Fórum témák
» Több friss téma |
WinAVR / GCC alapszabályok: 1. Ha ISR-ben használsz globális változót, az legyen "volatile" 2. Soha ne érjen véget a main() függvény 3. UART/USART hibák 99,9% a rossz órajel miatt van 4. Kerüld el a -O0 optimalizációs beállítást minden áron 5. Ha nem jó a _delay időzítése, akkor túllépted a 65ms-et, vagy rossz az optimalizációs beállítás 6. Ha a PORTC-n nem működik valami, kapcsold ki a JTAG-et Bővebben: AVR-libc FAQ
A regisztert a chip határozza meg, nem a Bascom.
Valószínű a chipedben nincs ilyen regiszter. A bascomot javasolt frissíteni, a 11.9.0 kb 1.5 éves!
Atmega8 chip-et használok,az adatlap szerint van GICR regisztere... A BASCOM-ra valóban ráférne egy frissítés
Mivel AVR -ben kezdő vagyok, azért kérdezek ilyen alapdolgokat. Nem tudom hogy kell érteni [quote]A regisztert a chip határozza meg, nem a Bascom... Bocs ha nagyon butaságot kérdezek... Idézet: „" c:/winavr-20100110/lib/gcc/../../avr/include/util/delay.h:90:3: warning: #warning "Compiler optimizations disabled; functions from won't work as designed"” Ez pedig az időzítőnek a header fájlát hiányolja. Így teljes, és így nem lesz már warning:
Amúgy ha kíváncsi vagy az időzítő függvényeknek az intervallumára, akkor benne van a header fájlban . Itt van: WinAVR-20100110\avr\include\util\delay.h, vagy üsd bé gugliba.
Bascombol 1.11.9.8 demo a legfrisebb, ill a regisztráltból a 1.12.0.0.
A m8def.dat állomány alapján (chipleíró) a GICR régi neve: GIMSK. Miért kellkézzel írnod a regisztert? Ez az INT1 és az INT0 kezelésért felel, ami a Bascom alaputasításaival is elérhető....
Siker ! A GICR helyett GIMSK-t írva a prg. lefordul, és működik ! Egyébként nem kell valami csoda bonyolult prg.-ra gondolni, két nyomógombbal kigyújtok,majd eloltok egy LED-et.