Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Én ezt egy kicsit másképp látom. Ha van az embernek valamije, ami használható valamire. az nem szép, hanem következménye az előzményeknek.
Sziasztok.
Méregettem. Két ülésfűtés van sofőr,anyós közös + - szét osztva. Biztosíték táblából kapja a fix 12v ot (nem karcsu vezetékkel ha számit.) Gyújtáson az autó 11.8v Mértem szivargyújtónál Ülésfűtéshez legközelebbi megszakításnál mértem az adatokat és anyós ülésnél csak. 4 Ohm az ülés fűtés . Ha csak az egyiket bekapcsoltam 11.18v mértem az ülés fűtésnél(szivargyújtós volt mérő megse moccant.). Áram felvétel 3.3 Amper. Bekapcsoltam a másik oldali ülésfűtést is és 10.59v le eset a feszültség. szivargyújtós volt mérő megse moccant ismét. Igy gondolnám a tápellátás gyengusz . Vagy keresztmetszet?
Ezek a feszültségek bizony nagyon alacsonyak... próbáld újra járó motornál. Ülésfűtést amúgy sem ajánlott álló motornál használni. A családomban is pórul járt egyszer valaki emiatt
Inkább áramot kell mérni külön külön... Ilyen kis ellenállást nagy hibával mérnek a mezei multiméterek.
Valamiyen szintű fesz csökkenés normális.
Érdemes lesz egy új aksi után nézni lassan. Mert elég kellemetlen ha lehasal az az aksi. Kivéve ha a mérés előtt meg lett kínozva. Elektromos csatlakozásokat átnézném az aksin és mérnék ott is.
Rendben én is néztem hogy hát karcsú szegény aksi 12.5v lenne a jó.
Amúgy Rendben A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2022
Meg kell keresned, hogy hol esik ennyi feszültség. Lehet bármi, csatlakozó, vagy trehányan összesodort vezetékek, akármi. Ezt már csak te tudod megtalálni.
Sziasztok Ismét.
Mértem járó motornál. Aksinál 14.1v Ülésfűtésnél terheletlenül 14v volt. Anyósnál bekapcsoltam 13v eset le a feszültség 3.8Amperrel. ha pedig mind2 akkor 12.44 3.6 amper volt anyósnál mérve.
Ez már jobban hangzik. Tehát ülésenként is megvan 45-50W. Ezt kevesled? Nem tudom, hogy gyárilag mennyi szokott lenni, de én nem találom kevésnek.
A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2022
Akkor megvagyok nyugodva
A másik kérdésem 14.1 tölt a generátor az még jó ??
Igen, elfogadható, bár a szakirodalom 14,4 V-ot mond. De az optimum sok tényezőtől függ, úgyhogy 14,1 teljesen OK.
Emeld meg a fordulatot ha emelkedik a feszültség akkor jó. Alapjáraton nem nagyon tud megfelelő feszültséget leadni. 2000-2500 fordulaton utol fogja magát érni.
Idézet: „Ez már jobban hangzik. Tehát ülésenként is megvan 45-50W. Ezt kevesled? Nem tudom, hogy gyárilag mennyi szokott lenni, de én nem találom kevésnek. ” Igazából az volt a baj hogy lassan melegedet de gondolom akkor ez ilyen. Van benne termosztát mert magától lekapcsol aztán vissza ezt valahogy ki lehet iktatni?
A termosztátot nem javasolom kiiktatni, nehogy "tüzessé" válhasson az ülés! Pont az a szerepe, hogy a túlmelegedést megakadályozza.
Azt vesszem észre hogy korán lekapcsolja .
Ezért érezhetem úgy hogy "lassan melegszik" A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2022
Sziasztok!
Az alábbi NTC szenzor adatainak értelmezésével kapcsolatban kérem segítségeteket. SZENZOR-NTC BEI20GRAD C 5.4K-6.5KOHM CRASTIN Egy mosógépből szereltem ki, ellenőrzési céllal. Mivel csatlakozó helyett csak rá volt forrasztva a két vezeték, amivel a vezérléshez csatlakozik, úgy szereltem ki, hogy kb. 5-5 cm vezetékszakaszt rajtahagytam az NTC mindkét pontján. Kérdéseim: - Az 5.4K-6.5KOHM azt jelenti, hogy ha szobahőmérsékleten megmérem az ellenállását, akkor a mért értéknek az 5.4-6.5 KOhm tartományban kell lenni? - S ha melegítem/meleg vízbe teszem, akkor csökkennie kell a mért ellenállásnak? - Mennyire kell befolyásolják a mérési eredményt a szenzoron rajta hagyott 5-5cm-es vezetékdarabok?
Ne akard az anyóst vagy az asszonyt karamellizálni
Nekem gyári van az autómban, az is lassan melegszik. Ha pedig a tied magától is kikapcsol idővel, akkor biztos, hogy jól működik. Én békén hagynám ebben az állapotában
A termosztát elvileg akkor kapcsol le, ha eléri a kritikus hőmérsékletét... Mellesleg megakadályozza a túlhevülést is, úgyhogy szerintem hagyjad bent, ha senkit se akarsz "megpirítani".
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2022
1: Igen. Igaz, elég fura meghatározása van, általában egy értéket szoktak megadni bizonyos hőmérsékletre, nem pedig tartományt.
2: Igen. NTC: Negative Temperature Coefficient. 3: A vezetékek ellenállása elhanyagolhatóan kicsik, mΩ nagyságrenbe esnek. Az tud megviccelni, ha a kezed is beleméred a rendszerbe. Vezetékeket fektesd az asztalra és azokhoz nyomd a mérőcsúcsokat úgy, hogy kézzel ne érj hozzá a fém részekhez.
Sziasztok! Ezeket mivel tudnám helyetesiteni,amit itthon is be lehet szerezni?
A másodikat megkaphatod itt, vagy szinte bármelyik sarki közértben, bár más a tokozása, de beleügyeskedheted...
https://www.hestore.hu/search.php?q=1117-33 ellenőrizd a kapcsolást, valóban 1117 stab ic-ről van szó...
Köszönöm a megerősítést és a tanácsot is!
Sziasztok!
Annyira amatőr kérdés hogy már szégyellem! Itt lent van egy link hogy mit rendeltem. Ez egy olyan cucc, amint megkapja a kraftot trigger nélkül is el tud indulni. A jumpereket már mind beállítottam az időzítéshez de az sehogy sem akar összejönni mit kéne még és hova kötni hogy amint megkapja az áramot induljon rögtön. Légyszi segítsetek! https://www.aliexpress.com/item/10000063607019.html?spm=a2g0o.produ...Search
Világít a "POWER" LED? Ha jól értelmezem a leírást (kissé zavaros), akkor a tápfeszültség melletti jumper segítségével be lehet kapcsolni a relét az időzítés állapotától függetlenül.
A piros világít igen. A zöld meg akkor ha még van húzva a relé.
De eddig csak úgy indult el ha a trigger lábakat osszeérintettem. Ha meg rateszem a jumpert akkor meg nem kapcsol ki
Sziasztok!
Nem vagyok kezdő, bár nem is villanyszerelésből élek és most belefutottam egy általam ismeretlen témába. Okos relével szeretnék felvértezni 2 konnektort, amiben egy tea és egy kávéfőző van használatban, együttesen 1800W. Ez így kb 8A áramfelvételt jelentene, a relé 10A-t bír, tehát teljesen jó lenne. Viszont a leírásban van egy ilyen sor: "Kapacitív terhelés: 200W/csatorna" (a relé 2 kimenetes). Na itt veszítettem el a fonalat. Elméletileg ezzel nem kellene törődnöm, mert nem kondenzátort, vagy motort hajtok meg róla, de akkor is nyugtalanít. Biztos jó nekem ez a relé a két ellenállásos terhelés vezérlésére? |
Bejelentkezés
Hirdetés |