Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hangsugárzó építés, javítás - miértek, hogyanok
Lapozás: OK   48 / 730
(#) szucsi57 hozzászólása Júl 16, 2008 /
 
Talán még érthetőbb, vagy konkrétabb a kérdésem, ha feltöltöm a hangváltó rajzát is. Pirossal jelöltem, hogy hava tették át hibásan a kérdéses ellenállásokat.

Már a jó helyükön vannak és a kérdésem az, hogy az értéküket milyen trükkel tudnám fülre kiválasztani. Számítógép, mikrofon van itthon, ha az segítene.

(#) shalafi66 válasza szucsi57 hozzászólására (») Júl 16, 2008 /
 
Hát nem rosszak ezek a hangszórók, de A D25 nem szól 20k-ig alapállapotban, csak úgy 15-ig, az M25 sem szól 35Hz-től (ez a tip. úgy rémlik, mintha nem is lenne alkalmas feltétlen b-reflex dobozba.. TL-ekben használták), de ezek végülis csak annyit jelentenek, hogy kissé megcsal a füled, és anno a tervezők kénytelenek voltak kompromisszumokat kötni a hangszórók miatt.
A váltó itt-ott kissé furcsa értékeket használ, nem vagyok benne biztos, hogy megfelelően tervezett, mindenképp mérni kell, hogy megtaláld a megfelelő megoldást. Ugyanis, nem biztos hogy hülyeséget csinált az árusító cég, amikor átpakolta az ellenállásokat, mert bármily furcsa is, de azoknak nincs meghatározott "jó" helyük, nem lehet kimondani, hogy a soros ellenállásokat kötelezően a szűrők és a hangszórók közé kell kapcsolni, sőt véleményem szerint most mind a középnél, mind a magasnál jobb, ha a szűrő elé kerül (ahogy az áttervezett változatban). Ez az egész, hangszóró és váltókonstrukció függő.
A hiányzó elemek közül a magassal párhuzamos Zobel-tag valóban nem szükséges (inkább ront a helyzeten), viszont a középpel soros két 2,2u-s kondi valószínűleg kell, és érdemes az össz négy db. elkót is kicserélni ennyi év után (33 82 10 68).
(#) shalafi66 válasza ptesza hozzászólására (») Júl 16, 2008 /
 
Nah, neked meg igazán nincs mit köszönni, megpróbálok picit segteni, ha tudok. Tényleg, milyen mic-et szereztél?

A T-S méréssel kapcsolatban, lépésneként írommajd le, mert nekem úgy lesz könnyebb, mint egyszerre egyhuzamban. Nem szeretek ennyit gépelni...
Szóval első az fs meghatározása, a két napja említett elrendezésben (jelgen, 1k ellenállás, hangszóró soros kapcsolásban) meg kell keresni 100Hz alatt azt a frekvenciát, ahol a legmagasabb feszültség esik a hangszórón. Ez a hsz rezonanciapontja vagyis az fs. Szükségünk van az impedancia értékére is (jelöljük Zfs-el), a soros kapcsolás miatt ezt úgy számolhatjuk, ha megmérjük mindkét ellenálláson eső feszültséget (Uh a hangszóró kapcsain, Ur az ellenálláson mérhető fesz), majd behelyettesítünk:
Zfs=Uh [mV-ban megadva] / Ur

nno elsőre legyen ennyi. Folytatom, ha idáig megvan.
(#) shalafi66 válasza barany165 hozzászólására (») Júl 16, 2008 /
 
Nem kell feltétlen kemény felfügg hsz. Sokkal fontosabb, hogy érzékeny legyen, jó elektomos paraméterekkel.
(#) szucsi57 válasza shalafi66 hozzászólására (») Júl 16, 2008 /
 
Szia! A Vifa adatlap szerint a D25TG05 24 kHz-ig megy, a doboz pedig lehet, hogy nem bass-reflex, mert nem csöveken keresztül "szellőzik", hanem alul és felül van egy 1 cm széles nyílás a doboz teljes szélességében, ami aztán belül egy L-alakú terelőben folytatódik. Valamit olvastam arról, hogy TL-rezonátor van beépítve, de nem tudom, hogy mi az.

Egy biztos: van egy Behringer teszt diszkem azon vannak szinusz minták és 20Hz-nél olyan berregésféle hallatszik, ami aztán 35Hz-nél már zúgássá válik.

Sikerült e-mailben beszélnem az egyik volt tervezővel, aki közben egy német audio-tanácsadó céget alapított és mostanában a Tannoy-nak és hasonló cégeknek dolgozik. Azt mondta, az ellenállásokat tegyem a helyére, mert a váltót úgy tervezték annak idején, a dobozhoz és a hangszórókhoz illesztve. Amikor áttettem őket, óriásit javult a hang!!! Korábban az énekesek hangját alig hallottam, a magas tartomány pedig sustorgott, sziszegett és most minden a helyére került. 500Hz-nél és 3.5kHz-nél vannak a kereszteződési pontok. 2000Hz-nél mintha valami kiugrás lenne, mert ezt a frekit hangosabbnak érzem a teszt diszk hallgatásakor.

Azt a kondi-ellenállás tagot még nem tettem be, mert a 2.2µF-os Siemens MKT kondi rendelés alatt van, de ahogyan Te is mondod, úgy a cikk is írta, hogy nem mindig kell. Főleg túlzsúfolt szobára mondja, hogy olyankor esetleg e nélkül jobban szólhat.

Erre a kondi cserére én is gondoltam már, de köszi, hogy megerősítesz benne, mert lehet, hogy tényleg kiszáradtak már és kisebb lett a kapacitásuk. Csak szívom a fogam, mert ezresekbe kerül a csere.
Mutatok még képeket - mit szóltok a dobozhoz?
(#) szucsi57 hozzászólása Júl 16, 2008 /
 
Még 3 kép
A frekimenet felül valóban nem megy el 20 kHz-ig, bár a tweeter manual 24 kHz-et ír.

(#) shalafi66 válasza szucsi57 hozzászólására (») Júl 16, 2008 /
 
Akkor nagy amatőrség az egész váltó. Mert a D75 sem képes 500Hz-től működni, és a D25 sem 2000-től (jól ismerem, mértem mindkettőt). Az átvitele olyan kb. mint a csatolt képen, 12k-nál kiemel, utána már esik, szóval nem megy 20-ig (a vifa adatlapja sem szentárás, főleg ilyen olcsó kategóriában, mondjuk nem tudom hol találtál D25 adatlapot, mert én gyárit még sosem láttam.). Az a 35Hz amit már hallhatónak érzékelsz, kb a -10dB-es pontja lesz az átvitel alsó tartományának. Tesztlemezzel-füllel mérni nem igen lehet, legfeljebb csak irányadónak jó.
A doboz így ránézésre valamennyire csillapított b-reflex, de a pontos meghatározáshoz látnom kéne, impedanciamenetet mérni, stb.
A 2k-s kiemelés akár attól is lehet, mert a soros ellenállás nem a neki megfelelő helyen van. Mind a középnél, mind a magashsznél olyan a szűrő karaktere (Bode) ami inkább azt kívánja hogy ne a hsz és a szűrő közé, hanem a szűrő elé kerüljön a soros ellenállás. A pontos meghatározáshoz persze mérni kell. A Zobel tagnak a dómmal párhuzamban semmi köze a szobához, az az impedanciát egyengeti és levágja az amúgy is sávhatárolt magastartományt, tehát szerintem semmi szükség rá. A nagy értékű kondik cseréje sem nagy dolog, párszáz Ft-os tételekről van szó, SIE MKT-től is pl. ide jobb lenne a remix C2233, tehát nem kell feltétlen sok pénzt költeni a váltóra.

Összegzésképp: a megoldáshoz.. a foltozgatás helyett inkább kellene egy új váltót készíteni a hangsugárzóhoz, mert a régi az ismereteim szerint nem passzol a hangszórókhoz, esetleg ha kell, hangolni a dobozon (pl. csillapítóanyag), de ehhez mind mérések kellenek, és sok sok idő. Viszont sokkal jobb eredmény érhető el mint a jelenlegi állapot.
(#) szucsi57 válasza shalafi66 hozzászólására (») Júl 16, 2008 /
 
Csatolom a három hangszóró frekvencia átviteli görbéit. Elég sokáig vadáésztam le őket én is, mert a gyár nem is válaszolt a leveleimre. Internetes hangszóró web-shop-ok kínálatában találtam végül rájuk.

Biztos vagy abban, hogy ezek olcsó hangszórók? A D25-nek néztem utána, ezek ára most 34 Euro / darab. Igaz, ezek már nem plasztik, hanem impregnált selyem membránnal készülnek, de ezek pont annyiba kerülnek, mint elődjük és az akusztikai jellemzőik is teljesen azonosak. A hang a selyem miatt kissé tisztább.
(#) szucsi57 hozzászólása Júl 16, 2008 /
 

Csatolom a kész hangfal impedancia görbéjét és a doboz rajzát.
(#) shalafi66 válasza szucsi57 hozzászólására (») Júl 16, 2008 /
 
Nemnemnem, a D25-ös dóm már nem kapható, kb. 30 éve nem gyártják, a közép és mélyhsznél is ez a helyzet. Az M kategória a vifánál mindig a legalsó szint volt mélyközépben, a D25 sem volt drága, régen, egy időben a legolcsóbb alap vifa dóm volt (prelu, HB1, stb... őrzik a nyomait), a te D75-öd is az olcsó kategóriába tartozott, pl. ez volt a Vidi C100-as hangsugárzóiban is két HA25 és egy D25 mellett (pár éve kb 3000,-ért adta a H2000 darabját, míg el nem fogyott). NNo, szóval a mai adatlapoknak és hszeknek ezekhez a régi hangszórókhoz semmi közük, nem hogy megegyeznének bármiféle jellemzőjükben. A D76 is adatlap szerint még szólna 7k-nál viszont a valóságban már 5-től szépen esik. Előfordulnak ilyenek.

d25tg0506.jpg
    
(#) shalafi66 válasza szucsi57 hozzászólására (») Júl 16, 2008 /
 
Rendben. Impedancia és rajz alapján is csillapított reflexnek látszik. Viszont a váltó ahogy gondoltam, elég jelentős gondokkal küzd, mert ahogy látom (bár a mérés nem kalibrált) itt-ott az impedancia 4ohm alatti értéket vesz fel. Tehát a hangsugárzó is 4 ohmosnak számít így, de szerintem fölöslegesen, lenne jobb megoldás is a hangszórók illesztésére, megfelelő impedanciaviszonyok mellett.
(#) szucsi57 válasza shalafi66 hozzászólására (») Júl 16, 2008 /
 
Rá voltam kényszerülve, hogy alaposan tájékozódja a neten, mert az eredeti két magassugárzót kinyírtam, mivel teszteltem a hallásomat és 19kHz-nél, mivel nem hallottam semmit, hát jól felcsavartam a hangerőt.

Sokáig kutatgattam mire összeállt a kép. A D25-öt tényleg nem gyártják, mert a selyem membránios utódot már D26TG05-06 névvel látták el és ezt a mai napig lehet kapni szinte minden hangszóró szakboltban, darabonként 34 Euróért. A két típus szerkezetileg azonos, mindkettő ferrofluid csillapítású és ellentétben a neten található városi legendákkal, az enyémben 24 év múltán is elegendő mennyiségben jelen volt ez a mágneses folyadék. Lehet kapni "butterfly"-nak nevezett alapra szerelt pót-membránt is (javítókészlet), de inkább hozattam az USA-ból lét éppen akcióban knált teljes tweetert.

Szintén kiderült az interneti nézelődésemből, hogy ezeket a Vifa-kat korábban high-end hangfalakban is használták, persze nyilván igényesebben kidolgozott dobozokban.

A freki-menetből számomra az derült ki, hogy a megépített környetózetben a 8 ohmos (zöld vonal) görbe valósul meg, mégpedig eléggé elfogadható egyenletességgel - és itt nem egy mai high-end cucchoz hasonlítom, hanem egy házilagosan kivitelezett cucchoz, ami sokszor veri a gyári típusokat is, nem is szólva a SAL érdekes hagfalairól.

A közép dómot is gyártják a mai napig is, de a ma már kevésbé divatos formája, dizájnja, ám kiváló stabilitása miatt legtöbbször autó hi-fi cuccokhoz ajánlják. A 25 cm-es mélynyomót szintén lehet kapni a mai napig is. Az, hogy némi módosulások történtek, szerintem elkerülhetetlen, de az akusztikai paraméterek lényegében azonosak és egymással helyettesíthetőek.

A Videoton-ról nekem nincs olyan jó véleményem, hogy hivatkozzam rájuk. A HS sorozatú hangfalaik közül néhányat kipróbáltam a lányom digitális zongorájához kötve és vannak hangok (billentyűk), amelyek meg sem szólalnak.
(#) szucsi57 hozzászólása Júl 16, 2008 /
 
Ha adsz e-mail címet elküldöm az Elektor cikket pdf-ben! :yes:
(#) rannek válasza szabi83 hozzászólására (») Júl 16, 2008 /
 
ok kössz.Csak gondoltam akkor az egy kicsit szigetel.
(#) shalafi66 válasza szucsi57 hozzászólására (») Júl 16, 2008 /
 
nem kell kossz. gyakorlatilag semmit sem ertesz az egeszbol. viszont ennek ellenere masok velemenye nem erdekel teged.
(#) shalafi66 válasza szucsi57 hozzászólására (») Júl 16, 2008 /
 
azert ha megengeded kijavitalak, mar csak okulaskepp es azert, nehogy valaki elhiggye amit hibasan leirtal.

a 19kHz/es jeltol gerjedes miatt ment tonkre az eredeti dom, de a d26 amit vettel helyette, koszonoviszonyban sincs az eredetivel, teljesen mas, jelentosen erzekenyebb, es 15k korul kiemel, szerintem nagysagrendekkel rosszabb dom mint a d25 volt, iranykaraktere, dinamikus viselkedese mind gyengebb. Egyebkent meg a zarofedele is mas. jobban jartal volna ha szimplan egy uj pillet veszel a D25-be.

Ezek a hangszorok kb. annyira highendek mint a videoton.

A "zöld vonal"-nak semmi koze a 8 ohmhoz, mint ahogy a hangsugarzodrol mutogatott ezer eve mert atvitelnek sincs a valosaghoz, most hogy teljesen mas dom magas kerult bele.

A regi hangszorokhoz hasonlo, kivulrol, ranezesre hasonlito hangszorot oriznek raktarakban / gyartanak kinaban ma is vifa neven, de azoknak az eredetihez (a rajzodon szereplo tipusokhoz) nincs kozuk, teljesen mas minden merheto parameteruk, meg ha "dizájnban" hasonloak is, a helyettesithetoseget az elobb leirt tenyek megakadalyozzak, ugyanis ez nem ranezesre megy. Jot tenne neked ha tenyleg tajekozodnal alaposabban mielott valamit tenykent jelentesz ki, feluletes ismeretek alapjan.

A videotonra nyugodtan lehet hivatkozni tobb szempontbol is, egyreszt mivel sokat hasznaltak a szobanforgo vifa hangszorokat, masreszt a regi videoton hangszorogyarbol megmaradt technologiaval ma a H2000 vifa szintu (esetenkent jobb) hangszorokat tud gyartani toredek aron.

Ui: a HS sorozat Orion nev alatt lett elkovetve bolgar hangszorokkal.
(#) szucsi57 válasza shalafi66 hozzászólására (») Júl 16, 2008 /
 
Nos rendben. A magam részéről megtettem eddig Neked azt a szívességet, hogy nem hívtam fel a figyelmedet ennyire egyértelmű nyíltságra a sok butaságra amit írtál. Fogalmam nincs ki vagy, de azt tudom, hogy én ki vagyok és, hogy ezt a beszélgetést megelőzően nem egy barkácsoldal nagyképű tanácsadójával, de több igazi szakmai nagytekintéllyel beszélgettem a hangszóró cserét illetően. Többek között olyannal is, aki annak idején a Videoton kapcsolatait ápolta a Tannoy gyártások ügyében és a maga részéről némi félmosollyal emlékszik vissza a vidinél tapasztalt szakmai hiányosságokra. Egy másikuk hangváltókat tervez a Mission hangfalakhoz és egy harmadik részt vett a Vivace hagfalak tervezésében. Korábban ez a hagdoboz a Yamaha cég számára készült, ám a mély tartománnyal nem voltak megelégedve. Ezért a srác beletervezte a már említett rezonátort, amitől óriásit javult a termék, de ezt már az Elektror folyóirat finanszírozta, így ők adtak el belőle több mint 5 ezer darabot.

Amit a hangváltóról írtál teljes zagyvaság. A váltó tökéletesen vág 500 és 3500 Hz-nél. Hiába próbáltalak visszarángatni magabiztosságod téveszméidtől, hogy nem ezzel van gondom, meg sem hallgattál. Az egyetlen problémám, hogy a közép és magas arányokat hogyan állítsam be, minden más tökéletesen működik.

Azt pedig végképp nem értem, hogy mi az, hogy gerjedés miatt ment tönkre a hangszóróm? Ennek a típusnak a rezonanciája egészen máshol van és egyébként sem mechanikai sérülés történt, hanem egyszerűen elolvadt a tekercs vezetélke, mint amikor a biztosíték kiég. Sajnos a hangfal készítője kihagyta a tervben szereplő 0.8A-es biztosítékot, hogy jobb legyen a hang.

Az új hangszórók front paneljén van egy kis tölcsérszerű beugrás, ami úgy 5 kHz környékén ad egy néhány decibeles kiemelést, ami miatt a tervező srác előre figyelmeztetett, hogy a régire cseréljem le az újat, ami már menetközben megtörtént.

Ami a magas sávban levő csillapító tagot illeti: az állításoddal ellentétben, ennek igen is van kapcsolata a szoba, terem akusztikájával. Ugyanis, ez a hangszóró freki-impedancia menetét teszi símábbá, azaz csökkenti a teljesítményt a magasabb tartományokban. Azonban, ha a szoba zsúfolt, úgy a tereptárgyak ezt az elnyelést maguktókl megteszik, így akár még jobban is szólhat a doboz, ha elhagyjuk a csillapítást.

Amit meg kínáról és hangszórók paramétereiről írtál, az említést sem érdemel. Csodák nincsenek, csak mágneses és elektromos paraméterek, meg fizikai méretek, meg anyagjellemzők és ha az olyan hadoválásnak hinne valaki, mint amit előadtál, akkor az azt jelentené, hogy kész csoda lenne két hasonló hangszórót gyártani.

Köszönöm a segítségedet!
(#) szucsi57 hozzászólása Júl 17, 2008 /
 
Ja és még valami! A HS sorozat tényleg Orion, ezt elnéztem. A helyzeten azonban alig változtat, mert a vidi azoknál csak rosszabb volt...
(#) szucsi57 hozzászólása Júl 17, 2008 /
 
Csak okulásként, mutatok néhány beszerezhetetlen olcsó vacak hangszórót:
http://www.hellsound.de

Ajánlom figyelmedbe, hogy mit, mivel javasol helyettesíteni, amit a gyári frekvencia görbék is szépen alátámasztanak.
(#) shalafi66 válasza szucsi57 hozzászólására (») Júl 17, 2008 /
 
Azt hiszem, szükséged lenne némi elektroakusztikai alaptanulmányra... Mert ez így értelmetlen csacsiság, mindenféle értékelhető érv és alapismeret nélkül nem tudom mostanáig sem, mire alapozod a gondolataid. Sajnos ki kell ábrándítsalak, de a valóság egészen más. És úgy hiszem, te nem vagy abban a helyzetben, hogy sziveséget tehetnél nekem. Egyébként mindegy ki vagyok, én nem kezdek itt f@rokméregetésbe, úgyis egyértelmű, hogy kinek van igaza, és miért, ezek annyira alapvető kérdések.
A hangszóróknál nem a mechanikai felépítés az elsődleges, hanem a T-S paraméterek, az érzékenység, átvitel, impedancia. Az említett hangszórók mindháromban eltérnek, tehát helyettesíthetőségről szó sincs, hogy egy kereskedő mit állít ezzel kapcsolatban, az számomra lényegtelen, ugyanis nem ért hozá, csak eladni akar.

A vifát amióta megvette a Thymphany, azóta a dánoktól Kínába költözött a gyártás, ez is együtt járt némi minőségromlással.

Az elektoros cikkről.. ugye korábban azt emlíetted azt sem tudod, mi az a TL.. nno hát én tudom, nem ez. Ez egy sima csillapított b-reflex. Mind impedancimenet, mind dobozrajz alapján. Lényegtelen, ki mit mond, ezen a tényen nem változtat, az sem, hogy szabad- vagy munkaidejében kinek mit tervez. Sajnos pont az a baj, hogy a gyári hangsugárzók tervei is hasonló hibákat tartalmaznak, mint a tiéd.

A váltó egyértelműen hibás, hiszen 8 ohmos mélyhangszórókkal szerelt hangsugárzóból középtartományban 4 ohmosat csinál, amit egyetlen erőlködő sem kedvel túlzottan, Egyértelműen hibás a keresztezési frekvenciák tervezése is, mivel a D75 egyszerűen nem szól 1k alatt, így hiába indítja 500Hz-től, csak a dinamikus viselkedést (alsó tartományokban rezonáns) és a terhelhetőséget rontja el vele, az impedanciáról nem is beszélve. A MEEI-nél ezt a hangsugárzót 8 ohmosként valószínűleg visszadobták volna, (egy ismerősöm idézem) "mint méreten alulit".

Gerjedés miatt azért mehetett tönkre a hangszóród, mert a magashsznek is emelkedő az impedanciája 19-20k körül, ehhez nem kell rez. pont, és ha az erősítőben nem eléggé kompenzált ez a várhatóan emelkedő impedancia (Boucherot-cellával), akkor könnyen gerjedésbe megy ilyen magas frekiken, egyébként más esetben 19kHz-es jellel nem lennél képes tönkretenni a dómot, hisz nagyon kis teljesítményt kell csak ebben a frekvenciatartományban eldisszipálnia.

Csak emlékeztetésül: A D25 3k körül emelt ki, a D26 átvitele középtartományban egyenes, a felső oktávban emel 3-4dB-t, a D27 szerencsére ettől is egyenesebb. De mindhárom teljesen más hangszóró, csak a külső méreteik egyeznek meg. Aki ez alapján tekinti helyettesítőnek, arról meg is van a véleményem.


Nos, a magashangszóróval párhuzamosan kötött Zobel-tag, az impedanciát kompenzálja, és levágja a szűrő átvitelét (Bode) a felső oktávban, erre az eredeti D25-ös hangszórónál nem volt szükség, tehát ez is tervezési hibának minősül, mert az a dóm eleve esett 12k fölött. Másképp kell megoldani a D25 átviteli problémáit, úgy, mint ahogy a Videoton tette a Prelu B32-ben egy párhzamos Notch-szűrűvel. Így kiegyengethető az átvitele 20k-ig. Ezért is írtam a legelején, hogy erre a váltóra bőven ráférne egy teljes áttervezés, a megfelelő eredmény elérése érdekében. Nnnopersze azóta újabb szarvashibák derültek ki. És a magashsz csere, D26-ra, ami szintén új váltót kívánna..

Csodák valóban nincsenek, amikről én írtam, nem homályos szövegelések kereskedőktől, DiY fórumok nagyképű (csak tudnám ezek után mire..) tanácsadóitól, vagy más "igazi szakmai nagytekintélytől". Ezek mérhető, jól követhető, lassan félévszázada ismert paraméterek (T-S, átvitel, impedancia, fázis, CSD, torzítás) és segítségükkel elég egyértelműen meghatározható hogy egy adott hangszóró mennyire hasonlít egy másikra. Valóban nagyon nehéz egyforma hszeket gyártani, a "nagy" gyártóknak sem mindig sikerül, akár 50%-os eltérések is bőven lehetnek, akár azonos típusnál is az évek múlásával. Egyszerű az oka, nem megfelelő a gyártástechnológia. A H2000-nél az ezeréves Videoton által kitalált rendszert minden mindegy alapon használva is elérik a +-5%-ot. Ezután nem hinném, hogy bármi szégyellnivalójuk lenne. Ugye említetted az ismerősöd aki félmosollyal nyugtázta a Videoton szakmai hiányosságait, nem tudom ehhez pl. mit szólna. Annyit viszont meg kell hagyni, hogy Veszprémben majd az öszes Vidi hangsugárzót elszúrták, hangváltó és doboz szintjén, egy-két kivétel volt csak (90-es évek TVM hszekkel szerelt dobozai és a Prelu). Ezért szólt a többségük olyan elviselhetelenül.
(#) szucsi57 válasza shalafi66 hozzászólására (») Júl 17, 2008 /
 
Élvezet Veled a beszélgetés...

"ugye korábban azt emlíetted azt sem tudod, mi az a TL.. nno hát én tudom, nem ez." Hát ez az! Állítólag tudod, de nem mondtad meg. Lehet, hogy mégsem tudod?

"A hangszóróknál nem a mechanikai felépítés az elsődleges, hanem a T-S paraméterek, az érzékenység, átvitel, impedancia. Az említett hangszórók mindháromban eltérnek"
Bocsáss meg, de ez egyszerűen nem igaz. Szerintem Te nem Vifa, hanem valami más hangszórók paramétereiben gondolkodol, amit esetleg történetesen DT valaminek hívnak. Tény kérdés, hogy az impedanciák, teljesítmény, érzékenység, stb. paraméterek a hibahatáron belül azonosak. Az, hogy a mért görbék imitt-amott 1-2 dB-es eltérést mutathatnak senkit nem érdekel, mert ettől még jelentősen nagyobb eltéréseket sem lehet a hangzásban észrevenni.

"a D75 egyszerűen nem szól 1k alatt, így hiába indítja 500Hz-től"
Ez megint csak tény kérdés. 500 Hz-en Lekapcsolom a magas részt, nem történik semmi. Lekapcsolom a közepet, leesik a hagerő.

homályos szövegelések kereskedőktől, DiY fórumok nagyképű (csak tudnám ezek után mire..) tanácsadóitól, vagy más "igazi szakmai nagytekintélytől".

Nem erről van szó. Nem olvasok ilyen fórumokat, mert metafizikával nem foglalkozom. Mint említettem, az urak igen jónevű cégeknek adnak szakmai tanácsokat, oldanak meg részfeladatokat, de nem Timur és csapata alapon, hanem mint professzionálisan dolgozó cégek.

Amit eddig nekem javasoltak az mind bejött, ám Te eddig semmi használhatóval nem leptél meg, csak hevesen kritizáltál és próbáltad a tudásodat a kocsmai beszélgetések szintjén népszerűsíteni. Elnézésedet kérem, de nem elég bűvös szavakkal ráolvasás-szerűen operálni, hanem konkrét problémákat kell megoldani.


(#) nagyi hozzászólása Júl 17, 2008 /
 
sziasztok!!!
Van 2db ProAudio [PR-6985] 700watts 4ohm-os auto hangszoróm.Az 1iket (vagy mind a2őtt) be akarom építeni 1 (fa)dobozba (a dobozt én akarom csinálni )

Légyszi segítsetek!!!pls!!!

Picture 6.jpg
    
(#) Trojan válasza nagyi hozzászólására (») Júl 17, 2008 /
 
Ja ez csak 400w
(#) szabi83 válasza Trojan hozzászólására (») Júl 17, 2008 /
 
ez nem az
(#) szabi83 válasza nagyi hozzászólására (») Júl 17, 2008 /
 
Bővebben: Link

ennek nem kell doboz, mert freeair-os hsz, ezt autóba, a kalaptartóba kell helyezni..

Üdv
(#) Trojan válasza szabi83 hozzászólására (») Júl 17, 2008 /
 
Szia sokmindent lehet irni a mágnesra nevetséges hogy van aki elhiszi
(#) szabi83 válasza Trojan hozzászólására (») Júl 17, 2008 /
 
marketing
(#) shalafi66 válasza szucsi57 hozzászólására (») Júl 17, 2008 /
 
Bocs, de én nem élvezem, ugyanis nem érted még azt sem amit leírok, ez pedig így nem beszélgetés. Bár olvasva az általad leírtakat én sem tudom minden mondatod tökéletesen értelmezni. Ezzel pl. mit is akartál?
"Hát ez az! Állítólag tudod, de nem mondtad meg."
mit nem mondtam meg, mikor, kinek? Világosan leírtam, hogy ez nem TL, csak csillapított reflex. Igazán visszaolvashatnád, mielőtt olyatr írsz aminek semmi köze a valósághoz.. Persze nem ez volt az első eset.

Amíg az elmélettel nem vagy tisztában, addig nem fogsz tudni semmiféle problémát megoldani, legfeljebb újabbakat kreálsz majd. Mint ebben az esetben is. A D25-ös dóm mérését csatoltam, a D26 látható egyes weblapokon, a D27 a vifa oldalán is. Jól ismerem mindegyiket. De a kedvedért beidézem újra, aztán elmagyarázom, hogy miért nem hasonlítanak egymásra, és mirt nem cserélhetők váltóátalakítás nélkül. Nem 1-2dB eltérésről van szó, hanem viszonylag nagy, és könnyen észrevehető különbségekről.
D25-TG05 06
D26-TG05 06
D27-TG05 06
Ugye mennyire hasonlóak? 90-92-93dB és meglehetősen eltérő ávtitel, impedancia, illetve T-S (mert a magashszeknél is fontos).

D75MX valódi átvtiele (ez hasonlít a tiédre legjobban): http://kepfeltoltes.pirateclub.hu/pics/d75mx3008.gif[link][/url] (ahogy írtam, 1k alatt és 6k fölött esik)

"Tény kérdés, hogy az impedanciák, teljesítmény, érzékenység, stb. paraméterek a hibahatáron belül azonosak. Az, hogy a mért görbék imitt-amott 1-2 dB-es eltérést mutathatnak senkit nem érdekel, mert ettől még jelentősen nagyobb eltéréseket sem lehet a hangzásban észrevenni."
Szóval miféle tényekről is van szó? Tény, hogy tévedsz, ettől jóval kisebb eltéréseket is észre lehet venni, akár füllel mindenféle mérés nélkül is. Másrészt, ha szabadna megjegyezni, egy elektrodinamikus hangszórónak tudtommal nincs teljesítménye, inkább csak terhelhetősége az 1% körüli hatásfok miatt. És ahogy a mérésekből világosan látszik, a hangszórókank nincs sok közük egymáshoz, tehát eddig nem volt szinte egyetlen állításod sem, ami megalapozott és igaz lett volna.

A tudásom egy szóval sem népszerűsítettem, ezt légysziv. vond vissza, vagy idézd, ha tudod. Kocsmai szinteken sem jártam (te annál inkább), szóval ha megkérhetlek, ezt a hozzáállást mellőzd a továbbiakban. Megoldási javaslatot pedig adtam, az egyetlen működőképeset: új hangváltó készítését mérések után-közben. Én megértem azt is, hogy te esetleg nem igényelsz ilyen szintű megoldást, de szerintem ne minősítsd használhatatlannak, amikor célravezetőbb módszer nem nagyon létezik.
(#) szabi83 válasza szucsi57 hozzászólására (») Júl 17, 2008 /
 
Idézet:
„A Videoton-ról nekem nincs olyan jó véleményem,”


akkor miért dolgoztál videotongyárba??
(#) szabi83 válasza shalafi66 hozzászólására (») Júl 17, 2008 /
 
Idézet:
„"Hát ez az! Állítólag tudod, de nem mondtad meg."
mit nem mondtam meg, mikor, kinek? Világosan leírtam, hogy ez nem TL, csak csillapított reflex.”


TL-t nem tudja milyen

Mondjuk szucsi57 elég makacs és hisz az adatlapnak, amikor nem kellene.. ez olyan, mint a műanyag dobozos hangfal 2*100W, ami valójában csak 2*2W szerintem
Következő: »»   48 / 730
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem