Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   12 / 195
(#) majerl hozzászólása Márc 18, 2010 /
 
Helló ! Egy 99-es 1,6 literes, AEE motorkódú Octaviánál
küzdök magas alapjárattal, hideg motornál, kb. 2km
után beáll normálisra,de addig bőg a motor alapjáraton
Végigolvastam az elöttem írókat, és kipucoltam a
fojtószelepet, cseréltem a gumigyűrűjét, megnéztem
az alapjárat motort is, hogy nem akadozik-e.
Utánna csináltam fojtószelepbeállítást VAG-Commal, de
egyenlőre a hiba továbra is fennál. Én elsősőrba most
már fals levegőre gondolok, és ezzel kapcsolatba
volna néhány kérdésem a nálamnál okosabbakhoz:
Egy régebbi hozzászólásban olvastam a fojtószelepnél
található hőérzékelő bimetálról, ez hol található, és
valóban játszhat szerepet ebben a hibában?
A másik pedig az, hogy hogyan lehet meggyőződni a
üzemagyag tartály levegőztető szelep működéséről ?
(#) Auf hozzászólása Márc 19, 2010 /
 
Sziasztok!
Sikerült megoldanom a az alapjárati ingadozást.
Hiba oka a pillangószelep beállításával megoldódott.

Viszont az nem fér a fejembe, hogy 470km megtétele, hogy fogyaszthatta ki a vadi új olajat csontig.
... ezek a fránya tömítések.
(#) örvájn28 válasza Auf hozzászólására (») Márc 19, 2010 /
 
auf gyürüzés tömitések nekem is ez van. Jah és uj csapágyak stb. Mennyi km van a mociba? Nem érzel olajszagot menet közben?
(#) Auf válasza örvájn28 hozzászólására (») Márc 19, 2010 /
 
ma kezdtem érezni a szagot. 124ezer km. Mennyibe kerülnek ezek a csapágyak meg tömítések? Csak azért hogy át ne vágjanak.

A kuplung tárcsát 12eFtért szereztem
az olajszűrőt ingyen, meg az olajat
30-at kért a szerelő a beszerelésért.
és a fékpofákat ő szerezte, 10ért
(#) örvájn28 válasza Auf hozzászólására (») Márc 19, 2010 /
 
Nekem a szerelöm azt mondta 70ben megál az egész. Gyürük csapágyak tömitések. Kicsit jobb idö lesz ennyém is megy ere a kis mütétre. És cserébe egy teljessen felujitot motort kapok. Látam már ijet amit felujitot naon fain. Fogyasztás is viszábbment eröteljesseb is let. szoval tuti.
(#) samara válasza Auf hozzászólására (») Márc 20, 2010 /
 
Kérdés, hogyan és mivel sikerűlt beállítani a pillangószelepet?
(#) samara válasza majerl hozzászólására (») Márc 20, 2010 /
 
Hol nézted meg az alapjárati motort és vizsgáltad meg annak működését? A Vag-Com - mal hogy sikerült beállítanod a pillangószelepet?
(#) samara válasza Auf hozzászólására (») Márc 20, 2010 /
 
Nézzed meg, hogy a levegőszűrőre fel van e rakva a kartergázcső, gumicső. Mármint írom ezt az olajszag miatt. Szűrő cserénél, már ha volt, ezt rendszeresen elfelejtik visszarakni. 124000 Km -nél azért elég fura lenne ha dőlne belőle az olaj. És egyébként is miért kell fél motorgenerált csináltatni? Azt a hibát aláírom, a dugattyú gyűrűk alúlméretezéséből (vékonyak) adódóan, hogy a gyűrűk beragadnak a horonyba és beégnek, emiatt a hengerfalon nem zárnak rendesen de ezt esetükben nem olajszag, hanem A kipufogón távozó gyönyörű kékes füst kiséri.
Nem tisztem a szerelőket (szerelődet) megvédeni, de olvasatomban nagyon bizalmatlan vagy velük (vele) szemben. Csak ez nehogy visszájára süljön el. Leírásod alapján most volt kuplung cseréd. Csak tárcsát cseréltél? Mert csak annak az árát írtad. A kuplung csere során AEE-s motorkódnál és mivel ez Skoda topik a Skoda összes típusánál, kuplungszerkezet, kuplungtárcsa, nyomólap és annak rögzítője (drót) kell cserélni kompletten. Mert ha csak tárcsát cseréltettél pár hét, hónap múlva vagy a szerkezet adja meg magát, vagy pedig a nyomólap szakad át. Szóval esetedben, feltételezvén, hogy a szerelő (hozzáértő, a típust jól ismerő) felhívta a figyelmedet a kuplunggal kapcsolatos álatalam felvázoltakra akkor elég nagy butaságot csináltál.
Van jó pár taxis a pacienturámban Skodákkal AEE motorkódos számtalan, közel 500E km van bennük.
Kuplungot a leghamarabb 180E Km -nél cseréltem, de volt több aminél 200E fölött. Motort is kettőnél kellett komolyabban javítani gyári hibából (rossz derékszögelés) adódóan. Viszont az 1.4 16v Octaviáknál AXP-BCA már több és komolyabb motorikus problémák vannak, az ilyen motorú autót vétek megvenni, csak ezt sokan nem tudják.
(#) samara válasza örvájn28 hozzászólására (») Márc 20, 2010 /
 
Azért a felújítottól ez messze van. Csapágyakat illetve csapágycseréről írsz. Főtengely csapágyakra gondolsz?
És a főtengelyköszörülés elmarad? Mitől lesz fain? Ránézésre, mert esetleg tiszta lesz a motor? Feltételezem lemossák. A fogyasztás mitől lesz kisebb?
Még mielött valaki megvádolna azzal, hogy rosszakaratúan írogatok, ki kell ábrándítsam, ha egyébként nem érződne, írásom célja csupán önzetlen segítség és egyben értetlenség ennyi butaság olvasatakor. Persze ezért a laikus autótulajdonost nem lehet és kell bántani, nem ő tehet róla.
Elnézést, ha túl tárgyilagos és szókimondó voltam megbántani senkt nem állt és áll szándékomban.
(#) Auf válasza samara hozzászólására (») Márc 20, 2010 /
 
Csak a tárcsát cserélte, meg az olajszűrőt.

A szerelő, akihez csak bementem, mert 3eft még nem sokalltam egy kábelezésért, ő mahinált valamit a szeleppel. a kis pcjével. 3 pontot mért vagy mit irt ki, amikor ránéztem a képernyőjére.

102ekm-el vettem a kocsit 2006-ban.
Valószínűleg jól átvert vele a volt tulaja. 1-részt szerintem volt törve.
nem mondta, sufni tuning-gal felturbózta, hogy pár hónapig jó legyen.
másrészt pedig, az is lehet hogy taxi, vagy gyakorló kocsi volt a tanítványainak.
Holott tökre nem így adta elő. 1milla hitelre vettem, plusz 200eft-t adtam neki előlegbe kpban.

Jól besz*ptam vele. A kocsi is sz*r lett, kb-1 évig nem is tudtam használni. Most meg már egy rakat pénzt ráköltöttem, és ugyanugy szar lesz-1-2 kör után.
Gondoltam eladom, mert már nem bírom anyagilag. Mintha egy kútba dobálnám a pénzt.
Ennyi pénzből egy újjat is lizingelhetnék lassan már.
Sajnálom a kocsit, mert szép, nagy, "jó". A tökéletes kocsi...
(#) örvájn28 válasza samara hozzászólására (») Márc 20, 2010 /
 
A felújításban benn van a főtengely köszörűlés is csak nem akartam részletezni. Teljes motorgenerált csinálnak a kocsiban 260ezer km van és kéken füstöl első körben csak a szelepszár szimering csere volt meg szelep és fészek csiszolás volt de ez nem segített. A fogyasztás csökkenés a a megfelelő tömítések és a gyürük rendes illeszkedése miatt jön létre. Köszi hogy figyeleztettél azért.
(#) csibai válasza samara hozzászólására (») Márc 20, 2010 /
 
Tisztelt fórumozó társak, és főleg "SAMARA"!

Már elég régen írogatok én is ide, és olvasgatom a javaslatokat, köszönet mindenkinek!
Emlékeztetőül: AEE motorkódú octavia rángat a motor, olyan 3 hengeres érzés).
Nos tisztelettel jelentem a probléma megoldódott, és ezt főként szamarának köszönöm, hiszen az Ő tippje alapján találtam meg a hiba okát!
Sajnos hajlamosak vagyunk (én is) kicsit túlmisztifikálni a dolgokat ahelyett, hogy alapvető dolgokat néznénk egyből számítógép, meg minden. Persze ez is szükséges, de érdemes tényleg az alapoktól indulni.
Nem baj, hogy csak a végére jöttem rá a hiba okára, mert így legalább ki lett tisztítva minden amihez valószínűleg még nem kerítettem volna sort.
Nos, hogy rövidre fogjam: hiba - rángat veszettül a motor:

1. pillangószelep tisztítása
2. elosztó vizsgálata, tisztítása
3. üzemanyagszűrő cseréje
4. gyertyák cseréje
5. levegőszűrő cseréje
6. általános tisztítás, stb. stb.
7. hibatár lekérdezése (üres, nincs hiba)

(motor még mindig rángat)

És itt jön "samara" barátunk egyik javaslata, GYERTYAKÁBELEK ELLENŐRZÉSE!

Szikrázni ugyan nem láttam, de mérgemben ledobáltam a gyertyapipák fémburkolatát és láss csodát - rendesen működik az autó.

Bocsánat a hosszú írásért, de samara hozzáértése azért rengeteget segített, mégegyszer köszönet neki érte, és természetesen a többi jószándékú segítőnek is.
További jó munkát, és sikeres javítgatást mindenkinek.
(Azért nem hagyom el a fórumot, hisz mindig talál az ember új ötleteket.)
(#) sufni-tunning válasza csibai hozzászólására (») Márc 20, 2010 /
 
Az Opelok rendszerint ilyen pipákjkal vannak ellátva.
Lehet nem olvastam el rendesen az írásokat, de nem is gondoltam ebbe is ilyen pipát raknak.
Samarának jár a pont.
(#) örvájn28 hozzászólása Márc 21, 2010 /
 
Van egy kérdésem. Xenont szeretnék rakni az octimba. Mire figyeljek javaslatok? Mi a különbség a bi xenon és a sima xenon között? gondolom minél magasabb hőértékűt vegyek?
(#) sufni-tunning válasza örvájn28 hozzászólására (») Márc 21, 2010 /
 
Nagyon szeretnél?
Tudom hülye kérdés, de a rendőrök mostanában nagyon hajtanakrá.
A színhőmérsékletből a 4300 K-es hasonlít a normál izzó fényéhez, de kontrasztban van eltérés még így is.
Minél nagyobb Kelvinszámút veszel, annál kékesebb lesz a fénye.

A Xenonok különböző foglalatú izzókhoz vannak.
A BiXenin értelem szerűen két fényforrást tartalmaz.
Pontosabban két csövet.
Vannak olyan kivitelek, amelyek egy Xenono csövet és reflektorba "hagyományos" izzót.

A Xenont a foglalt határozza meg Pl.: H3, H7, H1, stb és H4.
H4-nél lehet Bi és Xenoncső és hagyományos.
A Google-n keress a képek között Xenon izzóra, találsz egy jópárat.

Ami még fontos, hogy van ezekből 35 és 55 W-os.
Vannak CAN-BUS-os rendszerek amelyekhez meg kell vásárolni a kis "ketyerét", mert különben van amelyik finnyás, és belszól (Világít a MIL lámpa).

A trafókból (ballasztból) is van kétfajta. Normál és vékony (slim) kivitel, attól függően mennyi hely van az elhelyezéshez.

Árban lehet válogatni a neten.
Én vagy HID-et, vagy Thundert szoktam beszerelni.

Ha külön van a tompított és a reflektor, akkor én nem javasolom a reflektorba való beszerelést, mert akkor a tompítottra kapcsolja rá, és ez sokkal hamarabb ki fog "égni", mint a tompított.


A beszerelés egy-két autó kivételével nem bonyolult, de a jogszabály csak akkor engedélyezi ha van az autóba építve lámpamosó és automatikus lámpaállító, mely a futómű változásával követi az út egyenetlenségeit, és nem világít szembe. Ha ez nincs a rendőr lefoglalhatja az autódat, és megbirságol/hat, vagy feljelenthet.
(#) örvájn28 válasza sufni-tunning hozzászólására (») Márc 21, 2010 /
 
h4es van bene vagyis ha jol kiveszem olyan kivitelü kel ami egy csöves? de hisz van bene fényszóróálitó. Neten látammár 10ezertül xenont. Csak nem tudtam mi aa különbség a bi és a sima xenon között. Vagyis minél kiseb kelvinfokut kel venni annál nagyobb a fénye? és a szima xenon olyan fénye van mint a sima halogénnek?
(#) majerl válasza samara hozzászólására (») Márc 22, 2010 /
 
Van egy leírásom, ha kell közzé is teszem, amiben
le van írva a menete a VAG-Com-os beállításnak.
(#) vajas hozzászólása Márc 22, 2010 /
 
Tisztelt fórumozó társak!

Azt szeretném kérni, hogy ki tud nekem Dunaharaszti közelében VAG-Com -os fojtószelep beállítási lehetőséget, műhelyt vagy valakit?? Egy telefon szám vagy cím sokat segítene!
Nem akarom szak szervizbe vinni ugyanis nagyon lehúzásnak tűnik. Egy jó szakemberben sokkal jobban bízok.
(#) majerl hozzászólása Márc 22, 2010 /
 
Samara! A vákumcső repedése (a légszűrő, és a féktartály közötti) okozhat magas alapjáratot
hideg motornál ?
(#) firefighter hozzászólása Márc 22, 2010 /
 
Sziasztok.
Pár kérdésem lenne.
-Néha ingadozik az alapjárat. Egy pillanatra, mintha le akarna fulladni az autó, de rögtön visszaáll az alapjárat. Ja, ezt csak alapjáraton csinálja.
-Tavaly lett cserélve 8 db. hidrotőke, de megint kelepel valamelyik. Milyet tegyek bele?
-Hideg motornál kb. 800 az alapjárat, majd lassan felmegy 1200-ra, majd melegedő motornál visszaáll 800-ra. Igaz a fogyasztás is csökkent.
-Mit gondoltok a bioetanolról? Felesben tankolom. A fogyasztás kb. 1 L-el megnőtt! Mi a vélemény róla?
- Az Octavia II ülései belemennem egy 98'-as autóba?
Köszi a válaszokat!
(#) örvájn28 válasza firefighter hozzászólására (») Márc 22, 2010 /
 
Az etanolt keverve tankolod van valami beépitve vagy átépitve? Mit mutat az autód? Gyengült?
(#) örvájn28 válasza firefighter hozzászólására (») Márc 22, 2010 /
 
Vagy esetleg nem lehet hogy az etanol miatt csatognak a szelepek? Lehet hülye kérdés de benn van a pakliban.
(#) firefighter hozzászólása Márc 23, 2010 /
 
Egy picivel több benzint tankolok, mint etanolt. Semmit nem vettem észre. Igaz öregurasan vezetek. Nem szoktam neki taposni (75 LE.).
A kelepelés előtte is megvolt.
(#) lanti válasza firefighter hozzászólására (») Márc 23, 2010 /
 
Szia! Nekem 4-es Golfom van és az alapjárat egy pillanatra leesett majd megint jó lett mintha egy henger nem kert volna menni.. a hibát a gyertyacsere megoldotta! Ja etanol 3 az 1 -hez megy a kocsiba a fogyasztás nem nőtt számottevően!
(#) Hosszulabu hozzászólása Márc 23, 2010 /
 
Sziasztok
Engem is elért a végzet,elkezdett rágatni a motor(99-es Octi 1.6 AKL motorkód)
Nézelődtem a hibákról,főképpen itt ezen a fórumon.
Nos a hiba oka,legallábbis nálam:
A levegőszűrő csövébe a légmennyiségmérő után belecsatlakozik egy cső, a kartergázt vezeti vissza.
Ez a cső el volt szakadva, ,javítást után a rángatásnak nyoma sincs
(#) örvájn28 hozzászólása Márc 23, 2010 /
 
Újabb problémám van. A kocsiban nem a gyári rádió van ben. A z adások ben a városban tökéléletesen jönnek mihely hazaérek semmi rádióadót nem fog. Öszefüggésben lehet ez a rádió mögötti szabad koakxnak? Az antenát bedugtam. A másik problémám nem indul a klima. Amikor benyomom a gombot alapjárat megemelkedik De a ventilátora nem indul el vagyis nem jön a hideg levegö. Vajon mi lehet ez?
(#) delta1 válasza örvájn28 hozzászólására (») Márc 24, 2010 /
 
Nézzél rá a klímakompresszor csatlakozójára nem kontaktos e. Nekem anno ez volt a baja, azóta jó.
(#) örvájn28 válasza delta1 hozzászólására (») Márc 24, 2010 /
 
Ezen túl vagyok. Gáz is van benne. És semmi. Járó motornál elintitom csak az alapjárat emelkedik meg. A Klima nem indul be. Okozhat ijesfajta problémát a gyenge aksi?
(#) akos70 válasza örvájn28 hozzászólására (») Márc 24, 2010 /
 
Nem, különösen hogy járo motorral probálod, akkor meg nem az aksi az elsödleges áramforrás.
Viszont gázhiány okozhatja. Hogyan állapitottad meg, hogy van benne, és föleg mennyi?
(#) örvájn28 válasza akos70 hozzászólására (») Márc 24, 2010 /
 
Szakszervizben töltötték fel ura. 15ezerért. Csak már nem volt se pénzem se energiám hogy ök kerezsgéljenek óránkénti 5ezerért. Azért kérdezem az aksit mert ha felteszem töltöre akkor elindul a légkondi. Ami ezzel járó az hogy ha femelegszik a viz akkor a hütöventilátor sem indul el csak ha fetöltöm ujra.
Következő: »»   12 / 195
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem