Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
 
Témaindító: Gabi, idő: Aug 12, 2005
Lapozás: OK   23 / 564
(#) teodor hozzászólása Ápr 1, 2009 /
 
Sziasztok, ma szert tettem bontott kütyűre, típusa QM75DX-H. Szerintetek jó valamire? Derék 4lábú dobálásán kívül. Sajnos valamiért nem tudom letölteni az adatlapját , egyébként 3db. 600Ft-ba került.
(#) imjuhasz válasza erdgab hozzászólására (») Ápr 1, 2009 / 1
 
Köszönöm
(#) szabics válasza Zerocross hozzászólására (») Ápr 1, 2009 /
 
A 6 -8 lábak között lévő kondira kényes
nekem egy tantálkondi van ott azzal jól műköik. Anno igyjártam én is. Az 1 -8 láb közötti dióda meg gyors legyen.
(#) jati válasza erdgab hozzászólására (») Ápr 3, 2009 /
 
Gábor, az 1N5822 jó lesz???
(#) erdgab válasza jati hozzászólására (») Ápr 3, 2009 /
 
Igen,jó lesz! Ez ugyan az a dióda, csak 3 amperos.
(#) jati válasza erdgab hozzászólására (») Ápr 3, 2009 /
 
Tudom, hogy 3A-s, csak gondoltam biztos ami biztos alapon megkérdem! A lágyindító rele indiráskor húz, vagy mikor már a hegesztő üzemel???
(#) erdgab válasza jati hozzászólására (») Ápr 3, 2009 /
 
Bekapcsolod a gépet,utána néhány másodperc múlva húz meg a relé és úgy is marad,rövidre zárja az ellenállást,most a gép kész a munkára! Ha a hővédelem oldana le,kigyullad a piros led és a relé is elenged,lehűl a gép,mert ugye a ventilátor állandóan megy,automatikusan meghúz újra a relé a piros led elalszik,újra munkára kész a gép!
(#) zolee1209 válasza erdgab hozzászólására (») Ápr 3, 2009 /
 
Szia Gábor!
Lenne egy kérdésem! Az IGBT-k meghajtóáramkörét máshol fel szeretném használni, ezért megnéztem a Maci rajzát. Ott az szerepel, hogy IGBT nélkül teszteljük, és a kimenetén 5.2- 5.3V-ot kell mérnünk! A meghajtótrafó áttétel 1:1-es és 12V-ot kapcsolgatunk rajta. Akkor mitől mérünk ilyen alacsony feszültséget? Amúgy nem 15V körüli vezérlőjelnél van az IGBT-nek a legkisebb kapcsolási vesztesége? Ha valami hülyeséget írtam, akkor bocsi, de nem értem a meghajtás feszültségbeli logikáját!
(#) erdgab válasza zolee1209 hozzászólására (») Ápr 4, 2009 /
 
Szia!
Nincs benne semmi ördöngősség,ha egy DVM műszerrel méred akkor valóban 5,1-5,2V mérhető 12V segédtáp feszültségnél,gondolom a négyszőg jel miatt,de,ha itt egy szkóppal mérnél akkor azonnal a 12V körüli érték jelenne meg.A DVM-mel mért érték azoknak segítség,kiknek szkópjuk nincs,hogy tudjanak mihez viszonyítani.A 12V azért lett mert szinte mindenki a KC213 zénerből indult ki,ez 13V értékű és 12,5V segédtáp fesznél ez a zéner melegedett,alkalmaztak ide a kollégák 13V/5W zénert is,ez is melegedett,nekem is,így levittem a tápot 12V-re és elég lett egy sima 13V zéner.A zéner az IGBT-k kapuját védi.Nincs akadálya a 15V tápnak sem,csak akkor a védő zéner nagyobb feszültségű legyen,ide maximum 18V zénert lehet betenni,akár kettőt szembekapcsolva is egy-egy helyre.Ha megemeled a segédtápot 12V fölé a 200 ohm ellenállás melegedni fog,lehet,hogy érdemes lenne más felépítésű meghajtást választani a magasabb segédtáp mellé.Néhány példa a mellékletben.
(#) zolee1209 válasza erdgab hozzászólására (») Ápr 4, 2009 /
 
Igen, arra gondoltam, hogy azért ilyen alacsony a feszültség, mert nagyfrekis négyszögjelet kell mérnünk a DVM-mel. Tegnap laboron lemértem az áramkört szkóppal és csak kicsivel volt kisebb a kimeneti feszültség a bemenetinél. Viszont a FET-ek iszonyatosan egymásra nyitnak (még jó, hogy ajánlottátok a soros izzót! ). A meghajtó IC-ből 45%-os négyszögjel jön ki ellenütemben. Eddig minden jó. Rákötöm a H-hidat, ami a meghajtótekercset vezérli. Már kicsit "hullámosodik a jel magas szintje. Majd a mikor rákötöm a trafót, akkor kész, összemosódik a jel. Lehet kipróbálok másfajta meghajtást a H-híd helyére...
(#) Zerocross hozzászólása Ápr 4, 2009 /
 
Hali!

Találtam egy doksit, remélem tetszik valakinek...
Ha meg már láttátok, akkor bocsi.
(#) erdgab válasza zolee1209 hozzászólására (») Ápr 4, 2009 /
 
Valamit én sem értek! Milyen kapcsolási rajz alapján dolgozol,milyen vezérlő IC-vel és milyen fetek nyitnak egymásra?
(#) erdgab válasza Zerocross hozzászólására (») Ápr 4, 2009 /
 
Kösz a linket!
Sok trafót tekertem életemben,de akkor is köszi!
(#) zolee1209 válasza erdgab hozzászólására (») Ápr 4, 2009 /
 
Az indukciós hevítőmben szeretném felhasználni az IGBT-t meghajtó arámkört. Bővebben: Link
(#) p_istvan válasza zolee1209 hozzászólására (») Ápr 4, 2009 /
 
Szervusz!
Ha a topikindító hozzászólólásodban lévő kapcsoláshoz akarod használni (egy vezérlő trafóról meghajtva a hidat illetve a feteket) akkor ez a meghajtó áramkör nem lesz hozzá jó. Ez együtemű (forward) kapcsolás vezérlésére alkalmas az UC3845-tel, ami szintén együtemű vezérlő.
Talán ha külön-külön vezérlő trafó (és meghajtás) lenne az egyszerre nyitó-záró fetekhez (a hídban) akkor talán...
Üdv: P István
(#) zolee1209 válasza p_istvan hozzászólására (») Ápr 4, 2009 /
 
Én csak azt az áramköri részletet szeretném alkalmazni, ami a vezérlőtrafó és az IGBT között van. Az előző áramköröm halálát 90%-ban ennek az áramkörnek a hiánya okozta.
(#) p_istvan válasza zolee1209 hozzászólására (») Ápr 4, 2009 /
 
Híd vezérlővel meghajtva nem működik megfelelően mert ez a meghajtás úgy működik, hogy amikor a FET/IGBT-t le kell zárni, akkor a megszűnő pozitív vezérlő impulzus átmegy egy negatív impulzusba (a vezérlés meghajtása miatt) és ez a negatív impulzus nyitja ki az IRFD120-at ami meg gyorsan kisüti a FET/IGBT gate kapacitását és gyorsítja a lezárást.
A hidas vezérlő meg úgy hajtja meg a vezérlést, hogy minden polaritásváltás között (a kitöltési tényezőtől függő, de legalább a holt ideig tartó) nulla szint van a kimenetén, és csak a holtidő után vált polaritást, tehát a vezérlés megszünte után csak egy idő eltelte után működik a lezárás gyorsítása (de akkor meg már minek).
Ez a vezérlés neked csak úgy működne hogy két vezérlőtrafót is alkalmaznál ellen-ütemben meghajtva pontosan úgy (FET meghajtás és lemágnesező tekercs) ahogy az eredeti (hegesztő inverter) vezérlésben van.
Üdv: P István
(#) teodor hozzászólása Ápr 4, 2009 /
 
Sziasztok, Korábban feltettem egy kérdést, hogy ez a kütyü jó-e valamire a topik témájában, így nézki a kép mellékelve, a tipusa: QM75DX-H. Az adatlapját nem találtam gyakorlatilag a mellékletben lévővel azonos csak a kivezetések máshogy vannak.
Előre is köszi ha valaki rápillantana.
(#) Benzol válasza teodor hozzászólására (») Ápr 4, 2009 /
 
nemjó
(#) p_istvan válasza teodor hozzászólására (») Ápr 4, 2009 /
 
Szervusz!
Ide lassú! Alapvetően 50/60 Hz alkalmazásokra való (max néhány kHz)
Továbbá ez tranzisztor és ezért más vezérlés kell neki, bár ez lenne a kisebbik baj.
Üdv: P István
(#) teodor válasza p_istvan hozzászólására (») Ápr 4, 2009 /
 
Köszi az infót én is gondoltam, hogy lassú leszde azért tud az majdnem 100KHz-t is. Akkor marad a derék 4lábú dobálása az eszközzel.
Vagy majd 50Hz-es inverterhez .
(#) Zerocross hozzászólása Ápr 5, 2009 /
 
Kérdésem lenne hozzátok!

Az alábbi rajz ismerős valakinek?
(#) fezsolt73 válasza Zerocross hozzászólására (») Ápr 6, 2009 /
 
(#) erdgab válasza Zerocross hozzászólására (») Ápr 6, 2009 /
 
Igen, ismerős!
Ez működik is,nem tudom pontosan,de olyan 80-100A áramot tud! A Terminál fórumon Tab építette anno,többen is "segítettek,beleszóltak" (Spafi).A ferritmag ETD59.
Itt megtalálni!

http://sziget.mine.nu/~tAB/nem_megnezni/Hegeszt%f5/New_pcb/P1010056.JPG


Érdekesség,hogy az első gépe egy papír dobozban volt és mégis jól működött,egész nap kerítést hegesztett vele.
(#) Zerocross válasza fezsolt73 hozzászólására (») Ápr 6, 2009 /
 
Köszi a linket!

Viszont!

Javítsatok ki ha tévedek, de a link néhány képén (3280028.jpg) a hegesztő trafója látható, ami úgy tűnik, hogy sárgaréz lemezzel tekert a kivitelező! Jól láttam?
Mert ha igen akkor az nem fajin! szerintem...
Ha tényleg sárgaréz lemez akkor mi lehet az indoka?
Végül is rontja a hatásfokot, növeli a tekercs hőmérsékletét, stb...
(#) p_istvan válasza Zerocross hozzászólására (») Ápr 6, 2009 /
 
Van egy új trafó könyvtár is, abban már mintha vörösrézlemez lenne. A szekunder is érdekes, egyszerű tömör huzal, bár az új trafó könyvtárban lévő képeken már nem egyértelmű, lehet hogy a szekunderen is korrigált a készítője.
Először rendesen melegedhetett a trafó...
(#) kurtyka válasza Zerocross hozzászólására (») Ápr 6, 2009 /
 
Hello! Igen én is néztem. Szerintem egyszerű az oka, a sárgaréz olcsóbb... de utánna a véglegesben már vörösrézzel csinálta!
(#) Zerocross hozzászólása Ápr 6, 2009 /
 
A kapcsolási rajzot elnézve, elég egyszerű és mégis célra vezető. Igaz a leragadás védelem hiányzik belőle. Én úgy látom, ennél már nem nagyon lehet egyszerűbbet. Vagy mégis?

Persze P_I most jót nevet, mert tudja, hogy nálam az ETD már fél siker
(#) Zerocross hozzászólása Ápr 6, 2009 /
 
Azért kíváncsi lennék, hogy saját ötlet a rajz, vagy van ihlet valahonnan...

Nomeg, ha lenne némi leírás a trafóról... én nem találtam.
Vagyis, hogy mit és mennyit...
(#) erdgab válasza Zerocross hozzászólására (») Ápr 7, 2009 /
 
A rajz nem teljesen saját ötlete,sokan közreműködtek,segítettek neki,Skori,Spafi,Dörmike, és mások,az alapötlet,ha jól emlékszem Spafitól származik,de nem merném egyöntetűen kijelenteni,persze Ő maga is sokat tett az alkotás létrejöttéért! A rajz nem teljes (!) van bent leragadás védelem csak nem rajzolta be és a teljes dokumentáció sosem került napvilágra a menetszámok sem.A primer valami bontott 2mm litze huzal a szekunder vörösréz lemez a végleges megoldásban és mintha úgy emlékeznék,hogy az 80kHz frekin megy.Volt elég baja az építés során a segédtáp is azért lett trafós mert az áteresztő tranyós változat valamiért nem jött össze és elszállt minden.Én átolvastam anno az egész fórumot,többször is,de mindenre nem emlékszem sajnos!
Következő: »»   23 / 564
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem