Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Bojler javítása, kérdések
Pontosan ilyet tettem be, csak nem tudtam a típusát, az eladó javasolta......
Sziasztok!
Az alábbiban kérem segítségeteket! Egy 10 literes Hajdú bojler biztonsági szelepe engedte a vizet. Ki lett cserélve a szelep, a fűtőszál, ki lett vízkőtelenítve. Az új biztonsági szelep éjszaka enged fél liter vizet, akkor is ha nincs bekapcsolva a bojler. Ugyanabban a lakásban a 120 literes Hajdú bojler ugyanolyan szeleppel nem enged vizet, ebből azt gondolom nem vízhálózat túlnyomásáról van szó. Mi lehet a probléma? Előre is köszönöm!
Nézd meg, hogy a biztonsági szelep mekkora nyomásra nyit.
Nem írtad, hogy milyen szelepet szereltél be. Több fajta van, az eldobóstól a használhatóig.
MMG-vel és és egy olasz típussal is ugyanaz a jelenség.
Hogy tudom megnézni hogy mekkora nyomásra nyit?
Sziasztok!
Támadt egy kis gondom, (mikor máskor ha nem vasárnap reggel) van egy Hajdú G80 1-1 gázbojler, talán 2-3 éves és jelenleg nem folyik a meleg víz sehogy sem. A hideg vizes táplálás jónak ítéltem, a visszacsapó szelepnél engedtem ki vizet, majd a hideg vizes kizáró csapot újra nyitva kihallani a víz áramlását a nyitott meleg vizes csapon a kádnál hallom a levegő kiáramlását, majd kis idő után amikor "mintha megtelne" a bojler valami kattan belül a bojlerben majd leáll a hideg víz beáramlás is. Ekkor a meleg vizes csap a kádnál szintén elhallgat. A gáz működik fűt, lekapcsol, ha feljebb veszem elindul, ahol kell lekapcsol. Nem gondolom, hogy azzal résszel lenne baj, a lényeg, hogy nem ad ki meleg vizet egyáltalán. Találkozott már valaki ilyennel? Nagyon még nem akartam szétszedni, nincs szinte semmim itthon hozzá, és nem olyan jó helyen van ráadásul ha kéne hozzá valami, most nincs nyitva semmi.... Van ötletetek?
A vízkőtelenítés csodát fog tenni!
Köszi!Megnézem.....
Azt nem tudod, esetleg, hogy a tokcsőnek szokott baja lenni? Vegyek olyat?
Sziasztok, van egy 5 éves Hajdú 200EK unatkozó bojlerünk és szórakoztat. 1 hónapja volt vízkötlenítés és fütöszálcsere Hajdú szervizpartner által. 3 hét használat után a leoldott a túlmelegedésgátló. Tettem bele újat, de közben kiderült, hogy vissza is lehetett volna kapcsolni. Ez az új pedig egy hét után oldott le, de úgy, hogy a kis piros pöcök nem jött ki, viszont kimérve se kép, se hang, és a bojler se melegít. Visszatettem a régit, simán elindult a bojler, de pár óra után megint leoldott. Kénytelen leszek teljesen szétszedni, de nem tudom, hogy mit nézzek, vagy mit mérjek. Köszönöm a segítséget.
Az érzékelőnek a csöve hozzáér a fűtőbetéthez.
Egyszerűen cseréld fel a fázist-nullát , nekem vagy 3 hőkorlátozó csere után árulta el az alkatrészboltos-szerelő ismerősöm ezt a trükköt azóta nincs gond a bojlerrel.
Mi ebben a ráció? Fűtübetét, két kapcsoló (termosztát, hőkorlátozó).
Köszönöm, megnézem.
@kaqkk: nem értem, hogy ez mit változtat, de megpróbálhatom.
Üdv, kis segítséget szeretnék kérni. Konyha felújítás előtt állok jelenleg egy nyílt rendszerű huszon éves alsó elhelyezésű vízmelegítőm van. Ezt szeretném lecserélni egy zárt rendszerű 10 literes Aristonra. Ezen lesz egy biztonsági szelep ami ugye felfűtéskor csepeg. Ezt a csepegő vizet el lehet e úgy vezetni hogy a mosogató lefolyó szifonjába vezetem? Azért merült fel bennem a kérdés mert a gyári beszerelésnél falon kívüli kivezetést ír elő ami nálam tömblakásban nehezen kivitelezhető lenne.(gondolom hogy a szelep hibája esetén akár teljes hálózati nyomással is távozhat a szelepből a víz ezért ajánlják a fenti megoldást)
Optimális esetben ugye..
Rosszabb esetben fázis - fűtőszál - víz -védőföld- nulla a fűtűszál nulla meg a termosztátra ami megy a nullára. Így már nem mindegy mit kapcsol a termosztát. Ha a csere segített, és a visszacsere ugyan azt a hibát okozza, akkor megmérném a fűtőszálat a testhez képest is.
Gondolom kötheted ahova akarod, csak szabad kifolyása legyen, és ne engedje vissza a szagokat.
Idézet: „falon kívüli kivezetést ír elő ami nálam tömblakásban nehezen kivitelezhető lenne.(gondolom hogy a szelep hibája esetén akár teljes hálózati nyomással is távozhat a szelepből a víz ezért ajánlják a fenti megoldást)” Szerintem ezt a részt rosszul értelmezed. Ez a megoldás bármelyik lakásba beszerelhető a leírt módin. Tehát falon kívül, látható helyen, nem bevakolva. Remélem így értelmezted. Egy ilyen szifon kell hozzá, aminek 2 bevezető helye van. Bővebben: Link Azt a 2 csatlakozós rész külön is lehet kapni, de az egész sem egy nagy kiadás. ( 2 eFt) A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2019
Egyre többen csinálják hogy megfúrják egy 3-as fúróval a biztonsági szelepet, onnantól nincs csöpögés. Azon a furaton éppen vissza tud nyomódni annyi víz a többletnyomás miatt, hogy egyáltalán nem csöpög, és semmi más gondot sem okoz, lévén épp csak nagyon kevés víz kúszik vissza (ki kellene számolni, szerintem még 1 deci sincs), és a hőmérsékletkülönbség rovására sem megy, tehát nem fogja azon a furaton keresztül a bojler meleg vize felmelegíteni a csövet előtte. Nálunk is így van tavaly óta.
Akkor elvileg annyi, mintha nem is lenne biztonsági szelep? Ha igen csak egy hátránya lehet, Vízszünet esetén nyitott melegvíz csapnál leürülhet a bojler. aztán hogy ez előfordul-e , és a fűtőszál mit szól hozzá az más kérdés.
A kombinált szelep azért van,hogyha elzárják a vezetéket,és leürítik,akkor a meleg víz ne folyjon vissza a hálózatba,valamint a víz tágulása folytán megnövekedett nyomást csökkentse,semmi köze a hálózati nyomás szabályzásához,arra ott van a nyomáscsökkentő szelep. Az a pici lyuk arra jó,hogy ne csöpögjön a boyler!
Én erre gondolok, ezt fúrjátok meg? Ha igen hol? Vagy nem egyről beszélünk.
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2019
Igen,ez a kombinált szelep,ez nem nyomáscsökkentő,hanem visszafolyás gátló és leszabályzó. Ennek a visszaáramló gátló szelepen fúrunk 2-3 mm-es lyukat,és a tágulási nyomás a vezetékbe megy vissza,nem a csöpögőbe. Persze,ez csak akkor igaz,ha a hálózati nyomás kisebb,mint a beállított túlfolyó nyomás (4 Atü).
Szerinted a csaptelepek nem károsodnak, mivel a megengedett víznyomás így emelkedik ?
Már mitől emelkedne a nyomás drasztikusan!? Nem mehet 4 at-fölé soha,ha a hálózati nyomás nagyobb mint 4 At,akkor már nyomáscsökkentőt kell beépíteni a kombináltszelep elé. Egyébként 6-8 atmoszférát vidáman kibír egy boyler,a csaptelepek 16-20 atmoszférát is kibírnak. Itt nálunk,tatabányán nem ritka a 10-11 bar sem.
Ha a csőbe megy vissza, akkor azon az úton elméletileg a bojler is le tud ürülni, nyitott melegvíz csap, és vízhiány esetén. De akadémikus az egész feltételezés, ha nincs víz úgyis elzárja az ember a csapot, ha jót akar magának. (csöpögő csapot meg ne tartson otthon).
Nem tud,ahhoz túl kicsi a furat,a csőrendszerben a csaptól a boylerig még rengeteg víz van,azt egy 3 mm-es furat nem tudja megszívni,de azt a pár deci víztágulatot(nyomása is van ám neki),azt vidáman visszatáplálja.
A termosztát szemszögéből nézve teljesen mindegy, hogy mit kapcsol. Továbbra sem értem, hogy fázis - nulla csere mit segít a felvetett problémán. Perpillnaat hagyjuk a zárlatot (ha van Fi-relé, remélhetőleg van, akkor ez a kérdés fel sem merül), normál üzemmódot feltételezzünk.
Én nem drasztikus emelkedésre gondoltam, de egy 150 literes bojler térfogata lényegesen több lehet, mint ahova tágulni tud. A csaptelephez mellékelve meg ez olvasható :
Műszaki adatok: üzemi nyomás: 2-5 bar (4 bar fölött nyomáscsökkentő beépítése ajánlott) A nyomáscsökkentő az a bemenő vízre van szerelve, ( nem mindenki szerel ilyet fel ) a vízóránál szintén van visszacsapó szelep. Valahol el kell távozni a kitágult víznek, máskülönben nem csökken a víznyomás. A magasabb víznyomás nem használ a csaptelepeknek sem, hamarabb tönkremennek benne a betétek is.
Tegyük fel, hogy jól elhasználtuk a vizet, már csak 40-45 fokos a bojlerban. Aztán elkezd fűteni (bekapcsol a vezérelt), és felfűti mondjuk a beállított 60 fokra. Ilyen hőmérsékletváltozás mellett olyan 0,5-0,8% a térfogat növekedése. Ha azon néhány deci miatti nyomásnövekedés nem fér el az óráig abban a sok méter csőben, akkor megette a fene. Ott több liter, de inkább több tíz liter víz van (lakás-kertes ház), annak fogja megemelni a nyomását valamelyest az a néhány deci. De ez a legrosszabb eset, ilyen hőmérsékletkülönbség nem nagyon van. Plusz a csapot is nyitogatod néha, szóval tud hova csökkenni a nyomás.
Azért ha ennek a furkálásnak bármi hátulütője lenne, a sok év alatt már csak kibukott volna... Idézet: Megette, lévén a folyadékokat nem nagyon lehet összenyomni. „Ha azon néhány deci miatti nyomásnövekedés nem fér el az óráig abban a sok méter csőben, akkor megette a fene.” |
Bejelentkezés
Hirdetés |