Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Tápegység/töltő javítása
Lapozás: OK   2 / 3
(#) meslac válasza kowi hozzászólására (») Márc 27, 2016 /
 
Ne a pufferkondikat cseréld először, hanem a primer oldaliakat, ha tudod mérd meg őket, (valószínű nagyon elfogsz csodálkozni a mért értéken) de nyugodtan ki is cserélheted nem nagy összeg az a néhány kondi ára. A kapcsolótápokban általában a primeroldali kondik kiszáradása okoz ilyen fajta hibákat. (nem indul, melegítésre indul, ki-be kapcsol)
(#) erbe hozzászólása Okt 30, 2017 /
 
Hoztak egy 5 V, 2,4 A-es dugasztápot. Terheletlenül 5-4,6 V között lüktet. 220 Ohm-mal terhelve 3-4 V között. Elkók mérve mind jó. Szkóppal nézve impulzussorozatokat ad ki. Vezérlő mütyür SMD hatlábú 62935 jelzéssel. Ismerős valakinek?
Régebben volt hasonló esetem CR6848-as vezérlővel, nem érte meg IC-t hozatni hozzá.
(#) Robi hozzászólása Jan 16, 2019 /
 
Sziasztok!
Van két Sonoff Basic-em, amiből az egyik kb. 1 hét használat után feladta. Be volt kapcsolva, egyszer csak megállt, úgy hogy nem külső behatás érte. Szerintem a tápja alul van méretezve, mert műanyag dobozon keresztül is elég meleg volt. Szerencsére az asztali lámpán (20W) teszteltem, mert biztos mérges lettem volna, ha a kötődobozt újra meg kell miatta bontani.
A kapcsolóüzemű tápegység részével van baj, mert ha külső 3.3 V-ot adok neki, akkor működik. Mellékelek egy kapcsolási rajzot, amit a gyártó adott ki. Ehhez képest annyit változtattak rajta időközben, hogy a pwm ic-t CR1511-36-ra cserélték, amiben benne van a BJT.
D5-ös zener diódán nincs 5V, hanem csak 1. Trafó nem szakadt, szerintem a pwm oldalon lehet a bibi, de némiképp nehezíti a méregetést, hogy a panelen hálózati feszültség is van.
Öröm az ürömben, hogy a másik még jól működik, így azon tudok mérni. A szembetűnő eltérés a pwm ic tápfeszültsége, ami normál esetben 8V, de a hibáson 6 és 8 volt közt változik. SMD alkatrészekről lévén szó, nem nagyon jöhet számításba az alkatrészek egyenkénti kiszerelése. Weller pákával legfeljebb 1-2 alkatrészt szeretnék csak kiszedni, mert tartok attól, hogy több hibalehetőséget eredményezne a művelet.
Szóval, kapcsolóüzemű tápegységekben jártas szakik segítségét, tanácsát várnám, merre induljak. Köszönöm
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2019
(#) gaben78 hozzászólása Ápr 6, 2019 /
 
Sziasztok!
Van egy creative hangfal tápom.Az eggyik kondenzátor van benne megégve.De nem tudom ,
hogy milyen,mert leégett a jelölése.Tudnátok segiteni,hogy milyen lehetett.
Előre is köszönöm a segitséget.
(#) ferci válasza gaben78 hozzászólására (») Ápr 6, 2019 /
 
Szia!
A pozíciójából ítélve a graetz +/- csatlakozásánál van, paralel a puffer elkóval.
Lehet akár egy túlfeszültség elleni alkatrész ( varisztor ) is.
(#) gaben78 hozzászólása Ápr 7, 2019 /
 
Szia!
Köszönöm a választ,de engem az érdekelne,hogy milyen értékű kondenzátort tehetnék be ez helyett.
(#) Bakman válasza gaben78 hozzászólására (») Ápr 7, 2019 /
 
Enélkül is működnie kell, ha nincs más probléma. Ez csak egy túlfeszültség elleni alkatrész volt, nagy valószínűséggel. Ritka eset, hogy csak úgy, normál üzemi körülmények között dob egy hátast, nagy valószínűséggel máshol is van még hiba.

A képről nem tudom biztosan megállapítani de nekem úgy tűnik, van pár forrasztási hiba is a rendszerben, lásd melléklet.
A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2019
(#) barlangos hozzászólása Máj 26, 2019 /
 
Sziasztok!
Szeretném 5 voltra lehúzni egy régi hi-8 sony/samsung kamera töltőjének/tápjának a 7.2v feszültségét de nem megy 6.2v alá. Felfele akár 15voltig is szépen tudom szabályozni de lefele nem megy.
Van valakinek tippje?
(#) Tom39 hozzászólása Szept 13, 2019 /
 
Sziasztok, teljesen laikusként kérek segítséget. Lakóautónkban a töltő meghibásodott.Mindkét akksit töltötte. Egy idő után elkezdett felmenni a a töltőfeszültség 17 V fölé. Azóta nem használom. Valaki vállalja-e a javítását, vagy tudtok-e ajánlani valakit? Segítségeteket előre is köszönöm. Üdvözlettel, Tamás
(#) diamik válasza barlangos hozzászólására (») Szept 13, 2019 /
 
Szia!

Ez a funkció gyárilag lehetséges (mármint a feszültség állítás)? Vagy pluszban szeretnél hozzá egy ilyet?
(#) Tom39 válasza diamik hozzászólására (») Szept 14, 2019 /
 
Szia,
Köszönöm a választ! Intelligens, automata a feszültségállítás. Saját maga állítja be a töltés intenzitását full vagy csepptöltés. Ólom és gél funkciót lehet csak kiválasztani. Az ólomnál 14,4, a gélnél 14,8 V-al töltenek ha jól tudom? Nyáron elkezdett megemelkedni a töltő feszültség folyamatosan emelkedni kezdett 17 V fölé, ami az akkumulátornak nem túl egészséges. Azóta egy egyszerű Lidl töltőt használok, viszont jó lenne ha ez is használható állapotba kerülne. Kiszereltem a lakóautóból megpróbáltam volna feszültség alá helyezni, egy kábellel, de meg se nyikkant elsőre.
(#) pucuka válasza Tom39 hozzászólására (») Szept 14, 2019 / 1
 
Esetleg nem az akku adta meg magát? Ellenőrizni kéne.
(#) Tom39 válasza pucuka hozzászólására (») Szept 14, 2019 /
 
Szia, ez is egy opció, mert valóban nem sokra ezután a géles belső akksi úgy néz ki, hogy megadta magát. 12 V helyett 6V-ra esett a feszültsége, pedig elvileg nem volt rajta fogyasztó. A Lidl töltő automatikusan 6 V-al tölti, majd csepptöltésre áll, mert úgy érzékeli mintha fullon lenne. 12 V-ra nem is tudom kapcsolni.
(#) pucuka válasza Tom39 hozzászólására (») Szept 14, 2019 /
 
Valami külső tápról próbáld meg feltölteni legalább 8 - 9 V ra. Ha nem sikerül, akkor amúgy is kuka. Annyit még megtehetsz, hogy megkeresed rajta a biztonsági szelepet (egy pici lyuk a cellák teteje közepén) és ott injekciós tűvel megpróbálod desztillált vízzel feltölteni. (a lyuk alatt egy gumidugó van, amit át lehet szúrni)
Ha így sem tér magához, akkor már nincs sok lehetőség.
(#) Tom39 válasza pucuka hozzászólására (») Szept 14, 2019 /
 
A töltő áram alá helyezés után már nem kelt életre, pedig beépítve a Led még kigyulladt. Az aksi nem folyékony, hanem tasakos felitatott elektrolit van benne, teljesen zárt, nincs biztonsági szelep. Nincs kipárolgása, ezért vettem beltérre. Egy orosz töltő van vidéken, azzal még megpróbálom tölteni. Nyáron még bírta a hűtőládát. Használtan vettem napelemes rendszerből, és még 3 szezont nálam is ment, ezért csodára már nem számítok. Ezek jó esetben 10 évet bírnak. A kb. 200 EUR-ós töltőt viszont nem akarom kidobni.
(#) pucuka válasza Tom39 hozzászólására (») Szept 15, 2019 /
 
Biztos, hogy van biztonsági szelep, csak kellőképpen el van dugva, fedve.
Az, hogy fel van itatva, az egy dolog, attól még az elektrolitnak folyékonynak kell lenni, legfeljebb nem lötyög. Túltöltés esetén ugyanúgy vízbontás történik, mint bármely akkumlátor esetén. Ez pedig könnyen előállhat cellazárlat esetén, mondjuk az ilyen felitatott/zselés akkunál kicsi az esélye, de előfordulhat, és akkor kidurranhat az akku háza, ami nagyobb baj, mintha a biztonsági szelepen meg tud szökni a túlnyomás.
(#) Tom39 válasza pucuka hozzászólására (») Szept 16, 2019 /
 
Szia, az akkut próbálom feltölteni ha nem sikerül akkor leadom hulladékba. A töltő az ami fontos számomra, arra keresek megoldást.
(#) Joe_001 válasza Tom39 hozzászólására (») Szept 18, 2019 /
 
Szia! A pezsgés 14,3 körül indul meg. Zárt akkut, zseléset 14.1-el illik tölteni.
(#) Joe_001 válasza pucuka hozzászólására (») Szept 18, 2019 /
 
Üdv!
Az oké, hogy hogy folyékony, meg fel van itatva az elektrolit, de ha el kezd pezsegni, akkor a keletkező gáz ellöki a felitatott elektrolitot ami vissza nem nyomódik többnyire. Innentől az a felület nem játszik, ami kapacitás vesztés. Zselés akkut ezért nem töltenek 14,1V-al többel, mert a pezsgés 14.3 körül indul meg.
A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2019
(#) Tom39 válasza Joe_001 hozzászólására (») Szept 18, 2019 /
 
Szia, köszönöm a hozzászólást. Nem igazán folytam bele a töltőfeszültség témába, mert automata a töltő. Az AGM-nél úgy rémlett, hogy a normálnál magasabb töltőfeszültség szükséges. Lehet, hogy rosszul emlékszem?A 6-7 V egy 12 V-os aksinál már nem sok jóval kecsegtet, de egy régi töltőt azért rátettem, hát ha megindul?
(#) Tom39 válasza Tom39 hozzászólására (») Szept 20, 2019 /
 
Jól emlékeztem, ez a Forex Kft.-től származik: "Célszerű hetente, kéthetente vagy havonta (attól függően, hogy milyen intenzív a használat) töltőre tenni, és 24 órán keresztül állandó 16 V-on tölteni. A művelet elején felszalad a feszültség, sokan emiatt hamarabb lekapcsolják a töltőt, de ez hiba. Lényeges, hogy az AGM-akkumulátor megkapja a 14,7–14,8-as töltőfeszültséget (különben elindulhat a halálához vezető szulfátosodás), azaz jó kondiban kell lennie a generátornak.
(#) elektro13 hozzászólása Jún 3, 2020 /
 
Sziasztok!
Egy kapcsoló üzemű tápegység javításában szeretném segítségeteket kérni:
A táp egy 220v- 12v 66A-es ipari táp. Állítólag lecsapta az automatát, ezért került hozzám.
Szétszedtem, a szekunder tápkört lekötöttem. (nincs semmiféle visszacsatolása)
Ha bekapcsolom, az 500W-os izzó a primer körrel sorban fényesen világít, majd kb. 3 s múlva elhalványodik, majd ismét teljes fénnyel ég. Ez folyamatosan ismétlődik. A köztes köri feszültség 270 V, följebb nem nagyon megy. (Ebből lenne a szekunder kör megtáplálva)
Van-e valami ötletek, hogy hol keressem a hibát?
(#) em hozzászólása Okt 2, 2021 /
 
DPS5005 tápegységemben a képen látható alkatrész elfüstölt. Rajzot nem találok hozzá. Esetleg van valakinek és be tudná azonosítani? Köszönöm!
(#) passenger78 hozzászólása Okt 9, 2021 /
 
Sziasztok!
Van egy ezer éves ruszki tápegységem 9-12V DC-t kéne adnia egy sima két állású kapcsolóval váltogatva. Nem volt bekapcsolva szerintem vagy 20 éve. Most gondoltam megnézem, működik -e még. Azt csinálja, hogy ha rádugom a 220-ra, a kimenő feszültség elkezd emelkedni, és 9V-os kapcsoló állásban olyan 5.5 Voltról felkúszik mondjuk 2 perc alatt 8.8-ra, 12V-ra kapcsolva meg kb. ugyanennyi idő alatt 12.05-re. Aki esetleg látott már ilyet: ez "normális" az ilyen régi szovjet cuccoknál? Feltételezem, hogy nem, de a franc tudja, anno a TV-nek is "be kellett melegednie", hogy elinduljon... Ha nem, akkor mi lehet a megoldás? Kondi csere?
Köszi előre is
(#) proli007 válasza passenger78 hozzászólására (») Okt 9, 2021 /
 
Hello! Előfordulhat hogy a nagy kondi ki van már száradva, és a feszültség hatására kezd feléledni.
Az egyenirányítónál megmérheted a váltófeszültséget és az egyenfeszültséget is. Az egyennek a váltónál 1,3..1,4-szer nagyobbnak kell lenni. Meg kell terhelni a tápot pld egy 12V/5W-os izzóval, és megmérni a DC-t a kondin. Ha ugyan akkora mint az AC, akkor "eltűnt" a kondi kapacitása. Meg takarítsd ki az egészet, mert akár a kosz átvezetése miatt is leszabályozhat egy táp.
(#) passenger78 válasza proli007 hozzászólására (») Okt 9, 2021 /
 
Hümm... Úgy néz ki, hogy az évek során ez valóban "ellustult". Lepucoltam. Lemértem, az egyenirányító AC ágán 17.8V-ot meg 14.6V-ot mért (12 és 9V-os kapcsoló állásnál). A DC ágán meg 22.4V-ot, meg 18.4V-ot. Vagyis a kettő aránya kb. 1.26 mindkét állásban.
12V-os 5W-os izzóm nincs kéznél. Egy 5W-os 12kOhm-os kerámia ellenállást kötöttem rá, így a kondin a DC 19.1V, az AC meg 16.6V. Szóval akkor úgy tűnik, hogy nem tűnt el a kapacitás.
Másik érdekesség, hogy most egyből adja a kimeneten a 8.9 meg a 12.1V-ot. Akkor most feléledt a kondi és minden okés? Vajon meddig marad egy ilyen magához tért kondi élve? Cseréljem azért ki?
A két kondi amúgy K50-6 -os aluminium oxid kondenzátor, ha jól nézem a googliban... a kisebb 16V 500MkF, a nagy 25V 2000MkF.
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2021
(#) proli007 válasza passenger78 hozzászólására (») Okt 9, 2021 / 1
 
A 12k az nem terhelés egy ilyen kondinak. Az egyenfeszültség hullámossága a kapacitás és a terhelőáram függvénye. Így kis terhelés esetén, szinte bármilyen kicsi a kondi kapacitása az csúcsra töltődik. Így abból nem lehet a kapacitásra következtetni. Segédlet..
Hogy meddig lesz jó, azt csak Delphoi-ben tudják megmondani. Az orosz kondik között van ami nagyon jó, és van ami vacak. (Általában attól függően, hogy hol gyártották, mert több helyen készülnek.)
Ha van kedved (meg kondid) kicseréled, ha nincs, marad így. 30 évet még úgy sem használod.
(#) passenger78 válasza proli007 hozzászólására (») Okt 9, 2021 /
 
Ok, köszi! Amúgy is rendeltem pár cuccot hestore-ban, hozzádobtam néhány izzót is, majd meglátjuk, arra mit ad.
Amúgy addig használom, amíg végleg javíthatatlanná válik. Mondjuk nem lesz hozzá alkatrész. Ragaszkodom a régi cuccaimhoz, kerül, amibe kerül... családi ereklye...
(#) erbe válasza passenger78 hozzászólására (») Okt 9, 2021 /
 
Van sok olyan kondim, hogy 50 évesen hibátlan. Nekem is volt egy olyan orosz kondim, 500 µF 6 V, ami viszonylag hamar elfáradt.
(#) em válasza passenger78 hozzászólására (») Okt 9, 2021 /
 
Az elkók formázása egy-két évtized pihenés után elmegy, de helyreáll. Utána még simán működnek újraformázás után.
Következő: »»   2 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem