Fórum témák
» Több friss téma |
WinAVR / GCC alapszabályok: 1. Ha ISR-ben használsz globális változót, az legyen "volatile" 2. Soha ne érjen véget a main() függvény 3. UART/USART hibák 99,9% a rossz órajel miatt van 4. Kerüld el a -O0 optimalizációs beállítást minden áron 5. Ha nem jó a _delay időzítése, akkor túllépted a 65ms-et, vagy rossz az optimalizációs beállítás 6. Ha a PORTC-n nem működik valami, kapcsold ki a JTAG-et Bővebben: AVR-libc FAQ
Nem szeretem saját magam idézni, de: Bővebben: Nyolc lábbal cikksorozat
Egyszerűség, érthetőség volt a cél.
Köszönöm!
Olvastam már egy részét és nagyon tetszett. Ha megjön a programozóhoz az alkatrész szépen végig is próbálom a cikkben leírtakat. A programnyelv megismeréséhez (BASCOM esetében BASIC) milyen segédanyagok lelhetőek a neten, lehetőleg magyar nyelven? Sajnos ebben is tök kezdő vagyok
BASCOM is található a neten áttételesen Cseh Róbert tollából, magyar fordításként.
DE! Nem javaslom a bascom nyelvet, mert ha komolyabb céljaid vannak a mikrovezérlő programozással, akkor a C-n és az Assembly nyelveken kívül nem sok nyelv marad a talpán. Legyen ez a személyreszabhatóság, optimalizálás, _dokumentáltság_, mások által esetleg perifériákhoz írt illesztőprogramok, library-k, driverek. C ezen a téren igen kiemelkedő. Elsősorban ennek az az oka, hogy a többi fordítóval ellentétben az AVR-GCC (windowsra WIN-AVR) teljesen korlátozás mentesen szabadon használható, ingyenes. Nem ilyen x KB-ig ingyenes, meg X sorig. Egy C kódot bármikor a jövőben le fogsz tudni fordítani. A Basic nyelv egyre ritkább, egyre halottabb.
Hát megfogadom a tanácsod.
Mivel se basic se C ismereteim nincsenek így végül is teljesen mind1 melyik irányba indulok, legalábbis ez az érzésem. Win AVR-ről van valami magyar írás?
Hello!