Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Szia!
Az lesz, csak sajna nincs gépem. Jövőhéten megyek egy barátomhoz, neki van, aztán csak kibogozzuk valahogy.
Hmmm.. én is tévedtem, nem láttam még ilyen helyen potit.
Nagyon kedves vagy, köszönöm szépen! Amúgy van valami tapasztalatod ezekkel a pár ezer forintos bluetoothos ODB-s cuccokkal? Megéri ilyet venni?
Kipróbáltam, nem szerettem meg. Most egy Autel 808Bt van. Ez mindent (is) tud. Közép kategória, 480€ ért vettem.
A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2022
Még egy, a Boschos haver potival szokta az NTC-ket átkötni, azzal utána lehet menni a melegedésnek.
A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2022
Sziasztok!
Van egy 1.4-es T-jet Grande Puntom 2008-as évjárat. A lényeg annyi hogy már régebben is volt hogy nem indult az autó. A lakat piktogram égve maradt a műszerfalon. Régebben több próbálkozás után elindult, most viszont nem indul. Anno, és most is kidobta hibakódnak az U0426-62 (Elektronikus kulcs „Signal compare failure”) hibakódot a motorvezérlőnél, illetve a másik hibatárolóból pedig a B1001-13 (Kulcs transzponder „open circuit”) hibát ír . 2 kulccsal is próbáltam és nem indult. Az immo karika kábelét lehúztam és kontakt sprayvel befújtam, illetve a vezetéket is megmozgattam de nem hozott eredményt. Szerintetek mit kellene még átnéznem ? Arra gondoltam kicserélem az immo karikát. Nagyon más ötletem nincs. Esetleg a BSI és az immo karika közt lévő 2 szál vezetéket kimérném. Lenne esetleg valakinek rajza hozzá hogy a BSI-re menő nagy csatlakozóba hanyas láb ami az immo karikához fut ?
Hello! Tudjátok esetleg, hogy Opel meriva 2004 Z17DTH kocsin hány fokos viz hatására kellene elindulni a ventillátornak? Motorhütöventillátorra gondolok. Két helyen van szenzor? Motorblokkon és hütön?
Köszi!
Üdv!
Tudja esetleg valaki, hogy mit vezérel ez az alkatrész? Suzuki Wagon R+, 1.3 benzin. A autó menetközben leállt. Ez az egy alkatrész van megmelegedve. Kimértem a vezérlő kimeneteit(befecskendezők, lambda szonda fűtés, egr szelep...), de sehol nincs zárlat. Az alkatrész egy B1669 tranzisztor. Köszönöm.
Ha ez egy motorvezérlő.. mert ezt nem közölted... akkor ennek is van lábkiosztása (pinout) amiből visszafejtve kiderül mit vezérel!
Igen, motorvezérlő. Van hozzá rajz is. De a baj az, hogy nem tudom visszafejteni.
Nincs kapcsolat tranzisztor és a csatlakozó lábak között. Az emmiter közös a mellette lévő ugyanilyen tranzisztorral. A mellette lévő dióda a tr. kollektorára van kötve. A dióda másik feléről, a katódról mérve sincs kapcsolat csatlakozó lábakkal.
Idézet: „Igen, motorvezérlő. Van hozzá rajz is.” Megoszthatnád a rajzot! Illetve csinálhatnál közelebbi fotót a kérdéses alkatrészről!
A B1669-re ezt adja a kereső: Bővebben: Link
Valószínű hogy a két gyújtótrafó végfoka. A kollektornak sípolnia kellene a trafók kimenetével. Lehet hogy zárlatos a trafó, elégett a vezetősáv. A másik tranzisztornál ki tudod mérni hogy az a másik trafóra megy-e?
Nem hinném, hogy 60voltos tranyóval trafót kapcsolgatnának...
Igen, utána én is néztem az adatlapot. Az is furcsa, hogy pnp. De én akkor is gyújtásra tippelek, szerintem nincs szükség ekkora teljesítményű kapcsolóra egy Wagon R+ ECU -ban.
Én meg inkább benzinpumpa táp kapcsolására...
De ez csak tipp! Amíg nem kapok bővebb infókat csak nagyon távoli tippeket tudok adni!! Időm meg nem engedi, hogy én vadásszam össze az elérhető infókat...
Sziasztok!
Adott egy ablakmosó szivattyú. A probléma: Nem megy, nem is búg, vagy erőlködik. Amit mérni tudtam: A csatlakozó kábel sarukon ott a 12V, ha mennie kéne. A motor csati sarukon kb. 2 Ω-ot mérek. Ez kb. 6A-t jelent, a biztije 20A-es. Kellhet is neki az indulási löket miatt. A fentiek szerint, papíron minden oké, mégsem megy. Elromolhat a motorja úgy, hogy olyannak tűnik mint ha jó lenne? Mit tudtok javasolni, hogyan tovább? A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2022
Ha beterheled a 12V-ot akkor is annyi marad? ( autó izzó vagy valami...)
Ezt még nem néztem, de gondoltam rá. Ha így esik a fesz, akkor a relé kontaktusok lesznek a ludasok.
Olyan hülye helyen van a tartály, hogy lekellet vennem a kereket és a megbontott kerékív résén tudtam nagy nehezen hozzáférni a csatlakozóhoz. Egy 21 W-ossal most megnézem.
Próbálva, 21W-os, kb. 2A terhelésen teljes fényerővel világít.
Sziasztok!
Az alany Opel Astra J. Az ajtó kárpitban lehet led világítás, az én felszereltségemnél nem volt, gondoltam nem lesznek gondok egy sajáttal. Youtube videókból nincs hiány, megnéztem hogy az ablakemelő kapcsolóhoz vezető kábelt lehet használni, ha a belső tér világítás kapcsol, akkor 12V-ot kap, ha nem, akkor 0V-ot. A led panel legyártása után az első meglepi az volt, hogy amikor be akartam rakni, kiderült, hogy nekem nem is olyan színűek a kábelek. Utánakérdeztem angol fórumon, ott azt írták, csak akkor működik a módszer, ha csak az első két ablak elektromos ablakemelős, a 4 elektromos ablaknál "valami furcsaság" van, csak 2-3 tized voltot változik a feszültség és nem jöttek rá, miért. Megnéztem, és multiméterrel tényleg azt lehet mérni, úgyhogy ráraktam egy mini szkópot és találtam egy gyönyörű négyszögjelet. Szóval ez vagy soros vagy LIN vagy CAN kommunikáció, az ablakemelő kapcsoló meg okos és maga intézi, hogy a gombjai világítsanak-e vagy sem. Hogyan tovább? Nem szeretnék behúzni új kábelt az ajtó átvezetőbe, ráadásul csak a belső világítástól tudnám hozni, a tetőkárpittól, nade ne már. Van valakinek ötlete, hogy a négyszög jel kommunikációból tudjak vezérelni egy led ki-bekapcsolást? Hátha. Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2022
Meg kellene nézni valóban miféle jel az a négyszögjel és utána kiderül... Egy logikai analizátort rátolva kiderülhet.
Na meg ez a négyszögjel mikor van meg? Folyamatosan, vagy ajtónyitásra nincs, vagy csak akkor van? Változik-e ajtó nyitására/csukására?
Folyamatosan megy a négyszögjel és úgy láttam, a frekvencia vagy feszültség nem változik (de ez csak szemmelverés volt), ha kapcsolgatom a világítást vagy nyitom-csukom az ajtót. Akkor "hal ki", ha az autó "elalszik", vagyis legegyszerűbben gyújtás ki, bal első ajtó nyit-zár és utána kb 1 percig még megy, aztán elcsendesedik.
Logikai analizátorom nincs és még közelről nem is láttam ilyet, ez biztos segít belőni a tudás szintemet a témában. Bárcsak lenne kapcsolási rajzom az autóról, mert akkor gyorsan kiderülne. Mivel foglalkoztam korábban CAN busszal, nem lenne gond összerakni legalább egy Arduino-s CAN busz vevőt és megnézni, hátha eltalálom. Ha nem tudja értelmezni a jelet, akkor még mindig lehet bármi, de legalább a CAN-t kizártam. Ma este összedobok valamit és jelentkezem. Ha esetleg valaki ilyenben dolgozik meg tudná nézni a J Astra 4 ablakos ablakemelő kapcsoló kapcsolási rajzot, azt nagyon megköszönném. Ellenkező esetben marad a találgatás... Köszi szépen!
Esélyes a CAN, ezt úgy tudod kideríteni, ha rádugsz egy OBD olvasót és azt folyamatos monitorozásra állítod. Ezután elkezded kiváltani az eseményeket (kapcsolgatás, ajtónyitás, stb.), mindezt persze jegyzed is közben, hogy mikor mit csináltál. Ha megjelenik az adatcsomagok között az esemény hatására valami, akkor lehet értelmezgetni, hogy vajon mi történt és neked melyik eseményre is van szükséged.
CAN buszocska!
Jóó buli lesz ez, ha egyáltalán a belsővilágítás rajta van a buszon mint adat.. minden másra ott a vezetékhúzás!
Szia! Az autó tulajdonosa nem tudta kivárni a vezérlő javítását, ezért hozott egy bontottat. Mielőtt rádugtam még egyszer átmértem a kimeneteket, sehol nem volt zárlat. Aztán szétszedtem az új vezérlőt, a kollektort itt sem lehetett kimérni egyik lábhoz sem. Gyújtáson egyébként 4,1 voltot lehetett mérni a kollektoron, míg a mellette lévő ugyanilyen tranzisztoron 5v-ot. Ami a másikban elfüstölt tranzisztor, az ebben is el kezdett melegedni. Sorban lekötöttem minden alkatrészt a motortérben, de akkor is. Kiraktam az elektronikát asztalra és semmi mást nem kötöttem be csak a tápot. 3 pozitív, 3 negatív. Ugyanúgy melegedett. Pár perc alatt elért úgy 50-52 fokot, és feljebb nem ment. Úgy döntöttem ez így jó. Azóta megy a kocsi.
gm 98105657
55575611 PIERBURG 7.00868.02.0 Szelep2 Szelep Hello Opel Meriva 1,7 CDTI Z17DTH. Turbo geometria vákum ágban melegen folyamatosan 540Hgmm vákumot mérek. Független a gézpedálállástol. Alapjáraton is ennyi és gázon is. Ha padlozom akkor 0. A szelep elereszti a vákumot. Elvben ez a szelep vezérelni a geometria állását. Sajnos nem találtam semmiféle adatlapot a szelepröl. Tudja esetleg valaki, hogy kellene ennek a szelepnek normál esetben müködnie? Adatlap ilyesmi? Köszi! A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |