Anélkül még az egyébként engedélyes rádiókat sem engedi a forgalom használni. A másik ami aggályos számomra, a 25KV vontatási feszültség. Antenna telepítésnél ez némi problémát okoz . A mozdony fém kasznijából nem szeret közlekedni a rádiójel, főleg az újabb üvegeken keresztül. Külső antennát telepíteni meg elég macerás. Nem véletlenül van speciális antenna a mozdonyok tetején. Oldalirányba meg az elakadás, akadályozás lehet probléma.
A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2018
Mindegy, kösz a semmit.
Semmi köze nincs balesethez, se veszélyhez.
Ez már nagyon OFF !!! A fórum címe: "Elektromos távirányítós kapunyitó" Az összes nem e témáról szóló hozzászólást el kéne távolítani...vagy nem?
A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2018
Igen ! DE ezt miért tőlem kérded ? Van moderálási kérelem a fórumon , a válasz gombtól jobbra a a négyzetben lévő v betű ...
Üdvözlök mindenkit!
Kérdezni szeretném, hogy Proteco Leader kapunyitó Twist 230 elektronikára rá lehet e kötni az iBlue Smart Gate-t? Válaszokat előre is köszönöm.
Hali!
Adott egy BENINCA HEADY kétmotoros vezérlés. A 4-5 ponton van a jelzőlámpa, amelynél a 4 es pont megegyezik a 2 es N pontal. Kérdésem, hogy az N pont, megegyezik e motorok közös pontjáva.? Miért? A lámpát át kell vinnem az ellenkező oldalra, tehát nem a vezérlésnél lévő motornál van. Gondoltam, - 5x1 es MTK vezetéket viszek át, (ebből van nekem sok) és a motor közös pontját adom a lámpának egyszer, (ha ez esetleg közvetlen nulla) a + egy szálon pedig viszem az 5 ös pontot. Bocs. ha nagy hülyeséget kérdezek.
Esetleg egy ellenállás méréssel kiderül.
Szerintem viszont nem lehet közös a lámpa 4-es ponttal, hiszen a motor közös pontját a tirisztor kapcsolja/érzékeli a terhelést.
Szevasztok!
Segítséget szeretnék kérni azoktól akik elyen jellegű kapukat telepítenek és szervizelnek. Van-e olyan szerkezet amelyet hosszú távon megbízhatónak lehet venni? Kevés szervizelést igényel, a befektetett összegnek megfelelően gazdaságos. Mi a tapasztalat a mostanában nagyon akciósított gardengate, és a tecno fogasléces tolókapu nyitóról? Előre is köszönöm a segítséget. Ha valakinek estleg van felhasználható bontott egysége, kérem nyugottan jelentkezhet. Üdv. M.
Megérkezett a Smart Gate modul de a bekötéssel kapcsolatban inkább kérdeznék mint, hogy valamit rosszul kössek be. 4 db vezeték jön ki a modulból. A 2 fekete egyértelmű számomra, hogy a tápra kell rákötni de a másik 2 fehér nem egészen világos számomra, mert a fenti bekötésen amit kaptam és amit nagyon szépen köszönök ott a tápon kívül 4 vezeték van. Ebben esetleg tudna valaki segíteni?
Nem ismerem ezt a kütyüt,de ha a tápvezeték adott és bekötöd, akkor meg kellene mérni hogy a másik két vezetéken mit kapsz ha indító jelet kap. Rövidzárat, vagy feszültséget? Ha csak simán egy relé kontaktus és rövidzár jelenik meg a kimenetén mikor vezérlő jelet kap,akkor az egyik szálat be kötöd a vezérlő Com-jába, a másik szálat meg a Full feliratú sorkapocsba. Így mind a két szárny kinyílik. Ha Com és a Part kivezetésekre kötöd, akkor csak az egyik szárnyat nyitja. De ha feszültséget ad ki, akkor gondolom negatívot mind a két ágon, így viszont az egyiket a Full a másikat a Part kivezetésre kell kötni, mert a Com és a 12v negatív kivezetése belül lehet össze kötve. De mint mondtam nem ismerem ezt a tipust, esetleg egy leírás is jó lenne hozzá.
Közben találtam egy leírást róla Bővebben: Link
Itt egy No-s relé kimenetet ír, tehát akkor az egyik szálat a Com-ba, a másikat pedig a Full sorkapocsba kell kötnöd. Így mind a két szárny nyílik. Ha csak az egyik szárnyat akarod nyitni, akkor vagy veszel még egy ilyet, vagy olyat aminek két relé kimenete van és így mind a két bemenetre rá tudod kötni. A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2018
Az általam mutatott rajzon berajzolták a teljes "FULL – nagykaput (mindkét kapuszárny) működtető bemenet" és a kiskapu "Part" nyitásához szükséges bekötést is.
A Full és a közös (Com) sorkapcsok rövidrezárásával működtethető a teljes kapunyitás... Mellesleg ezt a Twist kapuvezérlőt nagyon nem kedvelem...főleg e miatt: "A két kapuszárny között nyitáskor 4 másodperc, záráskor 5 másodperc késleltetési ido van gyárilag beállítva. Ez az idő nem módosítható." Volt már úgy, hogy ez kevésnek bizonyult, meg nyitáskor egyszerre indította mindkét motort, a leírás ellenére. A lassítás funkcó sincs benne... Olcsó húsnak, híg a leve... A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2018
Mire gondolsz a lassítás funkcióval?Nekem indításkor és megállás előtt is lassít.(Twist230 van)
Köszönöm a segítséget mindenkinek. Sikeresen be tudtam kötni a modult és müködik is. Egyébként eddig nem volt bajom a Twist 230-al és remélem nem is lesz de utólag is lehet külön-külön állítani a szárnyak időzítését és a lassítási funkció is benne van.
És ha esetleg ilyet kötnék rá a Smart Gate helyett akkor akár 2 külön funkciót is tudnék használni értem ezt a kis kapu funkció illetve a 2 kapu nyitására is?
Ennek is csak egy relé kimenete van, így vagy a kiskaput, vagy a nagykaput tudod nyitni.
Bár az az igazság,hogy én magamnak biztos nem szerelnék fel ilyet, de ez az én véleményem. Van a vezérléshez távirányító, amivel mind a két nyitási formát meg lehet valósítani. Vagy ha mindenáron telefonnal akarod nyitni, akkor vannak pl ezek, amibe raksz egy feltöltő kártyát, bele programozod azokat a számokat amik nyithatják a kaput és kész. Emehhez ha jól látom wifi elérés kell, az kint a kapunál megoldható? Amíg távirányítóval 30-50m-ről, telefonnal bárhonnan nyithatod a kaput, addig ennek a wifi-s cuccnak mekkora a hatótávolsága? Bár én mindig azt mondom,hogy mindig akkor nyissuk a kaput,mikor már látjuk, mert nem lehet tudni hogy éppen nem áll-e benne valami.
Köszönöm a véleményedet van benne valami amit írtál. Erre a modulra csak azért gondoltam, mert ez komunikál Amazon Alexával és akkor a telefon nem kell hozzá csak hanggal utasítva tudnám nyitni a kaput. Bővebben: Link
Ha viszont van kettő ilyened, akkor már a kiskaput, és a nagykaput is tudod nyitni telefonról.
A Wifi nálam sem ér ki a kapuhoz, ezért ez az eszköz bent van a lakásban, és vezetéket vittem ki a kapuhoz. Szerencsére a kaputelefon kábelében vannak szabad erek, így viszonylag könnyen meg tudtam oldani. Az 5V-ot pedig a kaputelefon 15V-os tápjáról egy kis DC/DC átalakítóval vettem le. Egyébként 5,1V-al már elindul a kütyü, de egészen furcsa hibajelenségeket produkált. Pl. önhatalmúlag 6-8 ki-be kapcsolást végzett egymás után. Azt hittem néhány hónap állás során megadta magát. Aztán rájöttem, hogy 5,3V kell neki, annyival működik üzembiztosan. Szerintem is kényelmesebb távirányítóval nyitni a kaput, de arra jó ez a Sonoff, hogy ha valakinek adnál távirányítót, de már nincs több, az Ewelinket föl lehet tenni a telefonjára, és nyithatja a kaput, ha szükséges. |
Bejelentkezés
Hirdetés |