Fórum témák
» Több friss téma |
Ha wifis termosztát kapcsol akkor annak a záró kontaktusát felhasználhatod a padlóköri szivattyú kapcsolására is ha közbe iktatsz egy relét. A relé kontaktusai kapcsolják majd a kazánt és a padlóköri szivattyút egyszerre. Az a lényeg, hogy a kazán felé záró kontaktus potenciál mentes legyen a padlóköri szivattyúé az már mehet sorosan, megszakítva a szivattyú fázisát.
Köszönöm, az elektronikai része megvan a dolognak, a kérdésem az lenne, hogy a szivattyú ugyanakkor kapcsoljon ki, mint a cirkó, vagy esetleg legyen valamennyi utókeringtetési ideje? Ilyen "okosház" szerű készül, internetes vezérléssel, még alakítás alatt van a hardver és a szoftver, azért kérdeztem, hogy kell e neki valami hókuszpókusz, vagy teljesen párhuzamosan kapcsolja a cirkót és a szivattyút. Most még akárhogy lehet módosítani a szoftvert is, nem gond, de amint elkezdődik az érdemi munka, malteros, festékes kézzel nem akarok laptopot nyomkodni
Akkor lenne értelme a dolognak ha BUS kommunikációs lenne a termosztát, mert az tudja a folyamatos szabályzást, modulációt stb. A ki-be kapcsolgatás után nincs szükség az utókeringésre, mert csak elhűtve lesz tőle a rendszer. Amit a kazánnak le kell keringetnie azt megteszi a hidrováltóig és kész. Ha nagyon pontosan akarod még ezt a meleget is felhasználni akkor a padlóköri szivattyúnak csinálsz egy késleltetést ami időben megegyezik a kazán utókeringési idejével és majd akkor kapcsol le.
Ok, pont erre voltam kíváncsi!
Akkor teszek bele egy kis késleltetést.
Sziasztok!
Segítséget szeretnek kérni, esedékes fűtéskorszerűtítés miatt. Adott egy 120m2-es egyszintes 16 éves ház. Nappaliban+fürdők+konyha padlófütés (70m2) 3 szobában radiátor ( már utólag nem lehet padlófűtés). Külön van szobatermosztát a padlóhoz és a radiátor körhöz. Eddig egy kombi cirkó volt + hőcserélővel padlókör, lásd régi elvi kép csatolva. Kondenzációs kazán + 2 kör (radiátoros+padló) lenne az új. Mit javasoltok, mi az ami manapság korszerű, de megfizethető megoldás? Én arra gondoltam, hogy a radiátorokat direktbe kötném, úgy, ahogy most is megy. Padlókörre pedig keverőszeleppel a padló visszatérőt kötném, külön szivattyúval. Ezt is csatoltam. Volt kint szerelő , ajanlott egy megoldást, csatoltam, de az még extra 2 szivattyúval számol, elég borsos áron. Fixtrend T-BOX D-PF, 1 direkt és 1 kevert körrel. Illetve találtam még rendszerterveket itt a forumban, azokból valamelyik?
Mi a baj a mostani rendszerrel? Azt a háromjáratú szelepet cserélném csak le 2 járatú kapillárcsöves thermoszelepre és kész.
padlofutes_elvi.jpeg OK. A kazán saját szivattyújának teljesítményét ellenőrizni kell a rendszer méretéhez. szerelo_ajanlott_elvi.jpg Ha nem K.drága, akkor persze, ez a legrugalmasabb, első ránézésre. Képes lesz a rendszer kizárólag csak radiátorra (vagy kizárólag csak padlóra) fűteni. És persze egyszerre a kettőt is. Ez a többiről nem mondható el. Mert azoknál a radiátorba mindig bele fog keringetni, ha a padlónak mennie kell (magyarul padló+radiátor, vagy csak radiátor üzem) Rendszerterv1a.jpg OK, nagyon kell figyelni hogy a megfelelő esbe szeleptípus kerüljön bele (van amelyik a meleg betáp ágat zárja, meg van ami a visszatérő ágat zárja, nem mindegy és kívülről pont ugyanúgy néznek ki.) A kazán saját szivattyújának teljesítményét ellenőrizni kell a rendszer méretéhez. Rendszerterv1b.jpg Nem tetszik, szivattyúk egymást zavarhatják. Visszafelé áramlás problémák. Rendszerterv1c.jpg Nem tetszik, mi van a padló kereszteződésben? Mitől függ, hogy a thermoszelep felől érkező meleg éppen azonnal visszafordul-e, vagy elmegy a szivattyú felé bekeveredni? -
A mostani rendszert azert cserélném le, mert egyre több a gond a cirkóval, illetve pont van LTP-m+ felujitási támogatás állam részéről.
Idézet: „szerelo_ajanlott_elvi.jpg Ha nem K.drága, akkor persze, ez a legrugalmasabb, első ránézésre. Képes lesz a rendszer kizárólag csak radiátorra (vagy kizárólag csak padlóra) fűteni. És persze egyszerre a kettőt is. Ez a többiről nem mondható el.” De, horror áron (padló része kb 300K) Mi a helyzet a padlofutes_elvi.jpeg verzióval? Kazántól jobbra persze nincs semmi ,a képen még van vegyes is, de az nem lesz. Mivel a radiátoros körök osztóin termo fejek vannak, ezért ha megy a padlófütés, a radiátorok el lesznek zarva, max fürdőkben lévő törölköző szárók mennek, de ott is van termofej, de magan a szariton. Ehhez kell csinálnom elektronikát, hogy 2 szobatermosztás külön vezérli a köröket, és egyúttal inditja a kazánt is. Vagy be lehet rakni egy motoros szelepet radiator körbe, hogy ne menjen, de szerintem felesleges. Padló körhöz meg a csollák féle verzióra gondoltam, lsd csatolt kep. A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2021
Szia!
Idézet: Hát ezt nehéz lesz megoldani ha BUS kommunikációs termosztátot igényelne a kondenzációs kazán vagy kénytelen volnál megelégedni a két pont vezérléssel (mert hogy az nem lesz szabályzás csak ki-be kapcsolgatás). A most meglévő kazánodnak is az lehet a problémája, hogy a visszatérő túl alacsony lehet és folyamatosan elszennyeződik tőle a hőcserélő? „hogy 2 szobatermosztás külön vezérli a köröket, és egyúttal inditja a kazánt is.”
Igazabol egy Thermodul nevű doboz volt a kazán alatt, az volt felelős a radiátor kör indításáért, illetve hozta létre a padlókört, lásd csatolmányok.
Persze lehetne az is, hogy új kondenzációs kazán a régi Thermodullal, csak 16 évesen előjohetnek már problémák (szivattyú,szelepek,hőcserélő). A mostani hőcserélőmnek eddig nem volt baja. Vagy csak az elektromos panelt használom fel vezérlésre, ami kb csak kapcsolgat. A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2021
Rendszer cserénél nem a kazánra gondoltam hanem a többire. Működne az az új kazánnal is.
Óvatosan a radiátor lezárásával. Talán nem jól fogalmaztam. Kazán képességétől függően muszáj, hogy legyen áramlás a radiátor körbe, ahhoz hogy a padló működhessen. pl: ha az összes thermoszelep lezár, nincs áramlás a radiátorok felé. A kazán 60 fokot próbál fűteni, de az áramlás csak annyi, amit a padló kör elvesz. A kazán szivattyú lefojtott állapotban üzemel. Ha a kazán nem tudja kellőképpen lemodulálni magát, akkor túlfűt ki-be kapcsolgat. Ahhoz, hogy elkerüljük a kapcsolgatást: a: legyen annyi radiátoros hőelvétel, ami már (a padló elvétellel együtt) megüti a kazán az alsó modulációs szintjét így nem kapcsolgat ki-be, és közben működhet a padló. b: legyen az előremenő alacsonyabb ezzel a padló elvétele nől, akár 100%-ra, és megint nem kapcsolgat a kazán ki-be. Előbb utóbb a radiátorszelepek nyitnak és belemegy az alacsonyabb hőmérsékletű víz. Erre csökkenni fog a padló elvétele (mivel a padló thermoszelep már teljesen nyitva van és a radiátorok nyitása miatt esik a nyomás a kazán előremenőben). Ezért mondom, hogy padló önállóan nem képes menni radiátor nélkül. Szóval kompromisszum kell/lesz, de normál esetben ez nem okoz nagy kényelmetlenségeket, csak odafigyelést igényel, teljesen jó rendszer lehet. Kazánnál a nagy modulációs képesség jobb. Aztán lehet, hogy ezek a szélsőségek nem jönnek ki valóságban, mert sosem lesznek a thermoszelepek mind teljesen zártak. A padló elvétele is lehet önmagában elég. Ja és a padló csövek oxigéndiffúziómentesek? Ha nem, akkor kell a hőcserélő elé, ahogy most is van.
Koszi, lassan kezdem érteni.
Idézet: „Ja és a padló csövek oxigéndiffúziómentesek? Ha nem, akkor kell a hőcserélő elé, ahogy most is van.” Ha nem az akkor marad a regi padlo modul . Idézet: „Kazán képességétől függően muszáj, hogy legyen áramlás a radiátor körbe, ahhoz hogy a padló működhessen.” Könnyen lehet, hogy ez eddig nem volt jó, mert ejjel biztosan volt olyan, hogy minden radiátor zárva volt. Megoldás lenne, hogy pl furdoszobai törölköző szárítókat direktben hagyom, és nem kapcsolgatom? Idézet: „Kazán képességétől függően muszáj, hogy legyen áramlás a radiátor körbe, ahhoz hogy a padló működhessen.” MOst kb 60 fok megy a 3 radiatorba, ha ezt levenném 50 re, az jót tenne a kondenzációs kazán hatásfokának, illetve jó lenne padlókörnek is, többet venne el. Azonban elég lehet 50 fok a radiátorokban? Nővelni kéne a radiátor (acél) méretét? Vagy csak többet fog menni a szivattyú? Akár az is legyen szinte temperáló hőmérsékleten? pl hálószoba mindig 20? fokos.
Vas radiátor? A csövek réz vagy ötrétegűek?
Réz-Vas nem túl jó kombó egy rendszerben. Zárt rendszerben talán még elmegy. Nem tudom pontosan, hogy mi hogy van ezzel, csak az rémlik, hogy problémás a réz-vas vegyítés ívó víz rendszerben egyik a másik után felzabálódik, fordítva nincs gond. A mostani rendszerre ezek nem érvényesek, mert abban háromjáratú szelep van. Ha elzárod a radiátort, akkor ez a háromjáratú szelep biztosítja az áramlási lehetőséget a kazánnak. Ha nem tud modulálni, akkor ugyan kapcsolgatni fog, de van módja szabadon áramlani. (pont ez a negatívuma is, a háromjáratú szelep valamerre mindig nyitva van, párhuzamosan van a radiátorokkal egy bypass ágként, csökkentve az előremenő nyomást így csökkenti a radiátor tömegáramot is. Tisztán radiátorra nem a lehetséges legjobb, de attól még működik. Hidrováltó (vagy vastag bypass cső) két külön szivattyú? (szerelő ajánlása, csak "diszkréten" felépítve talán kevésbé K.drága) Ha összetekerném 4 db 1" vagy 6/4" réz Tidomból az is tudná nagyjából ugyan azt. Két szivattyúd, keverőszeleped már megvan, pár biszbasz kell még, meg sok munka. Mondjuk a szerelő lehet ilyen ötlettől kapásból kifordul az ajtón.) Ha teljes szabadságot akarsz kapcsolgatás terén, akkor ilyesmi megoldás kell. Ha felfűtöd a padlót, akkor elvileg ott nincs szükség a radiátorral is fűteni. Persze ahol csak radiátor van ott meg muszáj. 50 fokkal is fűteni fog a radiátor, hogy eleget-e, az majd kiderül.
A helyedben én egy primer és két szekunder kört csinálnék.
A mai kondenzációs kazánokat javasolt hőcserélővel leválasztani, olyan rendszertől amibe vas (radiátor, HMV, stb.) van. A két szekunder kört is leválasztanám egy kissebb hőcserélővel, hogy a padlóba ne keveredjen a "fekete" víz. Igaz, hogy több szivattyú kell és egy kicsit drágább a rendszer, de nem lesz vele gondod. Nálam csak egy törölközőszárító van a padlófűtés rendszerembe, és van benne iszapleválasztó is, de így is fekete a víz és évente tisztítani kell.
Sziasztok
Most épül a fütés rendszerem ,vezérlését kéne kitalálni hogy legyen, Vegyes tüzelésűvel fogom füteni az 1000l puffer tartályt és onan lesz levéve 1 kör a radiátoros fütés osztóhoz, 1 kör a padlófűtés osztóhoz ,1 kör a hőcserélős bojlerhez. Radiátor és a padlót hogy kéne vezérelni ? Milyen megoldások vannak ? Szeleppel ? Külön lehessen mind2 az a lényeg, ősszel elég esténként radiátort bekapcsolni az egyből adja meleget padlót csak szezonba akarom használni mikor már éjjel nappal füteni kell.
Szia! Ha csak a vegyeyls lesz a hőtermelő, akkor ezzel a megoldással nem lesz komfortos a hmv és pazarló lesz a megtermelt energiafelhasználás.
A rajzon a HMV hőcserélős bojlerben van egy 1 200 W-os fűtőbetét.
Remélem azért a nyári konyhába van téve, hogy közel legyen a leggyakoribb vételezési helyhez (mosogató/mosdó). A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2021
Nem a távolságra utaltam, hanem a felmelegítésére.
Bojler ahova fel lesz szerelve annak a másik oldalán lesz a fürdő szoba mosdó csap bojlertől 2.5m re van ,a fördő kád csapja 2m kb. De annak a vezérlését megoldom. Azt kitaláltam már.
Lesz 2 merülőhüvelyes termosztát egyik az 1000l tartáj hőfokát méri a másik a bojlerét ,puffert beálitom 60 fok kapcsolásra bojlerét meg 55 fok kapcsolásra hogy ha 55 fok alá hül a viz akkor kérje igy indul a keringető szivatyú de ha nincs 60 fokos viz a pufferbe akkor a fütőbetétet kapcsolja. Lehet nem a legjobban fogalmaztam. Padlófütés és radiátor fütés vezérlése lenne a lényeg hogy hogy kéne.
Esetleg megtudhatnánk, mi volt a koncepció?
Vagyis, "azt láttam, hogy van a szomszédnál egy puffer és azt mondta így kevesebbszer kell begyújtania?" például... Mert ez így egy káosz. - 6 szivattyú. De tudod, azért mert nincs bekapcsolva a szivattyú, a másik még lazán keringeti rajta keresztül a vizet. És minden irányba, össze-vissza is. - Több különböző hőmérséklet. A padlófűtés még elmegy 40 fokos betáppal, a radiátor, a bojler már nemigazán. - Nem tudjuk a kazán típusát/teljesítményét, a padló és a radiátor kb. teljesítményigényét. A vázolt elképzelés elég összetett, több mérő és szabályzó elem is kellene.
A Padlófűtés osztón van termosztatikus keverőszelep és abban ott osztónál belül vissza csapó szelep belül, megoldja hogy 40 fokos legyen a padlóba a viz. CSatoltam képet osztóról is.
És a fütés rendszer rajzáról is. Radiátor lesz 2db 2000x600, 1db 1200x600 és fürdőszzobába törülköző száritó. 85 m2 padlófűtés van letekerve kb 10cm csőtávolsággal (550m) cső A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2021
Idézet: „- 6 szivattyú. De tudod, azért mert nincs bekapcsolva a szivattyú, a másik még lazán keringeti rajta keresztül a vizet. És minden irányba, össze-vissza is.” -Ha mindegyik szivattyús ágnak saját ki-bevezetése van a pufertárolóba, akkor a puffer, mint hirdováltó, szétcsatolja a szivattyúkat egymástól. -A szívott körök nem annyira tetszenek, igen jó lenne a hideg oldalra tenni a szivattyút ,de a rendszer szakaszait abszolút nyomására ellenőrizni kell, nehogy valahol vákuum közelébe kerüljön. -A padlófűtésnek fölösleges 2 szivattyú, megfelelő keverő felépítéssel elmegy az 1 szivattyúval is. Idézet: „-Ha mindegyik szivattyús ágnak saját ki-bevezetése van a pufertárolóba, akkor a puffer, mint hirdováltó, szétcsatolja a szivattyúkat egymástól.” Ez még jó is lehetne. De a képen lerajzoltam az útját, ha csak a kazán szivattyú megy. És megy, mert kell, de semmi köze nem lesz a szabályzáshoz, mert a hidraulika és a jóisten fogja meghatározni, hogy mennyi és hova. Részemről ennyi, Houston over and out...
A padlófűtés osztód rányomásos, értéktartó szabályzású. Ha nem raksz be elé mégegy szivattyút, akkor nem fog működni, mert csak saját magában fogja keringeni a vízet.
Az 50L tágulási karcsú lesz a rendszerhez, számítások alapján lehet kijön az 50L, de hidd el, nagyon nagy lesz a nyomásváltozás, mikor fel van fűtve a puffer. Nekünk 30 fokról 80 fokra 1 barról 2 barra emelkedik a nyomás, ez a maximuma a vegyeskazánnak és itt 85L tágulási van. Javaslom a legalább 100 Litert.
Jó lesz ez a hidraulikus rendszer, csak annyi, hogy a kazán felőli részét (primert) és a fogyasztók felőli részt (szekunder) ne ugyan arra a csonkra kösd a pufferen. Általában szokott lenni legalább 2-2 csonk mondjuk kb 90 fokra eltolva és így be lehet kötni őket, mint hidraulikus váltó, úgy már jó lesz. A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2021
Üdv! én csináltam most vegyi tüzi + kondenzációs kazán vezérlést egy Siemens logo-t programoztam fel . minden szobának külön termosztátja van gyakorlatilag szobánként lehet vezérelni
Lesz előtte ,Rajz elkészült aztán ilyen osztót vettem lesz előtte még 1 szivatyú. Nem vettem még meg a puffert, mert ?
Én is 100l esre gondoltam ahogy számoltam viztérfogat szerint inkább nagyobb. Külön csonkon lesz a Primér meg a szekunder kör az tuti majd aztán ha van hely szekunder rész is több fele lesz padló külön radiátor aztán bojler de majd az akkkor dől el.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |