Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorkerékpár generátor fesz.szabályzó
Lapozás: OK   2 / 5
(#) Meki válasza Thomas10100 hozzászólására (») Nov 10, 2008 /
 
Szevasztok.Ami a képen van az egy Lada alapjárati elektronika.Nézzél rá a Lada barátikör oldalára,ők sok
mindent fabrikáltak maguknak.Hali.
(#) Thomas10100 válasza Meki hozzászólására (») Nov 10, 2008 /
 
Köszi az infót!
(#) Meki válasza Thomas10100 hozzászólására (») Nov 11, 2008 /
 
Hali.Találtam ithon,LADA e.feszszabot.Ezen csak három kivezetés van. 31. (D-) Test-GND
67. (DF) Gerjesztés
15. (D+,30) Gyujtáskapcsolora.
- (54) Töltés jelző
A zárójelben lévő jelölések egy NDK-s,szabájzórol valók.
Ha jól láttam,a motorodon,külön álló diódahid van?Azokat
le tudtad elenőrizni?
(#) Thomas10100 válasza Meki hozzászólására (») Nov 11, 2008 /
 
Helló!

Vettem ETZ egyenirányítót, és LADA fesz szabályozót.
Olyat ami 2+föld kivezetéses. 600Ft volt postával.
(#) Meki válasza Thomas10100 hozzászólására (») Nov 11, 2008 /
 
Hali. Akkor a problémád meg oldódott.Valami infót írhatnál a dióda hídról,(hol/menyibe kerül/esetleg a diódák tipusa).Persze csak ha publikus.Amúgy meg jó időt,széles utat,a motorozáshoz.
(#) Thomas10100 válasza Meki hozzászólására (») Nov 11, 2008 /
 
Hali!

Az egyenirányító az 3000Ft volt postával, valami ősdiódák vannak rajta, hamegjön akkor megnézem a tipusát. Vaterán vettem.

Amúgy ez csak egy motorblokk, váz nélkül. Szöcske lesz belőle, ha beindul
(#) Meki válasza Thomas10100 hozzászólására (») Nov 11, 2008 /
 
Hali.A szöcskéhez sem árt a szép idő,bár út nem igen kell neki.Előre is kösz az infót a diódákról.
(#) Thomas10100 válasza Meki hozzászólására (») Nov 13, 2008 /
 
Helló!

SY170/1 a diódák típusa.
(#) Meki válasza Thomas10100 hozzászólására (») Nov 13, 2008 /
 
Kössz az infót.Van itthon egy marékkal.
(#) Meki hozzászólása Nov 13, 2008 /
 
Üdvözlök mindenkit.Sikerült meg építenem,a motoromba a
fesz.szabot,köszönet érte mindenkinek.Sajnos némi problémám van vele.Kb.7000-es fordulat fölött,el kezd bizonytalankodni.Szkópon nézve,nagyokat ugrál a jel.Nem nagyon bízok a régi orosz szkópomban,de eddig nem volt vele bajom.Egy régebbi motor egyen-irányítóját raktam be egyelőre.Ez egy 1985-ös SUZUKI GS.ből valo.
Anyít sikerült ki bogarásznom,hogy szilicium diódák vannak benne (szerelhető).Van egy, egy hengeres APRILIA 4T motorom is,abban kiválóan működik.A nagy motorom,16500-nál szabájoz le. Nem lehet hogy a nagy
fordulat számokkal függ össze problémám?Ha valaki tud valamit hozzá szólni a dologhoz,kérem tegye meg.Köszönöm.
(#) mex válasza Meki hozzászólására (») Nov 13, 2008 /
 
Végülis melyik változatot épitetted meg és milyen tipusú diódákat illetve tirisztorokat használtál.
Mit értesz azalatt,hogy nagyon ugrál a jel. Több periódust testre zár,és ilyenkor megszűnik a töltés?
(#) Meki válasza mex hozzászólására (») Nov 14, 2008 /
 
Szeva.A Lui3,(Honda VFR750) által közöltet építettem meg.A tirisztorok:BT152-800R,a dióda-híd:45PI(1)2_28_86,csak nehezen tudom le olvasni.7e-ford. fölött,fel ugrik a fesz.16-18V-ig.Ha vissza veszem a gázt beáll 14,xxV-re.Teljesen rendszertelenül csinálja.Az aprilliámon jól működik,de az nem forog 6-ezernél többet.Volt hogy próbáltam egy kicsit felpörgetni 14-16 ezerig,és jól működött,aztán a köv.indításnál megint ingadozott,lámpán is látszott hogy változik a fényereje.A csatlakozásokat,forrasztásokat többször is le ellenőriztem.Most hogy ezt írom,közben kipróbáltam,most jól működik.De meddig?Nincs a tirisztoroknak,vagy a diódáknak valami határ frekvenciájuk?Kössz a választ.
(#) mex válasza Meki hozzászólására (») Nov 14, 2008 /
 
Alighanem rátapintottál a lényegre:a határfrekvencia a bűnös. Próbáld ki BT151 tipussal is ,csak az a baj,hogy ez kisebb terhelhetőségű. De lehet,hogy csak az ellenálláscsere is megoldás,illetve a zenert is cserélheted 1,3W-os tipusra,és ekkor már bátrabban csökkentheted az ellenállásértékeket is.
A leirásod szerint ugyanis nem gyújtanak be a tirisztorok.
(#) Meki válasza mex hozzászólására (») Nov 20, 2008 /
 
Üdv.Tanácsod szerint,ki cseréltem a zénert (1,xxW), és kisseb (180 ohm) ellenálásokat raktam be.Ezzel párhuzamosan,készítettem egy diódahidat is,sajnos csak 8A-osak,de így legalább egy hűtőbordára fel ment az egész.Teljes a siker!Többféle fordulaton is mértem minden hol beált,a 14,xxV-re.14,6V-nál több nem volt egyszer sem.Persze a puding próbája az evés.Ezért ki vittem az életbe.Az aksit le merítettem egy kicsit,(had dolgozzon a szabályzó).kb.120Km mentem vele végig
világítással,változó fordulatszámokon.Otthon megint,le ellenőriztem,de minden OK.volt.A fesz.szab allig langyosodott.Most este is próbáltam,indult a motor pöpecül.Köszönöm a segítséget mindenkinek.

Ui.
Ha meg tanulok, egy kapcsolási rajz szerkesztőt rendesen kezelni,akkor felrakom ide a pontos,módosított rajzot.Rajta vagyok a dolgon.http://www.hobbielektronika.hu/forum/wtopic.php?post_id=310965&act=modpost&pop=1#
(#) mex válasza Meki hozzászólására (») Nov 20, 2008 /
 
Örülök a sikernek! Jó motorozást.
Üdv.
(#) sanyatuning hozzászólása Dec 20, 2008 /
 
Sziasztok nekem olyan problémám lenne hogy egyfázisú generátor van ami csaknem 100W és nem gerjesztő tekercses a fesz is felmegy rajta 50 V fölé.
És ebből kéne nekem 12V 10W kb csak 2 műszernek.

Nem tudom hogy ezek a tirisztoros megoldások el tudnak-e ennyi többlet teljesítményt "fűteni".

Szimulátorban összedobtam egy Fet-es kapcsolást ami egész jól működik és ezt szeretném ha megnéznétek.
Csak ideális diódákkal működik, ezért kérdezem hogy a valóságban működhet-e, mit lenne érdemes máshogy csinálni.

Köszi.
(#) mex válasza sanyatuning hozzászólására (») Dec 20, 2008 /
 
Szerintem a fet veszettül fog fűteni. Nézz szét találsz valamelyik motor-akkutöltögetős topicban egyszerű tirisztoros szabályzót egyfázisra is.
(#) sanyatuning válasza mex hozzászólására (») Dec 20, 2008 /
 
Bocsi azt nem irtam hogy nincs a motorban aksi.

Lehet én nem értem.
De a kapcsok alapján a tirisztoros leföldeli a többlet teljesítményt. Ez jó lenne ha lenne sok fogyasztó és a többlet teljesítmény aránya kisebb lenne.

De nálam nem ez a helyzet.
Azért találtam ki ezt a Fet-es megoldást mert ezen csak annyi áram folyik amennyit fogyasztok, nem pedig az összes többi maradék teljesítmény.

(#) Mikeemn hozzászólása Feb 9, 2009 /
 
Üdv!
van itt nekem egy fesz szabályzó, a gond csak az h nem tudom, hanyas érintkező mi rajta. Ebben szeretnék segítséget kérni tőletek.
A yamahámban beszart a fesz.szab, ez olyan h 4 vezeték jön ki belőle.
Van egy másik is, egy apriliáé, ezen több érintkező van, de csak 4 volt használva ezen is (abból ítélve h az a négy érintkező szép tiszta, a maradék 3 viszont csupa retek).
Na most az apriliáén csak számok vannak 1-7ig, de nem tudom mi micsoda. 1-2-6-7 es érintkezők voltak bekötve. Valakinek meg tudná mondani nekem, hogy tegyem be? Mellékelek egy képet is róla.Nem valami jó minőség, de a telefonom sajnos csak erre képes..
Köszi!

DSC00173.JPG
    
(#) m2attila hozzászólása Ápr 18, 2009 / 1
 
Sziasztok,

Készítettem egy fesszabályozót a YAMAHA SR125-ös motoromba. Minden 3fázisú töltéssel ellátott motorhoz használható.
Minden févezetőt csavarozhatónak választottam,hogy könnyebb legyen szerelni.

Ime a rajz:
(#) mex válasza m2attila hozzászólására (») Ápr 19, 2009 /
 
A zenerfeszültséget jobb lenne 6V környékére választani (kevésbé változik a hőmérséklet hatására), és a gate ellenállásokat is csökkenteném, mondjuk 680 ohm-ra. A 470µF is kicsit sok, bár ez generátorfüggő.
(#) m2attila válasza mex hozzászólására (») Ápr 20, 2009 /
 
Igen a zener feszültségét lehetne kisebbre választani és elétenni egy ellenállás osztót és valamivel pontosabb lenne.De ez volt a fiókban....
A gate ellenállás nekem először 470Ω volt de nagyon melegedett,kicseréltem a jelenlegi 1kΩ értékre és jól működik vele.A használt félvezető BT151 tartóárama 10-40 mA között van,így benne vagyunk a tartományban.
A 470µF-ra szükség volt,mert 220µF-330µF-al nem volt túl stabil.
(#) Cumo válasza mex hozzászólására (») Aug 2, 2009 /
 
Nos én egy kicsit nagyobb problémával néztem szembe,meg nemis tünik egyszerünek a feladat
Egy Qvad 200 ccm motorra kisérletezem a töltésszabájzót de semmiképp nem akar beválni.
Mostmár rátok bizom a problémát
Tehát 1 fázisu kimenet.
Alapgázon 17...19volt.
Teljes gázon 70...75v..
Eléggé nagy az amper teljesitmény,mert az 50w-os halogén izzót azonnal kicsapta alapgázon....
....
Még talán nem is volna gond hogy 50 euró a saját neki való szabájzó,hanem hogy itt szerbiában nem lehet hozzájutni.
még ha hozzá is jutnánk nem tudnám bekőtni mert minden kábel le van csupálva a motorról.....sajnos..

Na kiváncsi lennék erre miien rajzot tudtok ajálni?
(#) mex válasza Cumo hozzászólására (») Aug 2, 2009 /
 
Eddig milyennel próbálkoztál?
(#) Sendi válasza Cumo hozzászólására (») Aug 3, 2009 /
 
Üdv Mindenkinek.

Elnézést, hogy beleszólók, de én is motoros vagyok.A kinai Keeway 250 cm3 is 3 fázisú, tirisztoros, 12V-s
Minden alkatrész olcsó hozzá. (pl komplett gyújtás 3500Ft)
Szerintem a fesz szabályzó sem drága. Az elv ugyan az.
Nekem jól bírja.

üdv
(#) Cumo válasza Sendi hozzászólására (») Aug 3, 2009 /
 
Ez igaz,csakhogy nem a Keeway szisztémárol van szó.
Hanem Yamaha Corporation......4 kerekü..
S,tényleg csak 1 fázisos.
De ma próbaképpen ráillesztettem egy egyenirányitót..
Majdnem hanyattestem mikor a müszer 168 voltot mutatott egyenáramon :eek2:
Azt már majdnem sokallom
De akkor hogy lessz ebböl 12 volt?
Már kezd foglalkoztatni a gondolat hogy áttekercselem,mint a Jawa stellánál a világitó tekercset
(#) mex válasza Cumo hozzászólására (») Aug 3, 2009 /
 
Némi átalakitással tökéletes lehet ez .

A háromfázisú diódahid helyett sima graetz kell, a tirisztorok számát csökkented kettőre, a vezérlés maradhat egy az egyben ugyanaz.
Feltétel:a töltőtekercs kezdete, és vége is ki van vezetve, és egyik sem testelt.
(#) Cumo válasza mex hozzászólására (») Aug 4, 2009 /
 
Bocs valami nem jó,,nem birom megnyitni az ''ez"-t

(#) Cumo válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 4, 2009 /
 
köszi!
meg mindjárt hozzá is fogok...
azt hiszem van is ithon hozzá való minden alkatrész
(#) Sendi válasza Cumo hozzászólására (») Aug 4, 2009 /
 
Helló Cumo.

Mint mondottam nem akarok beleszólni, de fantázia megmozgató ötletnek szántam. (egyébként nem tudom, hogy mi a keeway szisztéma)
Szerintem (mint elektromos ember) a feszültségszabályzás nem függ a kerekek számától.
Amit én ajánlottam az egy olcsó, kész, mechanikailag jól kiépített, és hűtött alkatrész.
A három fázist egyébként lehet közösíteni 1 fázisra.
Mielőtt még tiltakoznál, tudom, tudom.
De mivel azonos technológiával, azonos gépen készültek a benne lévő diódák, a karakterisztikájuk nagyon hasonló lehet, így gyakorlatilag összeköthetők.
Elnézést a tipp adásért, részemről visszavonulok, és maradok mint olvasó.
(egy kis helyesbítés: 168V-t csak egyenfeszültségen mutathatott, és mivel kizárt dolog hogy szinuszos legyen, valószínűleg az sem igaz, de ezek már nem fontosak)
További sok sikert
Következő: »»   2 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem