Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Xenon bezavar az autórádiónak?!
Témaindító: szbalint25, idő: Máj 18, 2009
Témakörök:
Nekem is g4-esem van,engem is roppant érdekelne!
Hátha visszateszem...
Most beszéltem egy másik ismerősömmel akinek a passatjában van és neki sem zavarja.Hmmm..
Igazad van.Hónapok múltán sem tudott senki érdemleges segítséget nyújtani ezen a fórumon,ezért a szett marad a dobozban(ott eszi meg az enyészet).Nem adom el,nem akarok senkit átvágni vele.Thunder bi-xenon.Na,ezt a márkát sem kell többet vásárolni.Szép napot nektek és boldog új évet!!
Mók voltam.
H4-esed van neked is,nem?
A G4 csak elírás? Engem érdekelne a xenonod először csak kipróbálásra,jelképes összegért, hátha a Vectra A-mat nem zavarná... Veszek neked érte egy pár Tungsram H4-es izzót! Mit mondasz?
Nekem is A Vectrám van, benne egy 18ezer forintos H7-es Xenon szett. Nekem nem zavar semmit. Mondjuk én megreléztem őket, a reflektort is, közvetlen akksiról kapja a feszt, 1V-al többet is kapnak igy a lámpák, és nem folyik áram a bajuszkapcsolón.
Már 4 éve be van szerelve, de múlt hónapban először büntetett meg érte a rendör, mert nincs átalakitási engedély, nincs lámpamosó. Nevetséges...
Hát nekem a Carsa A-mban ki van gyárilag relézve,olyan volt a thunder szett,de így is zavarja a rádiót.
Holnap átrakom a Vectraba és kiderül,hogy az ami a Corsat zavarja,az zavarja-e a Vectra rádióját! Mondjuk alapból gyengébb a Corsam radióvétele,mert nem szól egyártalán olyan helyen,ahol a Vectraval van vétel. Majd írok!!!
Mi van ezen nevetséges?
Attol,hogy 4 éven keresztül nem foglalkoztak a szabálytalan lámpáddal, még szabálytalan marad. Épp ideje volt.
Beraktam a Corsa A-mból a Vecra A-mba és a Vectra rádióját nem zavarja az ami a Corsajét igen!
Hogyan lehet ez? Ja, és mind a kettő autóban JVC fejegység van,csak a Vekijé kicsivel újabb.
Csak ne szólogassál be,mert egy rosszul beállított Halogén sokkal jobban vakít,mint egy Xenon...
Meg ha belenézel egy xenonba,utánna egyből látsz,viszont,ha belenézel egy rosszul beállított Halogénbe, akkor nem látsz utánna semmit!! Én beállítattam a fényszórót és nem vakít senkit,mert nem soktak villogni.... ennyit erről!
Engem máris meggyöztél.
A müszaki vizsgabiztos meg a rendörbácsi is egészen el fog érzékenyülni, ha mindezt megtudja.
Műszakin átment utólagosan beépített xenon-nal az autó... Szal a vizsgabiztos sztem nagyívbe... A rendőr meg... Hagy ne mondjak csúnyát! Ez csak szívatás! Magyarország! Drága!!! Egyrészt ha annyira rossz az a xenon akkor a gyár minek tenné bele?! Másrészt elég nehéz rosszul betenni... (legalábbis nem nehezebb mint a halogént) Plusz miért szabálytalan nem tudom! Minek a lámpamosó??? A ráspriccelt víztől nem lesz olyan erős a fénye?? Vagy sárgább lesz?? Fényszóróállító még érthető, de szerintem 1990-től az össze kocsiba van! Én csak annyit tudok mondani, hogy szivatás! És rohadtul idegesítő!
Idézet: „mert nincs átalakitási engedély” Én kaptam egy papírost ott ahol beszerelték a xenont erre az esetre. Bár hogy ér is valamit vagy sem azt nem tudom, mert szerencsére még nem kellett megtapasztalnom. De van!
Elöször is a xenon nem rossz dolog, söt! A gyári nagyon jo!
Az utolagos már kevésbé. Az, hogy a minösége gyatra, csak egy dolog. De egy halogénizzohoz készült lámpatestbe szerelve a xenon összevissza szorja fényt, egy másik xenonos topikba tettek is be pár képet, ami igen jol szemlélteti ezt. A fényszorotisztito azért követelmény, mert a koszos üvegen megtörik a a halogénénél joval erösebb fény, és elvakitja a szembejövöt. A fényszoroállito kevés, automatikus állitás kell, ami az auto minden billenését kompenzálja (pl. ha belemész egy kátyuba, vagy rálépsz a gázra, rögtön utánnaállit) Ugy tudom, létezik már utángyártottban 90000Ft körüli áron. Ha mindez teljesül, a szembejövöt se vakitod, és nyugodtan élvezheted a xenon elönyeit. Idézet: „Műszakin átment utólagosan beépített xenon-nal az autó...” Valoszinüleg mindig lesznek olyan helyek, ahol át fog menni.
Sajnos mindig lesznek ilyen "korzás" féle barmok, akiknek mindegy, csak ő lásson, a szembejövő le van szarva. Az meg külön ciki, hogy nincs pénze drága autóra amiben gyárilag benne van, de azért annak akar látszani az utólagos vackával. Vagy csak simán hülye és nem ért hozzá. A másik ilyen népség a ködlámpások... felnyomja állandóra, "mer' jó néz ki", vagy mert nem lát. De hova vezetne, ha mindenki így gondolkodna ? Kilowattos fények lennének már végül a kocsik elején, ahelyett hogy senki nem vakítja el a másikat.
A másik véglet meg aki spórolni akar és csak a helyzetjelzőt kapcsolja be. Csomó ilyet is látni esőben, ködben. Ja meg egyesek nem képesek megmosni a lámpákat, aztán tovább láttam a ködben az autó körvonalát, mint a hátsó lámpáinak a fényét...
Tegnap is jövök haza, akkora köd, hogy 50-el is kockázatos, plusz sötét is van, erre valami kanyar után ott áll egy Golf az úton. Golfon hátul világított valami piros, de elöl semmi, gondolom a helyzetjelzők már rég kiégtek, de minek azt néha megnézni. Egyszerűen nem értem az ilyeneket, elég ritka az, hogy egy autó úgy robban le, hogy nem tud mozdulni, itt meg letolhatta volna az út mellé simán, meg felnyomhatta volna a négy villogót rajta. De nem, egyszerűen az emberek nagy része annyira hülye, annyira mindenféle gondolkodás és felelősségtudat nélkül csinálnak mindent, hogy muszáj őket kényszeríteni, mint ahogy ezzel a xenonnal is kényszeríteni kell őket. A négy villogót bezzeg be tudják kapcsolni, amikor a városban a forgalmas úton megállnak akadályozva másokat a közlekedésben, pedig ott aztán senki sem hiszi el, hogy le van robbanva minden villogó autó, szóval totál felesleges. Németországban állítólag ha a rendőrök ilyet látnak, akkor megvárják a tulajt, mondják neki, hogy indítsa be az autót, és ha beindul, akkor gondolkodás nélkül megbüntetik. A másik, hogy jött utánam valami autó, égett a jobb tompított és a baloldali ködlámpa rajta. De baloldalon a helyzetjelző fény sem világított, feltételezem, hogy nem egyszerre égtek ki, hanem már jó ideje, csak lusta kicserélni, vagy pedig észre sem veszi, mert amúgy sincs rendesen beállítva, fel se tűnik, hogy valami hiányzik, indulás előtt körbenézni meg luxus. Én meg megállok útközben is megtörölni a búrát ha látom, hogy gyengébb a megszokottól, pedig még úgy is jobban látok, mint egyesek tiszta búrával. Na meg haver is a "számítógéppel diagnosztizált" meg 10 éves korában motorolajcserére is szervízbe hordott (miközben traktorokban meg szinte napi rendszerességgel cserél olajat) Astraval képes összevissza álló lámpákkal közlekedni és totál lazán veszi, hogy vakítja a szembejövőt vele. Indexhasználat szintén kb. szökőévente egyszer, de azért szidja a nagyvárosiakat, hogy azok hogy vezetnek. Namost ha az ilyeneknek eszébe jut a xenon, akkor mégis mit várjunk tőlük?
Szerintem nem kellene barmozni!
Inkább vegyél egy kutyát és azt bas..gassad! Nem hinném,hogy olyat írtam,hogy szeretem elvakítani a szembejövőt! Mint írtam is, be állítattam a lámpákat és még lentebb is van állítva a fényszóró állítóval...... Egyártalán nem, szoktak rám villogni,hogy vakítanám őket! De a magadfajta gazdag gyökér,aki még egy izzót sem tud kicserélni, és anyuka,meg apuka veszi neki az autót,csak ne szólja le az idős autókat sem....... Egyébként meg nagyzásból raktam xenont a kocsiba,hanem azért,mert a sima halogénnel nem látni semmit!
Nem vagyok gazdag, autóm is régi. Te viszont továbbra is egy barom vagy, láttam mit műveltél szegény corsával, plusz nem éred fel ésszel, hogy utólag nem barmolunk bele a világítótestbe nem oda való fényforrást. Ha meg nem látsz halogénnel, akkor menj el szemorvoshoz te vakegér, vagy szedd le az igénytelen morcosítót a lámpáról / géptetőről.
Üdv!
Azért ha egy "egyszerű" halogénnel nem látsz semmit, akkor el kellene gondolkoznod, hogy esetleg kellene vásárolni egy másik belevalót, ahol a tükör még meg van, vagy ha ez sem elég, akkor azon kellene gondolkodnod, hogy abba kéne hagyni a vezetést, mert azt vakon nem lehet.
Ne vitatkozzatok, mindkét megoldásnak megvannak az előnyei és hátrányai is. Az hogy a xenon utólagosan beszerelve szabálytalan, az csak egy dolog, (mert magyarország) de nem jelenti azt hogy sokkal rosszabb, sőt. Nekem is xenon van a vectrában, (motoromban is) én nem csak betettem a xenont, hanem a komplett lámpát cseréltem projectorosra, beállítva is jól van, nem szórja szanaszét a fényt, mint azoknak, akik xenont tesznek sima foncsolos lámpába ahol még a lámpabúra sem sima, hanem csikos, amitől szórja a fényt, na azt én is büntetném. Nem azokkal van a baj akik normálisan be tudják szerelni, hanem azokkal akik nem.
Még pár év és mindenkinek xenon lesz a kocsijában, haladni kell a technikával Még annyit, hogy a xenonnak hosszabb az élettartalma, és kevesebbet is fogyaszt.
Persze, azokkal nincs gond, akik korrektül rakják be, beszerelve az automatikus magasság állítót is. De hogy jó tanácsot is mondjak Korzásunknak, ha mindenáron növelni akarja a fényerőt, akkor válasszon inkább a kínálatból egy növelt fényerejű halogént. Pl Osram, vagy Philips gyárt ilyeneket. Továbbá régi autóknál ha gyárilag nem relés, akkor célszerű berelézni a világításkapcsolót a motortérben, megfelelő keresztmetszetű vezetékekkel, közvetlenül az akkuról véve a delejt biztiken keresztül. Ezáltal is növelhető az izzókra jutó feszültség -> jobban fog világítani.
Idézet: „Ezáltal is növelhető az izzókra jutó feszültség -> jobban fog világítani.” Tanusíthatom. Kadettben generátorról húztam direkt vezetéket a lámpák számára, 4mm2 keresztmetszetűt, és nagyon jól látni vele. Pedig sem a tükör nem új (mondjuk nemis matt), és még csak nemis növelt fényerejű izzó van benne. Szóval nem a xenon az Isten, lehet halogénnel is jól világítani. A fogyasztás meg eléggé másodlagos. 100km-en megspórol az ember a xenonnal néhány ml üzemanyagot a halogénhez képest, hát nem ebbe fog a Föld belepusztulni, de még csak az autó gazdája sem. Az élettartam is érdekes kérdés. Ha a halogénégő kiég, akkor 700Ft-ért veszek bele másikat. Ha 20000km után kell cserélni (nekem most kb. ennyi után égett ki az egyik), akkor elköltök 21000Ft-ot fényszóróégőre 300000km alatt. Ha a xenon megdöglik egyszer, az legalább ennyi, de inkább több lesz, nembeszélve a beépítési költségéről. Azzal pedig egyetértek, hogy az egy baromság, hogy nem lehet látni a halogénnel. Nagyon is jól lehet vele látni, csak be kell állítani és nem eltakarni mindenféle "díszítéssel". Meg néha meg kell mosni vagy törölni a koszos búrát, mert az bizony nagyon tudja nyelni a fényt. Csak ez ugye nem divat, mert milyen már, hogy indulás előtt megtörlöm a lámpákat...
Kedves lidi! Nem is szeretnék tovább én sem vitázni,mert elvégre felnőtt emberek vagyunk!
Hidd el, hogy nem vagyok az,akit nem érdekel a szembejövő, ha villognának rám,akkor ki is szedném egyből az autóból,mert és is tudom,hogy milyen rossz,amikor elvakítanak! A növelt fényerejű halogénekről nem olvastam semmi jót fórumokon! Nagyon ajánlották a Tungsram Mega Light Ultrát, aminek elvileg +90%-kal nagyobb a fényereje, de erről sem írtak jókat! Állítólag a növelt fényerő miatt az élettartama nagyon kicsi!!! Nem hangzik egy jó befektetésnek! Ezúton is szeretném elnézésedet kérni a hangnemem miatt is,csak nem szeretem a fikázós stílust!
A xenonnal sem játni semmit,ha mocskos a búra, nekem van bekészítve mindíg téli szélvédőmosó egy kis permetezős palackba és mindíg megtakarítom, valóban rengeteget számít!
A xenon szerintem is egy jó dolog. Abban egyetértünk, hogy az utólagosak minősége ritka szar.
Azt viszont nem fogom megérteni, hogy miért szórná a fényt összevissza egy kis kosztól!! A halogén különben is sokkal jobban "SZÓR"-ja a fényt (jogos nem olyan erős a fénye). Ez megint csak a szopatás része! Plusz ha akkora hülyeség ez az utólagos cucc, akkor minek árulják? Mert én még nem láttam egyen se azt, hogy csak pályára vagy csak projektorosba teheted bele... Azon kívül a rendőr a projektoros Xenon-ért nem basz meg??? Mert szerintem ha akar akkor meg fog! Meg nem hiszem, hogy megkérdezi, hogy beállíttattad-e a fényszóródat vagy sem. És engem ez dühít fel! Mintha nem lenne jobb dolguk! Idézet: „Valoszinüleg mindig lesznek olyan helyek, ahol át fog menni.” KPM Gödöllő (bocs jah és foncsoros is!!!)
Jogos! Ha tiszta a lámpa a halogén is über jó! Abban is egyetértek Veled, hogy a Xenon sokkal többe kerül! Pláne ezek az utángyártott trágyák, mert fele annyit nem bír egy izzó, mint a sima és vagy 10× annyiba kerül.
Idézet: „Állítólag a növelt fényerő miatt az élettartama nagyon kicsi!!! Nem hangzik egy jó befektetésnek!” Ezt én is így tudom. Idézet: „csak nem szeretem a fikázós stílust!” Szerintem senki! Én lidi helyében elfogadnám a bocsánatkérést!
Nem vagyok fizikus, de gondolom, a fénysugár a tiszta üvegen keresztül egyenes vonalban halad, ha szennyezett, akkor a szennyezödésen (akár egy vizcseppen is) megtörik, bármilyen irányba, akár felfelé is, ilyenkor vakit. Ugyanez persze halogénnél is elöfordul, csak mint tudjuk, annak a fényereje joval gyengébb, és ezek az eltévedt fénysugarak is sokkal gyengébbek.
A hangsuly nem azon van, hogy a lámpa projektoros vagy nem, hanem azon, hogy az adott lámpatestbe milyen fényforrás valo. Ha H7, H1, H4, H3 stb. foglalattal rendelkezik a lámpa, abba halogén izzo valo, és nem xenon, normális xenont bele se lehetne tenni. Az utolagos szintezöt azért gyártják, mert ha valaki xenon lámpákat (tehát nem egy 15ezres szettet) akar az autojába, ezzel megteheti. Ez persze csak abban az esetben megoldhato, ha az adott tipust xenonnal is gyártották, és (több)százezres tétel. Ha a mi autonkat nem gyártották xenonnal, akkor le kell rola mondanunk. Ahogy nem akarunk Wartburgba automata váltot vagy ABS-t szerelni, ne akarjunk xenont se.
Persze elfogadom, és én is bocsánatot kérek a fikázásért. Talán nem kellett volna leírnom a véleményem, de úgy éreztem hogy a szép szóból nem ért, ezért volt az erős hangnem. Ettől még az a bizonyos átalakított autó nem lesz szebb. Ha nekem nem hisz, akkor próbálja meg eladni. Szerintem senki nem vesz szívesen ilyen átfaragott kasznis csodákat. Hacsak nem egy másik megszállott. Hiába is írjuk le akárhányan, érvekkel alátámasztva hogy miért nem jó az utólagos xenon, úgyis belerakják, és megmagyarázzák, hogy ők azt majd tudják, és nekik jó. És egyébként is az irigység beszél belőlünk akik le akarják beszélni róla őket, meg a rendőr is hülye, meg az is aki kitalálta hogy nem szabad ilyet csinálni. Csak ő maga nem az.
Nem szeretem az utólagos barkácsolást az autókon, se olyan helyen ahol a hozzáértés hiányából adódóan másnak kárt okozhat. Azt meg hogy miért lehet akkor kapni ? Hát egyszerű: mert van aki megveszi. De tuti hogy ezek a szettek nincsenek bevizsgálva, engedélyeztetve. Betiltva is azért nincs az árusítása még, mert a szabályozó szervek sebessége olyan amilyen. Attól hogy lehet kapni neont, nem fogom teleaggatni vele a kocsimat. És nem csak azért mert nem szabad... |
Bejelentkezés
Hirdetés |