Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Igaz, hogy a topik címében szerepel a fűtés szó, de itt inkább klímákról esik szó. Láttam hogy a Padlófűtéses topikba is be tetted, ott szerintem közelebb áll a témához, talán hamarabb is kapsz választ a kérésedre...
Szevasz!
R407C Összetétel: R32 23% R125 25% R134a 52% Hm.. hol van itt az R22? Annyira bátran azért nem keverném őket, meg az ásványolaj, ami az R22-é, nem szereti a 407C-t.. Üdv: StMiklos
Szia!
Igazad van! Bocsánatot kérek a félre vezető hozzászólásomért. Az összetételét tekintve "kevertem" az R408a-val. Üdv Tibi.
Szevasz!
Hát bizony, azt a sokféle gázt, ami ma forgalomban van... Viszont igaz: 407C minden további nélkül lecserélhető R22-re a tisztasági követelmények betartásával, különös figyelemmel az észterolaj /ami maradhat/ rendkívűl erős nedvszívó tulajdonságára, ami az ásványolajnál hozzá képest gyakorlatilag 0. Üdv: StMiklos
Üdv!
Akkor had tegyem fel újra a korábban már feltett kérdésem, ha szabad! Ha a kültérim R-407Cvel megy, a beltérim, pedig valamikor R-22-vel ment ... mit tehetek annak érdekében, hogy ez korrektül működhessen? Veszek egy liter R-407Chez olajat és átmosom??? Vagy előtte mossam át a beltérit valami más oldószerrel? Mivel szabad? Felmerült az is, hogy talán hetekig, de lehet 1-2 hónapig is nyitva volt ezen beltéri csőrendszere. Az oxidációt (feltéve, ha keletkezett, mert nem látok bele, meg lehet állapítani valahogyan és ha van ki lehet oldani valahogyan? Vagy megvédi a csőfalakon ragadt olaj? Ha feltöltöm az egész beltérit olajjal és 1-2 napig benne hagyom, majd kiöblítem? Ez segíthet? Vagy kuka?
Üdv Mindenkinek ! Kicsit olvasgattam a topicot, van itt minden mint egy jó "szatócsboltban"
Mindjárt a topic elejéhez : bizonyára vannak roppant ügyes és mindenhez értő szak(?)emberek , de azért a klímaszerelést én nem venném félvállról. Persze minden megtanulható de kérdem valóban tudja-e a delikvens, mit csinál. Lehet nyugodtan fikázni a szakmát ,vannak olyan önjelölt "kollégák " akik tesznek is ehhez. Én nem rég óta , '81-től űzöm ezt az ipart , van némi rálátásom és gyakotlatom is a témában . Semmi melldöngetés részemről , van sok minden ami nekem is fejtörést okoz. DE! Azért mert már láttam tranzisztort vagy diódát , sőt néhányat már beforrasztottam az általam készített nyákba , még nem merném magam elektronikai hozzáértőnek nevezni. Na ennyit a bosszuságról........ Néhény szakmai tanács: ha R22-s beltérid van és az általad leírt állapotban , javasolnék egy specko mosófolyadékos átöbblítést. Ez a lötty hűtős szakkereskedésben kapható 5l-s kiszerelésben, nem olcsó kb. 7 eFt . DE ezzel ki lehet tisztítani a beltéri csöveit. Egyéb infó PÜ-ben. A lényeg a mosásban : a csövek falán biztos hogy van olaj maradék , ezzel együtt némi R22 is. Az R22 klórtartalmú hűtőközeg és ez a klór nagyon veszélyes lehet a 407C-s kompresszor olajára és a tekercselésére. Megjósolhatatlan vegyi folyamatok indulhatnak el amik a kompi halálához és a rendszer teljes elszennyeződéséhez vezetnek , röviden kuka lehet az egész klíma. A mosást lehet úgy csinálni ahogy írtad 1-2 napig ázzon...... A hűtőteljesítményről egy kevés infó: a 407C-s gázzal üzemeltetett beltéri néhány %-al kevesebb teljesítményt ad le , igazából nem érdemes foglalkozni vele. Ami fontos , ha a kültérin ...07;.... 09;.....12; .....14; stb számokat látsz, a beltérin is ugyanolyannak kell/ene/ lenni , akkor nyáron hűsölhetsz. Sok sikert
Az előző hozzászólásomhoz némi adalék:
......összecsövezés, akkor ráteszed a szervízszelepre (nyomó oldali csapnál található) A vákuumszivattyút (egy szervíztömlővel), és elindítod. Ha elérte a 0.1mbar nyomást, akkor ezután még fél óriág járatod, majd lekapcsolhatod a vákuumszivattyút. Ezután 30perc hawaii, hagyni kell az egészet legalább 30percig. Ha 0.1mbarról nem mozdult el a mutató, akkor jól csöveztél, gáztömör lett a rendszered. Most jön a lényeg. Letekered a folyadékoldali szelepről a védősapkát, és imbuszkulcsal lassan kinyitod a szelepet teljesen. Amikor kiegyenlítódik a nyomás a beltéri és a kültéri között (hallani fogod, hogy nem áramlik benne a hűtőközeg, akkor kilehet nyitni a szívóoldali csapot ugyanúgy imbuszkulcsal. Aztán mehet vissza a két védősapka a szelepekre. Ezután beindítod a klímád, és hűtesz vele a legalacsonyabb beállítható hőfokon ....... Kérdéseim ha még itt van a t. kolléga! : 1.: hol is van a csatlakozó ? Nem a szívó oldalon ? (ritkábban mindkét oldalon) 2.: a manométert ,a munka végeztével hogy szedi le a delikvens? 3.: a 3 méter szintkülönbség hogy értendő? 4.: az 5 méter szentírás? Ha csak ennyire űzöd a hűtő és klímatechnikát , valszeg valami gyorstalapló tanfolyammal vered a melled okoska. Aztán egy kis magyar lecke : ".. Ha megvetted a rézcsövet dugozd le, vagy szikszallagozd le még a boltba................hm .
Üdv! Most legszívesebben nem válaszolnék itt, ugyanis eléggé off. Abban teljesen igazad van, hogy a sívó oldalon van a szervízszelep. Ez sajnos egy elírás volt részemről, amit észre se vettem mostanáig. A szívó oldalon mérjük az elpárolgási nyomást, vákuumot, stb. Itt javarészt olyanok vannak, akik maguk szerelnék fel a klímájukat, ezért írtam manométert, és nem egy komplett szervízcsaptelepet (előbbi lényegesen olcsóbb). Ahogy azt Te is tudod mindkettő ráköthető egy szervíztömlővel a szelepre, ami bármikor letekerhető onnan. A méter dolog pedig nem szent írás, de azért van egy ésszerű határ, amit on/off gépeknél nem célszerű túllépni. Inverteresnél jobb a helyzet, azonban ez is sok tényezőtől függ. Egyébként Te egy három éves hozzászólásomra válaszoltál, azóta sok víz lefolyt a Dunán... Részemről off vége!
Mondjuk én nem bánnám, ha nem csak a hibamegállapítást tárnád fel előttünk, hanem a javítását is, mert ez a fórum tényleg arról szól, hogy a tudatlan tanul az okosabbtól, és nem arról, hogy az okosabb, csak arról számol be, hogy milyen hülye a többi.
Én is azért kérdezek itt, mert szeretnék okosodni, és ha van olyan kedves ember, aki ebben szívesen segít, azoknak mi tudatlanok mind hálásak vagyunk. Én azt tanultam, hogy az összes műszaki területen alázatosnak kell lenni, mert mindig lesz olyan, amit más jobban tud, mint én. So: röviden és tömören; megtennéd, hogy akkor kijavítod az előtted szólót, mindannyiunk okosodására? Én személy szerint, nem az ő megszégyenítésére, hanem az én okosodásomra szeretnék ezekről tudni! Köszi, ha megteszed!
Üdv!
Úgy gondolom 705100-s hozzászólásom második fele a fontos a béke és nyugalom érdekében. Egyébiránt bárkinek szívesen segítek , ha megszorul, az e-mail címem nem titkos , sőt akár telefonon vagy személyesen is állok rendelkezésre. A konkrét esettel kapcsolatban: csak olyan megoldást szoktam javasolni és látok célszerűnek átadni a nem "szakmabelieknek= kérdezőknek" , hogy biztonságosan és eredményesen megoldódjon a problémájuk. Lásd R22-s beltéri tisztítása. Ha mégis komolyabb a feldat , szerencsésebbnek látom akár a személyes kontaktust is. Tökéletesen egyetértek a szakmai alázatossággal kapcsolatban . Nos remélem, rendben van minden........
Kedves St Miklos!
Szerintem fordítva lehet lecserélni , ugyanis az R22 klórtartalma káros az egészségre ,mármint az észterolajéra és ezáltal a kompresszoréra. Viszont ha cserére kerülne sor , mindenképpen nagyon alapos vákuum és a kompi alapos átmelegítése után tölteném be az új hűtőközeget. Sőt , a kültéribe betennék egy folyadékszűrőt is , biztos ami biztos alapon.
Szevasz!
Sok választ kapsz, igazából nem is akartam tovább ragozni a dolgot, de megszólíttattam. Nem kezdem azzal, hogy hogy hány tíz évvel ezelőtt láttam hűtőt először. A helyzet az, hogy ez egy eszköz- és ismeretigényes szakma. Az ismeretek nagyját át lehet adni, a finomságokhoz sok idő kell, mert pl. másképp vákuumol az ember egy általa /és tudja miért/ megbontott rendszert, másképp nyáron, és más a munkamenet ősszel-tavasszal fagypont környékén. Rendszermosás: átmosás után, száraz nitrogénnel kifúvatni, vákuumolni. Gáztöltéshez gázpalack, mérleg, mérőóra, tömlő. És nem mindegy mikor, melyik csapot, milyen sorrendben nyitod. A legszűkebb eszköz készlet, ami nélkül én nem közelítek meg hűtőrendszert: vákumszivattyú, vákuumméró óra, peremező, egy szívóoldali manométer, tömlő, gázpalack, általános szerszámok. Nem nagyképűség, ezekre szükség lehet, persze jóval több speciális eszköz van a szerelő ládában. Mondhatnák sokan, és igaz is, hogy az ismeretek birtokában néhány művelet helyettesíthető, a hűtőrendszer előéletének ismeretében kihagyható, de ezt egy válasz keretében nem lehet átadni, mert mindennek van miértje. Ezért vagy azért én is csináltam olyasmit, ami a nagykönyv szerint nem megengedett, de tisztában voltam a kockázatával, lehetséges következményeivel, és azzal, hogy ez az én kockázatom. Szívesen válaszolok Neked /mások már megtették/, de eszköz hiányában, nem tudod megcsinálni.. Meg az egyik válaszra célozva, nem tudom hogyan önti ki egy rotációs kompresszorból a mosófolyadékot, én nem biztos, hogy vállalkoznék rá. Konkrétan: ha a beltéri rendszere volt nyitva, ott nagy keresztmetszetek vannak, néhány liter mosófolyadékkal átmosnám, csak ezt kifúvatnám /az egyszerűbb megoldást nem részletezném/, kültérivel összecsövezés után ezt a szakaszt levákuumolnám /egyszerűbb megoldást nem részletezhetem/, aztán jöhet a szokványos rend szerinti beüzemelés. A dolognak van kockázata, de ennyi vállalható, mert a korrektebb megoldás ennek sokszorosába kerül. Én így látom ezeket a dolgokat, lehet vitatkozni, megjegyzést hozzáfűzni, lehet másképp gondolni, üdv: StMiklos
Erre a problémára létezik 1-2 megoldás.
1. Ha egyidejűleg üzemelteted a két beltérit és mint 704422-ben írta tibibalogh520, nincs nagy eltérés a csövek hosszában akkor egész jól elketyeg a rendszer. Én a kültérinél osztanám ketté a csöveket , igaz ez drágább de kevésbé okozhat áramlási gondot. 2. A beltéri vezérlőpanelről jó lenne némi infó , pl.hány pont van a sorkapcson ? A beltéri belsejében kell legyen belső rajz, ha be tudod ide tenni , sokat segítene.Esetleg márka-típus stb..... 3. Ha szerencséd van, a beltéri direkt indítja a kompresszort, ebben az esetben a beltéri elé egy kisebb mágnes szelep a folyadékcsőbe és meg van saját szabályzás. DE! Ebben az esetben a "kieső" beltéri teljesítményét pótolni kell és egy kapillárcsővel és ehhez tartozó mágnesszeleppel biztosítható a megfelelő szívóoldali nyomás. A kapilláris cső méretezhető. Tehát beltériként 1db mágnesszelep + 1 db kapilláris cső+ mágnesszelep , 2 db morse kontaktusú relé az anyagszükséglet. Kissé komplikáltnak hangzik így elsőre , de már régen, nálam sokkal okosabbak feltalálták a csőre a lyukat és az ősi multi kültérik így működtek. Lényeg: ha a beltéri hőfokszabályzója kéri a hűtést akkor a folyadékcső szelep nyit ,ha nem, akkor a kapilláris cső szelepe.
Üdv! KOLLÉGA !
Nem véletlenül írtam nagybetűvel....
Szevasz
Üdv Néked is, azt hiszem, akkor ezt személyesen fogjuk megbeszélni... StMiklos
Sziasztok. Mindent végigolvastam, és örülök, h ennyi ember van, aki ért a klímákhoz. Óriási nagy segítségre lenne szükségem, de a végigolvasás után úgy gondolom, személyesre.
Sajnos apósom meghalt, anyósom pedig hozzánk fog költözni. Ő is már több betegségben szenved, de szívbetegsége (ami a páromnak is van) mindenképp ajánlotta az orvos, hogy menjen szanatóriumba a nyárra; vagy tartsuk a hőmérsékletet 25 fok alatt. A rokonságból kaptunk egy klímát ajándékba, amit fel is tudnánk szerelni. Sajnos én rokkant nyugdíjas vagyok, így a 40-50 ezres felszerelést nem tudjuk most bevállalni, ráadásul 130 lesz a hamvasztás is, amire kölcsön kell kérnünk. A meleg meg hamarosan itt van. Tehát abban kérek segítséget, hogy itt valaki segítene-e beüzemelni a split klímát (vadi új); mindent felszerelek, beszerzek, csak össze kell majd kötni, vákumozni, ilyesmi. Vagy nagyon jutányos áron, vagy felkínálom bartelban munkaképességem - ezermester vagyok, szakmailag villanyszerelő. Pl. segítek egy előre megbeszélt számú klíma felszerelésében segédmunkásként, vagy villanyszerelésben vissza tudom adni. Vagy amit kell, ledolgozom. Én Pesten, az Újhegyin lakom. Nehezíti a helyzetet, hogy a 8. emelet; de majd amit kint kell dolgozni, azt megcsinálom. Addig is lenne egy kérdésem: hol lenne jobb elhelyezni a kültérit az időjárás és a működése szempontjából? Mellékelek egy rajzot, a szobaablak DNY-i fekvésű, tehát elég előnytelen. Az 1. az ablak alá - du.2től éri a nap. A 2. (nehezen hozzáférhető) de kb 4-6 után már nem éri a nap közvezlen. A 3. lehetőség egy zárt erkély, ahol ugye fülledt meleg van, nyáron akkor is, ha nyitva az ablak. Van még egy lehetőség, az ÉK-i falra, de ott a szomszéd bejárati ajtaja is, és nem örülne neki, na meg akkor egy magasságban lenne a beltéri a kültérivel. A csövezés minkét esetben 3-4 méter közt van. Köszönöm. Zsolt
Szia! Keress meg privátban , az email címen ......
Tisztelt SZAKIK!
Egy R1-es MIDEA klímát szeretne hőmérsékletkapcsolóval üzemeltetni egy Őstermelő és engem talált meg (mint villanyszerelőt) hogy, oldjam meg ezt a problémáját. Természetesen elkövetek minden tőlem telhetőt, a biztos sikert nem megígérve! Ehhez szeretnék tőletek segítséget kérni. Először is kapcsolási rajzra lenne szükségem. Van egy elképzelésem, de ha van ilyen tapasztalatotok köszönettel vennék minden tanácsot. Segítségeteket előre is köszönöm! Sanya
Üdv mindenkinek.
A napokban vettem egy Vortex vor 12 H10 klímát. Mivel én sem szeretnék kb. ugyanannyit költeni beszerelésre mint az ára volt, ezért magam fogom bekötni. Itt a fórumon ellentétes vélemények alakultak ki a vákumozással kapcsolatban. Én úgy értelmeztem, hogy a lényege a nedvesség eltávolítása az újonnan beépített csövekből. Hűtőgép szerelőtől hallottam, hogy 2 méteres vezetékhossz alatt ők sem vákumoznak, csak a benne lévő gázzal fúvatják ki. Egyébként ebben az esős időben nem javasilja a szerelést a levegő nagy páratartalma miatt. Mivel nem ez a szakmám, kénytelen vagyok a szakemberek állításaira hagyatkozni. De ők is megosztottak a kérdésben. Tudna valaki valami gyakorlati dolgot mondani? Elöre is kösz.
Alacsonyabb hőmérsékletre van szüksége mint amit a klíma gyárilag tud ? Egyszerű a megoldás : a külső termosztátot
úgy kösd be hogy a hőérzékelő ami az "elp" előtt van arra párhuzamosan kapcsoljon egy 470k potit . Ez lesöntöli a szondát és amíg a termosztát ki nem kapcsol nem áll le a klíma . DE figyelj hogy 12-13 c alá ne mehessen a hőfok
Szia!
Ha korrektek akarunk maradni, akkor 5 cm csőnél is vákuumolunk! Az aki 2m alatt nem vákumol, az kontár (függetlenül attól, hogy van -e papírja a szakmáról, vagy nincs)!
Szia.
Kösz a választ. Akkor ezek szerint hiába hívnék, szakembert lehet, hogy gyakorlatból nem a rendszert, hanem engem szívatna meg. Tudod, mindenki a saját szakmájában tudja, meddig mehet el az egyszerűsítésben. Egyébként mi baj lehet ha az ember kihagyja?
Szia!
Kezdem, a pozitívabb esettel. Egy jól sikerült átfúvatással a klíma akár évekig is el döcöghet (mikor nem vákumol). Ha nem sikerül, akkor víz cseppek maradhatnak a cső falán, mely egyrészt savasítja az olajat(mely meg támadja a kompresszor tekercselését, stb..), másrészt az adagoló kapillárcső végénél jegesedést -ezáltal dugulásnak látszó tüneteket- okozhat. Az csak "hab a tortán", hogy az esetlegesen bent maradó levegő -igaz össze nyomható-, de nem kondenzálható (ezen a nyomáson) ezért a kompresszor, feleslegesen erőlködik ennek végrehajtásának próbálkozásával (tehát hatásfok romboló).
Két hiba jelentkezhet : 1 idegen gázos lesz a rendszer
(ha marad benne levegő nagyon furcsa dolgokat produkál) hűt -majd nem hűt-aztán kicsit hűt összevissza dolgozik . Ez a jobbik eset mert egy teljes vákuumolás és ujjabb gáztöltés után helyre áll a rendszer működése . 2 : lesavasodik az olaj és tönkreteszi a kompresszort ez elég hosszú idő után alakul ki akár több évet is működik hiba nélkül , viszont mire észreveszed már késő .
Kösz a választ.
Akkor mindenképp ragaszkodok a szakszerű kivitelezéshez. Úgylátom megtérül. Egyébként én is gondoltam arra, hogy a rendszerben levő gáz mennyisége is csökken ha azzal próbál "légteleníteni"
Kösz a választ.
Meggyőztetek és logikus is. Üdv
Hát a fagydugulás hűtéstechnikában előfordulhat de szerintem klímánál nem nagyon , ugyanis az elpárolgás + 2-5c fok a klímáknál , legfeljebb indulásnál fordulhatna elő de én még nem találkoztam ilyen hibával klímánál .
Szia!
Alapjában véve igazad van, de itt egy olyan esetet "ecsetelünk", melyben a hűtőközeget pazarolnák, és ezáltal (kóros gázhiány ) az elpárolgási hőfok alaposan vissza eshet. Ha ennek a legkisebb esélye is megvalósul, onnantól kezdve ez egy öngerjesztő folyamat(no de ezt Te is tudod, és a "kérdező" szempontjából felesleges is bele merülni...).
Üdv mindenkinek.
A napokban üzemeltem be egy hűtő fűtő klímát magamnak. A hűtés kiválóan működik, de a fűtéssel nem vagyok megelégedve. Mekkora hőmérsékletet tud előállítani? Kb hány fokos levegő jön belőle? A kültérin a csonkok fűtésre állítva hamar lederesedik, de bent igen kicsit langyi. Mi a gyakorlat? Ha valakinek van tapasztalata megköszönöm ha megossza velem.
szia!
Szerintem sok a gáz azért deresedik le vagy a ventilátor fordulata kevés. Én először egy asztali ventivel rásegitenék,hogy kizárjam a ventit! Ha sok a gáz akkor hűtésnél nagyon forró a kűlréri. De ha rosszúl kötötted a vezérlést akkor is gond lehet! (Szinre szint köss),de lehet a ventilátor nem szállit elég levegőt. Remélem tudtam segiteni! Szia |
Bejelentkezés
Hirdetés |