Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Wand Clock
Szia Patexati!
Az első verziós f886-nál nincsen ilyen gond, ott csak az amplitúdót szabályozzák a trimmerek, ahol a legnagyobb kitérésre is vannak állítva. (De arra ügyelve, hogy elindujon automatikusan a rezgés majd). Az új f886 verziónál már tényleg van ilyen probléma, amit nem igazán értek én sem. Ezen még kell egy kicsit filózni mi is okozza, hiszen itt sem lehetne ilyen nagy eltérés a szabályozásban, főleg nem a frekvencia beavatkozás szintjén. Az amplitúdó változása nem befolyásolhatná a frekvenciát egyáltalán, vagyis hiába kisebb a kitérés vagy nagyobb, egy periódus ugyanannyi idő alatt zajlik le. (Ez egy mechanikus inga múködésének felel meg, ahol szigorú szabályok szerint történik a rezgés ismétlődése. Az inga lengése is egyforma idő alatt történik egy ingaórában, hiába növelnénk az amplitudóját nagyobbra, attól még pontos maradna ott az idő). Szia.
A Wand táp feszültségét fogom legközelebb megvizsgálni,hogy stabil e hosszabb időn keresztül is mert az is tud ingadozást okozni mivel elég kis feszen (6,24V) hajtom mert ha nagyobb szétszedné a mechanikát meg lehet meg is pukkanna a tranyó megint Ezek csak felvetések de néha elugrik az offset és a rezgető minimális állítására is elmegy amúgy nagyon jó ha belövi az ember! Mit írtál a rezgető kondival való simítása azt ki fogom még próbálni majd! A program az viszont szerintem biztos,hogy jó lesz abban nem igen van hiba már szerintem! Ha sima egyirányú a kijelzés akkor nincs gond mert nem vehető észre az amplitudó változása de ha visszafelé is megy akkor a hiba duplán látszik mert mindegyik nyúlik egymástól ellenkező irányban szerintem A stabil amplitudóra kell törekednünk a ferki az nem befolyásolja!
Sziasztok! Az ese egy nagyon érdekes jelenséget vettem észre! Be volt kapcsolva az autómata fényerőszabályzás és,hogy a tévé villogott nekiállt átbillenni nappali fényerőre! Na ez nem is baj mert könnyen állítok rajt,hogy ne billenjen át hanem mikor változik a fényerő akkor szétesik a kép és remeg! Most kipróbáltam manuálisan kapcsolgatom és így is ugyanaz a helyzet! Változik az amplitudó is mert a hangján lehet hallani (kicsit még hangos) ,hogy mikor átkapcsol megváltozik a rezgés és ez miatt esik szét! Szóval ha belövöm nappal éjel nem jó és fordítva is igaz! Ha tudjátok próbáljátok ki ti is ezt! Nekem az éjjeli 20-on van csak! Most nézegettem még vastagon függ a ledektől a rezgető stabilitása! Ha a hosszú dátumra kapcsolok a jól működő stabil óra képről akkor is beremeg elmászik!
Digiműszeren nem látok semmi ingadozást a Wand tápon meg kéne nézni szkópal is ha van rá időd!
Szia!
Jó alaposan belemélyedtél a problémák feltárásába. Van egy kis feszültség ingadozás a tápon, (szkóppal nézve az f886_II verzión), de azt gondoltam ez nem jelentős. A terhelésekre itt nem annyira érzékeny az elektronika, mert egy jó erős külső puffertápról megy. Meg lett szűrve rendesen, és a FET kimenetei is szűrve vannak 100mikróval. A 12V stab. tápra is még rátettem 470mikrót(?) ne keletkezzen a táp rángatásából eredő, nagyobb feszültség ingadozás. Most úgy tűnik, jobb lett a stabilitása az egész rezgő rendszernek. Ha továbrra is előjönnek ezek e a vezérlési gondok, a FET tápvezetékeit közvetlen kötöm a stabkockára. Nem befolyásolhatják a ledek áramfelvételei a rezgést egyáltalán, az ki kell zárni. Szia.
Szia! Én is gondoltam,hogy közvetlen teszem a tápra a led fetet a rezgetőnek kell a stabil táp! Ha a slideshow be van kapcsolva (nem vetít csak teljes ledes a kijelző) brutális mértékben emelkedik az amplitudó! Nálad nincs ilyesmi? Viszont a műveleti erősítővel nem lesz gond ha a fet nem stabil az meg a stabil részről megy
Szia!
Nem a puffere tenném, az nem a legjobb megoldás, hanem egy külön 12V-os stabra kötve a FET tápját a ledek vezérléséhez. Csakis akkor, ha mindenképpen beleszól a rezgésbe. Azt a 12V-os stabot szerintem nem is kellene hűteni. Nálam, a szűrések beépítésével megszünt az egymásra hatás, ennyire nem befolyásolja a ledek kapcsolgatása, fényereje a rezgést, hiába "egy tápon" vannak. A kép már nem esik szét. Szia.
Persze előbb megpróbálom pufferezni remélem segít! Ha nem javul módosítom a nyákot és lesz egy külön táp még bele! Biztos táphiba mert kis fényerőn közel sem olyan érzékeny a változásokra! Teszek egy puffert még ma bele!
Szia!
A FET-ek kimenetére tett 100u-kal jelentősen javulni kell a táppal kapcsolatos problémáknak. Ezzel el kell érni, hogy az egymásra hatása a két "fogyasztónak" teljesen megszünjön. Ezzel kezd a puffereléseket, és lehet hogy jó is lesz ezután. Szia.
Érdekes! Most emeltem a Wand feszültségen 8V-körül megyeget a hiba most nem jön elő
Szia!
A Wand feszültségének változtatása nem okozhat ilyen jellegű hibát. Az f886_I-nél 5.7V/140mA kell az optimális amplitúdóhoz, az f886_II.nél ez a feszültség már 8.9V/230mA, és mégis jóval kisebb a kitérés mértéke. Ha változtatom itt a feszültséget, csak az amplitúdó változhat azzal arányosan. Ki kellene deriteni, hogy ez csak bizonyos feszültségeknél következik-e be, (úgy néz ki ez így is van), ha igen, egyértelműen a tápfesz szüretlensége lesz a hibás. Szia.
Valószínű azért van mert nagyobb áramot hajtok akkor simább lesz a táp de ha kicsi a fesz akkor kényes a legkisebb változásra is! Szerintem is csak táp hiba ezt már biztosra veszem! Jól kiveséztünk már mindent Amúgy most megy frankón az emelt táppal csak nagyon picit mocorog de ez teljesen gyors periódikus nem az a fajta mi volt ez a rezonálás és a tápnak tudható be!
Megpuffereltem és megoldódni látszik a hiba!
Szia!
Annyival könnyebb a dolgom, hogy szinte két azonos működő áramkörrel rendelkezem, így az összehasonlításokat azonnal látom. Nem egyformán működnek, de közel azonosnak kellene lenniük. Nagyon sokat méregettem, vízsgáltam őket, de szinte lehetelen ugyanúgy beállitani mindkettőt. Talán ez nem is elsődleges, inkább a kijelzés stabilitása lett a legfontosabb szempont. Az első verzióval a kezdetektől fogva nincs gond, ezért lehetett viszonylag gyorsan rájönni, hol lehetnek hibák az új verzióban. Ott sem lehetne valójában táphiba, hiszen a szűrések, (100nF-ok), ott is be vannak építve. Ez elég szokott lenni az áramkör gerjedékenységének megakadályozására. Ma sen tudom miért, ez itt kevésnek bizonyult. Szia.
Talan a vezetosavok nem eleg vastagok. De ha emelem a Wand tapot nem okoz problemat jol megy.
Szia!
A vezetősávokat külön elemeztem, ott sem találtam erre utaló hibát. Kis mértékű, kb.: 0.002-0.003V! esést tudtam mérni a legtávolabbi táppontról is 300mA terheléssel. Ez sem indokolja a fennálló problámánkat. Igazából még mindig nem találtam meg én sem a hibaforrást, azt tovább lehet majd keresni. Ha viszont már a szűrésekkel jó lett, akkor maradhat szerintem így az elektronika beállítása. Szia.
Szia! Igen így jó de a nyákot és a rajzot akarom módosítani ,hogy ki utánépít a lehető legjobb tervet kapja (lehet én is újragyártom a végleges variációt majd) szerintem kis helitimmereket is beletervezem nem sokkal drágább mint a sima jó minőségű timmer de sokkal finomabb! Esetleges ötleteket várok és ha nem lesz felvetés akkor kicsit átgyúrom!
Sziasztok!
Sajnos ma nem értem rá a fórumot olvasni.... Egy két kértés: - Mekkora ez a zavarjel ? - A 7812-nek meg van-e a min. 3 V a bemenete és a 12V-os kimenet között (minden esetben)? Azaz a táp minimum 15-16V? - Mekkora az áramfelvétel (max.)? - Mekkora a tápon az elektrolit kondenzátor? (Ezt az áramkört még nem ültettem be, más projectek vannak soron...) Megoldási javaslat: - Ha nincs meg a min 3V: a bemenetre kicsit nagyobb feszültség - lehet, hogy a 7812-t majd hűteni kell. - A tápszűrő kondenzátor kapacitásának növelése. Akát teszt jelleggel - egy másikat párhuzamosan kötni vele a próba idejére... - Ha így nem megy, egy második 7812-ről kellene a rezgetőt járatni. Póbaképen egy 7805 is jó, a föld kivezetése és a tényleges föld közé ellenállást, zénert téve 5 és 12V közötti feszültségeket lehet próbálni. 12V fölé ne menjetek. A visszamérés csak tájékoztató jellegű, nem szabályoz. A programot nézegetem... Sziasztok
Szia!Nem nagy gond mert megy de felvetettem! Természetesen megvan a 16V a pufferen ni 2200µF ez a hiba nálam teljesen véletlen jött elő mikor a tévét néztem! Az az érdekes ,hogy kb 5V körül 130 kitöltés beállításnál tapasztaltam ezt! A feszültségek stabilak a digimüszer szerint! Érdekes,hogy minél jobban terheli a led (fényerő,sok karakter fóleg a kép) annál nagyobb az amplitudó és a fesz nem emelkedik! Valahogy talán összegerjed! Ha nagyobb feszen áramon hajtom a rezgetőt akkor nem igen vehető már észre!
Szia!
Milyen nagy "csend" lett itt a topikban, amióta beindult rendesen a kétirányú kijelzés a hibák elháritásával. Azóta csak be/ki kapcsolgat az óra, a programozásnak megfelelően, nincs hozzányúlva, és ez már több mint egy hete megy mindkét órámnál. (Most van 4mp eltérés a kettő között. A régebbi nagyon pontosan megy, annyira jól sikerült beállitani az RTC-t). Panhard óráját jó lenne látni, Ő hol is tart ezzel.
Talán hétvégére kész lesz, már megvan mindenem hozzá, csak össze kell rakni. Csak az a baj, hogy most nagyon nincs rá időm mert bejött egy másik project.
Talán te is laminálót építesz a nyákgyártáshoz
Szia Panhard!
Kiváncsia várjuk majd a működő órádról készült képeket.
Hello, most próbálom éleszteni az órát, de eddig sikertelenül. Ha ráadom a feszt a panelra, indulni kellene neki, vagy pc-ről kell indítani? A soros kábel bekötése sem egyértelmű számomra, a wand rajzon a csatlakozó számozása megegyezik a pc soros port kiosztásával?
Szia!
Az RS232 bekötése a panelon "egyedi" módon történt. Így nekem is mindkét órához más-más bekötésű szalagkábel van alkalmazva. Egy link Patexatitól ehhez, Itt: Vedd figyelembe, hogy a 10 pólusú csatlakozó lábainak számozása sem a megszokott! Az elsó sor 1 töl 5-ig, a második sor 6-tól 10-ig van ebben a kapcsolásban. A bekapcsolát PC-től függetlenül is tudnia kell. Ha az ereti távid van megépítve hozzá, (RC5x), akkor a 1. lapon a "0C" lesz be/ki kapcsolód. Ha univerzális a a távi, akkor a Power gomb lesz a be/ki, de ez esetben ki kellene kapcsolni a távi cimzését a főprogramban. Ha valamilyen kérdésed ezekkel kapcsolatban felmerül, írd meg.
Köszi, akkor bekötöm így a kábelt. Távirányítót nem csináltam még hozzá, csak az van, ami a propeller clockhoz van, de arra meg nem programoztam rá a ki/bekapcsoló gombot (ha jól emlékszek), mert a bázis modult nem építettem meg hozzá.
Marad az, hogy most pc-ről indítom a wand órát.
Szia!
Az az Rs232 bekötés nem olyan bonyolult, mint aminek látszik. Végy egy PC apallapról a hátlapra való kivezetést. A DB9 -nél a műanyagot hűzd le a csatlakozó házáról. Az 1. vezetéket (pirossal jelölt) kösd a DB9 1. pontjára. A 2. vezetéket a 6.-ra, a 3. vezetéket a 2. re, ... stb. Felváltva mennek a vezetékek az 5 ill a 4 csatlakozóval ellátott oldalra. Egy helyen lehet elrontani még: Hogyan van beültetve a 10-es szalagkábel aljzat. Ha az előbbi összekötésnél a panelre való csatlakozás után a DB9 5. csatlakozója nem a földre megy, akkor az aljzat fordítva van beültetve.... A vezetékeket ki kell mérni... Szia
Sziasztok!
Ezt én is elkövettem többször is, de nem így van a 10 pólusú ajzat a panelben bekötve, hanem amit fentebb már leírtam. Az a megszokott RS232 bekötés itt egyáltalán nem müködött a számozása szerinti bekötéssel, ahol az egyik sor csak a páratlan, mig a másik a páros sor lenne. Csakis a panelre értendő sajátos számozási sorrend ismeretében tudod jól bekötni szerintem.
Kicsit leegyszerűsítettem: első sor a pc csati
1,4,6 - 7,4,10 2 - 3 3 - 2 5 - 5 7,8 (DB9-en belül összekötve) Négy eres kábel elég hozzá. Most csinálom...
Beindult!
Annyi van hogy a ledek sorrendjét fordítva kötöttem be, fejtetőn látom a kiírást. Az index hall is rossz helyen van, ezeket javítom. |
Bejelentkezés
Hirdetés |