Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos távirányítós kapunyitó
 
Témaindító: wital, idő: Ápr 13, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   49 / 137
(#) uniman válasza airween hozzászólására (») Szept 17, 2018 /
 
OK...a vezérlő leírásában ez olvasható:
3-8 Bemenet, a biztonsági fotocellához ..., a zárási munkafázisban.
Normál állapotban zárt kontaktus (NC)
Csak a zárási munkafázisban működik. Nyitáskor nem aktív.

Ha a zárási fotocellát nem használja, hidalja át a 3-as és a 9-es sorkapcsot!

Ha a nyitási fotocellát nem használja, hidalja át a 4-es és a 9-es sorkapcsot!

Ennek ellenére én a 3-8 és a 4-8 sorkapcsokat szoktam összekötni, ha nincs fotocella...
Neked is azt javaslom, hogy a FOTO1 fotocellának a relé kivezetéseit (C-NC) a 3-8 pontok közé kösd be.

Persze a meghibásodott fotocellák is tudnak vicces működést okozni...vagy bogarak által beszennyezett belsővel.
A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2018
(#) airween válasza uniman hozzászólására (») Szept 17, 2018 /
 
Hello,

Idézet:
„Neked is azt javaslom, hogy a FOTO1 fotocellának a relé kivezetéseit (C-NC) a 3-8 pontok közé kösd be.”
- nekem igazából az a bajom, hogy ez most így van, és ennek ellenére nem működik .

Mivel a fotocella vevőt nem igazán néztem meg, és csak feltételezem, hogy abban relé kapcsol, tehát elvileg mindegy, hogy a C-NC bekötés az a 3-8 vagy 8-3, azért én naívan megpróbáltam fordítva is , hátha valami félvezető kapcsoló van, vagy a C közös a táp valamely pólusával - de semmi változás.

A 3-9 és 4-9 kötéseket szerintem fontosak, a 4-8 pl nem működik, azzal már szívtam egy 2 órát, mire észrevettem, hogy 4-8 van, nem 4-9, és úgy nem működött. Arra gondoltam, hogy a kontroller mér valami áramfelvételt a fotocella adó és vevő tápon, és ha nem folyik áram, azt hibának veszi...

Mindenesetre köszönöm az eddigi fáradozásokat és figyelmet, igyekszem valamit megfejteni belőlük .
(#) uniman válasza airween hozzászólására (») Szept 17, 2018 /
 
Esetleg még megpróbálhatod a fotocellát bekötni a "FOTO 2 nyitáskor és záráskor aktív fotocella" helyére, a "FOTO 1"-et pedig átkötöd...vagy már ez is meg volt?

Az a meglátásod, hogy "a kapu most ennek a logikának megfelelően működik", ez nem biztos, hogy OK, mert a kapumotor a kapu jobb és bal oldalára is felszerelhető...és ilyenkor bizony át kell cserélni néhány vezetéket. Én is szívtam már párszor ezzel...pl. az 1 perces "automata zárás" bekapcsolása a vezérlés menüjében nagyon hasznos ez ügyben.
A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2018
(#) airween válasza uniman hozzászólására (») Szept 17, 2018 /
 
Idézet:
„Esetleg még megpróbálhatod a fotocellát bekötni ... ...vagy már ez is meg volt?”
- nem.

Ez egy kb 6 éve működő kapu, amiben a vevőhöz kimenő kábel tuti, hogy sérült (több ér is, az okot nem tudjuk), és valószínűleg maga a vevő sem megy már.

Csak fotocellát cseréltünk (adót és vevőt párban), ill most ki van húzva egy riasztókábelből a pótlás.

Idézet:
„Az a meglátásod, hogy "a kapu most ennek a logikának megfelelően működik", .. ...és ilyenkor bizony át kell cserélni néhány vezetéket”
- a fenti miatt szerintem ez sem áll.

Ami infó még jól jönne, hogy magát a kontrollert lehet-e tesztelni valahogy, vagy resetelni, vagy van-e olyan hibajelenség, amit leírtam (és - tudom, hogy csak szerintem - nem logikus).
(#) uniman válasza airween hozzászólására (») Szept 17, 2018 /
 
A leírás 14. oldalán le van rajzolva "az alapértékek visszaállítása". dE...rP
Ezután újra kell programozni.
Persze nem árt előtte az összes paramétert felírni egy papírra.
A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2018
(#) uniman válasza airween hozzászólására (») Szept 17, 2018 /
 
Még a "riasztókábel" nem tetszik nekem...van olyan azokból, hogy vasból van, és csak vékony rézbevonatos. Amúgy is általában min. 0,5 mm2 keresztmetszet az előírás. A nagyfeszültségű kábelektől távol, külön csatornában vezetve...
A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2018
(#) airween válasza uniman hozzászólására (») Szept 18, 2018 /
 
A kábelcsere még tervben van, egyelőre jó lenne látni, hogy működik.
És igen, ez a "klasszikus" riasztókábel: 6x0,2mm2 + 2x0,5mm2, sodrott. Nagyfesz nincs keverve.
(#) airween válasza uniman hozzászólására (») Szept 18, 2018 /
 
Üdv,

kipróbáltam: ha a 3-8 és 4-8 pontokat zárom rövidre, akkor is EF hibát ad.

Lefényképeztem, nem tudom, erre gondoltál-e.

Az nem lehet esetleg, hogy a fotocella teszt ténylegesen tesztel valamit, pl leveszi egy pillanatra a tápot az adóról és/vagy a vevőről, és nézi, hogy megszakad-e közben a 3-8/4-8 (amennyiben van nyitás irányú védelem)? És a korábbi fotocella ezt kezelte, az újban meg valamiért nem enged el a relé arra az időtartamra?

Visszakötve a 3-9 és 4-9 párokat, fotocella nélkül teljesen jól működik az ajtó (mármint zárási védelem nélkül).
(#) uniman válasza airween hozzászólására (») Szept 18, 2018 /
 
Én már próbáltalak rávenni a fotocella teszt (ideiglenes) kiiktatására...de ha te ezt nem vagy hajlandó megtenni, akkor sajnos nem tudhatjuk, hogy mi történik ez esetben.
A FC jelzés "kilőhető" a vezérlés menüjében...(P8...No-ra állításával)

Arra sem emlékszem, hogy leírtad volna a régi és az új fotocellák típusát...

Én most éppen egy nem szokványos fotocellákkal akadtam össze...egy Came ZF1N vezérlés és FROG motorok bekötése közben...


Ugyanilyen vezetéket használok, de a tápot a két 0,5 mm2-es vezetéken viszem a fotocellákhoz...

Felhasználói kérésre javítva.
A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2018
Moderátor által szerkesztve

CAME_DIR.jpg
    
(#) airween válasza uniman hozzászólására (») Szept 18, 2018 /
 
Ezt a kiiktatást valszeg azért nem értettem (és mintha akkor is valami ilyesmit írtam volna), mert az FC nem a fotocella hibája, hanem a zárt végállás jelzése (ami akkor hiba, ha nincs teljesen zárva a kapu).

Így viszont most értem, megtaláltam a doksiban, kipróbálom.

Viszont - gondolom - ezt a tesztet nem véletlen tették bele, így nem lenne célszerű úgy hagyni, ha netán elindulna a helyes működés. Ez esetben a megoldás az lenne, hogy veszünk másik fotocellát?

A régi fotocella RF31-es volt, az új FT07.

A tápot (24V DC) a riasztókábel 2 0,5mm2-es vezetékén viszem el (piros és fekete), a maradékból 2 0,2mm2-es a relé.
A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2018
(#) airween válasza uniman hozzászólására (») Szept 19, 2018 /
 
Kiiktattam a fotocella tesztet, ezzel megszűnt az indításkor megjelenő EF jelzés, és működik a kapu .

Köszönöm szépen mindenki segítségét, uniman fórumtársnak külön a türelmét!


Ezek szerint van olyan fotocella pár, ami nem felel meg a tesztnek? Tehát a gyors ki/bekapcsolás - már ha ez a teszt - műveletet nem veszi észre?
(#) zsoltee0001 válasza airween hozzászólására (») Szept 19, 2018 /
 
En azt hittem ezzel kezdted.
Egyebkent nem tudja valaki mi ertelme van ennek a fototestnek?
Mert en csak a szivatast latom benne. Foleg ha az ember egy tipusidegen vezerlessel talalkozik.
(#) uniman válasza airween hozzászólására (») Szept 19, 2018 /
 
Hello! Bocsi valóban összekevertem a "fotocella teszt hiba" kijelzését, ami nem "FC", hanem "EF" helyesen...
(#) airween válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Szept 20, 2018 /
 
Én most találkoztam ilyennel először (mármint mind kapuvezérléssel, minde ezzel a védelemmel), és szerintem baromi nagy ötlet.

Szerintem az a lényege, hogy a fotocella által adott hurok valóságát ellenőrízze. Mi garantálja azt, hogy a hurok nem azért van, mert a melós előző nap belevágta a kábelbe a vésőt, és azóta akármi van, mindig él a rövidzár? Mi van, ha X év után beragadt a relé?

Ez pár ezer Ft-os tétel, ha a kapu rácsukódik a kocsira, az meg pár 100e . És akkor még nem is sérült meg senki, ugye.

Közben kipróbáltam a régi fotocellát, és úgy néz ki, működik, tényleg "csak" a kábel szívatott, így inkább visszarakom azt, és visszaélesítem a tesztet .

Köszi mégegyszer mindent.
(#) airween válasza uniman hozzászólására (») Szept 20, 2018 /
 
Legyen ez életed legnagyobb tévedése .

Köszi mindent.
(#) zsoltee0001 válasza airween hozzászólására (») Szept 23, 2018 /
 
Megmondom őszintén, már rengeteg féle infra hibával találkoztam, de amit felsoroltál még sose fordult elő, eléggé esélytelen, hogy egy 4 eres kábelbe pont a NC szál záródjon össze úgy, hogy közbe a 24V nem sérül.
Egyébként drágább (H**mann) ipari változatnál csak a saját infráját fogadja, ha át van kötve akkor végig nyomni kell lecsukáskor, kell csinálni egy átverő áramkört, hogy jó legyen
(#) airween válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Szept 24, 2018 /
 
Értem, de mi van, ha a relé ragad össze? Tudom, hogy nem folynak akkora áramok, de én megértem a tervezőt. Enni nem kér .
(#) zsoltee0001 válasza airween hozzászólására (») Szept 27, 2018 /
 
Ilyen helyeken micro reléket alkalmaznak (omron) irgalmatlansok impulzust elvisel és valóban nem ragad össze az életbe se.
Egyébként amikor először találkoztam a Phototest funkcióval azt hittem ez egy olyan kimenet az infráknak amin csak akkor van 24V amikor elindul a kapu, tehát nem dolgozik 0-24 órába atom fölöslegesen (sok kicsi...) na ennek legalább lenne értelme.
Poén, hogy ez még a napelemesre készített energiatakarékos 24V-os nyitóknál sincs meg
(#) Rollland hozzászólása Szept 30, 2018 /
 
Üdv mindenkinek!

Van nekem egy egyszárnyú proteco leader 5 kapunyitóm. Twist 230v vezérléssel.
Hogyan lehet azt megoldani, hogy wifin keresztül telefonról vezéreljem a kaput?
Kérek valakit aki ebben tudna segiteni. Nézegettem én a wifi kapcsolókat, csak azt a részét nem értem hogy milyet vegyek, és mit hova kössek???!!!! Talán az implzuskapcsoló helyére bekötni???? Van erre megoldás egyáltalán???

Aki segitene ebben az kérem küldjön egy linket a kapcsolórol, és a bekötésről ha van lehetőség, vagy írja le mit hova kössek..

Előre is köszönöm a segítséget!!!
(#) zsoltee0001 válasza Rollland hozzászólására (») Szept 30, 2018 /
 
Szia
Sonoff tipusra keress rá, 2 kimenet van rajta, 1 a 220-as bemenet és egy NO bemenet amivel kapcsolni lehet és igen, az impulzuskapcsolóra kell kötni. mobil app-al lehet kapcsolni ki-be, viszont amire nem jöttem rá, hogy lehet nyomógombként használni, mert ugye esetünkbe nem jó ha bekapcsolva marad, ki is kell kapcsolni és akkor ez már macera mert kedves felhasználó tutira úgy hagyja.
(#) jdani hozzászólása Okt 12, 2018 /
 
Üdv. Mondjuk nem kapuniytó távirányítórol szól a történetem, de hasonló.
Szükségem lenne egy megbízható RF távirányítóra, ami kb 4 nyomógom L H jelét vinné át kb 1km-re.
A probléma az (ha az egyáltalán) hogy vasúton, mozdonyokba használandó lenne, és kérdés hogy a 3kVos vezeték nem-e zavarná az átvitelt.
Vannak ezek a 433MHzes távirányítók, de tapasztalataim szerint, nem megbízhatóak.
Mit ajánlanátok?
(#) puritan válasza Rollland hozzászólására (») Okt 12, 2018 /
 
A Sonoff Basic (és műanyag házba szerelt társai) nem a legjobbak kapunyitásra, mert a kimeneten a bemenet 230V-ját lehet ki vagy bekapcsolni. Az Ewelink szoftverben ha adsz egy parancsot, a kikapcsolt kimenet átvált bekapcsoltra. Utánna pedig fordítva. A kapuvezérlőnek pedig nem ez kell. Az egy impulzus-szerű jelet vár, mint amikor egy nyomógombot megnyomsz egy másodpercre, aztán elengeded.
A Sonoffnak van egy másik változata is, ami ezt tudja. Erre keress ká az ebay-en: Sonoff Home WiFi Wireless Smart Switch 5V Relay Module
Ennek 5V-os a tápja, dobozolás nélküli, és egy relé van a kimenetén. Azzal azt kapcsolsz amit akarsz. Az Ewelinkben kiadott parancs hatására a relé egy másodpercre meghúz, majd magától elenged. A relé záró érintkezőjét kell a kapuvezérlő megfelelő pontjaira kötni.
Nem ismerem konkrétan a Te vezérlésedet, de rendszerint van rajta egy kapuszárnyakkal jelölt csatlakozó. Ez és a föld (gound) közé kell kötni a relé záró érintkezőjét.

A Sonoff-okról itt találsz magyar nyelvű leírást:
https://www.otthondigital.hu/okos-otthon-88/vezerlesek
Megvenni viszont a kínaiaktól érdemes negyed áron

Valamikor tavasszal csináltam meg a kapumat ezzel. Működött is, de nem találtam praktikusnak, mert egyszerűbb a kocsiban a távirányítót megnyomni, mint a telefont macerálni. Anyuci számára meg különösen egyszerűbb a távirányító.
(#) pucuka válasza jdani hozzászólására (») Okt 12, 2018 /
 
A 3 kV nem zavarja az átvitelt, annál is inkább, mert egyenáram. A mozdony vontató motorjai, vezérlések, segédüzemek motorjai annál inkább.
Ha véletlenül eszedbe jut vasúton használandó eszköz fejlesztés, annak meg kell felelni a vasútbiztonsági követelményeknek. (mindenhol a világon)
Az 1 km távolság, ha ez követelmény, akkor ilyen rádiós eszközt nem lehet ITO frekvenciákra készíteni, de van a frekvencia készletben kifejezetten vasúti felhasználásra kijelölt frekvenciák. Ezeket viszont csak az illetékes frekvencia gazdálkodási, és vasúti igazgatásokkal együttműködve lehet piszkálni. Ha elkészült a szerkezet, vizsgáztatni kell frekvencia gazdálkodási, és a vasútbiztonsági hatóságnál.
Ha jót akarsz, bele se kezdj egyénileg ilyen projektbe, mert túl macerás, és a mire kész a szerkezet, igen sok pénzt kell ráfordítani. Ez csak valamilyen cégnek érheti meg, aki az igényeket is fel tudja mérni, és a gyártást is meg tudja oldani.
Gondold végig, ez nem játék.
(#) JZoli válasza jdani hozzászólására (») Okt 13, 2018 /
 
Ha magáncélra használod, az még talán oké, de az az 1Km elég sok. Ezek a sima kis adók-vevők ebben a környezetben biztosan nem tudják. Ide nagyobb hatótávolság kell. Nem lenne jó esetleg mobiltelefon hálózaton keresztül? Egy GSM pager sok esetben használhatóbb. De ezt csak mint ötletként írtam, biztosan van más megoldás is, de a hivatalos használat, mint előttem leírták elég körülményes.
A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2018
(#) jdani válasza pucuka hozzászólására (») Okt 14, 2018 /
 
Szó sincs itt olyanról, hogy a vasútnak készítenék valami vezérlést. Ez magáncélra készülne.
(#) kaqkk válasza jdani hozzászólására (») Okt 14, 2018 /
 
Talán bakter lettél és ébresztést szeretnél ha 1km re van már a vonat a bakterháztól ? Hogy legyen időd leengedni a sorompót ??
(#) jdani válasza kaqkk hozzászólására (») Okt 14, 2018 /
 
Nem Toló és húzó mozdonyvezető közti kommunikációt szolgálná. (kommunikáció alatt azt értem, hogy a vevőnek 4 különböző színt kellene kivilágítania)
(#) kaqkk válasza jdani hozzászólására (») Okt 14, 2018 /
 
Akkor mégsem magán célra kell , volkitolki és szóban kommunikálhatnak ..
(#) jdani válasza kaqkk hozzászólására (») Okt 14, 2018 /
 
De ide fény jelzés kell, arra keresek megoldást.
(#) kaqkk válasza jdani hozzászólására (») Okt 14, 2018 /
 
Majd a vasút fejlesztőmérnökei megoldják , ha a te " házibarkács kommunikátorod" miatt baleset történik (mondjuk az egyik jelzés leragad ) akkor kit vesznek elő ? Ezen elgondolkodtál már ?
Következő: »»   49 / 137
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem