Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
Szia! Igen!
A középső (sönt-ös)oszlop ki lett véve belőle.
A maradék két oszlopra lett feltekerve fele-fele primer, teljes szélességben szétterítve, és mindkét oszlopra lett tekerve szekunder is, a pimeren szétterítve, két diódával egyenirányítva.
A fojtó egy régi orosz tv hypersil láncszem alakú táptrafója kb 1cm légréssel, valamint kb 100000uf kondi van rátéve pluszban, a gáz után folyást, (mágnesszelep késleltetett lezárása) kondival van megoldva.
Na igen, minden Co trafónak eleve úgy kellene kinézni, és gyorsan rájönnének hogy felesleges hozzá a 3 fázis. Általában ilyen képeket csatolnak és csodálkoznak hogy miért nem lehet vele normálisan hegeszteni. Az lenne a csoda ha lehetne vele, és ezek gyári készülékek, csak éppen azt nem lehet tudni hogy milyen célra gyártották.
A Co-hoz alap a trafó minél kisebb szórása, az meg úgy nem fog összejönni ha a primer mellett van a szekunder. És ugyanezért nem jó az 1 oszlop sem. Két oszlop (cséve) kell, és a két oszlopon kell elosztani a primereket rajtuk a szekunderrel. A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2018
Azért azt nem mondanám, hogy feleslegesek a 3 fázisú gépek, azok ipari gépek. Nem is lehet a prakitikerben kapni. Vannak olyan hegesztési helyzetek amikor akkora árammal szükséges hegeszteni, hogy 5 perc után még kesztyűben is eldobnád a 300A-es léghűtéses pisztolyt. Nem véletlenül vannak vízhűtésű pisztolyok.
Ha csinálnánk egy vaktesztet, én biztosan megmondanám melyik az egyfázisú trafós gép, mert az egyenirányítás hullámformája miatt sohasem fog úgy hegeszteni mint egy 3 fázisú. Egyfázisban csak egy inverteres gép tud úgy hegeszteni mint egy 3 fázisú.
Ha leszeded a tekercseket és újratekered az egészet. Hogy ez megéri-e, azt neked kell eldöntened.
Köszönöm, majd még gondolkodom rajta. Jó lenne még ha kicsit vastagabb anyagot is tudnék normálisan hegeszteni és nem kellene olyankor elővenni az inverteres MMA gépet.
Viszonylag könnyű szétszedni, mert csak a hegesztést kell elvágni a vasmagon és le sem kell szedni a csévét. Egy fórumtárunk tekert már újra ilyen jellegű vasmagra szerelt tekercset, bár az 3 fázisú gép volt.
Bővebben: Link1 Bővebben: Link2
Ismét csak nem ipari felhasználásról beszélünk. Nem gondolnám, hogy valaki az 1 fázis 16 vagy 32A-ével akar otthon az udvarom hajót építeni. Nyilván azért kell bele a fojtó meg a kondi, hogy csökkentsék a fesz és az áram hullámosságát, mivel ugye a tekercs is meg a kondi is energiatároló alkatrész.
A szimuláción szépen látszik, hogy 63A környékén 80mF kondival mindössze 1V-ot hullámzik a feszültség, és az áram is csak 10%-ot ingadozik, 59 és 65A között. Szóval messze jobb ez mint sokan gondolnák, csak méretezés meg trafókészítés kérdése. Azaz lehet nagyon jót meg nagyon rosszat is csinálni trafóval, 1 fázisra is. A szimulációban már a trafó hibái is benne vannak, mert raktam bele szórási induktivitást és belső ellenállást is.
Nem látok át a dobozon, így erre nem tudok mit mondani. Azért ezeknél a hagyományos trafós dolgoknál (akár Co akár nem) nem árt felkészülni arra, hogy kell bele jó pár kiló huzal, annak van olyan 3000Ft/kg körüli ára, tehát nulláról kezdve már lehet hogy olcsóbb invertert építeni.
Én azért csináltam hagyományosat mert a trafó már adott volt, évek óta csak kerülgettem mert nem tudtam használni semmi másra, a Co-hoz meg egy előtéttel pont jó lett. És mivel hiperszil, a súlya meg a mérete is úgy a harmada mint általában.
Jogos az észrevétel - köszönöm ! Bevallom, hogy én sem néztem meg a belsejét még egyiknek sem. A CO-t tavaly üzleteltem, a Hetra pedig örökségből származik. Csak úgy felmerült az ötlet, hogy hátha nagyobb teljesítményt lehetne elérni a vasmagjával mint amit a Güde tud. Majd még gondolkodom rajta, hogy megéri-e nekem az átalakítás.
Ilyen kaliberű inverter építése viszont már meghaladja az én képességeimet...
Szerintetek melyik trafónak jobb a kialakítása, melyiket ajánljátok, és melyik a kerülendő ?
Szia!
Nekem is van egy ilyen hetra trafóm mint amilyet feltettél. Ha a söntöt kiszeded belőle, ugyanazt a vasmagot kapod mint ami az én co gépemben van, annyi különbséggel, hogy a Hetra 200-as vasmagja 3 oszlopból áll, és ebből kettő között van egy 40mm-es távtartó a vasmag anyagából, ami az enyémben benne lett hagyva, így 4cm-el több hely van a két csévetest között. Én sosem mértem, vagy számoltam, hogy mennyit tudhat az enyém, a szekundernek 4szál kb 7mm2 es réz huzal van összefogva, a primerre nem emlékszem. 6 fokozat van megcsapolással rajta, 0,5-ös lemeztől 8mm-ig mindent hegesztettem már vele. A 16-os automatát pár perc után 5-ös fokozaton leveri, folyamatos hegesztés közben. A vasmag kb 40cm2 ha jól emlékszem, amire kb 290 menet primer kell, ha jól számolom, ketté osztva a két oszlopra teljes szélességben szétterítve. A szekunder nálam mindkét oszlopra fel van tekerve egyformán, a két primer tetejére, (sajnos már nem emlékszem, hány menet), és két diódával van egyenirányítva, majd párhuzamosítva. A dióda után van 124000uf 100volt kondi, majd a fojtó. A trafót egy relén keresztül, egy kb 20 éve fellelt már akkor is réginek számító bontott VMK mágneskapcsoló kapcsolgatja, a pisztoly kapcsoló meghúzásakor. Régóta készülök egy inverteres co-gépet készíteni, de sajna idő hiányában, még várat magára.
Ilyen az enyém. A burkolatot màr meg lett véve pàrszor a lemez, de sajnos, eddig mindig valami autó kasztniàban végezte.
Nem szép, de jól működik.
Nagyon szépen köszönöm a részletes leírást és az adatokat ! Jelentős "motivációt" adtál nekem, most már csak idő - és persze néhány ezer kemény forint - kell hozzá.
Az automata nem gond 20 A van. És még egy megjegyzés: a VMK mindannyiunkat túl fogja élni...) Idézet: „a VMK mindannyiunkat túl fogja élni...)” Valószínű, és ráadásul van belőle polcon egy új is.. Én 25-ös re cseréltettem a kismegszakítót, így nincs vele probléma.
Tökéletes ! Nem kiállításra készül, hanem munkára...
Jaa, fojtóhoz való vasmagom is van, az kb. mennyi menet ? A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2018
Hello szakik .
Szétszedtem egy régi targonca töltö bikázó apparátot Mindenféle folytótrafóval ellátva voltbenne vagy 5 db kicsitől a nagyig lefotózom .amúgy hegesztőként kaptam. II. Gondolatainkat szedjük össze és egy jól megfogalmazott és nyelvtanilag is helyes hozzászólásban írjuk meg azokat. Helyesen: Idézet: „Szétszedtem egy régi targonca töltő bikázó apparátot. Mindenféle fojtótrafóval ellátva. Volt benne vagy 5 db, kicsitől a nagyig. Lefotózom. Amúgy, hegesztőként kaptam.” A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2018
Moderátor által szerkesztve
Mint a főtrafón, ezen is 4 szál van összefogva, sajnos nem emlékszem, de kb 15-20 között van, a légréssel kell kísérletezni, meg lehet több megcsapolása is.
Az enyém úgy van beállítva, hogy a legtöbbet használt fokozatoknál legyen a leghatékonyabb.
Érdekes nekem is egy bontott VMK kapcsoló van beépítve az Einhell gépembe.
Talán akkor bontottam amikor az első melóhelyemen csináltak valami korszerűsítést. Ez már lassan vagy 20 éve lett bontva. Hiába. Ami jó az jó. Más: Kíváncsi vagyok hogy azóta amióta lecserélték ezeket a régi VMK kapcsolókat hányszor lett már azóta cserélve az új. Amit beépítettem, azt valamikor az ötvenes évek vége felé gyártották. Hibátlanul teszi a dolgát. Igaz amikor behúz és nincs rajta a gépen a burkolat, szól akkorát mint egy startpisztoly.
Igen és ha már nagyon fekete az érintkező, szépen megcsiszolod és ugyanúgy működik mint új korában... Nem az volt a pazarlás, hanem az ami most van drága alapanyagból összedobálnak egy készüléket, amit aztán egy év múlva ki lehet dobni. Oldalakat lehetne erről írni.
így van!
Autóban is és minden másban, mennél újabb, annál megbízhatatlanabb!!
Üdvözlet mindenkinek. Kèrdèsem, kèrèsem az lenne, hogy van egy (a kèpen lèvő) 150-es CO hegesztőm ennek tönkrement a kontrol panel áramköre, mert vèletlenül a nègy sarku csatlakozot forditva tettem rà. Nekem úgytűnik csak egy (az utolsó kèpen làtható) ellenàllàss füstölt el, de annyira, hogy nem làtom a szineit, hogy milyen volt, mire cserèljem. A hiba tünete az, hogy a gèp bekapcsolàs utàn folyamatosan van álhegesztőàram, nem csak a gomb megynyomàsakor. Szóval egy kapcsolási rajzra lenne szüksègem a kèpen szereplő gèpről ès a hozzà tartozo àramkörről. Köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2018
Tegnap hozta a futár
A srácnál vanmég ha valakinek kellene
Szia! Dobj már egy Link-et légy oly kedves.
Írhatnál pár sort hogy mit is látunk.
Nem látom a típusnevét, se munkakábelt, olyan mint ha ez csak egy toló egység lenne
Telefonszámot tudok adni
Linket előkeresem. Görgö az fém fogaskerék műanyag Kék az 1 es Amúgy csak tolóegység de lehetrá rakni áramot is szerintem ezen nem az eurcsatlakozós megoldás a megvalósíthatóbb .. Ez a toló awi géphez volt amúgy vanneki kontroller csatlakozója és pedál csatlakozója és hegesztőgép csatlakozója is camloch csatlakozós ha jólirtam.azis van hoztá KT4 |
Bejelentkezés
Hirdetés |