Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   437 / 625
(#) Hp41C válasza erbe hozzászólására (») Dec 18, 2021 / 2
 
Nem lehet magyar a forrás, mert kimaradt:
Hétfőn a TV-ben adásszünet volt.

Nem volt kapunyitó, lakásriasztó, fagyasztó...

Majdnem elfelejtettem:
Sok helyen kézzel húzták fel a vizet a kútból, a sparhelten melegítették, azzal mostak, mosogattak. Nem jutott eszükbe mosógéprt vagy mosogatógépet venni, hogy 80 liter vizet megtakaríthassanak. Kétszer is meggondolták, hogy hány vödörrel hozzanak be.
A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2021
(#) Massawa válasza erbe hozzászólására (») Dec 18, 2021 /
 
Tegnap meg egy neves német TVben panaszkodtak, hogy visszakellett térni ujra a műanyagtáskákhoz, mert nincs papir. Annyira nincs, hogy nem tudnak már ujságot sem nyomtatni, az arra használt papir 100% hulladékpapirból készül. Az meg azért nincs, mert a pandémia alatt lecsökkent a napilapokban a hirdetések felülete ( a TV szerint 80%-l) igy az ujságok terjedelme is csökkent, igy nem maradt annyi hulladék sem.
Azért meg szintén a pandémia miatt sorbaálltak a internetes boltok, ahonnan ugye csak csomagolva juthat el az áru a vevöhöz.
Igy nem maradt más hátra, hogy ide zöld agymenés vagy oda, a boltokba visszakerülnek a müanyagtáskák.
Ez az amikor a kigyo a saját farkába harap. És ez nem lesz csak a papirral. A fél világ 2 éve már takaréklángon van a klimában abszolut semmi jele sincs ennek, pedig a foszilis üzemanyagfogyasztás is jelentösen csökkent.
(#) sargarigo válasza erbe hozzászólására (») Dec 18, 2021 / 2
 
Fhuu.. Pedig megfogadtam, hogy nem fogok több ilyenbe beleállni..
Nézzük az alap szitut: A hölgy javasolta, hogy ne rontsuk tovább a helyzetünket, a műanyag szatyor a bomlásakor mikroműanyag lesz, amit majd megeszünk (az állatokon keresztül, de közvetlenül is) és műanyag emberek leszünk sok-sok betegséggel. A bácsi ezt nem látta be, hanem kitért. A hölgy elkövette azt a hibát, hogy elkezdett személyeskedni, és elsütötte a generációs szöveget, amivel nyilván megbántotta a másikat. Innen már nincs visszaút, a megbántott felsorol mindent ami eszébe jut, hogy ő mennyivel jobb volt, mint a mostaniak. Természetesen itt véget ér a sztori, a hölgy nyilván erre már nem tud semmit sem lépni.
Csak éppen elsikkadt a lényeg! Mi lesz a szatyorral? Attól hogy mindenkinek igaza van, attól még a földünk tovább pusztul! Nem nyafogni kellene és ujjal mutogatni egymásra, és megbántódni, hanem mindenkinek megtenni azt, ami tőle telik! Amire képes! Ami lehetséges!
Igen, vannak barmok akik a postaládára is autóval mennek, és igen, van aki eldobja a borotvát. A GPS például elég hasznos egy idegen városban, amikor rohanni kell a kórházba. Attól még egyetlen közös csónakunk van, és ha nem foltozzuk be a lyukakat, akkor mind elsüllyedünk!

Jajj, felbosszantottam magam.
(#) Massawa válasza Hp41C hozzászólására (») Dec 18, 2021 /
 
Sőt nem volt internet sem és mobiltelefonok sem voltak az ahhoz tartozo méregdrága és energiaigényes hálozat sem. És GPS sem volt mégus megtaláltunk mindent.
A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2021
(#) Bakman válasza sargarigo hozzászólására (») Dec 18, 2021 /
 
Idézet:
„Nem nyafogni kellene és ujjal mutogatni egymásra, és megbántódni, hanem mindenkinek megtenni azt, ami tőle telik! Amire képes! Ami lehetséges!”
Megnyugtató hogy vannak mások is, akik így gondolkodnak.
(#) erbe válasza Hp41C hozzászólására (») Dec 18, 2021 /
 
Idézet:
„vagy mosogatógépet venni, hogy 80 liter vizet megtakaríthassanak.”

Na ez is szép reklám.
Normál mosogatásnál ~16 l vizet használunk el. Ha kevés az edény, 12-t, ha sok, ~20-at. Ennél többet befőzéskor üvegmosáshoz. Aki nálam mosogatásonként 80 l vizet megtakarít ...
(#) erbe válasza sargarigo hozzászólására (») Dec 18, 2021 / 1
 
Amit legjobban utálok, az a biológiailag lebomló műanyag.
Veszek a boltban egy zsákot. Semmi jelölés nincs rajta, zöld vagy nem. Belerakom a holmimat, amit meg akarok védeni, együtt akarom tartani, stb. Kinti holmik, tehát beteszem tető alá egy polcra. Néhány hónap múlva megyek, mert kell a zsákból valami. A zsákot apró foszlányokban hordja a szél, a holmim szanaszéjjel, már leborult a polcról, viszi a szél, a kutya, ...
A zöld címkéset ugyanígy fogja hordani a szél, csak talán még hamarabb.
Ennél már jobb (lenne) a szervezett gyűjtés. Ami ugyan létezik, csak kiírják, hogy ezt ne, azt ne... Mezőgazdasági műanyag hulladékot és sok más egyebet sehol nem fogadnak el az egyszerű halandótól. Dobja a kukába!
(#) tbarath válasza Massawa hozzászólására (») Dec 18, 2021 /
 
Idézet:
„A fél világ 2 éve már takaréklángon van a klimában abszolut semmi jele sincs ennek, pedig a foszilis üzemanyagfogyasztás is jelentösen csökkent.”

Jaja, mert a klíma az instant, ha ma 22 helyett 21 fokra állítom a fűtést akkor az ugye egyből kimutatható. Nincs semmi tehetetlensége, nyilván...
És persze a világ 2 éve takaréklángon van,a chiphiány, konténerhiány, apámf***a hiány dolgok is ezt mutatják.
Hápersze...
(#) Massawa válasza tbarath hozzászólására (») Dec 18, 2021 /
 
De a sötétzöldektől mást sem hallani. Auto helyett gyalogolni, diszno helyett szoját zabálni, fütés helyett vastag pokrocba göngyölödni stb. Azt soha nem hallani tőlük, hogy ha követjük a tanitásaikat hány 100 év alatt mutatkozna némi kimutathato javulás a klimában.
(#) Bakman válasza Massawa hozzászólására (») Dec 18, 2021 /
 
Azt sem hallani tőlük, hány év alatt omlana össze pl. a villamosenergia ellátó rendszer, ha leállítanák az összes "szennyező" erőművet.
(#) nedudgi válasza Bakman hozzászólására (») Dec 19, 2021 /
 
Önző módon magamat hozom fel példának.
A húsz éves (dízel)csotrogányomban elhasználok körülbelül évi 400 liter gázolajat. Ezzel megteszek nagyjából 6000 kilométert. A Föld erőforrásait menyire terhelné meg, ha elvinném a bontóba, és vennék helyette egy villanyos autót? Mennyit lehetne megtakarítani, hány év alatt kerülhetek a pozitív oldalra?
A meglevő autóállomány szennyezését szerintem leginkább az agyatlan közlekedésszervezés átszervezése csökkenthetné. A tíz évvel ezelőtti 70 perces menetidő mára 120 percre nőtt.
(#) Massawa válasza nedudgi hozzászólására (») Dec 19, 2021 / 1
 
A villanyos autoval alapbol nem lehet megtakaritani semmit. A villanyauto energia igénye még a legrosszabb foszilis autotol is 3-10%-l nagyobb, és ebben nincs benne a hiányzo infrastruktura telepitése.
(#) Ge Lee hozzászólása Dec 19, 2021 /
 
Ha már szóba került a borotva is, muszáj mutatnom egy olyat amit nem kell gyakran kidobni. A 11. éve használom, nem csak hogy a pengék által okozott bőrirritációt felejtette el velem végleg, de azóta semmiféle kenceficét arcszeszt és egyebeket sem kell használnom, vagyis a gyártóknak egyel biztosan kevesebb ilyen üvegcsét és a benne lévő anyagot kell gyártani.
A másik dolog pedig az, hogy ha valami, akkor ez egy igazi mérnöki remekmű és gyártmány ami elég ritka a mai világban. A forgó és álló pengerészeket leszámítva az egész fedél rész műanyag, de még a forgó tuskók is amik a pengéket hajtják, és nem hogy törés vagy repedés de még karc sincs rajta sehol.
És erős a gyanúm, hogy néhány évig még szolgálni fog. Az egyetlen ami kimúlt benne 4 év után az az akku, és ahogy az lenni szokott más egyéb (pl. telefonok) esetében is, na olyat azóta sem sikerült vennem ami a gyárinak akár csak a közelébe ér. A gyári akkuval 1 töltéssel 8 alkalommal lehetett borotválkozni, a csere akkuval ez már csak 4 alkalom volt, de az is csak pár hónapig, utána már csak 2. Azóta csak hálózatról használom.
(#) Kovidivi válasza nedudgi hozzászólására (») Dec 19, 2021 /
 
Ez viszont érdekes lesz:
én is évi 5-6000km-t utazok munkába, viszont elektromos rollerrel. Ezek szerint én 400 liternyi gázolajat megspóroltam, nem kellett autót sem vennem, nem kell később a szeméttelepre szállítanom. Hogy a konnektorból milyen áram jön, azt nem tudom, de az éves áram felhasználásom, még gázolajból előállítva sem kerülne 400literbe (ki lehet számolni pontosan, ha valakit érdekel, 25km-re 12Ah-t használok fel 48V-os akksiból, tehát kb. 600Wh-t, ez 6000km/nél 144000Wh, ami 144kWh, 1kWh áram Bécsben kb. 21Centbe kerül, 30€ évente. Ez komoly...).
Ezzel nem téged nézlek le, és nem is mocskolósádból írtam le, hanem egyszerűen meglepett, hogy 6000km-hez 400 liter gázolaj kell.
(#) sonajkniz válasza Massawa hozzászólására (») Dec 19, 2021 /
 
Ezt azért vezesd már le légyszíves, hogy hogyan kalkuláltad ki!
Az erőművi áramfejlesztés hatásfoka még szénerőmű esetén is jobb, mint az üzemanyag előállításáé.
(energiaszükséglet az adott energia, vagy energiahordozó előállításához
Ezt követően jön a szállítás. Szerintem mire az üzemanyag eljut a járműig, jóval több energiát emészt fel a folyadék alapú energiahordozó szállítása, mint a villamos energiáé. Ha már benne van a járműben a hajtóanyag, villamos gépekben sokkal nagyobb hatásfokkal hasznosul.
Az én olvasatom szerint a te állításod pont fordítva igaz, és a különbség is nagyobb.
(#) lelkes amatőr válasza Ge Lee hozzászólására (») Dec 19, 2021 /
 
Idézet:
„ami kimúlt benne 4 év után az az akku”

Talán kifogtál egy *hibás* darabot.
Nekem is ugyanez a márka van (fekete színben), 2009-ben vettem, a mai napig az eredeti akku van benne, csak a forgókést cseréltem benne pár éve.
(#) Epu2 válasza Bakman hozzászólására (») Dec 19, 2021 /
 
A történet nem kitalált, csak a körítése.
(#) nedudgi válasza Kovidivi hozzászólására (») Dec 19, 2021 / 1
 
Tizenöt éve nem járok munkába. Ez a Budapest-Agárd közötti közlekedés. Oda-vissza 140 kilométer. Mivel általában 20-30 kilónyi csomagom van, és a feleségemet is szállítom, a roller nem jöhet szóba.
(#) sargarigo hozzászólása Dec 19, 2021 / 2
 
Amikor felmerül az elektromos közlekedés, akkor mindig (legalábbis eddig kivétel nélkül úgy volt), hogy a körtét kellene az almához hasonlítani!
Nyilván nincs két ember ugyanabban a helyzetben, tehát nincs egy univerzális megoldás, ami mindenkinek jó. Teherfufarozásra mindig szükség lesz, de ez nem indokolja hogy mindenki szétpufogja a környezetet. Itt a 'mindenkin' volt a hangsúly.
(#) Massawa válasza sonajkniz hozzászólására (») Dec 19, 2021 /
 
Oh mintha az elektromos áramot veszteség nélkül lehetne szállitani. A hőerömű hatásfoka manapság egy kicsit 50 % felett van. Ennek az energiának kb a 80% jut a stekkerbe, ahonnan a mesés e-autodot töltheteted. Azaz még nem mentél egy kilométert sem, de már elfogyott több mint 60%-a gázban olajban rejlö energiának. Innen számolhatsz tovább és cáfolhatod a német tudományos akadémia ( Frauenhof Institut) számitásait.
Ráadásul 300 km-re elegendö energia bárhol elfér egy 20 literes kannában, hogy utra kelj egy foszilis jármüvel.
(#) GPeti1977 hozzászólása Dec 19, 2021 /
 
Azon még senki nem gondolkodott hogy a villanyautó azért jobb mert nem kell váltogatni meg jól gyorsul?
(#) sonajkniz válasza Massawa hozzászólására (») Dec 19, 2021 / 1
 
Kedves Massawa!

Próbáljuk meg helyükre tenni a dolgokat.
Nincs azzal nekem semmi bajom, hogy te szereted a gázolaj szagát, és nem mondassz le róla.
Én sem cserélném le semmi pénzért a V2-es Chopperemet semmilyen villanyjárgányra.
De nem azért, mert tagadom a villanyhajtás előnyeit, hanemm azért, mert a Chopper feelinghez elengedhetetlenűl hozá tartozik a hang, a szag, és a lüktető járás. Persze a nyomaték is, de azt tudja a villanymotor.
Ettől még nem bizonygatom kétségbeesve, folyton a németekre hivatkozva (akiknek a megállapításaira több ellenvélemény olvasható a neten, mint vele egyező), hogy a diesel hajtás jobb. Sajnos nem múlik el nap, hogy ne ácsorognék a dugóban fulladozva a járművek füstjétől.
Én, mint egyszerű halandó, jobban élvezném azt, ha ez a füst mondjuk az óceán fölött lebegne,
vagy találnának olyan megoldást, ami kicsiben ugyan nem kivitelezhető, de erőművi szinten már igen, hogy megkössék a légkörbe pufogtatott szennyezőanyagokat.
Innen kezdve pedig emberi és környezeti oldalról egyaránt a villamosítás a nyerő.
(#) Massawa válasza GPeti1977 hozzászólására (») Dec 19, 2021 /
 
Ezt már nem kell sok foszilis kocsiban sem.
(#) Massawa válasza sonajkniz hozzászólására (») Dec 19, 2021 /
 
Te véded a védhetetlent, és ne keverd a Gizikét a gözekével. A Frauenhof institut mérésekkel pontos számadatokkal dolgozik a német kormány számára, az ellenvéleményeket meg focidrukkerek mondják.
Csapd fel akár a wikipédiát is, ahol megtudod, hogy mennyi az erömüvek hatásfoka ( az atomé nincs ott, mert ott sok minden nem világos, pl a franciák a saját eröműveikben az uránt a piaci ár 20%-rt számolják, a németeknek meg 120%-rt adják
A lényeg az amit leirtam. Mielött az e-autot bedugod a stekkerbe a gazdaság már elvesztette a rendelkezésre állo energia 60%-t.
És ne kevered ide a füstöt meg a büzt mert nem arfol beszélünk, hanem az energiáról. Egy mai modern kocsi alig okoz ilyen büzt. A CO2 meg sima agymenés, azzal kár foglalkozni.
A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2021
(#) sonajkniz válasza Massawa hozzászólására (») Dec 19, 2021 / 1
 
Idézet:
„Mielött az e-autot bedugod a stekkerbe a gazdaság már elvesztette a rendelkezésre állo energia 60%-t.”

Fogalmam sincs, hogy ezt honnant veszed, de lényegtelen is.
Most csak annyit nézzünk, hogy szerinted, a szén kibányászása, erőműbe szállítása, villamos árammá alakítása, töltőfejig eljuttatása több energia, mint a kőolaj felszínre szivattyúzása, finomítóig eljuttatása, lepárlása, végtermék töltőfejig eljuttatása.
Szerintem (hansúlyozom hogy szerintem) ez pont fordítva igaz.
De ha mégsem, még mindíg ott van az, hogy a villanymotor sokkal jobb hatásfokkal hasznosítja az "üzemanyagát". Tehát még a te állításaiddal is minimum egyenértékű.
Ergó a füst meg a bűz marad. A hipermodern dieseleidről pedig inkább ne essék szó, mert mindehol azt olvasom, hogy ami azokból kijön, bár nem büdös és nem látványos, az emberi szervezetre károsabb a régi dieseleknél, mivel olyan apró szemcséket tartalmaz, amiket a tüdő már nem tud kiszűrni és a véráramba kerülve az agyadig is eljutnak.
(#) nedudgi válasza sonajkniz hozzászólására (») Dec 19, 2021 /
 
Teljesen igazad van, egy másik univerzumban.
Ezek az alapelvek, amit leírsz, mindenki által elfogadottak, de sajnos a földi élet már kialakult, az emberiség benépesítette, beépítette ezt a bolygót. Új építésű városok, országok esetén be is lehetne tartani ezeket az elveket, de akkor hol marad a profit?
A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2021
(#) szalamandra válasza Massawa hozzászólására (») Dec 19, 2021 /
 
Felütöttem az általad javasolt wikit.

A német tudományos akadémia:
"német nemzeti tudományos akadémia szerepét betöltő Leopoldina (Leopoldina - Nationale Akademie der Wissenschaften)"
Tehát ez nem a Frauenhof Institut.

A Fraunhofer Társaság egy német kutatószervezet, amelynek 75 intézete van Németországban, amelyek mindegyike az alkalmazott tudomány különböző területeire összpontosít.
Tehát ez sem a FrauEnhof Institut. Úgy látszik olyanra hivatkozol, ami nincs vagy nem az ami.

Szerintem nem mindegy, hogy a Magyar Tudományos Akadémia vagy egy valamilyen tudományos társaság (akármennyire is tudományos és magasszintű) adja valamihez a nevét, valakinek a megbízására. Ugye láttunk már olyat, hogy a megbízó érdekeit szolgálta valamely statisztika...?

Tovább nem folytatom, mert értelmetlen. Mindig eljutok oda, hogy már olvasgatni sem érdemes.

Unalmas már ez az állandó e-autó ellenességed, a német tv, a német vasút, a német kormàny. Nálunk (tudod magyarba), az István az nem Steve, de tőlem a Jenő lehet Eugen.
(#) Kovidivi válasza nedudgi hozzászólására (») Dec 19, 2021 /
 
Így van, ha hozzám egy második vagy 3. ember is társulna, egyből duplázódna, triplázódna a fogyasztásom, plusz csomagot sem lehet szállítani (nagybevásárlás). 50km után pedig meg kellene állni legalább 4 órára tölteni Na meg a végsebesség sem 100km/h. De összehasonlítva azzal, hogy ha autóval járnék, jelentős a különbség. Időben pedig ugyanott vagyok, mintha autóval mennék (ha nincs dugó), a tömegközlekedéssel összehasonlítva pedig sokkal gyorsabb vagyok.
A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2021
(#) Ge Lee válasza sonajkniz hozzászólására (») Dec 19, 2021 / 1
 
Idézet:
„Sajnos nem múlik el nap, hogy ne ácsorognék a dugóban fulladozva a járművek füstjétől.”
Leköltözöl falura, és ott épp fordítva lesz, egyetlen olyan nap sem lesz amikor dugóban kéne fulladoznod. Mondjuk, itt nincs 3 hipermarket sem 2km-en belül... Meg olyan munkalehetőség sem, ami mindenkinek megfelelne és jutna is. Na a fulladozásos dolog azoknak a hozadéka...
A füstödet meg ne akard már még az óceán fölé is kivinni, van ott így is elég. Szívogassák csak a belvárosi népek, erre szokták mondani, hogy amilyen virágot szakítottak hát olyat szagolnak, még ha ez ennél azért picivel bonyolultabb is. A belvárosban pöfögő autók zömében 1 ember ül, mert derogál neki a tömegközlekedés, vagy mert nem felel meg, macerás. Vagy mert még mindig túl olcsó az üzemanyag.
(#) Ge Lee válasza Kovidivi hozzászólására (») Dec 19, 2021 /
 
Csak kíváncsiságból kérdem. Hóban fagyban is rollerezel?
Következő: »»   437 / 625
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem