Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Klíma szervizelés, javítás
 
Témaindító: Atka15, idő: Júl 15, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   79 / 100
(#) Travolta válasza habazutty hozzászólására (») Nov 26, 2021 / 2
 
Csatolom a rajzot.
(#) habazutty válasza Travolta hozzászólására (») Nov 27, 2021 /
 
Köszi. Hasznos kis kütyü. Érdemes összedobni.
(#) rammeradrian válasza antiktelefon hozzászólására (») Nov 27, 2021 /
 
Ha megmagyarázod, hogy amiket kérek, miért értelmetlen akkor abban az esetben nem tudok többet segíteni. Hidd el, nem a levegőbe beszélek, van tapasztalatom ezzel a hibával.

Ha eladó sorba kerül a gép, akkor szóljatok, megvenném.
(#) antiktelefon válasza rammeradrian hozzászólására (») Nov 27, 2021 /
 
Akármennyire mondod, akkor sincs dc lakatfogóm.
Viszont egy csomó mást is írtam, amire nem reagáltál, illetve írtam azt is, hogy akárhány ráindítás után mérve is azonos páron mérhető a más induktivitás, mi a magyarázata ennek?
Amit bedobtak 6 ledes tesztert összerakom majd, mert akkor legalább kiderül mi van, de mivel mind a 6 dióda kimérhető az igbt modulban, ha nem is kap vezérlést, akkor sem tűnik túl megoldhatónak. Tudok akármilyen SMD-t is forrasztani, de a vezérlőpanelen csupa beszerezhetetlen/ programozandó alkatrészek vannak ránézésre.
(#) antiktelefon válasza habazutty hozzászólására (») Nov 27, 2021 /
 
Ok, meg fogom nézni, csak ez vidéken van. Illetve még az tűnt fel, hogy a dc busz nem igazán true RMS multival mérve csak olyan 300V és terhelésre 280V alá is beesik, persze lehet az egész mérési hiba, de nekem az kicsit kevésnek tűnik. A kondik mekkora feszültségűek?
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2021
(#) proba válasza antiktelefon hozzászólására (») Nov 27, 2021 /
 
Idézet:
„mert fit vert, de csak indításkor, utána ment föld nélkül napokat”

Ez egy érdekes mondat, ha a fít leverte, utána kikötötted a védőföldet, és tovább ment, akkor a kompresszort inkább szigetelésre vizsgálnám, illetve a panelen lévő alkatrészek és a hűtőborda kapcsolatát tanulmányoznám alaposan. ( lehet valamely bogár betévedt az alkatrészlábak közé....)
(#) antiktelefon válasza proba hozzászólására (») Nov 27, 2021 /
 
Ez volt eleinte.
Akkor a földet mérve nyilván megjelent a kondik miatt 120V a földön és ahogy gyorsult a kompresszor két irányba kilengett, majd visszaállt 120V-ra és akkor már nem is verte.
De most nem veri a fit semmikor sem, ez még a dióda zárlat előtt volt. A tekercseket régiféle tekerős szigetelésvizsgálóval megnéztem, nem mutat semmi szivárgást.
A dobozban még por sem volt, a diódahíd csere miatt meg szét is szedtem, semmi nincs rajta, ami szivárgást okozna.
(#) rammeradrian válasza antiktelefon hozzászólására (») Nov 27, 2021 /
 
Tényleg nem tudok erre mit mondani. Te kértél segítséget, én próbáltam segíteni, majd támadással reagálsz.

A FI relével történt "konfliktus" számomra most nem aktuális. Egyelőre az a hibajelenség nem áll fent és egy másik "súlyosabb" problémád van, amin ha nem jutsz túl, akkor hiába.

Idézhetnék egy korábbi hozzászólásomból én is:
Idézet:
„Elindítja a kompresszort, elkezd esni a DC Busz feszültség majd letilt. Már mindenre gondoltam a panelen, PFC nem megy, az egyenirányítás rossz, a puffer kondik gyengültek el...”


És a következő hozzászólásodban pontosan ezt mondod te is nyugodtan végigjárhatod ugyan azokat a köröket amiket én is annak idején, végül is abból tanul az ember, csak segíteni akartam.

Az hogy nincs alkalmas műszered nem lett volna baj, ha nem azt mondod, hogy amúgy is hülyeség mérni, hanem, hogy azt nem tudod kivitelezni és nézzünk más megoldást.

Van még más módja is, hogy igazold a hibát, csak az az út hosszadalmasabb.
(#) antiktelefon válasza rammeradrian hozzászólására (») Nov 27, 2021 /
 
Olvastam amit írtál a dugulásról, de nem tartom valószínűnek, mivel az esetek egy jelentős részében 1s alatt leold már a védelem, amikor a kompresszor még közel sem pörgött fel, hanem még csak párat fordult max, vagy annyit se, máskor meg másodpercekig megy. Illetve előtte egy évet ment egész végig bármi gond nélkül, pedig a kültéri át is lett helyezve fél év után, ha bármi kosz lett volna a rendszerben annyi rázkódás csak előhozta volna.
Illetve előtte a fi relé verés, aztán dióda zárlat, aztán 2 óra működés majd random beállás nem áll össze sehogy sem dugulásnak, de meg tudsz győzni, csak tényleg nem tudom ráhúzni.
Még ha az is lenne, akkor sem tudok mit kezdeni vele, nincsenek klímás szerszámaim és nincs rá leírás hogy lehetne ezt bizonyítani vagy cáfolni, úgyhogy ahhoz is kéne akkor valami.
Szerintem nem a DC busz miatt tilt le, mivel annak is van hibakódja, már fejből nem tudom, de amiket írtam valami peak current error és valami lower speed current error amire tiltogatott amilyen kedve volt.
Hogy hülyeséget mér az nem kérdés, ismerem ezt a műszert, fix értéket tudsz összehasonlító mérésekre mérni, de tranziens áramot kizárt ezzel lehessen mérni, a kapott eredmény csak félrevezetne. Persze lehetne a 3 vezetékbe söntöket rakni, de az még mindig nem oldaná meg a tranziens viselkedés mérését, nyilván ha nem a ház falán lenne kint télen és vidéken, akkor ráakasztanék egy 4 csatornás szkópot osztós mérőfejjel és minden kiderülne azonnal.

Viszont ami tényleg érdekelne, az a más induktivitás az egyik kivezetés páron és mindig ugyanazon a kivezetéspáron, szerinted mi lehet az oka, ha ez a megfelelő? Más 3f vagy bldc motoron ilyet még nem tapasztaltam. Azt sem tudom pontosan milyen motor ez, 3 vezeték megy csak, hall elem nincs...
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2021
(#) rammeradrian válasza antiktelefon hozzászólására (») Nov 27, 2021 /
 
Én se azt mondtam hogy 100%, hogy dugulás, hanem hogy járjunk utána.
Amit még érdemes lenne kipróbálni, az az hogy lefejteni a hűtőközeget és ráindítani vákuumban (ha engedi, van amelyik készülék letilt akkor is ha nincs nyomás), hogy akkor miként viselkedik. Pont ma hoztam el javításra ugyan ilyen hibával klímát, bekapcsolta a gazdája, megindul a venti és a kompresszor majd IPM Overload. Ha lesz időm foglalkozni vele, küldök pár infót majd róla.

A kompresszor működéséről annyit, hogy ez egy mezei BLDC motor, csak "sensorless" az az nincs visszacsatolás, hanem (nem tudom hogy fordítsam magyarra) Back EMF elven működik. Kapcsolgatja a fázisokra a feszültséget, és az éppen "nyugvó" fázison visszaméri az indukált feszültséget, abból számolja ki a vezérlés, hogy épp mi történik a motorban.

Nem zárható ki a kompresszor hiba. De fázis és szigetelési ellenállás adatokat se olvastam még, csak az induktivitást. Hogy mivel magyarázom, azt a furcsa induktivitást? Semmivel, nem tudom, de a tapasztalataim alapján nem arra építkezek.

Lakatfogóval valóban nem mérnél pontos áramot, de nincs akkora mérési bizonytalanság, hogy ne legyen értékelhető. Nekem van oszcilloszkópra csatlakoztatható lakatfogóm is, azzal már pontosabban meg lehet mérni, hogy mi történik, viszont erről most kár beszélni.
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2021
(#) antiktelefon válasza rammeradrian hozzászólására (») Nov 27, 2021 1 /
 
Alapvetően elektronikával foglalkozok, nem tudom lefejteni és vákuumozni sem a rendszert (főleg ha a kompresszor sem indul). Ha kizárható minden elektromos hiba, akkor tudok intézni valakit, de fölöslegesen nem engedném le addig.
Abszolút semmi okát sem látom, hogy hibás legyen a kompresszor, de ezek a mérési eredmények eléggé arra utalnak, egy bldc motortól azért szimmetriát várnék. Arra is gondoltam, hogy valami más motorvezérlőről kéne indítani vagy egy sima frekiváltóról, de nem látom át a szelepek vezérlését, nem tudom ilyen terhelt motor vezérelhető-e visszacsatolás nélkül vagy azonnal ki fog-e esni szinkronból, meg hülye csatlakozókkal van tele, így nem olyan poén a létrán táncolva bekábelezni, így emiatt hagytam.
Szigetelési ellenállást nem tudok mutatni szám szerint, kézi induktoros mutatós műszerrel lett mérve, szám szerint nem ismert, de bőven megfelelő, aztán lehet forgás közben összerezeg valami, de a fit nem veri pedig van kettő is, úgyhogy nem hinném.
A legjobb lenne, ha valakinek lenne egy kopott bontott kompresszora, amivel ki tudnám próbálni az elektronikát terhelve, de a ledek is megteszik elsőre.
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2021
(#) rammeradrian válasza antiktelefon hozzászólására (») Nov 27, 2021 /
 
Kompresszorom is van új is és bontott is és 1.5 kW-os BLDC motor vezérlőm is. Sima frekvenciaváltóra ne kösd rá, nem fog működni, ha csak nincs olyan frekvenciaváltód, ami szervomotorok vezérlésére is paraméterezhető. Tied a készülék, vagy te csak javítod?

Alap esetben a négyutas szelep a legtöbb gép esetében hűtés módban van, az neked jó. Szinte biztos hogy elektromos expanziós szelep van benne, de teljesen nem zár el, úgyhogy meg lehet forgatni a kompresszort a szelepek vezérlése nélkül.
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2021
(#) antiktelefon válasza rammeradrian hozzászólására (») Nov 27, 2021 /
 
Régi ismerősömé, így elég sok mindent megcsinálok, hogy működjön, de végtelen idő és költség nem fér bele, illetve előre kell tervezni mindent, mert bő másfél órára lakik vonattal. (Bp-Kajászó)
Ha nem akarnám, hogy működjön, sosem nyúlnék klímához, van elég javítanivaló így is
Régebben volt szervos frekiváltóm, de most nincs, simáról pár fordulat erejére/ alacsony frekire sem lehet jó próbának?
Az UNI-t 4 vezetékes LCR műszerével mértem amúgy ezeket az értékeket, nem kis kínai izével, így ha van másik működő kompresszor, elég hamar ki fog derülni, hogy szimmetrikus-e.
(#) rammeradrian válasza antiktelefon hozzászólására (») Nov 27, 2021 /
 
Nem fog a forgórész megmozdulni (pláne terhelés alatt) ha sima frekvenciaváltóról hajtod. Hülye nyekergő hangot fogsz hallani és zabálni fogja az ampert.

Még egy banális kérdés, a legtöbb (nem mind) kompresszoron ki van vezetve a csillagpont is. 3 vagy 4 csatlakozója van a kompresszornak? Nem lehet, hogy el lett kötve, akár a fázissorrend akár a csillagpont, itt nagyon fontos hogy az inverter UVW és a kompresszor UVW pontjai stimmeljenek? Magyarázná a fura induktivitásokat.
(#) antiktelefon válasza rammeradrian hozzászólására (») Nov 27, 2021 /
 
Gondoltam, de akkor nem is próbálom.
3 vezeték piros sárga fehér egy sarushoz hasonló csatlakozóban és néztem is, a saruk fényesek, semmi nyoma rossz kontaktnak, egy műanyag házban, nem lehet rosszul összerakni.
Magát a kompresszort még nem bontottam ki a szigeteléséből, de meglepne, ha több mérési pont lenne rajta, illetve a hőcserélő fele van aj, jó nehéz hozzáférni, van mit mérni ott?
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2021
(#) habazutty válasza antiktelefon hozzászólására (») Nov 27, 2021 /
 
Nem tudom milyen fesz tűrésűek. A rajzot nem én linkeltem be. A sajátunkat meg nem tudom merre van, hogy belenézzek.
A helyzet az, hogy simán lehet kompresszor hiba. LG kültérivel jártunk úgy, hogy inverter hűtőborda magas hőmérséklet hibával nem indult. Természetesen a borda hideg volt. Már majdnem elkönyveltem panel hibának, mikor jött a gondolat, hogy a mellette lévő kültérivel cseréljük meg. A panel a másik kültériben hibátlan volt, annak a panelja pedig ugyanazt a hibát produkálta. A kompresszor meg volt szorulva. 2 vagy 3 éves alig használt gép. Sajna előfordul. Ha a led-es teszt jó, akkor a kompresszoron kívül lehet még a már említett visszacsatolással gond. Így nem tudja merre jár a forgórész. Ezt is az IPM modul figyeli. Sajna ez esetben is inkább a panel cseréje lehet a megoldás. A fontos a kompresszor hibájának kizárása lenne. A többi jó eséllyel gazdaságosan javítható…
(#) habazutty válasza rammeradrian hozzászólására (») Nov 27, 2021 /
 
Nagyon sok inverteres gépben kapillárcső van adagolónak. Nyílván a belépő kategória, de azért ezekből sok került fel minden márkanév alatt.
(#) rammeradrian válasza habazutty hozzászólására (») Nov 28, 2021 /
 
Minden további nélkül lehet kompresszor megszorulás is (a korábban már említett szerelési hiányosságok miatti szennyeződés okán), de a komolyabb gépeknek van Compressor Locked hibakódja. Mi is a hibakód amire kiáll a gép?
(#) antiktelefon válasza habazutty hozzászólására (») Nov 28, 2021 /
 
Igen, pontosan ez a cél hogy kizárjam a kompresszort. Szerintem dec 6 után fogok arra járni, addig várom a többi tippet, amit ki lehet majd még próbálni
A dobozon lévő rakás szám, a paneleken lévő rakás szám közöl egyetlen egy bárhogy keresve sem ad találatot, így nehéz lenne panelt cserélni mondjuk.
(#) rammeradrian válasza antiktelefon hozzászólására (») Nov 29, 2021 /
 
Ha tudsz küldeni képet a panelről, akkor lehet, hogy tudok segíteni, hogy melyik gyártó melyik szériája.
(#) antiktelefon válasza rammeradrian hozzászólására (») Nov 29, 2021 /
 
Hitachi rac-35wpd, keresek képet, de az összes azonosítószámra 0 találat van, pedig nem vagyok rossz a keresésben.
Először a kompresszort zárnám ki először azért.
A bal fönt lévő 3 számot is próbáltam, az RRZ elejűt is, de olyan van a zöld nyákon is, így az valami nyák azonosító, illetve a dobozon lévőt is. Nem irreleváns, abszolút semmi találat nincs.
A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2021
(#) rammeradrian válasza antiktelefon hozzászólására (») Nov 29, 2021 /
 
Sajnos a service manualból sem lettem okosabb. De ritka az ilyen, hogy teljes kapcsolási rajz van a készülékről, pozíciószámokkal alkatrész értékekkel együtt. R108, 25mOhm 10W ez a mérő ellenállás. A processzor a 89 és 91 lábain méri a kompresszor áramot és a 90-es láb a DC busz feszültséget. (GND-hez képest) de sajnos a jelszintekre nem tér ki, de lehet érdemes mérni egyet, hogy van-e változás, vagy kiakad-e valamely szélső értékre
A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2021
(#) antiktelefon válasza rammeradrian hozzászólására (») Nov 29, 2021 /
 
Belinkelnéd a kültéri egység manualját? Most nem találom telefonról csak a beltérit. illetve egy másik, de hasonlót. Viszont minden a chipekkel vezérelt, nincs mit mérni.
A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2021
(#) rammeradrian válasza antiktelefon hozzászólására (») Nov 29, 2021 /
 
(#) rammeradrian válasza rammeradrian hozzászólására (») Nov 29, 2021 /
 
Van self test mód, érdemes az ottani funkciókat elolvasni a manualból, lehet segít én most sajnos nem tudtam végigolvasni, talán majd este.
(#) antiktelefon válasza rammeradrian hozzászólására (») Nov 29, 2021 /
 
Nem baj, úgyis csak jövő héten megyek arra. Amúgy DC buszra írja, hogy 300-330V, de hogy a szaggatott hullámos dcre mit mond egy 12 éves multiméter...
(#) factory hozzászólása Dec 19, 2021 /
 
Sziasztok!

A segítségeteket kérem. Adott egy delonghi DE220 páramentesítő. Bekapcsolás után a ventilátorok pörögnek, kb 3 perc múlva a kompresszor is bekapcsol, de nem képződik víz. A tartály üres.
Szeretném megkérdezni, hogy "elillant" a hűtőközeg (R134a), vagy mi lehet az oka, hogy nem képződik víz? (A mellékelt képen a a bordákon a fehér hab csak a klímatisztító. Használtan vettem. kb 3 órát használtam összességében, de sajnos nem jött létre. Egy csepp viz sem volt a tartályban. Nekem a hűtőközeg problémáján kívül más nem jut eszembe.

Előre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2021
(#) factory hozzászólása Dec 19, 2021 /
 
A gép belül "szép" állapotú volt, sem kosz, penész nem volt benne.
(Aránylag tiszta volt.) Nemcsak belsőleg, külsőleg is megfelelő volt, ezért vettem meg. Persze garancia nincs, így nekem kell valahogy a hibámat helyrehozni.
A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2021

IMG_0568.JPG
    
(#) kaqkk válasza factory hozzászólására (») Dec 20, 2021 /
 
Így a fórumon keresztül senki nem fogja megjavítani neked vidd el egy hűtő szervizbe , ha gázhiányos megcsinálják a szivárgáskeresést nyomáspróbát feltöltést ...
(#) factory válasza kaqkk hozzászólására (») Dec 21, 2021 /
 
Köszönöm a segítséget.
Következő: »»   79 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem